Toon posts:

Overstap van Shared hosting naar eigen server, advies graag

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal shared-hostingpakketen bij verschillende webhosting-aanbieders, maar omdat ik in middels al een aantal keer last had van lange downtimes, wil ik m'n eigen server laten plaatsen in het Schuberg Philis datacentrum in Schiphol-Rijk. Echter aangezien mijn budget niet echt groot is, maar de prijzen van nieuwe servers wel hoog, ben ik me af gaan vragen of ik wel zo'n dure nieuwe server nodig heb, of dat ik het ook met een wat oudere server ermee door kan.

Wat wil ik met de server gaan doen?
In ieder geval ongeveer 4 domeinen voorzien van webspace (incl FTP & e-mail natuurlijk). Dit gaat na verloop van tijd uitbreiden dus ik wil het niet te krap nemen ;) De websites gebruiken bij elkaar zo'n 15 GB dataverkeer per maand. Eventueel wil ik er nog een Counter-Strike server ofzo op laten lopen ofzo maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste vind ik dat mijn 4 domeinen 24 uur per dag snel bereikbaar zijn.

Wat komt er op de server te staan?
Ik ben thuis al een beetje aan het kloten geweest met FreeBSD en dat bevalt me heel erg dus dat wil ik zowiezo op de server gaan draaien :) (vooral ook vanwege de hoge uptime, zie http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html).
Verder komt er natuurlijk PHP, MySQL en Apache (1) op te staan. Over de ftp & mailserver software zit ik nog te twijfelen....

Maar ik vraag me dus af heb ik hiervoor echt een Pentium 4 HT 3.2 Ghz met 1 GB ram voor nodig? Of kan ik dit ook met bijvoorbeeld een AMD Athlon 1 Ghz met 256 MB makkelijk doen? Ik ben ook op zoek naar winkels/bedrijven die nog restpartijen van oudere servers over hebben, ik heb natuurlijk al op google gezocht, maar ik kan alleen bij NowThatsIt! Computers 2de hands servers vinden, alleen zijn die wat aan de dure kant (Voorbeeld: Gebruikte Dell PowerEdge 2300 met 2x PIII 600 Mhz voor 500 euro terwijl je bij eZeeServer al een nieuwe Intel Celeron 2.4 Ghz kan krijgen voor 700 euro).

edit:
ik heb het hier btw over een 19" server ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:28 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met deze informatie kan niemand echt iets - wat voor websites ga je draaien namelijk? Statische sites? Databases? Wat voor server gebruikt je hoster nu en werkt dat vlot zat? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 27 juni 2004 @ 18:45:
Met deze informatie kan niemand echt iets - wat voor websites ga je draaien namelijk? Statische sites? Databases? Wat voor server gebruikt je hoster nu en werkt dat vlot zat? :)
Ik ga dynamische sites draaien met PHP & MySQL (en later eventueel nog PostgreSQL) , waaronder forums/fora, CMS, Nieuws en Foto's. Ik zal ff navragen wat de specs zijn van de server's waar ik nu host ;)

Specs Hoster 1 (Snelheid erg goed, alleen veel downtime):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Linux pan.hu-pan.com 2.4.21-4.0.1.ELsmp #1 SMP Thu Oct 23 01:27:36 EDT 2003 i686 i686 i386 GNU/Linux

total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          1004        985         19          0         94        530
-/+ buffers/cache:        360        644
Swap:         2000        142       1857

processor   : 0
model name  : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz
processor   : 1
model name  : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz

Specs Hoster 2 (Snelheid erg goed, redelijke uptime, kort geleden ook geupgrade naar nieuwe server, zal zo ook ff vragen wat de vorige specs waren):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Linux server1.etglobalsolution.co.uk 2.4.25 #2 SMP Tue Apr 13 12:06:57 PDT 2004 i686 i686 i386 GNU/Linux

total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           977        962         14          0         35        531
-/+ buffers/cache:        395        582
Swap:         2055         19       2035

processor   : 0
model name  : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
processor   : 1
model name  : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:15 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

Arno

PF5A

Die eerste hoster is niet echt goed in kernels fixen, na de 2.4.21 zijn er diverse remote en local exploits geweest.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 27 juni 2004 @ 19:25:
Die eerste hoster is niet echt goed in kernels fixen, na de 2.4.21 zijn er diverse remote en local exploits geweest.
hehe dat was te merken :p hij is zowiezo geen goeie hoster IMO, downtime van soms 4 dagen... dat is toch een schande :?

• Arno
  • Laatst online: 20:53

Arno

PF5A

Vier dagen is inderdaad echt niet acceptabel. Zo nu en dan een uurtje ofzo is echt max.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 27 juni 2004 @ 19:55:
Vier dagen is inderdaad echt niet acceptabel. Zo nu en dan een uurtje ofzo is echt max.
Jep, dat was ook een van de redenen dat ik nu toch echt een eigen server wilde, na 2 keer was ik het dus echt totaal zat :(

Verwijderd

Topicstarter
derde host draait ook P4, dus daar kan ik het ook niet echt zelf uithalen ;)
Heeft iemand anders nog een webserver lopen met wat mindere specs waarvan ik de snelheid mag testen? (P3 500 Mhz/ Duron 800 bijvoorbeeld, het liefst @ 100 mbit)

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Wat voor server je wil hangt natuurlijk sterk af van wat voor sites je moet gaan hosten.
statisch of dynamisch met database,
en hoe groot worden die databases, wat voor soort queries worden er gemaakt.
en hoe lang wil je maximaal wachten aanvraag in een database, en hoeveel hits per seconde gaat het dan.
Je hebt het over 4 domeinen, dat is dus heel erg weinig voor een dikke webserver, waar soms wel 50 domeinen draaien die ook nog een behoorlijke hitrate hebben.

Voor databases wil je vaak veel geheugen, hoe meer hoe beter.
en voor pure websites en veel hits trekt je apache of iis veel threads naast elkaar open, dus vandaar dat je vaak 2 cpu's ziet in geval van AMD, of 1 of 2 xeon's met HT.

Ik denk dat je met die 4 domeinen echt makkelijk met die 1Ghz athlon uit de voeten kunt, en nog steeds makkelijk meer domeinen kunt hebben.
Alleen die 256 Mb is al snel de beperkende factor als heel veel database benaderingen achter elkaar zijn. dus daar zou ik standaard zowieso al voor 512Mb gaan, uitbreiden kan ook daarna altijd nog.

Verder moet je natuurlijk natuurlijk er erg op letten wat je moet/wilt gaan betalen om een eigen server te plaatsen.
een 1U kast is vaak per maand goedkoper dan een 4U, maar de aanschaf van een 1U ligt wel hoger.
Ook zijn nog lang niet alle providers in bezit van fatsoenlijke geairco'de ruimtes/racks. Dus als je kast in een rack komt te hangen wat slecht gekoeld is, beperk je daarmee ook drastisch de levensduur van je harde schijven.
Een 1U kast moet eigenlijk altijd in een rack waar airco is, om er zeker voor te zorgen dat je schijven en andere dingen gewoon niet te heet worden.

Verwijderd

Topicstarter
luie-steffie schreef op 27 juni 2004 @ 21:21:
Wat voor server je wil hangt natuurlijk sterk af van wat voor sites je moet gaan hosten.
statisch of dynamisch met database,
en hoe groot worden die databases, wat voor soort queries worden er gemaakt.
en hoe lang wil je maximaal wachten aanvraag in een database, en hoeveel hits per seconde gaat het dan.
Je hebt het over 4 domeinen, dat is dus heel erg weinig voor een dikke webserver, waar soms wel 50 domeinen draaien die ook nog een behoorlijke hitrate hebben.

Voor databases wil je vaak veel geheugen, hoe meer hoe beter.
en voor pure websites en veel hits trekt je apache of iis veel threads naast elkaar open, dus vandaar dat je vaak 2 cpu's ziet in geval van AMD, of 1 of 2 xeon's met HT.

Ik denk dat je met die 4 domeinen echt makkelijk met die 1Ghz athlon uit de voeten kunt, en nog steeds makkelijk meer domeinen kunt hebben.
Alleen die 256 Mb is al snel de beperkende factor als heel veel database benaderingen achter elkaar zijn. dus daar zou ik standaard zowieso al voor 512Mb gaan, uitbreiden kan ook daarna altijd nog.

Verder moet je natuurlijk natuurlijk er erg op letten wat je moet/wilt gaan betalen om een eigen server te plaatsen.
een 1U kast is vaak per maand goedkoper dan een 4U, maar de aanschaf van een 1U ligt wel hoger.
Ook zijn nog lang niet alle providers in bezit van fatsoenlijke geairco'de ruimtes/racks. Dus als je kast in een rack komt te hangen wat slecht gekoeld is, beperk je daarmee ook drastisch de levensduur van je harde schijven.
Een 1U kast moet eigenlijk altijd in een rack waar airco is, om er zeker voor te zorgen dat je schijven en andere dingen gewoon niet te heet worden.
Bedankt voor de uitleg :)
Die aanschafkosten van een 1U kast zijn inderdaad een stuk duurder tegenover de 4U kasten... (scheelt zo'n 100 euro heb ik gezien in de pricewatch). Ik ben dus ook op zoek naar een manier om aan een oude (2de hands) 1U server te komen (tips zijn welkom ;)), Een rack met airco zal wel geen probleem zijn, ik neem aan dat ze dat bij Schuberg wel hebben (http://www.schubergphilis.com). :) en met dat geheugen zat ik inderdaad aan te denken om 512 MB al te nemen, want ik heb nu 256 MB op die thuis-server staan en merk dat het nogal krap is ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 09:27
(jarig!)
Ik wil je niet van je leuke idee afhelpen maar: kan jij met 1 servertje zorgen voor een betere uptime dan een shared hoster? Je hebt geen specifieke software nodig als ik je verhaal goed gelezen heb (op CS na.) Imo is het daarom verstandiger om een *goede* shared hoster te zoeken. Dat scheelt je een hoop tijd in beheer en je verlegt risico's naar de hoster.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 28 juni 2004 @ 10:36:
Ik wil je niet van je leuke idee afhelpen maar: kan jij met 1 servertje zorgen voor een betere uptime dan een shared hoster? Je hebt geen specifieke software nodig als ik je verhaal goed gelezen heb (op CS na.) Imo is het daarom verstandiger om een *goede* shared hoster te zoeken. Dat scheelt je een hoop tijd in beheer en je verlegt risico's naar de hoster.
Ik snap dat het met 1 server moeilijk is om een betere uptime te krijgen dan een shared hoster, maar echt goede hosting is vrij duur. Ik betaal nu voor 25 MB bij DeHeeg.nl, 100 euro waar ik zeer tevreden over ben, tot nu toe 100% uptime. Als ik de andere domeinen ook bij deze hosting-provider host ben ik meer dan 1000 euro per jaar kwijt aangezien ik op die andere domeinen ca. 250 MB gebruik ( 479 euro excl btw per 250 MB per jaar). Het gaat er voornamelijk om -als ik last heb van downtime- het zo snel mogelijk kan herstellen., want zoals je eerder in dit topic al hebt gelezen ben ik met 4 dagen downtime niet echt blij ;). Ook ben ik al bezig met webapplicaties in SimpeXML (PHP5) schrijven, ik ben nog geen enkele shared provider tegen gekomen die dit aanbied (dit snap ik ook wel omdat PHP5 nog steeds een RC versie is ;) ). Tijd in beheer is totaal geen probleem, heb tijd zat en vind het enorm leuk om te doen ook :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 20:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 10:57:
want zoals je eerder in dit topic al hebt gelezen ben ik met 4 dagen downtime niet echt blij ;).
Nou zijn er ook wel hosters die niet 4 dagen offline zijn hoor :P Vier dagen is overigens schandalig lang.

Je gaat het bij non-extreme sites overigens makkelijk redden met die Ahtlon 1 Ghz. Voor de rest zou ik alleen wel iets meer geheugen er in zetten (zeker omdat dat het geld niet is).
En in 1U moet je goed naar koeling kijken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een nachtje zoeken eindelijk een betaalbare 1U kast gevonden :)
http://shop.ezeeserver.co...ath=30_51&products_id=673

en deze 1U koeler:
http://shop.ezeeserver.com/product_info.php?products_id=580, Ik neem aan dat een Athlon MP koeler ook op een Athlon TB werkt, alleen vraag ik me af of dit wel goed koelt dus heb ik als alternatief dit gevonden:
http://www.hbit.nl/productinfo.php?ProductID=2163

Wat raden jullie aan? Ik heb nog totaal geen ervaring met het koelen van 19" servers :X

(ze hebben bij eZeeServer ook kant en klare servers, ik neem aan dat het daar iig wel goed zit met koeling ;))

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:26:
Ik heb na een nachtje zoeken eindelijk een betaalbare 1U kast gevonden :)
http://shop.ezeeserver.co...ath=30_51&products_id=673
[..]
Houd je er rekening mee dat dat een leeg chassis is, geen voeding (die kosten voor 1u doorgaans zo'n 120 of meer voor 350W) en volgens mij ook geen backplane (waarvan ik niet zeker weet of je die nodig hebt als je gewoon ide disks non hotswap wilt gaan gebruiken)
[edit]
En de prijzen zijn ex. btw onder andere.
[edit2]
http://shop.ezeeserver.co...ath=30_51&products_id=675
zelfde kast maar dan _met_ voeding, toch 270,- in ene.

[ Voor 18% gewijzigd door Kippenijzer op 28-06-2004 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 28 juni 2004 @ 11:35:
[...]

Houd je er rekening mee dat dat een leeg chassis is, geen voeding (die kosten voor 1u doorgaans zo'n 120 of meer voor 350W) en volgens mij ook geen backplane (waarvan ik niet zeker weet of je die nodig hebt als je gewoon ide disks non hotswap wilt gaan gebruiken)
[edit]
En de prijzen zijn ex. btw onder andere.
[edit2]
http://shop.ezeeserver.co...ath=30_51&products_id=675
zelfde kast maar dan _met_ voeding, toch 270,- in ene.
Ik ben van plan voorlopig alleen S-ATA/UDMA133 (dus ide) te gebruiken (non-hotswap). 300W moet overigens toch genoeg zijn? Je gebruikt geen stroomvretende videokaart ;) Bedankt dat je me er even op wijst dat het een leeg chassis is :) Dat had ik even over het hoofd gezien ;)

http://shop.ezeeserver.co...ath=30_31&products_id=582

Deze bevat namelijk al een voeding (alleen geen backplane) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 11:57 ]

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Let je erop dat je low profile dimm's moet gebruiken en volgens mij 't geheugen schuin op je moederbord geprikt moet kunnen worden ? Misschien dat 'r nog iemand langskomt met ervaring met 1U servers om dit te bevestigen of juist niet, want ik heb dit alleen op diverse plaatsen gelezen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Neh, zo'n 99% van de normale (dus unbuffered) dimms is gewoon low profile, dwz 33mm of lager, en past daarmee prima in 1U (rechtop) alleen voor niet low-profile ram in 1U heb je gekantelde dimms nodig. Da's ook de reden waarom je tegenwooridg zo weinig borden met gekantelde dimm's ziet, zeker voor ddr geheugen is het tegenwoordig (gelukkig) bijna standaard dat ook het registered gehuegen gewoon 33mm of lager is.

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 28 juni 2004 @ 12:13:
Neh, zo'n 99% van de normale (dus unbuffered) dimms is gewoon low profile, dwz 33mm of lager, en past daarmee prima in 1U (rechtop) alleen voor niet low-profile ram in 1U heb je gekantelde dimms nodig. Da's ook de reden waarom je tegenwooridg zo weinig borden met gekantelde dimm's ziet, zeker voor ddr geheugen is het tegenwoordig (gelukkig) bijna standaard dat ook het registered gehuegen gewoon 33mm of lager is.
OK, dus ik moet ook nog kijken naar Low-Profile DDR geheugen? Want ik snap nou niet helemaal of niet-registered DDR-SDRAM nou ook (niet-gekanteld) wel of niet in een 1U kast past... (zo hoog zijn die repen toch niet :? )

• Kippenijzer

Kippenijzer

lol, dan moet je het gewoon een 2e keer lezen :) Ik zeg dat het gros van de dimms die op het moment verkocht worden 33mm of lager zijn, en dat dat gewoon rechtop past in 1U.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Sorry voor de verwarring :D En bedankt voor de opheldering Kippenijzer, weet ik dat ook weer.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12-2025

hannos

pardon me

Misschien wel net zo handig om even voor jezelf vast te stellen. Stel je moederbord/hdd of weet ik wat voor onderdeel crashed om wat voor reden dan ook.

Hoe snel kun jij ervoor zorgen dat die server weer in de lucht is? Kortom woon je dichtbij dat datacentrum? Kun je snel vervangende hardware krijgen? Heb je uberhaupt de kennis om zulke problemen snel te kunnen trouble-shooten?

Ik ken namelijk iemand die ook een co-located server had in een datacenter in A'dam. Hij heeft daarnaast werk dus toen zijn moederbord het begaf moest hij het oplossen in z'n vrije uurtjes. Hij woonde niet dichtbij A'dam.
Alles bij elkaar lukte het hem ook niet om binnen 4 dagen de server weer online te krijgen.

Kortom, je kunt wel een eigen server willen maar je moet er zelf natuurlijk ook tijd voor hebben om hem te onderhouden etc. om te zorgen dat _als_ de server uitvalt hij wel weer snel online is.

Verwijderd

Topicstarter
H a N N o schreef op 28 juni 2004 @ 12:39:
Misschien wel net zo handig om even voor jezelf vast te stellen. Stel je moederbord/hdd of weet ik wat voor onderdeel crashed om wat voor reden dan ook.

Hoe snel kun jij ervoor zorgen dat die server weer in de lucht is? Kortom woon je dichtbij dat datacentrum? Kun je snel vervangende hardware krijgen? Heb je uberhaupt de kennis om zulke problemen snel te kunnen trouble-shooten?

Ik ken namelijk iemand die ook een co-located server had in een datacenter in A'dam. Hij heeft daarnaast werk dus toen zijn moederbord het begaf moest hij het oplossen in z'n vrije uurtjes. Hij woonde niet dichtbij A'dam.
Alles bij elkaar lukte het hem ook niet om binnen 4 dagen de server weer online te krijgen.

Kortom, je kunt wel een eigen server willen maar je moet er zelf natuurlijk ook tijd voor hebben om hem te onderhouden etc. om te zorgen dat _als_ de server uitvalt hij wel weer snel online is.
Daar heb ik zelf ook al naar gekeken :) Ik heb expres voor Schuberg Philis in Schiphol-rijk gekozen omdat ik er 6 km vandaan woon ;). Verder is hier een groot aantal computerwinkels dus hardware zal ook geen probleem zijn :) Ook bouw en repareer ik al een aantal jaartjes computers voor familie/vriendenkring, dus dat snel fixen van problemen zal geen probleem zijn :)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 14:36
Zou je misschien kunnen vertellen wat je budget is? Ik heb namelijk ook een half jaar geleden een 2U 19" server aangeschaft, en dit kosten totaal € 1400,- incl. BTW.

Daar heb voor:
P4 3,2 Ghz
1GB Intern
2 x 80 Gb S-ATA schijven
S-ATA Raid controller
2U Case incl. voeding, geleide rail
Windows server 2003 webedition
en alle andere benodigdheden.

Nou als je dus een linux variant gaat draaien kan je zo'n 400 van de prijs afhalen ivm licentie!

Hierop draaien een 25 tal domeinen met totaal zo'n 1,5 Gb ruimte en zo'n 20 Gb datatraffic per maand!

edit:
Hier nog een foto ervan:
Afbeeldingslocatie: http://got.polderdijk.com/server.jpg
Klik voor vergroting

[ Voor 18% gewijzigd door Polderdijk op 02-07-2004 10:37 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
He, een procase kast :)

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op 02 juli 2004 @ 10:31:
Zou je misschien kunnen vertellen wat je budget is? Ik heb namelijk ook een half jaar geleden een 2U 19" server aangeschaft, en dit kosten totaal € 1400,- incl. BTW.

Daar heb voor:
P4 3,2 Ghz
1GB Intern
2 x 80 Gb S-ATA schijven
S-ATA Raid controller
2U Case incl. voeding, geleide rail
Windows server 2003 webedition
en alle andere benodigdheden.

Nou als je dus een linux variant gaat draaien kan je zo'n 400 van de prijs afhalen ivm licentie!

Hierop draaien een 25 tal domeinen met totaal zo'n 1,5 Gb ruimte en zo'n 20 Gb datatraffic per maand!

edit:
Hier nog een foto ervan:
[afbeelding]
Klik voor vergroting
Mijn budget is ca. 1000 euro dus dat komt mooi uit :) Waar heb je hem gekocht? (enige probleem is dat hij 2U is :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 01:20 ]

• IWriteCode
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Host sinds een paar maanden een eigen server... (voor battlefield gekocht) maar er draaien ook sites op en een counter strike server / teamspeak / ventrilo

Ik ben eerst op zoek gegaan naar een goede server (duh!). Besloot om een kant en klaar systeem te gaan kopen omdat zelfbouw wat nadelen kan hebben... en ik daar geen zin in had. Voor 1000 euro exc btw had ik het volgende systeem bij www.buyaserver.be:

Pentium IV 2.8 1024 mb op een super micro serverboard in een super microkast. Met 2 SATA disks in raid 1 opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://www.jamal.nl/thumbnail.asp?image=systems/server/01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.jamal.nl/thumbnail.asp?image=systems/server/03.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.jamal.nl/thumbnail.asp?image=systems/server/05.jpg

Besloot (vanwege de, voor mij, betere onderhoudbaarheid) om er Windows 2003 Server Web op te zetten. Maar dat zal gezien jouw budget niet echt een optie zijn. www.buyaserver.be installeert trouwens gratis linux voor je op het systeem.

Heb als hoster www.i3d.nl. Heeft scherpe prijzen, goed contact en ik host voor 20 euro exc btw per maand mijn 1u webserver inclusief 40 gig datatraffic. nog wat fotos van het co-locaten :-) ghe ghe
Afbeeldingslocatie: http://www.clan-tgg.nl/screenshots/thumbs/%7BE1D29161-E57E-4F95-B0D3-078208963D36%7D_Simg5247.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.clan-tgg.nl/screenshots/thumbs/%7B37FC0756-F6A5-4D3F-946E-604F8F620FF7%7D_Simg5249.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.clan-tgg.nl/screenshots/thumbs/%7BC7770454-36EB-4377-B184-53BCCA44D9B2%7D_Simg5250.jpg

heb verder geen relatie met een van beide bedrijven... behalve de hier genoemde zaken... ben erg lang op zoek geweest naar de goede bedrijven voor mij om de spullen aan te schaffen... dit waren voor mij de beste.

Mocht je vragen hebben... voeg me maar toe aan msn... (zie profiel en zo)

[ Voor 20% gewijzigd door IWriteCode op 06-07-2004 01:41 . Reden: Wat fotootjes toegevoegd... ]

Less = more

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Zelf een paar keer met de nieuwe ibm xseries 306 gewerkt, erg voordelige kant en klaar doos, uitgedokterd beestje voor een goede prijs:

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_X61SXEU?OpenDocument

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

En en? Nog nieuws omtrent je over stap?

Less = more

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Topic ff snel doorgelezen en volgens mij nog niet genoemd:

www.easydedicated.com

Is dat niet iets voor jou? (dus gewoon de server huren ipv zelf kopen)

Ik weet verder niets van dit bedrijf, behalve dat ze best wel goedkoop zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen dinsdag een rondleiding gehad bij Leaseweb, daar kon ik voor 1000 euro klaar zijn met nieuwe server :) + hosting Danwel geen P4 maar AMD Athlon 2200+ maar das goed genoeg (+ RAID 1). Ook heb ik ff gekeken op http://www.i3d.nl/ (thnx to Jamal ;)) daar hebben wel betere prijzen, maar ik laat het toch liever hosten in dat datacentrum van Leaseweb, vooral ook omdat ik weet hoe veilig alles daar is (heb alles met mn eigen ogen van tevoren kunnen zien) en omdat het datacentrum maar 6 km van me af is :)

Dedicated vind ik eigenlijk niks eigenlijk... met co-located hosting heb je toch veel meer vrijheid :) (en dedicated hosting is ook nog eens duurder volgens mij)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 18:06 ]

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Mooi dat je er uit bent... hou er wel rekening mee dat als je nu voor iets kiest dat iets goedkoper is, je er later misschien spijt van krijgt... vooral als het maar om een 100tal euros verschil gaat...

En als je je zorgen maakt om de veiligheid, kijk dan eens op de site van http://www.wedare.nl/ ... daar staan de racks van www.i3d.nl Maar goed... je bent er uit. En das mooi... ben benieuwd naar je ervaringen als alles draait.

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie aan de foto's dat de kasten wat minder zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.wedare.nl/themes/WeDare/image_files/800x600/colo_3.jpg

De kasten hebben glazen deuren, bij LeaseWeb zijn de kasten "open" (wel op slot natuurlijk, maar met van die kleine luchtgaten waar een tandenstoker in past). Dit zorgt ervoor dat de kasten koeler blijven :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik me afvraag : Waarom hebben we hier op GoT niet een groot Topic met TIPS + Info over co-locaten/server(s) aanschaffen :?

Lijkt me best nuttig !!! Wil ooit ook zoiets gaan doen namelijk...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 18:26:
Ik zie aan de foto's dat de kasten wat minder zijn:

[afbeelding]

De kasten hebben glazen deuren, bij LeaseWeb zijn de kasten "open" (wel op slot natuurlijk, maar met van die kleine luchtgaten waar een tandenstoker in past). Dit zorgt ervoor dat de kasten koeler blijven :)
Mwah, valt best mee: de lucht wordt vanuit de vloer de kast ingeblazen en komt er aan de bovenkant goed hard uit. Met die kleine gaatjes krijgen je bovenste servers dus wel erg weinig directe koeling lijkt me :)

Check webhostingtalk.nl even over easydedicated. Ze gingen van netwerk wisselen. Wat doen ze denk je? Schakelen ze een transit partij vanaf hun router gewoon even 2 maanden uit totdat ze helemaal over zijn oid. Dus vanuit Belgie/Frankrijk ga je nu naar London naar Amsterdam :+
Verder zijn support tickets daar niet echt geweldig *hoest* :X

[ Voor 22% gewijzigd door Stewie! op 12-07-2004 17:25 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 18:05:
Ik heb afgelopen dinsdag een rondleiding gehad bij Leaseweb, daar kon ik voor 1000 euro klaar zijn met nieuwe server :) + hosting Danwel geen P4 maar AMD Athlon 2200+ maar das goed genoeg (+ RAID 1). Ook heb ik ff gekeken op http://www.i3d.nl/ (thnx to Jamal ;)) daar hebben wel betere prijzen, maar ik laat het toch liever hosten in dat datacentrum van Leaseweb, vooral ook omdat ik weet hoe veilig alles daar is (heb alles met mn eigen ogen van tevoren kunnen zien) en omdat het datacentrum maar 6 km van me af is :)

Dedicated vind ik eigenlijk niks eigenlijk... met co-located hosting heb je toch veel meer vrijheid :) (en dedicated hosting is ook nog eens duurder volgens mij)
Oja: leaseweb is een prima partij, hebben een super netwerk en je kan kiezen uit verschillende datacentra.
Zit jij in SBP? (de goedkoopste :P )
Rebus is prima in ieder geval, telecity 2 ook, SBP is ook wel goed te doen. Om een keuze te maken tussen verschillende partijen moet je niet kijken naar datacentrum, maar naar netwerk. Je kan wel in Telecity 2 zitten, maar als je coloprovider daar een brak netwerk heeft schiet het nog niet op.
Ja, je servertje heeft wel een mooi uitzicht, maar daar heb jij niet veel aan he :+

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

Ik heb een 1u server gecolocate bij http://www.shockmedia.nl/

Ben erg tevreden, vooral de responsetijd als ik een mailtje stuur of een telefoontje doe. Ik colocate omdat ik root-rechten nodig had bij de applicaties die ik maak. Ik verkoop software pakketten dus vandaar. De server die ik nu colocate is niet zo heel bijzonder, een zelf inelkaar gezette AMD server. Maar ik wil over een tijdje een betere kant en klare kopen. En een 1u gelijk omdat dat weer goedkoper is met colocaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 18:25 ]

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Nou... als ik zo naar die prijzen kijk van shockmedia... dan zou ik als ik jou was HEEL snel ergens anders gaan kijken... 40 gb € 120.00 8)7 ... bij www.i3d.nl betaal ik voor precies hetzelfde 20 euro!!!

Less = more

Verwijderd

Ik heb Shock media uitgezocht op aanraden van anderen. Ik weet dat ik wat meer betaal, maar ik weet ook waarom. Ik heb hiervoor een server gecolocate waar het bijna de helft goedkoper was (servernation), en heb er alleen maar gezeik gehad. Gebeurde zo dat de het netwerk een paar uur plat lag, en als er problemen waren kon ik niet eens bellen en mail kreeg ik nooit antwoord op.

Dus ik weet best dat ik meer betaal, maar uit ervaring weet ik dat het het waard is.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Daar zeg je ook een naam he, servernation. Net alsof je hier colinks en idomein gaat noemen 8)7

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

:) Misschien kom ik een beetje onaardig over... maar er zijn wel degelijk heel goede hosters die veel goedkoper zijn. Kijk anders eens op www.webhostingtalk.nl Daar worden de ervaringen van een hele grote groep gebruikers / hosters gedeeld... erg nuttig om eens rond te kijken. Als jij tevregen bent over je huidige hoster is dat natuurlijk heel erg fijn. Maar als je hetzelfde kan krijgen voor (veel) minder geld is dat toch minstens het overwegen waard...

Just my 2 cents

Less = more

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:37:
Ik heb Shockmedia uitgezocht op aanraden van anderen.
En ik kan niet anders dan je daar gelijk in geven. Alain Gotz weet wat 'ie doet, en doet dat al heel lang. Zonder meer een van de betere kleine hosters in Nederland. Vroeger, toen ik nog bij Vuurwerk zat was 'ie al klant van me, en later bij Trueserver weer.

Lage prijzen leveren kan iedereen. Een goed product leveren blijkt een stuk lastiger. En een goed product voor een redelijke prijs is helemaal lastig. Alain slaagt daar al 6 jaar in, ofzo, en vormt daarmee een van de weinige uitzonderingen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1