Toon posts:

Radeon 9600Pro(bleem). Catalyst 4.6 en hoger werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste post hier, hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb sinds kort een Gigabyte Radeon 9600 Pro 128Mb Ultra. Werkt perfect op de Catalyst 4.1, die ik tot voor kort gebruikte. De drivers die na 4.1 kwamen werkten niet beter voor de spellen die ik speel. Echter, de 4.7 beta zou juist weer beter werken volgens velen. Ik heb deze geinstalleerd, maar aan het eind van de nieuwe opstartperiode, wanneer het startscherm van WinXP tevoorschijn moet komen, krijg ik een "No input" bericht van mijn TFT scherm, waarna hij weer aanslaat en ik een totaal vertrooid beeld krijg waarin nog enigszins het opstartlogo van WinXP kan herkennen. De computer is blijkbaar direct vastgelopen en na ong. 30 seconden start hij vanzelf opnieuw op om hetzelfde te gaan doen.

Ik ben erachter gekomen dat dit ook gebeurt bij Catalyst 4.6, maar 4.5 en daaronder werken wel weer goed.
Ik heb geprobeerd alle overgebleven drivers compleet te verwijderen en dit is ook gelukt (met drivercleaner, regcleaner, handmatig verwijderen etc., Ati verwijderprog etc.) maar na installatie van 4.7 of 4.6 krijg ik steeds hetzelfde gezeik.
Ik heb een Asus p4t-F moederbord met de laatste BIOS versie.

Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen?

Bedankt

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15

gws24

Thinking is hard!

Gewoon 4.5 gebruiken ;) . Zolang je de nieuwste drivers niet nodig hebt ivm een bug fix voor een spel of iets dergelijks zou ik lekker bij die versie blijven.

4.7 is nog een beta dus daaraan kan het liggen dat die nog niet lekker werkt. Heb echter geen idee waarom 4.6 niet werkt.

edit:
Misschien dat het antwoord hier in staat: [ATI Driver Update] Catalyst 4.6 (1/2)

[ Voor 23% gewijzigd door gws24 op 27-06-2004 22:01 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat ik mij kan herinneren 4.6/ 9600pro combo: Fastwrites uitzetten

Verwijderd

Ik heb ook de gigabyte 9600 pro verder geen problemen met welke drivers dan ook
Maar daar heb je weinig aan
Heb je wat meer gegevens Bijv gebruik je tweak programma,s voor videokaart ,heb je directx9 instalt enz
Heb soortgelijk probleem gehad en directx reinstalt heeft bij mij geholpen.
Hoe hebt je je tft aangesloten ?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

De 9600 Pro heeft sowieso hier en daar wat probleempjes met Fast Writes. Probeer dat ook gewoon uit te zetten, scheelt praktisch niets in prestaties :z

Waarschijnlijk is het verder een wat ongelukkige driver combinatie.

Nu bedenk ik me trouwens, ASUS en ATi ging toch niet altijd goed samen, of was dat alleen bij AMD's?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop