[ATI Driver Update] Catalyst 4.6

Pagina: 1
Acties:
  • 1.447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Wederom heeft ATI een nieuwe driver update uitgebracht. Ze zijn inmiddels beland op versie 4.6 van deze Catalyst drivers.

Download de Display Driver (ongeveer 9,18 MB), hier

Download de Control Panel (ongeveer 13,6 MB), hier

Download de WDM Capture Driver (ongeveer 4,29 MB), hier

Download het complete pakket (ongeveer 29,6 MB), hier

Fixed in this driver:
  • Display corruption is no longer seen when rotating the primary desktop 90 degrees or 180 degrees under Windows 2000 with extended desktop enabled
  • Display corruption is no longer seen when running the ATI demo Dolphin v1.1 with the Truform option set to Application Preference
  • The operating system no longer fails to respond when doing a monitor swap while running an overlay image on the secondary display
  • Rotating a display of 1024x768 60Hz followed by entering standby mode no longer results in display corruption being seen briefly when resuming
  • Using the ATI icon in the system tray or using a hotkey stroke to rotate the display image no longer results in the operating system intermittently failing to respond for approximately 90 seconds
  • Playing a DVD with DXVA enabled and attempting to rotate the display 90 degrees no longer results in the operating system failing to respond
  • Moving an OpenGL window around the Windows desktop no longer results in the operating system intermittently failing to respond
  • While playing the game Halo, under certain conditions, images that should be hidden behind solid foreground objects are no longer showing through
  • Starting a game of Splinter Cell Pandora Tomorrow under Windows XP with an ATI RADEON 9000 PRO installed and the display set to 1024x768 and the graphics quality set to high no longer results in flickering textures
  • Display corruption is no longer seen when using particular air craft in "Century of Flight" games found in Flight Simulator 2004
  • Textures are now applied correctly in the game Silent Storm when setting the resolution to 1024x768 32bpp and the quality option set to high
  • Enabling AF to 8x and running the game Battlefield Vietnam with the graphics set to high and the display set to 1280x1024 32bpp no longer results in display corruption being seen at a certain point of the game
  • The display menu for the game 4x4 EVO 2 is now available when the rotation option is used to set the display to 180 degrees
  • Circular grid corruption is no longer seen when launching World Fables under Windows XP with Anti-Aliasing enabled at 4X
  • The Windows XP operating system no longer intermittently fails to respond when restarting the game Homeworld 2
  • Adobe Gamma and other colour calibration software now have the ability to adjust their independent gamma values. Note: In certain situations when closing the application, the default desktop gamma is not restored.
  • The wireframe in edit UVWs is now drawn correctly after zooming in on an object in 3ds max
  • Running Solidworks 2004 under Windows XP and dragging the grapicstest2004.sldprt window to a secondary display no longer results in the planes being highlighted after the mouse is moved off the plane
  • The Solidworks 2004/SP3 application no longer fails to respond when opening the shaderstest.sldasm test with Real View enabled
  • Enabling extended desktop followed by setting the display resolution to 1280x1024 on the secondary display adapter no longer results in the application ProEngineer terminating
Let op: Het is de bedoeling dat in dit topic je ervaringen met de drivers worden besproken, eventuele vooruitgangen die je ziet qua framerates en je mening over de driver. Graag geen gebekvecht over nVidia versus ATI, want dan krijg je het alleen maar zover dat het topic wordt gesloten.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Misschien ook leuk om de verbeteringen even op te noemen:
As with most CATALYST™ releases performance has increased in various situations. The following performance gains are noticed:
  • Pixel Shader compiler improvements bring significant performance gains to PS 2.0 applications such as Halo (2-3%), Tomb Raider (4-5%) and Mother Nature (4-5%). ShaderMark 2 shows numerous gains in the 3-6% range. The High Dynamic Range scenes in ShaderMark (Tests 20 & 21) gain 10-15%.
  • RADEON X800 driver tuning improves performance for several Vertex-Shader-heavy tests. For example, Battle of Proxycon, Troll's Lair and Mother Nature gain 9-15% on the RADEON X800 PRO.
  • Improvements in our surface allocation and texture management code have increased performance for resource-challenged cases. Re-Volt scores improve 25% at 1600x1200 across several RADEON configurations. ShaderMark Test 14 (Veined Marble) improves dramatically (up 380% at 1600x1200) on some 256MB products.
  • Improvements in OpenGL driver efficiency bring numerous small gains (1-3%) in Call of Duty, Wolfenstein - Enemy Territory, Star Trek - Elite Force II, Serious Sam, Return to Castle Wolfenstein and Quake III Arena.
  • X800 memory tuning improves Anti-Aliasing performance in a number of games and benchmarks. For example, at 4xAA, 3DMark2001 gains 4-7%, UT2003 Antalus and Asbestos Flybys improve 2-7%, and the CodeCreatures score rises 15%.
Bij mij lijkt Far Cry weer ietsje sneller te lopen. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
CJ schreef op 10 juni 2004 @ 08:53:
Misschien ook leuk om de verbeteringen even op te noemen:

[...]

Bij mij lijkt Far Cry weer ietsje sneller te lopen. :)
Vergeten inderdaad 8)7, het is nog vroeg. Heb hem zelf overigens nog niet geinstalleerd en getest, want ik ga vanavond eerst mijn Windows eens een verse install geven, daarna ga ik Far Cry installeren en testen die hap :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt ze er toch zo over je oude drivers heen knallen?

Of moet je de oude cat drivers eerst uninstallen...
We Are Borg schreef op 10 juni 2004 @ 09:11:
Hoeft niet, maar ik zou het altijd wel doen. Zo houd je het een beetje schoon :)
Dat wel natuurlijk. ;) thx

[ Voor 49% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2004 09:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoeft niet, maar ik zou het altijd wel doen. Zo houd je het een beetje schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 10 juni 2004 @ 09:11:
Inderdaad, nodig is het niet, maar om je systeem schoon te houden is het wel altijd beter :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een probleem met het installeren van deze drivers en de control panel.

Ik heb de Catalyst 4.5 geüninstalled, gereboot en probeer de catalyst 4.6 te installeren, maar dan krijg ik de volgende foutmeldingen achter elkaar waarna de setup afgebroken wordt:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bug2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bug3.jpg

De bestanden en drivers zijn (grotendeels) wel uitgepakt en in C:\Ati\Support.... neergegooid, maar ook als ik daar de setup.exe start krijg ik hetzelfde verhaal.

Via Control Panel > System > Hardware > Device Manager kon ik wel de drivers installeren vanuit de C:\ati.....

Dus de drivers zijn nu wel geïnstalleerd, maar de control panel install geeft nog steeds dezelfde bugs.

Op de C:\ heb ik de beruchte ISLAYER.DLL niet kunnen vinden. Google leverd dit soort dingen op. Daar kan ik niet zo veel mee.

HEEEElP!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
0x80040807 duid op een foute setting in je register. Probeer eens een regfix programma te draaien op je pc. Ook kan het liggen aan wat je al hebt gevonden met Google. Probeer die driver cleaner eens uit zou ik zeggen ;).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:35
Uiteraard heb je al geprobeerd om Windows(XP) terug te zetten naar een herstelpunt in het verleden toen alles nog wel naar behoren draaide |:( .

1. Zet eens wat uit in MSconfig.
2. Heb je de volledige driver geinstalleerd want deze foutmeldingen hebben ook te maken met je control panel.
3. Draai eens een registercleaner of haal handmatig die dingen eens uit je register.
4. Je kan ook Windows er eens overheen installeren.

Als dit allemaal niet lukt dan weet ik er nog wel een paar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ga ze vanaaf ook wel eens downloaden alleen heb nu niet bepaald een snelle kaart om te tesen ( 9500 pro ) dus ja :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
kan ik die drivers nog altijd zelf softmodden met dat rivatuner script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat m'n tv-tuner probleem is opgelost nu... Al vanaf het begin heb ik dit namelijk:

Als ik tv kijk via m'n all in wonder 9800pro loopt de pc op willekeurige momenten vast, eerst kun je niet meer zappen, daarna niet meer klikken, dan loopt de muis vast en gaat je monitor op zwart. Je blijft de tv echter wel horen tot je rest.

Klinkt dit mensen bekend in de oren toevallig?
gek is ook dat het vaker voorkomt als je in Windowed modus kijkt dan in full-screen. En ook dat het verschilt per catalyst hoevaak het gebeurd. Met 4.5 was het bijvoorbeeld zo vaak dat ik naar 4.3 ben terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!

Ik heb de Driver Cleaner 3 geprobeerd en alle Ati-shit gecleaned > geen effect.

Ik had al RegCleaner 4.2 laten draaien, maar daar zat al geen Ati meer in.

Net BS regfix 1.0 laten draaien > vindt 2x invalid file: de setup.exe van ATI! Een met Value Name 'g' en een 'e'.

Wat mot ik hier mee? Weggooien?

Edit: ik heb ze weggegooid. Leuk, maar na een reboot had ik een VGA-reso.

Ik kon het hele verhaal overnieuw doen.

Ook installeren vanaf de orginele Ati-CD werkte niet. Dus er zit nog steeds ergens een foutje in me WinInstall.:(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Mijn beeld wordt verneukt door deze catalyst drivers :(

Veelste te hoge brightness en het stomme is, wanneer ik naar het tabblad kleurbeheer ga het beeld dan wel plotseling goed spingt :?
Ach ja... gelukkig is er systeem herstel van windows xp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ben benieuwd of de tv-out weergave bug met overscan is opgelost.. even proberen dus.

edit: godver nog niet dus, beeld staat veel te ver naar boven. goed bezig daar bij ati :(

[ Voor 37% gewijzigd door kNarf_ op 10-06-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:47:
Ook installeren vanaf de orginele Ati-CD werkte niet. Dus er zit nog steeds ergens een foutje in me WinInstall.:(
De Windows Installer is a pain om te fixen, hier wat links:
http://www.google.nl/sear...all+windows+installer&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
uhmmmz veel problemen zo ter horen :? ik ga vanaaf ook wel ff testen. En ik heb nog nooit last van overscan gehad op me tv maar kan aan mij liggen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:47:
Update!

Ik heb de Driver Cleaner 3 geprobeerd en alle Ati-shit gecleaned > geen effect.

Ik had al RegCleaner 4.2 laten draaien, maar daar zat al geen Ati meer in.

Net BS regfix 1.0 laten draaien > vindt 2x invalid file: de setup.exe van ATI! Een met Value Name 'g' en een 'e'.

Wat mot ik hier mee? Weggooien?

Edit: ik heb ze weggegooid. Leuk, maar na een reboot had ik een VGA-reso.

Ik kon het hele verhaal overnieuw doen.

Inderdaad, dit ligt aan Windows, dat is overduidelijk, probeer een verse install van Windows eens, of zet hem eens terug met systeem herstel en probeer het dan nogmaals.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik had geen problemen met de 4.6 Catalyst driver, download -> install -> werkt perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ie ook prima.. :)
Wederom een paar 3dmarkjes erbij.. meer nog niet getest.. duurt allemaal zo lang..

Heb je problemen met de Catalysts?
Help ATI dan via de driverfeedback: als ze niet weten dat er een bug is, hoe kunnen ze het dan fixen???

http://apps.ati.com/driverfeedback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:17:
Hm ik had geen problemen met de 4.6 Catalyst driver, download -> install -> werkt perfect..
Dat doetie bij mij normaal gesproken ook, maar dit keer zit het niet echt mee. De 4.6 drivers zijn nou wel geïnstalleerd en het werkt wel, maar ik krijg de control panel niet geïnstalleerd. Het is me ook nog niet gelukt om ISLAYER.DLL te downloaden. Kan iemand die passen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Werkt deze nou meteen met Mobility's? Want ATi verwijst me steeds naar de laptop-fabrikant, echter lopen die in meeste gevallen mateloos achter :( :( (Nog steeds Cat. 4.2 als te downloaden Mobility driver)

Gelukkig werken de Omega's wel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
die drivers moeten volgens mij wat aangepast worden om op mobility's te draaien.. vast wel wat over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE!

Het is gelukt hoor. En niet met Regclean, RegFix of Drive Cleaner. Na wat speurwerk op de site van ATI vond ik cat-uninstaller. Geweldig progje. Het verwijderd alles wat maar met Ati te maken heeft Na eeb reboot kon ik de drivers en control panel weer installeren.

Dus als iemand nog eens driverprblemen heeft > cat-uninstaller!!! ;)

edit:

@MaTr1x: tnx enniewee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:30:
[...]

Dat doetie bij mij normaal gesproken ook, maar dit keer zit het niet echt mee. De 4.6 drivers zijn nou wel geïnstalleerd en het werkt wel, maar ik krijg de control panel niet geïnstalleerd. Het is me ook nog niet gelukt om ISLAYER.DLL te downloaden. Kan iemand die passen? ;)
Heb je al ge-Google-d hebt op die DLL, want ik vind daarvan meerdere hits. Lijkt erop dat een clean install de enige oplossing is.
Ik wil je wel wijzen op een goede driver uninstall-install guide op driverheaven.net:
DRIVER INSTALLATION GUIDE FOR n00bs.
Buiten de standaard handelingen i.c.m. met alle cleaners bevat deze link ook aanwijzingen om handmatig wat onnodige .inf files te deleten en het register helemaal te ontdoen van alles ATI-gerelateerd. Misschien handig om te proberen voordat je een fresh install doet. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt.
Het is ook als PDF te downloaden:
DRIVER INSTALLATION GUIDE FOR n00bs PDF Download

Edit: zie dat je het net gefixed hebt 8)7
Good job!

[ Voor 3% gewijzigd door MaTr1x op 10-06-2004 13:35 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
is er al een softmodded versie?

[edit]
ja dus!

http://softmod.ocfaq.com/download.php

omega nog niet maar komt vast ook nog wel ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Puppetmaster op 10-06-2004 17:02 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

TS: de eerste 2 links zijn hetzelfde. ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
wat ik raar vind is dat ATI de naam van die bestanden zo moeilijk maakt.
Wrom niet gewoon catalist4.6.blablabla dat snap ik dus echt niet.
Niet dat ik het niet kan veranderen ofzo maar tog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Alexio schreef op 10 juni 2004 @ 17:28:
wat ik raar vind is dat ATI de naam van die bestanden zo moeilijk maakt.
Wrom niet gewoon catalist4.6.blablabla dat snap ik dus echt niet.
Niet dat ik het niet kan veranderen ofzo maar tog.
Waarschijnlijk omdat er elke week drivers uitkomen voor bv OEM dealers of laptop fabrikanten. De Catalyst 4.6 drivers hebben als serienummer 6.14.10.6451, maar het kan best zijn dat er 2 weken geleden een driver naar OEMs is gegaan met het serienummer 6.14.10.6449. Soms lekken deze versies uit en die zie je dan als 'beta' versie op verschillende sites.

De Catalyst drivers zijn dus een momentopname van een hele reeks met drivers. Als ATi vindt dat ze op een gegeven moment goed genoeg zijn voor release, dan worden ze uitgebracht onder de Catalyst naam.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon 4.6 over de 4.6beta heen geinstalleerd. Geen enkel probleem hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt iets beter hier, 100 meer 3d mark puntjes, en eindelijk werkt de AA & AF functie binnen Battlefield Vietnam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:22:
Ik heb gewoon 4.6 over de 4.6beta heen geinstalleerd. Geen enkel probleem hier :)
Het kan soms nadelig werken, vooral als je je bedenkt dat bijvoorbeeld de Catalyst 4.5 beta veel sneller was dan de uiteindelijke Catalyst 4.5. Catalyst 4.5 beta was namelijk iets nieuwer dan de uiteindelijke releaseversie van Catalyst 4.5. En zelfs Catalyst 4.6 is nog niet zo snel als Catalyst 4.5 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
Ik kan met deze driver de optie 'hide modes that this monitor cannot display' niet meer aanvinken.. ik kan kiezen tussen refresh rates van 60 t/m 180 Hertz.. ongeacht welke beeldschermresolutie ik ook kies..

lijkt me toch niet helemaal de bedoeling

[ Voor 14% gewijzigd door FBtje op 10-06-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:39
Nah, dacht ik zal die driver ook maar is installen zie ik daar zo'n tabblad met draaihoek staan (nog nooit gebruikt eigenlijk maar ik dacht laat ik daar is mee klooien). Dus ik de boel op 180 grade draaie gezet. En ja wat denk je het beeld draait niet om maar alleen mun muis aanwijzer. Het beeld blijft gewoon normaal zeg maar alleen ik moet wel bijv. rechts boven klikken om het start menu te openen terwijl het gewoon links onder tezien is. :D Snappie :+

Leuke bug wel. Na een ram op de reset knop stond alles weer gewoon goed uhmnaja op 180 grade dan >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Wazzup! op 10-06-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Wazzup! schreef op 10 juni 2004 @ 20:13:
Nah, dacht ik zal die driver ook maar is installen zie ik daar zo'n tabblad met draaihoek staan (nog nooit gebruikt eigenlijk maar ik dacht laat ik daar is mee klooien). Dus ik de boel op 180 grade draaie gezet. En ja wat denk je het beeld draait niet om maar alleen mun muis aanwijzer. Het beeld blijft gewoon normaal zeg maar alleen ik moet wel bijv. rechts boven klikken om het start menu te openen terwijl het gewoon links onder tezien is. :D Snappie :+

Leuke bug wel. Na een ram op de reset knop stond alles weer gewoon goed uhmnaja op 180 grade dan >:)
Rotation is eigenlijk alleen bedoeld voor TFT schermen die gekanteld kunnen worden... :/ Geen bug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Valt me een beetje tegen deze drivers, alles voelt wel soepel aan maar benchmark ik het, heb ik echt een drastische punten verlaging. Wel vreemd opzich, want mother nature bijv. zou eenn paar % sneller moeten zijn geworden

3dmeuk03:
Van 5839 punten met de 4.2 naar 5487 punten met de 4.6, gisteren had ik met die 4.2 gebenchd, en nu spontaan na deze drivers 400 punten minder. Ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker is (oude drivers ed.) terwijl ik toch volgens de normale procedure de drivers de-install enzo. Iemand anders iets gemerkt van een prestatie verlies hierin? Kzal morgen maar eensch de ouwe drivers installen.

EDIT: Ik weet dat ik niet van die benchmark troep moet uitgaan zoalang de spellen maar soepel lopen, maar toch :P

[ Voor 9% gewijzigd door whyz op 10-06-2004 21:04 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:39
CJ schreef op 10 juni 2004 @ 20:45:
[...]

Rotation is eigenlijk alleen bedoeld voor TFT schermen die gekanteld kunnen worden... :/ Geen bug dus.
Is dat zo normaal gesproken werkt dat met mijn crt monitoren gewoon goed hoor (niet dat ik het gebruik magoed wilde het is proberen) was alleen een bugje ofzo

Edit: kheb het nog is geprobeerd en nu werkt het wel gewoon. Twas iig wel een grappige bug :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wazzup! op 10-06-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ook ongeveer 100 punten meer. (6289 nu)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, fijne drivers hoor. WinTV 2000 geeft alleen nog maar ZWART beeld. Zodra ik de drivers eraf flikker werkt alles weer OK |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voor degenen die het nog niet gezien hadden, hier de nieuwe Catalyst Comparison van AMD Insight:

http://www.amd-insight.de...atalyst_comparison&page=1

Let wel op, er is getest op een Radeon9700Pro. De verbeteringen voor de X800 serie zul je dus niet uit de charts kunnen aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking van deze drivers:

- Catalyst 4.6
- win-xp-2k-614106451
- radeon802
- ati_040420a2-015166E-x800
- 8.001-040323a-014965C (from CD)

op een X800 Pro. Het spijt me. Het is wel duits... De benchmarks zijn interessant.

http://www.dark-tweaker.com/betadriver-for-x800pro.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 07:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Hallo,

Ik heb een Sapphire atlantis Radeon 9800 pro 128 MB

Sinds de upgrade van 4.4 naar 4.5 en nu 4.6 is het zo dat mijn TV-out op een resolutie van 1024*768 met de overscale functie aan te ver naar boven zit. Dit is vreemd genoeg alleen het geval bij deze resolutie en alleen in clone modus (dus niet bureaublad uitbreiden of als theater mode aan actief is)

Zijn er meer mensen die dit hebben en is dit misschien zelf op te lossen of moet ik wachten tot ze bij ATI doorhebben dat die bug er inzit. Ik heb al een mail gestuurd en kreeg volgens mij een semi automatisch gegenereerd bericht (effe opgezocht en standaard antwoord overgetypt) met als mededeling dat de TV-out anders dan een 8500 niet hogere resoluties ondersteund dan 800*600 wat ik natuurlijk een beetje vaag vind omdat hij het bij catalyst 4.4 wel goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Met deze drivers heb ik dus nog steeds geen schaduwen bij DTM Race Driver 2 :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb dit probleem ook zoals ik in dit topic ook al heb gepost, ik baal er wel van wat ik gebruik de tv-out erg veel. Heb ook al een bug-report formulier ingevuld op de Ati site en nu maar hopen dat ze de bug idd gefixt hebben in de volgende versie..

edit: was dus reactie op ryan

[ Voor 7% gewijzigd door kNarf_ op 11-06-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik merk niet echt het verschil in prestatie.

Had op 3dmark 2001 se 20202 en 19949. Dit ligt was niet aan de drivers.

Werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:42:
Ik hoop dat m'n tv-tuner probleem is opgelost nu... Al vanaf het begin heb ik dit namelijk:

Als ik tv kijk via m'n all in wonder 9800pro loopt de pc op willekeurige momenten vast, eerst kun je niet meer zappen, daarna niet meer klikken, dan loopt de muis vast en gaat je monitor op zwart. Je blijft de tv echter wel horen tot je rest.

Klinkt dit mensen bekend in de oren toevallig?
gek is ook dat het vaker voorkomt als je in Windowed modus kijkt dan in full-screen. En ook dat het verschilt per catalyst hoevaak het gebeurd. Met 4.5 was het bijvoorbeeld zo vaak dat ik naar 4.3 ben terug gegaan.
Dit probleem heb ik ook, zelf de 4.6 nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond wel even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Hier positief. SOF 2 werkt nog gewoon goed. 3d mark is bij mij de snelste tot nu toe

Driver Clock gpu clock geheugen Processor score
3,4 378,00 337,50 2175 5449
3,7 378,00 337,50 2175 5501
3,7 382,50 342,00 2136 5541
3,9 382,50 342,00 2115 5453
3,9 396,00 353,25 2115 5596
3,9 400,00 360,00 2115 5666
4,1 402,75 360,00 2115 5656
4,2 402,75 360,00 2153 5710
4,3 402,75 360,00 2153 5701
4,5 402,75 360,00 2153 5671
4,6 402,75 360,00 2153 5774

positief dus.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Is er eigenlijk een prog waarmee je per game in kan stellen of je AA en AF wil hebben? De meeste games geven je die keuze niet (far cry, SeriousS wel, UT 2k4 bijv niet) Maar ik wil het bij UT en CoD graag aan hebben, en bij far cry uit, daar is het verschil te groot.

ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radlinker, iedere game kan je een snelkoppeling geven waarin je FSAA, AF en zelfs de clockspeeds in kunt stellen. Als je radlinker installeert krijg je een extra tabblaadje in je Ati config scherm. Snelkoppelingen maken doe je door je rechtermuisknop op een normale snelkoppeling te zetten (op je bureaublad), en dan zeg je "create radlink".

http://www28.brinkster.com/chrisww1942/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een waarschuwing voor toekomstige X800Pro@XT 16 pipeline modders:

De officiële Cat. 4.6 krijg ik niet aan de gang met mijn X800Pro@16 pipeXT. Na de installatie vindt WinXP een WDM Rage theater chip (die de XT wel heeft en de pro niet?) en schiet gelijk in de zeik met een blauw scherm.
Cat 4.6 beta draait echter perfect. WinXP vindt daar de rage device ook maar doordat de driver niet WHQL is volgt er geen blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik draai nu 4.6 op een radeon 9800 maar als ik op mijn tft een spel speel (directx 9.0b) zoals bijvoorbeeld thief dan zie ik helemaal niets. (niet overgeklokked) om het nog vreemder te maken, als ik mijn display switch zodat mijn crt primary is, dan doet hij het wel zonder dat hij een corrupt beeld geeft.

lijkt me niet dat de kaart kapot is, immers doen allebij de displays het gewoon correct in windows (adobe photoshop for example) en ook met 3d enabled applications, (3dmax). maar zelfs dxdiag komt niet goed door de test heen (wederom alleen op mijn tft via dvi en niet op mijn crt via vga)

hoop dat ze het snel oplossen

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

justice_strike schreef op 13 juni 2004 @ 04:21:
ik draai nu 4.6 op een radeon 9800 maar als ik op mijn tft een spel speel (directx 9.0b) zoals bijvoorbeeld thief dan zie ik helemaal niets. (niet overgeklokked) om het nog vreemder te maken, als ik mijn display switch zodat mijn crt primary is, dan doet hij het wel zonder dat hij een corrupt beeld geeft.

lijkt me niet dat de kaart kapot is, immers doen allebij de displays het gewoon correct in windows (adobe photoshop for example) en ook met 3d enabled applications, (3dmax). maar zelfs dxdiag komt niet goed door de test heen (wederom alleen op mijn tft via dvi en niet op mijn crt via vga)

hoop dat ze het snel oplossen
Zoek effe op GoT hier kan je zelf oplossen ;) Ligt niet aan je Videokaart of Monitor maar iets anders dacht ik.......

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het installeren van de 4,6 drivers heb ik in mijn transition menu's ..die op FADE EFFECT staan...en alles wat dus via transition gaat (rechter muisknop menu's ) dat die heeeel langzaam en schokkerig faden..

staat transition uit, of op scroll mode..dan is er niets aan de hand..

bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Probleem!!!

GTA Vice City doet het bij mij niet meer met deze drivers :( Ik krijg de error:

GTA Vice City cannot find enough available video memory

En VC is zowat het enige spel wat ik nog speel :( Ik heb een Hercules 8500LE met 64MB, en GTA-VC heeft altijd goed gewerkt. Meer mensen dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
kijk even of toevallig AA of AF aanstaat, 3dmark wil bij mij ook niet draaien op mijn laptop als ik aa op 6x zet, dan heb ik ook te weinig video geheugen (ook 64mb)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 13 juni 2004 @ 22:29:
kijk even of toevallig AA of AF aanstaat, 3dmark wil bij mij ook niet draaien op mijn laptop als ik aa op 6x zet, dan heb ik ook te weinig video geheugen (ook 64mb)
het is al 'opgelost' :)... maw. na een paar andere spellen te hebben gespeeld werkte VC ineens weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
nero355 schreef op 13 juni 2004 @ 16:06:
[...]

Zoek effe op GoT hier kan je zelf oplossen ;) Ligt niet aan je Videokaart of Monitor maar iets anders dacht ik.......
ik heb gezocht, maar om eerlijk te zeggen weet ik niet eens wat het probleem echt is,ik denk eigenlijk dat het aan directx 9.0b ligt, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Palomar schreef op 13 juni 2004 @ 23:43:
[...]

het is al 'opgelost' :)... maw. na een paar andere spellen te hebben gespeeld werkte VC ineens weer :?
Vaag, hier ongeveer hetzelfde met 9700pro, UT2004 gaf 1x de melding dat directx niet geinstalleerd was, en na de 2e keer proberen was er niets aan de hand.
Misschien toch een bug oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42
Ik heb telkens het probleem dat als ik een nieuwe versie van de catalyst installeer dat mijn beeld schokkerig gaat, maar als ik de nieuwe omega drivers installeer gaat alles soepel. Btw ik heb een 9600 tx (aldi ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

jozy schreef op 14 juni 2004 @ 00:51:
Ik heb telkens het probleem dat als ik een nieuwe versie van de catalyst installeer dat mijn beeld schokkerig gaat, maar als ik de nieuwe omega drivers installeer gaat alles soepel. Btw ik heb een 9600 tx (aldi ding).
Met alle voorgaande Catalysts kon ik mijn beeldscherm (Compaq v1100, 21" crt) op 1280x960 & 1280x1024 maar tot 85hz instellen, terwijl hij tot 100hz kan. Nu is 100hz wel mogelijk. 3dmark2003 is er een kleine 100 punten op vooruitgegaan op een 9800 pro (360-hynix)@9800 xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Bij mij werkt ook deze driver weer prima in ieder geval. Heb nergens last van tot nog toe. Moet de wat zwaardere games nog testen (Far Cry bijvoorbeeld). Ik laat nog wel weten hoe die draaien bij me :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jozy schreef op 14 juni 2004 @ 00:51:
Dat heb ik ook altijd. Soms is het meteen na het opstarten al weg (alleen inlogschermpje beweegt traag), maar soms blijft windows ook na het opstarten heel traag. Oplossing schijnt te zijn om gewoon een tijdje te wachten totdat er iets geinitialiseerd is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Lightah

Strikes Again

Weet iemand of ze nog wat aan die gamma fouten gaan doen?

Elke keer als er iets van windows door een spelletje of fullscreen iets komt zetten is het hele beeld donker en onspeelbaar.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI Cats 4.7 beta's zijn uit schijnbaar

http://www.station-drivers.com/page/atidriv.htm (own risk uiteraard)

Is het het installeren waard? Kijk zelf maar

home.comcast.net/~xgwar/latest_beta_cats.jpg

;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Radlinker is wel leuk, alleen ik start mijn games meestal niet met een link op... eerder gewoon via Xfire of All seeing eye enzo...

[edit]Is er overigens ook zo'n proggie voor geforce kaarten? Mijn pc thuis wil dit ook wel :)

[ Voor 28% gewijzigd door Xtinction op 15-06-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 18:36:
ATI Cats 4.7 beta's zijn uit schijnbaar

http://www.station-drivers.com/page/atidriv.htm (own risk uiteraard)

Is het het installeren waard? Kijk zelf maar

home.comcast.net/~xgwar/latest_beta_cats.jpg

;P
zie ik daar OpenGL tempAA ? beterzz :)
ff installen dan.

edit: schiet niet echt op 10kb/s :(

[ Voor 6% gewijzigd door HENNESSY op 15-06-2004 19:32 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je ze gedownload? Ik ben aan het proberen, maar toen ik eindelijk ~6mb had, stopte het met downloaden. :(
Is er geen snellere mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Wat een fucked up drivers :(

Met Thief 3 heb ik ineens allerlei blokjes en vage figuren.
Hetzelfde met DTM Racer 2. Ook mis ik nog steeds de schaduwen.

Kga gewoon lekker terug naar 3.10, nog steeds de meest stabielste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ik heb m geinstalleerd maar ik krijg niet die tempAA opties zoals bij jou Zoneseek

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de 4.6 omega,s dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 23:45:
Waar blijven de 4.6 omega,s dan ?
Eerlijk word ik een beetje ziek van dat gemekker bij elke release waar de Omega's blijven, alsof het van die magische drivers zijn. Het zijn gewoon dezelfde drivers met wat andere instellingen. Een beetje tweaker kan het zelf ook wel instellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 juni 2004 @ 09:13:
[...]

Eerlijk word ik een beetje ziek van dat gemekker bij elke release waar de Omega's blijven, alsof het van die magische drivers zijn. Het zijn gewoon dezelfde drivers met wat andere instellingen. Een beetje tweaker kan het zelf ook wel instellen.
Ik denk niet dat wij al die veranderingen zomaar aan kunnen brengen

Er zijn nartuurlijk dingen die je zelf wel makkelijk kan veranderen.

* Added and removed a LOT of tweaks, ATI changed some internal settings and some
old tweaks won't work anymore from now on.

En achter dit sorrt dingen komen wij ook niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zou omega corner weten dan de 4.7 er snel aan zouden komen en daarom gewacht hebben, en ze zo maar 1 x de 4.7 konden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

omega's 4.6 zijn er hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey er staat iets nieuws bij de drivers:

Fast writes on : Recombed for 9700 en (amd 64 systems dus ik moet het op on zetten ?>.

Ik zal even 3d mark draaien met off en on.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met fast writes ON : 5863
OFF : 5803

60 punten verschil.

En waarom is het voor amd 64 systems ( bedoelen ze hiermee alleen de processor en het moederbord of ook winxp 64 bit. ) aan geraden om het op ON te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/roy.rosink/fastwe.JPG

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik de omaga's gebruik, dit in combi met nieuwe 9800 pro, maar ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Net getest met battlefield vietnam. Normaal haal ik in mappen als quantri een fps van 40-80, maar zit met deze drivers op een constante 80+ fps, zelfs als het heel druk is. Ook valt me op dat ze een mooiere kwaliteit hebben dan de gewone cats.
Thumbs up voor de maker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:15:
Eerste keer dat ik de omaga's gebruik, dit in combi met nieuwe 9800 pro, maar ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Net getest met battlefield vietnam. Normaal haal ik in mappen als quantri een fps van 40-80, maar zit met deze drivers op een constante 80+ fps, zelfs als het heel druk is. Ook valt me op dat ze een mooiere kwaliteit hebben dan de gewone cats.
Thumbs up voor de maker!
En hoe staan je settings in BFv (res. e.d.) en heb je AA en AF aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, handig.. deze omegadrivers ( 4.6 ) bevatten een optie om zowel de "oude" opengl te gebruiken ( voor bij counterstrike enzo ) als de nieuwe...

Dat zal handig zijn voor de oude counterstrike bakjes!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven schreef op 17 juni 2004 @ 21:04:
[...]

En hoe staan je settings in BFv (res. e.d.) en heb je AA en AF aan?
Ik heb geometry en texture op high staan en graphics op medium, en speel op de resolutie 1024x768. Verder 8x Af (kwaliteit) en 2x AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:20:
[...]

Ik heb geometry en texture op high staan en graphics op medium, en speel op de resolutie 1024x768. Verder 8x Af (kwaliteit) en 2x AA.
Zelf ook maar eens de omega (4.6) geïnstalleerd en inderdaad een vele stabielere framerate en ik heb minder last van lag voor mijn gevoel...
Pagina: 1