Ik gebruik hem zelf ook
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Maar radeon 9800 pro
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
De FX5900 zit op +- 180 euro en de 9800pro id toch zeker 40 euro duurder.
Ik moet zeggen dat ik zelf onlangs een FX5900XT heb gekocht en alle games werken perfect met die kaart.
Kijk trouwens wel uit waar je em koopt, kijk even bij pricewatch van tweakers, het kan echt tientallen euro's schelen...
ik ben wel geen mod, maar zulke topics worden volgens mij niet lang open gehouden
Tomshardware.com even zoeken op benchmarks en je krijgt een hoop.
Ook is het handig om misschien wat meer informatie in je startpost te zetten. hierdoor kunnen medetweakers een betere conclusie trekken aandehand van je specs.
als je goed kijkt in tomshardware is de 9800pro beter (stukke) en is soms ook suc6 vol te flashen naar een 9800xt .
Ook over het flashen van 9800pro naar 9800xt is een mooi topic over :D
het flashen van een FX5900 XT weet ik niets van.
Ik zelf zou de Ati 9800Pro kiezen.
maar dat is mijn mening
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ik heb op het moment een Geforce4 ti4800se 128mb, is er veel snelheids verschil met de Radeon 9800pro?
En ik zie hier ook Radeon pro 256 staan, Wat is dit? En als het beter is, welke kaarten hebben het?
[ Voor 20% gewijzigd door Reb87 op 27-06-2004 14:20 ]
dus betere grapichs.
en welk merk.:
sapphire en club3d zijn beide wel goed en schilt niet veel van erlkaar met het geld. hooguit 10 - 20 euro.
ze zijn bij rond de 220 eurie.
de pro 256 is 256 MB ipv 128 mb standaard. deze zijn ook wat duurder en ook iets sneller.
maar ik weet niet of je meer geld uit wilt geven voor grapisch verschil dat niet SUPER zichtbaar is.
miss alleen als er een groot vuurgevecht is bij UT2004 ofzo. dan zie je het wel
[ Voor 33% gewijzigd door Griffin op 27-06-2004 14:22 ]
lees ook eens ff de forum rules door
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Ontopic:
Heb zelf ook 5900XT omdat ik zelf slechte ervaringen heb gehad met 9800pro icm A7N8X-X en een NF7-S
[ Voor 81% gewijzigd door SmoothTweaker op 27-06-2004 14:42 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
De beeldkwaliteit word alleen bepaald door de DAC chip en zijn voeding(digitaal analoog converter). Nvidia en ATi hebben allebei een referentie ontwerp liggen voor hun kaarten, die andere fabrikanten dus over kunnen nemen zodat ze alleen nog maar hoeven te produceren en niet meer zelf te ontwerpen. Bijvoorbeeld ASUS gebruikt altijd het referentie ontwerp. En daarmee alle onderdelen die nvidia voorschrijft (dus goedkoop om een groter marktaandeel te houden).
Er zijn echter merken die toch zelf nog wat gaan tweaken aan het design en zo met betere specs met de zelfde grafische chips komen.(gainward,abit,leadtek) deze fabrikanten gebruiken vaak duurdere DAC chips en een stabielere voeding en geven daarmee een betere beeldkwaliteit. Bij de referentie modellen van ATi is hier al aan gedacht en daarom zijn de meeste Ati kaarten hier ook beter in. Maar je kunt dus niet zeggen:"ATi heeft beter beeldkwaliteit", want dat verschilt dus per merk. (behalve dus bij merken die het referentie ontwerp gebruiken) Je zult ook zien dat het bij digitale (tft's) schermen niets uitmaakt. In 3d moet ik zeggen dat ATi inderdaad betere beeldkwaliteit heeft omdat deze minder lui renderd en meer details laat zien.(tot nu toe dan)
Dit topic is gesloten.
![]()