Toon posts:

PC start niet meer op na terugplaatsen geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest even weten wat voor geheugen er in m'n PC zat. Hiervoor heb heb ik het geheugen er even uitgehaald. Na het terug plaatsen van het geheugen en het opstarten van de PC kwam er een lichte brandgeur uit. PC doet nu helemaal niets meer.
Als ik de PC nu aanzet draait de koeling van de processor en de videokaart wel. Zelfs na het vervangen van het geheugen is er geen verbetering. Ik krijg ook helemaal geen beeld of BIOS te zien.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:59

Rmg

dis nou niet echt casemodding :P

grote kans dat je je geheugen sloten hebt doorgefikt en daarmee je mobo naar de eeuwige jachtvelden hebt gestuurt als je een brandlucht ruikt

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

UTM

Wat zie je op het geheugen? Een brandplek? Wat zie je op je moederbord? Zie je bij je geheugen banken een brandplek? Probeer eens ander (nieuw) geheugen in een andere geheugenbank. Mischien is bank 1 (iig je bank waar eerst je rammodule zat) doorgebrand. Toch kan bank 2/3/etc het dan nog wel doen ;)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Electrische dingen hebben niet alleen stroom nodig om te werken, maar ook rook.
En als de rook er uit is.. werken ze dus niet meer B)

Denk dat je je DIMMetje er verkeerd om in hebt gedaan en je mobo hebt 'opgeblazen'

Verwijderd

frickY schreef op 28 juni 2004 @ 13:41:
Denk dat je je DIMMetje er verkeerd om in hebt gedaan en je mobo hebt 'opgeblazen'
misschien heb je je geheugen in het verkeerde sleuf geprikt (bij mij hoord de eerste kaart in de sleuf die het dichtst bij de processor zit)ik weet niet of een pc het doet als je hem in de verkeerde hebt gestopt maar het is te proberen

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Als je geheugen niet in de eerste slot doet is niet erg... tenminste hier niet (ASUS bord) ik had hem in het tweede slot en hij boote gewoon

Verwijderd

dan heb ik zelf ook weer wat geleerd :7

Verwijderd

Aangezien het probleem begonnen is na het verwijderen/plaatsen van geheugen is het logisch om daar als eerste naar te kijken. Check je stripjes op brandsporen, test ze en check je mobo op brandsporen.
Zonder foto's van de schade kunnen wij hier in CME ook weinig mee, aangezien die rook wel ergens vandaan is gekomen en jij de enige bent die kan zien waar vandaan ;)
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
move > Processors, Mobo's & Geheugen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Klinkt als een verkeerd om ingeprikt reepje mem, als dat zo is lijkt me dat die dus nu kapot is. Kijk idd eens of er brandsporen in het geheugenslot en op het reepje geheugen zitten.
Probeer een ander reepje geheugen in een ander slot en kijk of je dan nog een reactie van je moederbord komt. Is dit niet zo dan lijkt me dat er het een en ander echt kapot is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dat lijkt me duidelijk, niet? Je zet geheugen terug, PC doet het niet meer. Je hebt het getest met ander geheugen, PC doet het nog steeds niet.

Wat blijft over? Juist ja, het moederbord. Kennelijk heb je het geheugen verkeerdom of niet goed genoeg aangedrukt.

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
frickY schreef op 28 juni 2004 @ 13:41:
offtopic: ROFLOL

Ik weet niet waarom, maar ik vind het echt een vreselijk grappige opmerking!

[ Voor 13% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 29-06-2004 11:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Blijft leuk dan!
Pagina: 1