[A7N8X-E Deluxe] FSB wil niet op 200MHz

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 26 juni 2004 @ 21:07:
als dit je "idle" voltages zijn zou ik zeker eens eens betere voeding checken......
je 5V lijn zit al aan zijn max aanbevolen afwijking van 5%.
goedkoop is echt vaak duurkoop......
zal ik zoiezo doen, bedankt.
heb je trouwens een lijstje ofzo met de aanbevolen afwijkingen? vind ik wel handig om te hebben wanneer ik de pc van een ander moet checken ofzo.

maar kan dit dan ook te maken hebben met het feit dat m'n FSB niet op 200mhz wil, of moet ik dit toch ergens anders zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door mjszwo op 26-06-2004 21:30 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

lees even de FAQ van dit forum op je gemakkie door.....
kan zo snel niet vinden waar helaas.
gotsearch, google....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• mjszwo
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 26 juni 2004 @ 21:50:
lees even de FAQ van dit forum op je gemakkie door.....
kan zo snel niet vinden waar helaas.
gotsearch, google....
das waar, ik ben weer eens lui :Z

edit:
voor de geinteresseerden (in dat afwijkingenlijstje): [rml]euss in "[ a7n8x] Zeer vreemd PSU probleem"[/rml]

mijn voeding overschrijdt de toleranties ruim als ik het zo bekijk :(

ik kan ook voor 25 euro aan een 350 watt voeding komen maar dat is dan zeker ook niks...

maarja dat zoek ik allemaal nog effe uit... het probleem is nu vooral dat me FSB niet op 200 wil :)

[ Voor 49% gewijzigd door mjszwo op 26-06-2004 23:00 ]

Verwijderd

dit probleem had ik ook wat ik ook probeerde mijn fsb wou niet op 200mhz
draaien, maar toen heb ik een voltmod op de nothbridge gedaan en hij loopt nu stabiel op 200mhz >:) want de voltage van de nothbrige is maar gemideld 1,6 volt en dat is vrij weinig en kan ook niet hoger worden gezet via bios.

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 01:36:
draaien, maar toen heb ik een voltmod op de nothbridge gedaan en hij loopt nu stabiel op 200mhz >:) want de voltage van de nothbrige is maar gemideld 1,6 volt en dat is vrij weinig en kan ook niet hoger worden gezet via bios.
ja maarja... ik vind dat ook niet echt een oplossing voor mezelf... ik wil gewoon dat het zo werkt...

[ Voor 146% gewijzigd door mjszwo op 27-06-2004 04:20 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Misschien een bios-update?
Dit heeft verschillende malen geholpen bij een hele variatie moederboarden.

Yipes, ik zie in je brief dat je dat al had gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Eichii op 27-06-2004 04:22 ]

• mjszwo
  • Niet online
Eichii schreef op 27 juni 2004 @ 04:19:
Misschien een bios-update?
Dit heeft verschillende malen geholpen bij een hele variatie moederboarden.
heb ik gedaan, ik draai nu versie 1011.

• Eichii
Jah, ik zie inderdaad dat het moederboard het wel aankan: http://nl.asus.com/produc...ta/a7n8x-e-d/overview.htm

Vaag, want je hebt inderdaad gelijk dat hij wel met een XP 3000 op 200 fsb ook lekker liep maar die 3200 niet.
Zou het toevallig eraan liggen welke core je hebt? Barton of Thoroughbred?

Verwijderd

Vervang gewoon die voeding...
Ik had precies hetzelfde..
Met me 2600+ weliswaar, maar toch :P
Met me no-name 300W kon hij alleen op 11.5X166 draaien, anders gelijk reboot...
Met mijn 550W Q-tec (Ok, geef toe ook klote ding :P) --> draait probleemloos op 11.5X200, met stabiele lijnen :D

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 11:16
Weet je wel zeker dat hij op 200 mhz moet lopen ?

Verwijderd

Riep iemand mij? :)

De voeding is inderdaad op zijn 5V spanningslijn aan het inzakken, terwijl de 12V stijgt. Dit is een sterke indicatie dat die voeding (net als veel andere budgetvoedingen als Q-tec, Sweex, TechSolo etc) een relatief zwakke +5V spanningslijn heeft die nu op/over zijn grens belast wordt.

Ik raad je aan ivm het willen behalen van de 200MHz/400DDR FSB op een Asus bordje (welke voornamelijk zijn spanningen betrekt van de 5V lijn) om naar een voeding te kijken met meer dan 34A voor de +5V lijn.
En pas op met het kopen van een budgetvoeding van 1 van bovenstaande merken, daar de vermogensaanduidingen niet kloppen (er wordt piekvermogen vermeldt ipv maximaal vermogen -> Qtec 550 is bijv. maar 422Watt). Zie ook de linkjes hierboven, en de PriceWatch (bijv. de Zalman ZM400B-APS, Nexus NX-3500 of Nexus NX-4090 etc).

Aangezien je RAM wel gewoon werkt op 200MHz als je hem uit sync met je CPU zet, weet je iig zeker dat het niet aan je geheugen ligt. Als hij wel in sync op 200MHz wil werken met een hogere Vcore is het een indicatie dat je CPU op de grens loopt. Aangezien hij met een andere CPU (3000+) wel op 200MHz werkte lijkt mij gewoon dat bij die andere CPU een andere multiplier werd gebruikt waardoor ook je voeding nog niet zo zwaar werdt belast (en anders moet je zelf even het één en ander testen [cpuburn etc] met lagere multipliers om je maximale FSB te bepalen).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 09:21 ]

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2025
zijn daar ook een soort benchmarks voor?
ik heb ook een asus A7N8X-E mobo met een 3200+ deze loopt op 12x200
12,5x200 is net iets te veel (me CPU is neit gelockt toch hoor ik hier en daar dat mensen hoger komen)
Nou weet ik dat de 3200+ versie niet de beste OC proccesor is Logies want het is de laatste versie van athlon XP

Nou ik draai met een iCute 430 Watt (MODEL: CWT-430ADP) (was toen 80 euro) had neit zo veel erstand dus weet niet of dit nou een miskoop toen die tijd was of juist een goede voeding is. In iedergaval werkt hij prima bij mijn weten, wil er alleeen wat mer van weten en of ik goed zit.
specs:
VOLT 230
+3,3(28A)
+5(36A)
+12(20A)

idle loopt ie
3,28
4,919
12,032
Hoe komt ik erachter hoe de stressed ze werkt doet? meestal zit ik dan in een game en kan ik niet de specs zien

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Met MBM kan je de uiterste waarden die je voeding bereikt zien. Overigens lijkt me het bij jou geen voedingsprobleem maar eerder de limitaties van je cpu of mem ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mjszwo
  • Niet online
Willson schreef op 27 juni 2004 @ 08:30:
Weet je wel zeker dat hij op 200 mhz moet lopen ?
yep, heel zeker, kijk hier maar.
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 07:48:
Vervang gewoon die voeding...
Ik had precies hetzelfde..
Met me 2600+ weliswaar, maar toch :P
Met me no-name 300W kon hij alleen op 11.5X166 draaien, anders gelijk reboot...
Met mijn 550W Q-tec (Ok, geef toe ook klote ding :P) --> draait probleemloos op 11.5X200, met stabiele lijnen :D
hmm kijk dat is iets waar ik echt wat mee kan :)
thanks... maar die 3000+ wou op den duur niet meer op 166mhz, waarop hij een 3000+ dus moet draaien, hij wou alleen nog 133mhz.
dus had ik die ook omgeruild voor eenzelfde 3000+, waar ik weer hetzelfde probleem mee had... die heb ik WEER omgeruild voor een 3200+ die in het begin wel op een FSB van 200mhz draaien, en nu ook weer niet hoger dan 166 kan...

is deze voeding btw wel lief?

[ Voor 6% gewijzigd door mjszwo op 27-06-2004 12:29 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Volgens mij moet die ook wel gaan ook al zit die op het randje volgens mij.
hier een kleine review
Maar die heeft maar 30 A op de 5 v lijn maar dat zal denk ik wel gaan.

No signature found

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 10:26
ik heb zelf ook die Aopen voeding, en draai daarmee een AMD aThlon XP 2500+ op 11x205 op 1.75 Volt

Dat is dus een veel zwaardere belastig dan alleen een 3200+ op stock speed.

En mijn PCtje draait er stabiel mee. (trouwens ook op een A7N8X-E DeLuxe)

Systems Specs

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo (A7N8X-E Deluxe) en die van mij wil ook niet op 200 MHz (XP-M 2500) :(

Ik heb er 2 x Mushkin PC3200 Enhanced Special (2-2-2) BH6 inzitten dus dat geheugen zou het makkelijk aan moeten kunnen. Hoogste FSB die het bord wil zonder fouten in Prime is 195 MHz, timings 2-2-2-11. Hoger dan dat krijg ik altijd fouten en op 200 MHz post 'ie niet eens meer, maakt niet uit wat voor timings en voltage ik voor het geheugen (en voor de proc) instel.

Voeding heb ik ook al aan ged8, maar het is een 350W Antec SmartPower en ik heb verder zo goed als nix in die pc zitten, alleen een Radeon 9600 Pro, één harde schijf, een cd brander en een floppy drive. Voltages schommelen een beetje maar allemaal ruim binnen de marge. (Vcore = 1.66, +3.3V = 3.26, +5V = 4.87, +12V = 11.78)

Nou heb ik een theorie waardoor het zou kunnen komen. De NB heatsink blijft namelijk totaal koud als de PC aanstaat. Zou het kunnen dat de heatsink geen of heel weinig contact maakt met de NB waardoor die niet gekoeld maar juist geïsoleerd wordt, waarna de temps bij hogere fsbs te hoog oplopen?

edit: voeding heeft 35A op de 5V lijn, 16A op de 12V lijn en 28A op de 3.3V lijn, moet genoeg zijn toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 15:08 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:01:
Ik heb hetzelfde mobo (A7N8X-E Deluxe) en die van mij wil ook niet op 200 MHz (XP-M 2500) :(

Ik heb er 2 x Mushkin PC3200 Enhanced Special (2-2-2) BH6 inzitten dus dat geheugen zou het makkelijk aan moeten kunnen. Hoogste FSB die het bord wil zonder fouten in Prime is 195 MHz, timings 2-2-2-11. Hoger dan dat krijg ik altijd fouten en op 200 MHz post 'ie niet eens meer, maakt niet uit wat voor timings en voltage ik voor het geheugen (en voor de proc) instel.

Voeding heb ik ook al aan ged8, maar het is een 350W Antec SmartPower en ik heb verder zo goed als nix in die pc zitten, alleen een Radeon 9600 Pro, één harde schijf, een cd brander en een floppy drive. Voltages schommelen een beetje maar allemaal ruim binnen de marge. (Vcore = 1.66, +3.3V = 3.26, +5V = 4.87, +12V = 11.78)

Nou heb ik een theorie waardoor het zou kunnen komen. De NB heatsink blijft namelijk totaal koud als de PC aanstaat. Zou het kunnen dat de heatsink geen of heel weinig contact maakt met de NB waardoor die niet gekoeld maar juist geïsoleerd wordt, waarna de temps bij hogere fsbs te hoog oplopen?

edit: voeding heeft 35A op de 5V lijn, 16A op de 12V lijn en 28A op de 3.3V lijn, moet genoeg zijn toch?
klinkt precies zoals mijn probleem...
ik denk dat ik morgen gewoon effe die Aopen 300watt voeding ga kopen, dan kan ik hem proberen, en lost het niks op, dan breng ik hem gewoon weer terug.

• mjszwo
  • Niet online
ik heb hier gechecked of een nieuwe voeding de oplossing kan zijn:
Caponi in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 5"

maar dat lijkt dus niet het geval volgens Eraser :'(

waar kan het dan ingodsnaam aan liggen? ik heb nou ALLE hardware al 3x vervangen, of getest met een ander exemplaar, behalve de voeding. dus in principe heb ik hier al 3 verschillende PC's gehad met exact hetzelfde probleem.

zou mijn hardware dan incompatibel met elkaar zijn ofzo? om gek van te worden dit.... 8)7 8)7 8)7 8)7

ik heb een "strategie" bedacht die ik morgen ga uitvoeren:

ik koop 512MB Corsair geheugen om een geheugencompatibeliteitsprobleem (mooi woord) uit te sluiten.
mocht dat niet de oplossing zijn, ruil ik het geheugen om voor die Aopen 300watt voeding en kijk ik wat die doet.

als het dan nog niet opgelost is, kan je me opsluiten in een inrichting voor psychisch gestoorden.

[ Voor 32% gewijzigd door mjszwo op 27-06-2004 21:46 ]

• AngelusHD
  • Laatst online: 26-07-2025
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:01:

vcore 1.66 .. meschien is het handig als je die is verhoogt op 1.75v voor je cpu en dan nog is probeerd of ie op 200x11 kan :) (vcore verhogen kan je stabieleteit erg verbeteren, vooral met overclocken maar je cpu word wel warmer .. logies
Kijk meschein heb je dit al gedaan maar in je post zeg je duidelijk dat je vcore 1.66 is, dus :)

Verwijderd

ffs kijkt die gast niet naar jou volts-lijnen :S
Die voeiding van jou is GAAR
Geloof me, dat ding werkt weer als een tiet als je de voeding hebt vervangen...
300W Aopen moet misschien net lukken..anders gewoon 350W Aopen of tagan 330W pakken :)

Edit: Bij Aopen is het stabiele vermogen 300W, bij die MaXpower is het wss piekvermogen (leverd stabiel wss maar 250W)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 08:20 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Em over die voeding, ik heb de voorloper van deze Aopen 300W gehad (de versie zonder neon licht :p). Bij mij is ie dus doorgebrand ofzo... (ondansk dat mijn system slechts 260W trekt: http://www.jscustompcs.com/power_supply/) Werd echt 100 graden en kwam een brandlucht uit. Ben toen ook teruggegaan naar Mycom en heb hem met een kleine aanbetaling omgewisseld naar de 350W (die daar dus staat), deze werkt een stuk beter, stabielere voltages, stiller etc.

Jouw systeem is ietsje meer trekkend dan de mijne (misschien even handig als je zelf die link even gebruikt) dus ik zou de 350W nemen (is wel 18 euro duurder uit me hoofd, maar dat is het wel waard, ook bijv als je straks je pc uitbreidt, dan zit je met die 300W al aan zijn max, heb je bij de 350 nog wat speling).

En onthoud bij deze voedingen:
Mycom geeft 1 jaar garantie, maar Aopen zelf 2 jaar. Mocht ie dus kapot gaan na 1,5 jaar bijv, gewoon teruggaan :)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Caponi schreef op 27 juni 2004 @ 20:37:
maar dat lijkt dus niet het geval volgens Eraser :'(
Laten we het erop houden dat Eraser en ik van mening verschillen :P
(en dan met name over de +5V en het belang daarvan op A7N8X bordjes)

Heb je al getest of het met een lagere multiplier en/of hogere Vcore wel lukt op 200MHz met de Ram uit sync?

Wat betreft northbridge: die zit op de Asus bordjes gekit + met 2 haakjes. Mocht je die eraf halen moet je die wel schoonmaken en opnieuw voorzien van koelpasta. Persoonlijk denk ik niet dat dát het probleem is, maar als het wel de oorzaak is dan kun je er heel eenvoudig een Zalman ZM-NB47J opzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 08:47 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 08:46:
[...]
Laten we het erop houden dat Eraser en ik van mening verschillen :P
(en dan met name over de +5V en het belang daarvan op A7N8X bordjes)

Heb je al getest of het met een lagere multiplier en/of hogere Vcore wel lukt op 200MHz met de Ram uit sync?

Wat betreft northbridge: die zit op de Asus bordjes gekit + met 2 haakjes. Mocht je die eraf halen moet je die wel schoonmaken en opnieuw voorzien van koelpasta. Persoonlijk denk ik niet dat dát het probleem is, maar als het wel de oorzaak is dan kun je er heel eenvoudig een Zalman ZM-NB47J opzetten.
een hogere Vcore heeft geen enkele zin, maar zodra de multiplier op 9,5 (ipv 11)draait, boot hij prima op 200mhz.

maar ik zal vanmiddag eerst dan wel effe een nieuwe voeding halen :)

Verwijderd

Denk dat een Zalman NB-47j niet veel zal opleveren,ander koelpasta wel want het is een aardige dikke laag wat er standaard tussen zit maar het klopt dat de NB bij de Asus niet zo warm wordt.
Om hoger te komen met je XP-M moet je misschien een L12 mod doen,een draadbrugje in je socket.

• Turkish

Turkish

zhé germans

@Gimli:
Ik denk dat jij gewoon tegen de limitaties van je cpu aanzit, aangezien het een XP-M CPU betreft en de TS een Barton die standaard op 400 MHz FSB moet kunnen lopen.
Probeer die cpu eens op een ander bordje en kijk of hij dan net zover komt ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je moet zeker voor een voeding gaan van minimaal 350 W van een goed merk. Een Aopen voeding moet dat zeker wel gaan trekken. (doe ik hier ook alles mee :D )

Toch snap ik niet dat je een cpu koopt die best duur is, tenminste vergeleken bijv. een 2500+ en dat je dan zo bezuinigd op de voeding, maar ja, dat is nu natuurlijk achteraf gezeur...

• mjszwo
  • Niet online
Hann1BaL schreef op 28 juni 2004 @ 10:18:
je moet zeker voor een voeding gaan van minimaal 350 W van een goed merk. Een Aopen voeding moet dat zeker wel gaan trekken. (doe ik hier ook alles mee :D )

Toch snap ik niet dat je een cpu koopt die best duur is, tenminste vergeleken bijv. een 2500+ en dat je dan zo bezuinigd op de voeding, maar ja, dat is nu natuurlijk achteraf gezeur...
nouja kijk, ik heb 3 jaar lang gedraait met precies hetzelfde merk en type voeding op me vorige pc en heb er nooit problemen mee gehad, dus ik dacht dat het wel voldeed om weer dezelfde te kopen.
ik wist ook niet dat er zoveel verschil tussen voedingen zat. ja qua wattages natuurlijk wel, maar ik bedoel qua merk en type.

[ Voor 5% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 10:30 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 10:24:
[...]

nouja kijk, ik heb 3 jaar lang gedraait met precies hetzelfde merk en type voeding op me vorige pc en heb er nooit problemen mee gehad, dus ik dacht dat het wel voldeed om weer dezelfde te kopen.
ik wist ook niet dat er zoveel verschil tussen voedingen zat. ja qua wattages natuurlijk wel, maar ik bedoel qua merk en type.
In principe heb je wel gelijk, immers eigen ervaring is het beste voor nieuwe aankopen, maar je moet er wel rekening me houden dat snellere onderdelen meer vermogen trekken en mede daardoor ook meer afhankelijk van wisseling in voltage (Immers P=U*I :))

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 10:36:
[...]

In principe heb je wel gelijk, immers eigen ervaring is het beste voor nieuwe aankopen, maar je moet er wel rekening me houden dat snellere onderdelen meer vermogen trekken en mede daardoor ook meer afhankelijk van wisseling in voltage (Immers P=U*I :))
zal ik onthouden.

heb het kassabonnetje van deze voeding er trouwens effe bijgepakt en ik zie dat dit een RMA voeding is, dat zou de problemen ook heel goed verklaren natuurlijk.

toch maar eens wat beter op de kassabonnetjes kijken in het vervolg O-)

wel erg vreemd dat ze dat niet hebben vermeld op het moment dat ik de aankoop deed...

[ Voor 14% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 11:37 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 11:18:
[...]

zal ik onthouden.

heb het kassabonnetje van deze voeding er trouwens effe bijgepakt en ik zie dat dit een RMA voeding is, dat zou de problemen ook heel goed verklaren natuurlijk.

toch maar eens wat beter op de kassabonnetjes kijken in het vervolg O-)

wel erg vreemd dat ze dat niet hebben vermeld op het moment dat ik de aankoop deed...
offtopic:
Ach als alles in 1 keer zou werken zou het ook geen sport meer zijn he :P

Maar die Aopen voedingen zijn prima, zou alleen de 350W nemen als ik jou was, zit je lekker ruim

Suc6 iig!

offtopic:
Met die Aopen voeding heb je er gelijk leuke neonlichtjes bij ;)

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 11:40:
[...]

offtopic:
Ach als alles in 1 keer zou werken zou het ook geen sport meer zijn he :P

Maar die Aopen voedingen zijn prima, zou alleen de 350W nemen als ik jou was, zit je lekker ruim

Suc6 iig!

offtopic:
Met die Aopen voeding heb je er gelijk leuke neonlichtjes bij ;)
ja die lampjes zijn wel leuk :P
eigenlijk moet ik dan nog een raampje in de zijkant van me case maken :P

maar ik zal dan voor de 350watt gaan, bedankt voor je info :)

• mjszwo
  • Niet online
nou ik heb die Aopen 350watt voeding gehaald... maar nog exact hetzelfde probleem 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

toch maar ander geheugen proberen?

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Veel blijft er niet over he, dus wat denk je zelf :P

offtopic:
the_RJ: uhm vindt jij dat onvriendelijk? Tis maar net hoe je het opvat, maar als dat het enigste is wat overblijft wat het zou kunnen zijn dat lijkt me het toch meer dan logisch om het even om te ruilen? Wat voor antwoorden had die anders verwacht :)
Als ik er geen :P had bijgedaan was het wel onvriendelijk geweest ja, maar laat die ik er nou net bijgezet hebben..

[ Voor 81% gewijzigd door Xof op 28-06-2004 15:43 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 14:38:
nou ik heb die Aopen 350watt voeding gehaald... maar nog exact hetzelfde probleem 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

toch maar ander geheugen proberen?
Je hebt toch wel alle jumpertjes en switchjes op je mobo goed gezet?
Ik heb de Gigabyte 7VAX, daar maakt 1 switchje nogal wat uit :+
Xof schreef op 28 juni 2004 @ 15:11:
Veel blijft er niet over he, dus wat denk je zelf :P
offtopic:
Hij vraagt het gewoon, dan kan je dat ook normaal beantwoorden lijkt mij... zie niet in waarom je zo onvriendelijk moet reageren :?

[ Voor 29% gewijzigd door the_RJ op 28-06-2004 15:24 ]

• mjszwo
  • Niet online
nou ik heb het geheugen teruggebracht naar Norrod en heb me geld terug gekregen, en ben naar MyCom gereden om daar een reepje Corsair geheugen te halen.

MAAR NOG STEEDS HETZELFDE PROBLEEM 8)7 :X :( :/ :|

verdomme ik heb nou alles al vervangen :/

het enige wat overblijft is dat mijn harddisk niet op 200mhz wil draaien, hoewel het me erg sterk lijkt. is een 80gb Western Digital met 8mb cache.

of me Sapphire Radeon 9200 kan een 200mhz FSB niet aan, maar dat lijkt me sterk...

[ Voor 21% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 16:35 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Nee het zal je hdd niet zijn. Zoals ik al eerder zei, kijk of bij jou de mobo switches/jumpers nog uitmaken :)

Edit:
Bij mij zitten er switchjes voor FSB instellingen bijv ;)
Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 16:33:
of me Sapphire Radeon 9200 kan een 200mhz FSB niet aan, maar dat lijkt me sterk...
Je zei toch sowieso dat je die al vervangen had? :+ Maar dan nog, waarom zou een Radeon 9200 een FSB van 200 MHz niet pakken :/

[ Voor 67% gewijzigd door the_RJ op 28-06-2004 16:38 ]

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 16:36:
Nee het zal je hdd niet zijn. Zoals ik al eerder zei, kijk of bij jou de mobo switches/jumpers nog uitmaken :)

[...]

Je zei toch sowieso dat je die al vervangen had? :+ Maar dan nog, waarom zou een Radeon 9200 een FSB van 200 MHz niet pakken :/
nee die dus niet.. maar die werkte in me vorige systeem perfect...

maar welke jumpers? de enige jumper die hiermee te maken heeft is de jumper die regelt welke CPU op je mobo zit, een 400/333mhz of een 200mhz, en die staat dus netjes op 400mhz.

• Xof

Xof

the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 16:36:

[...]

Bij de A7N8X-Deluxe hoeven ze niet ingesteld te worden.. die kun je gewoon laten staan :)

Je kunt natuurlijk dmv de jumpers het hardware matig op 200 zetten, maarja of dat helpt weet ik niet. Het is een vaag probleem wat je hebt.
Wat is de temp van je proc? :)

• mjszwo
  • Niet online
Xof schreef op 28 juni 2004 @ 16:39:
[...]

Bij de A7N8X-Deluxe hoeven ze niet ingesteld te worden.. die kun je gewoon laten staan :)

Je kunt natuurlijk dmv de jumpers het hardware matig op 200 zetten, maarja of dat helpt weet ik niet. Het is een vaag probleem wat je hebt.
Wat is de temp van je proc? :)
maar hij moet op 400mhz draaien... het is een Barton 3200+....

cpu is op het moment netjes 48 graden.

gekkehuis dit, wat een gezeik, ik bouw al jaren zelf pc's, ook voor kennissen enzo, heb het elke dag op me stage moeten doen, en het werkte altijd feilloos...
en nou dit gezeik, wat een kutzooi

[ Voor 18% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 16:42 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 16:41:
[...]

maar hij moet op 400mhz draaien... het is een Barton 3200+....

cpu is op het moment netjes 48 graden.

gekkehuis dit, wat een gezeik, ik bouw al jaren zelf pc's, ook voor kennissen enzo, heb het elke dag op me stage moeten doen, en het werkte altijd feilloos...
en nou dit gezeik, wat een kutzooi
Effe alles op een rijtje dan:
Proc is 3200+, die is al een keer vervangen dus daar ligt het niet aan
Mobo is ook vervangen (?) en werkte sowieso eerst perfect (maar toen ie het deed draaide hij ook op 200 MHz?)
Geheugen is vervangen, zal het ook niet zijn
Voeding vervangen, sluiten we ook uit

Wat houden we over:
Hdd
Videokaart
PCI-kaarten (of on-board spul)
CD-Rom/DVD drives etc

Eeer :/ lijkt me heel sterk dat het 1 van die 4 dingen is :?

Je divider is neem ik aan gelockt? (dno of het kan zijn dat als ie van 166 naar 200 MHz wordt gezet dat de divider met 200/166 wordt vermenigvuldigd? (lijkt me ook weer sterk, maarja houden zo weinig over op deze manier :/)(ssst niet boos worden als die dom overkomt :P, ik weet ook niet meer wat dit kan zijn ;)))

[ Voor 5% gewijzigd door the_RJ op 28-06-2004 16:50 ]

• Xof

Xof

Nou misschien klinkt dit raar maar heb je alles al een keer afgekoppeld? Dus ook pci kaarten eruit? :)
Je weet nooit, misschien is een pci kaart wel vervelend.

En met 200mhz bedoelde ik dus de fsb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 28-06-2004 16:51 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 16:49:
[...]

Mobo is ook vervangen (?) en werkte sowieso eerst perfect (maar toen ie het deed draaide hij ook op 200 MHz?)

Wat houden we over:
Hdd
Videokaart
CD-Rom/DVD drives etc

Je divider is neem ik aan gelockt? (dno of het kan zijn dat als ie van 166 naar 200 MHz wordt gezet dat de divider met 200/166 wordt vermenigvuldigd? (lijkt me ook weer sterk, maarja houden zo weinig over op deze manier :/)(ssst niet boos worden als die dom overkomt :P, ik weet ook niet meer wat dit kan zijn ;)))
Edit:
offtopic:
ik pak nu de trein naar huis van me werk, zal er nog is over nadenken ondertussen

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 16:49:
[...]

Wat houden we over:
Hdd
Videokaart
CD-Rom/DVD drives etc

1- A7N8X-X en Athlon XP 3000+ en 512 Elixir geheugen, draaide zelfs op 200mhz stabiel, terwijl de 3000+ eigenlijk op 166 moet draaien.

2- van de 1 op de andere dag wou XP niet meer booten en deed hij het alleen nog op 133mhz

3- processor vervangen, moederbord vervangen, geheugen vervangen, nog steeds probleem.

4- processor vervangen voor 3200+, moederbord vervangen voor A7N8X-E Deluxe, nog steeds probleem, want hij wou niet op 200mhz, maar alleen op 166 booten...

5- Aopen 350watt voeding gehaald en 512MB Corsair geheugen i.p.v. Elixir, maar nog steeds het probleem.

pc wil WEL booten met FSB op 200 en multiplier op 9,5. 200x11, zoals het zou moeten, doet hij dus niet... dan krijg ik een harde reset.

je zou dus kunnen zeggen dat ik hier 3 verschillende systemen heb gehad met exact dezelfde problemen.

wat is een divider precies? bedoel je daar de multiplier mee? die is niet gelocked.

[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 17:01 ]

• mjszwo
  • Niet online
Xof schreef op 28 juni 2004 @ 16:51:
Nou misschien klinkt dit raar maar heb je alles al een keer afgekoppeld? Dus ook pci kaarten eruit? :)
Je weet nooit, misschien is een pci kaart wel vervelend.

En met 200mhz bedoelde ik dus de fsb :)
ja ik heb hem al verschillende keren "kaal" laten booten, zonder cdrewriter en cdrom en floppydrive, maar het heeft geen enkel effect... pci kaarten heb ik niet, heb alles onboard behalve de videokaart.

maar de FSB kan ik niet hardwarematig op 200mhz gooien... alleen de CPU FSB.

edit:
heb nog effe getest enzo... hij loopt ook prima op 200x10,5. hij word dan als AMD Athlon XP 3000+ gezien...

ik hoop niet dat de cpu defect is want die zijn op het moment heel slecht leverbaar bij Norrod Computers...

[ Voor 27% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 17:43 ]

• scorched
  • Laatst online: 09-02 23:06

scorched

Maximum Overdrive

geeft hij ook de melding AMD Athlon XP 3000+ ? Want ik heb het zelfde bord, alleen dan een echte 3000+ en die geeft bovenstaande melding alleen op stockspeed ?! iets onder of boven stockspeed geeft ie het aantal mhz aan en niet meer 3000+

• mjszwo
  • Niet online
scorched schreef op 28 juni 2004 @ 18:02:
geeft hij ook de melding AMD Athlon XP 3000+ ? Want ik heb het zelfde bord, alleen dan een echte 3000+ en die geeft bovenstaande melding alleen op stockspeed ?! iets onder of boven stockspeed geeft ie het aantal mhz aan en niet meer 3000+
ja hij zegt ook echt dat het een 3000+ zou zijn. maargoed, ik wil dus dat er 3200+ staat en dat hij stabiel draait. daar heb ik voor betaald.
het prijsverschil tussen de 3000+ en 3200+ is 60 euro, dus ik neem geen genoegen met het feit dat hij alleen als 3000+ wil draaien.

offtopic:
die Aopen voeding heeft wel mooie lampjes :)
klik voor fotootje

[ Voor 35% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 18:12 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 18:05:
[...]

ja hij zegt ook echt dat het een 3000+ zou zijn. maargoed, ik wil dus dat er 3200+ staat en dat hij stabiel draait. daar heb ik voor betaald.
het prijsverschil tussen de 3000+ en 3200+ is 60 euro, dus ik neem geen genoegen met het feit dat hij alleen als 3000+ wil draaien.

offtopic:
die Aopen voeding heeft wel mooie lampjes :)
klik voor fotootje
w8 effe, je weet wel cker dat ze je niet een 3000+ hebben meegegeven? :+
Kan gewoon een fout bij winkel/AMD zijn dan, dat ze de verkeerde meegegeven hebben of dat AMD iets verkeerd heeft gedaan met die proc

offtopic:
I know, lichtjes zijn cool, heb hier precies dezelfde ;)

Edit:
Je divider is de bepaler van het aantal MHzen dat je videokaart (AGP) en on-board/PCI-kaarten krijgen), bij 200 MHz moet die 3/6 zijn (66 (/67) en 33 MHz voor de verschillende soorten kaarten), je zou daar geen last mee moeten hebben, hij zou automatisch moeten veranderen als je van 166 naar 200 MHz gaat. Maarja... blijft zo weinig over...

Edit2:
zzz blijkt het de proc nog te zijn ook...

[ Voor 31% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 15:22 ]

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 28 juni 2004 @ 18:21:
[...]

Kan gewoon een fout bij winkel/AMD zijn dan, dat ze de verkeerde meegegeven hebben.

offtopic:
ja weet ik heel zeker :)
staat er ook op de CPU zelf :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 18:23:
[...]

ja weet ik heel zeker :)
staat er ook op de CPU zelf :)
Eeer jah nu je et zegt... 8)7

maarja je weet nooit :X

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 15:08 ]

• Eichii
Vraag dan even of je het op een ander moederboard kan testen. Lijkt me een beetje handiger om alleen te testen of het echt wel op 400 mhz kan draaien.
Kijk dan naar een MSI moederboard, zijn wel meestal makkelijker en nog nooit problemen gehad daarmee. (eichii klopt af op houten tafel)
Maar als je perse die ASUS wil, kan ik je niet tegenhouden. ;)

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 18:05:
[...]

Ik heb zelf een A7N8x-deluxe 2.0.
Het is een heel vaag probleem, ik heb al verschillende malen of forums gelezen dan mensen problemen hebben met de dividers en bepaalde cpu op dit mobo.
Ik heb zelf een XP2500 Mobile en die vertikt het om op 10x of 10.5x te draaien op dit mobo. DFi & NF2-s hebben die problemen niet.

Verder heb ik dan het probleem dat ik wel gewoon op 200x11x/12x kan booten, XP start ook gewoon. Temps zijn ook ok.
Heb met een 200 fsb alleen veeeel memory dump errors die op de raarste momenten opduiken. Denk dat het mem incompatibility is.
Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 16:33:
nou ik heb het geheugen teruggebracht naar Norrod en heb me geld terug gekregen, en ben naar MyCom gereden om daar een reepje Corsair geheugen te halen.

MAAR NOG STEEDS HETZELFDE PROBLEEM

<snip>
..
Dit wilde ik dus ook gaan doen een deze dagen, maar na dit nu gelezen te hebben begin ik toch even twijfels te krijgen. Corsair is niet een van de goedkoopste.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• mjszwo
  • Niet online
Gkirmathal schreef op 28 juni 2004 @ 18:35:
[...]
Dit wilde ik dus ook gaan doen een deze dagen, maar na dit nu gelezen te hebben begin ik toch even twijfels te krijgen. Corsair is niet een van de goedkoopste.
valt wel mee hoor... 99 euro bij MyCom:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=41401&productType=1

Verwijderd

Ik zou zeggen. Koop in het vervolg een ABIT NF7-S V2.0 dan heb je totaal geen gezeur!

>:)

Verwijderd

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 10:08:
[...]

een hogere Vcore heeft geen enkele zin, maar zodra de multiplier op 9,5 (ipv 11)draait, boot hij prima op 200mhz.
Ik heb dus precies hetzelfde :? ik heb het net nog gecheckt, multiplier op 9,5 en hij werkt, zet m op 10x200 en hij wil niet...
Turkish schreef op 28 juni 2004 @ 10:13:
@Gimli:
Ik denk dat jij gewoon tegen de limitaties van je cpu aanzit, aangezien het een XP-M CPU betreft en de TS een Barton die standaard op 400 MHz FSB moet kunnen lopen.
Probeer die cpu eens op een ander bordje en kijk of hij dan net zover komt ;)
denk het niet, ik heb m nu op 12 x 195 (=2340) lopen op 1,64V

die proc heeft echt geen last van de hoge fsb, die maakt zich alleen druk om interne klok. volgens mij zit het probleem dus bij de NB
angelus20 schreef op 28 juni 2004 @ 06:22:
[...]

vcore 1.66 .. meschien is het handig als je die is verhoogt op 1.75v voor je cpu en dan nog is probeerd of ie op 200x11 kan :) (vcore verhogen kan je stabieleteit erg verbeteren, vooral met overclocken maar je cpu word wel warmer .. logies
Kijk meschein heb je dit al gedaan maar in je post zeg je duidelijk dat je vcore 1.66 is, dus :)
heb het op alle voltages t/m 1.8 geprobeerd maar het helpt allemaal niets.

Verwijderd

[...]

Kan gewoon een fout bij winkel/AMD zijn dan, dat ze de verkeerde meegegeven hebben.

offtopic:

Edit:
Je divider is de bepaler van het aantal MHzen dat je videokaart (AGP) en on-board/PCI-kaarten krijgen), bij 200 MHz moet die 3/6 zijn (66 (/67) en 33 MHz voor de verschillende soorten kaarten), je zou daar geen last mee moeten hebben, hij zou automatisch moeten veranderen als je van 166 naar 200 MHz gaat. Maarja... blijft zo weinig over...
de agp en pci snelheden zijn default gelockt op de a7n8x-e deluxe, dus dat kan het niet zijn..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:51:
Ik zou zeggen. Koop in het vervolg een ABIT NF7-S V2.0 dan heb je totaal geen gezeur!

>:)
Lekker onderbouwend :/ Laat in het vervolg dit soort geblaat achterwege en post op z'n minst uitgebreid, duidelijk, constructief en toevoegend. Remember: je zit hier op Gathering of Tweakers en niet op Fok!forum ofzo. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Verwijderd

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 16:57:
[...]

ja ik heb hem al verschillende keren "kaal" laten booten, zonder cdrewriter en cdrom en floppydrive, maar het heeft geen enkel effect... pci kaarten heb ik niet, heb alles onboard behalve de videokaart.

maar de FSB kan ik niet hardwarematig op 200mhz gooien... alleen de CPU FSB.

edit:
heb nog effe getest enzo... hij loopt ook prima op 200x10,5. hij word dan als AMD Athlon XP 3000+ gezien...

ik hoop niet dat de cpu defect is want die zijn op het moment heel slecht leverbaar bij Norrod Computers...
er is niets mis met je hardware, heb ik al eerder gezegd. kijk eens op het ASUS forum op nforcershq daar zijn meer lui met dat probleem.

probeer je fsb eens iets onder de 200 te zetten (die van mij doet het op 195 prima) dan kom je dichter in de buurt van de 3200 speeds..

en wat betreft dat corsair geheugen, ik zou eens kijken of je een dimmetje kunt krijgen dat officieel gesupport wordt door asus (onderaan de pagina). als het ook daarmee niet werkt dan weet je 100% zeker dat het in je moederbord zit.

edit: het geheugen van corsair dat erin mag volgens asus is CMX512-3200C en 2XMS3202 v1.1, maar jij hebt (volgens de corsair site) VS512MB400 of VS512MB400C3 gekocht.. niet gesupport dus :{ het probleem is dat je alleen bij asus kunt zeuren als je officieel ondersteund geheugen hebt :(

edit2: deze mogen er wel in, €149..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 19:48 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:39:
[...]

er is niets mis met je hardware, heb ik al eerder gezegd. kijk eens op het ASUS forum op nforcershq daar zijn meer lui met dat probleem.

probeer je fsb eens iets onder de 200 te zetten (die van mij doet het op 195 prima) dan kom je dichter in de buurt van de 3200 speeds..

en wat betreft dat corsair geheugen, ik zou eens kijken of je een dimmetje kunt krijgen dat officieel gesupport wordt door asus (onderaan de pagina). als het ook daarmee niet werkt dan weet je 100% zeker dat het in je moederbord zit.

edit: het geheugen van corsair dat erin mag volgens asus is CMX512-3200C en 2XMS3202 v1.1, maar jij hebt (volgens de corsair site) VS512MB400 of VS512MB400C3 gekocht.. niet gesupport dus :{ het probleem is dat je alleen bij asus kunt zeuren als je officieel ondersteund geheugen hebt :(

edit2: deze mogen er wel in, €149..
ja kan dus wel aan zo'n dimmetje komen, maar ik ben ondertussen ruim 250 euro hoger uitgevallen dan wat de bedoeling was door dit gezeik, dus je begrijpt dat ik geen zin heb om dat bedrag nog te laten oplopen. ik vind het wel mooi geweest zo.

ik vind het achterlijk dat hij niet gewoon op 200mhz wil draaien...

die POST Reporter zegt trouwens ook af en toe "System Failed Due CPU Overclocking", ongeacht op welke snelheid hij loopt, laag of hoog. dat is toch ook niet goed?

edit: 195x11 doet hij ook niet, hij komt dan wel verder, alleen tijden het inloggen van windows, maakt me harddisk een geluid alsof hij op stand-by springt en na ongeveer 2 seconden heb ik weer een harde reset te pakken.

edit2: @Zandbak: http://www.almico.com/speedfan413.exe

[ Voor 11% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 19:59 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
met welk programma check je je spaningen in windows???

ik heb een no name 300W voeding met een k7s8x 256 ddr 266 en een duron 1,3

nietecht om je zorgen te maken over je voeding maar wat is dat progie _/-\o_ :+

1337

Verwijderd

Caponi schreef op 28 juni 2004 @ 19:51:
[...]

ja kan dus wel aan zo'n dimmetje komen, maar ik ben ondertussen ruim 250 euro hoger uitgevallen dan wat de bedoeling was door dit gezeik, dus je begrijpt dat ik geen zin heb om dat bedrag nog te laten oplopen. ik vind het wel mooi geweest zo.

ik vind het achterlijk dat hij niet gewoon op 200mhz wil draaien...

die POST Reporter zegt trouwens ook af en toe "System Failed Due CPU Overclocking", ongeacht op welke snelheid hij loopt, laag of hoog. dat is toch ook niet goed?

edit: 195x11 doet hij ook niet, hij komt dan wel verder, alleen tijden het inloggen van windows, maakt me harddisk een geluid alsof hij op stand-by springt en na ongeveer 2 seconden heb ik weer een harde reset te pakken.

edit2: @Zandbak: http://www.almico.com/speedfan413.exe
het is ook idioot, kan me goed voorstellen dat je geen cent extra meer wilt uitgeven.. voor mij geldt dat ook, mijn geheugen was superduur (190 euri voor 2x256 MB) en ik trek het ook slecht dat de boel niet eens op 200fsb wil :(

maarja, we hebben geen poot om op te staan zolang we geen geheugen hebben uit dat lijstje denk ik zo

trouwens de ervaring leert me dat "system failed due to cpu overclocking" een slecht teken is :( bij mij geeft prime95 na een tijdje altijd fouten als ik dat heb gehoord bij het booten... betekent trouwens niet dat het aan de cpu ligt, want volgens mij moet de mededeling eerder zijn: system failed due to memory problems oid

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

DaWaN

'r you wicked ??

Kan je niet met een andere NF2 plank testen? Asus planken staan bekent dat ze niet altijd lekker lopen :X (vriend van mij heeft een Asus A7V333, en die wil niet eens op 133mhz FSB 8)7 ) Want eigenlijk weet ik gewoon zeker dat het aan die plank ligt, en had dat corsair, voeding, proc omruilen niet gehoeven :|

edit, ik hoop niet dat dit als flame aankomt, maar probeer gewoon een andere merk plank :)

[ Voor 15% gewijzigd door DaWaN op 28-06-2004 20:37 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• mjszwo
  • Niet online
DaWaN schreef op 28 juni 2004 @ 20:35:
Kan je niet met een andere NF2 plank testen? Asus planken staan bekent dat ze niet altijd lekker lopen :X (vriend van mij heeft een Asus A7V333, en die wil niet eens op 133mhz FSB 8)7 ) Want eigenlijk weet ik gewoon zeker dat het aan die plank ligt, en had dat corsair, voeding, proc omruilen niet gehoeven :|

edit, ik hoop niet dat dit als flame aankomt, maar probeer gewoon een andere merk plank :)
ik zit daar inderdaad nu heel sterk over na te denken, vooral na wat GiMLi heeft gezegt. ik MOET en ZAL me 3200+ op stockspeed kunnen laten draaien. anders had ik ook wel een langzamere cpu kunnen kopen.

als ik hem ruil neem ik de MSI K7N2 Delta-L waarschijnlijk...

[ Voor 21% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 20:43 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mijn ASUSboard geeft geen problemen hoor.
Ik heb dan een A7N8X maar die 200 Mhz wordt gewo0n gehaald (door mijn 2600 + :P)
Het geheugen is wel erg belangrijk op ASUS mobos:
Ik had eerst no-merk geheugen, telkens BSOD's toen voor 2x 89 euries Corsair geheugen gekocht en het loopt als een stoomtrein :P

• mjszwo
  • Niet online
SH4D3H schreef op 28 juni 2004 @ 21:06:
Mijn ASUSboard geeft geen problemen hoor.
Ik heb dan een A7N8X maar die 200 Mhz wordt gewo0n gehaald (door mijn 2600 + :P)
Het geheugen is wel erg belangrijk op ASUS mobos:
Ik had eerst no-merk geheugen, telkens BSOD's toen voor 2x 89 euries Corsair geheugen gekocht en het loopt als een stoomtrein :P
ja dus ik kan beter voor dat MSI bord gaan waar ik het net over had, want zoals ik zei geef ik geen cent meer uit aan dit systeem, het is klaar nu, de portomonnee is dicht.

offtopic:
voor de mods: ik bedoel dit dus niet als flame naar Asus toe ofzo, maar ik probeer gewoon een zo goed mogelijk systeem te krijgen, en dat gaat dus waarschijnlijk niet lukken zolang ik dit Asus bord hou.

[ Voor 17% gewijzigd door mjszwo op 28-06-2004 21:40 ]

Verwijderd

ga liever voor dat abit nf7-s moederbord, dat bord wordt op bijna ieder forum waar ik geweest ben als beste nf2 mobo beoordeeld

zit er zelf ook over te denken om toch maar dat moederbord te halen..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 23:37 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:36:
ga liever voor dat abit nf7-s moederbord, dat bord wordt op bijna ieder forum waar ik geweest ben als beste nf2 mobo beoordeeld

zit er zelf ook over te denken om toch maar dat moederbord te halen..
zou ik graag willen doen, maar ik kan geen enkele winkel hier in de buurt vinden die dat bord verkoopt... dan heb ik het over regio zwolle.

bestellen is niet een optie, dan moet ik VOOR zaterdag het bord gegarandeerd binnen hebben, want zaterdag moet dit moederbord terug, anders is de 8 dagen niet-goed-geld-terug verlopen.

edit: heb al een mailtje verstuurd naar PC Globe, of ze mij dat moederbord vóór aankomende zaterdag kunnen leveren.

dit is hem toch?

[ Voor 17% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 01:02 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Jah dat is hem, maar Caponi, waarom moet je hem voor zaterdag hebben? Je kan je Asus mobo zaterdag terugbrengen en dan komt de Abit mobo iets later (zit je 2-3 dagen zonder pc misschien, kweenie of je hem heel hard nodig hebt?)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

Harrie

NederVlaming

Caponi schreef op 29 juni 2004 @ 00:11:
[...]

zou ik graag willen doen, maar ik kan geen enkele winkel hier in de buurt vinden die dat bord verkoopt... dan heb ik het over regio zwolle.

bestellen is niet een optie, dan moet ik VOOR zaterdag het bord gegarandeerd binnen hebben, want zaterdag moet dit moederbord terug, anders is de 8 dagen niet-goed-geld-terug verlopen.

edit: heb al een mailtje verstuurd naar PC Globe, of ze mij dat moederbord vóór aankomende zaterdag kunnen leveren.

dit is hem toch?
PC-Globe leverde hem bij mij heel snel, ik heb hem donderdags besteld, en vrijdag opgehaald. Ophalen is voor jou niet echt een optie, uit zwolle, maar het moet dan zeker wel voor zaterdag lukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 01:36:
Dit hoeft dus NIET met een voltmod, ik heb dit zelf ook gedaan op mijn A7N8X door middel van een UBER-BIOS. Deze BIOS geeft gewoon veel meer functies vrij zoals chip voltage etc meer fan opties (weet ff niet meer hoe ASUS die noemt ;))
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 08:46:
[...]
Het lijkt me duidelijk dat euss nog noooit een NB van een A7N8X af heeft proberen te halen, deze zitten namelijk met een of ander rot goedje erop gemaakt en die zitten echt vast... Ik heb het zelf al geprobeerd, maar ik heb het niet aangedrufd omdat ik bang was dat de chip mee kwam.....

@TS
Een Aopen voeding? Die zijn toch niet zo goed (correct me if i'm wrong).

Natuurlijk zal hij wel beter zijn als de sweex die erin zat, maar vergeet niet hoeveel je CPU trekt (barton @ 200 mhz FSB trekt veel....), ik heb zelf een 2500+@3200+ met een Enermax 350 Watt (met fancontrol :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:08:
[...]
Het lijkt me duidelijk dat euss nog noooit een NB van een A7N8X af heeft proberen te halen, deze zitten namelijk met een of ander rot goedje erop gemaakt en die zitten echt vast... Ik heb het zelf al geprobeerd, maar ik heb het niet aangedrufd omdat ik bang was dat de chip mee kwam.....
Als de chip/koeler koud is gaat het inderdaad een stuk moeilijker. Je moet hem in ieder geval niet rechtstandig trekken, maar met een draaiende beweging. Gebruik eventueel een flosdraadje :Y)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

@TS
Aopen voeding is absoluut niet slecht, het zijn gewoon goeie voedingen die zeker beter zijn als Qtec/Maxpower/Techsolo/Sweex/enz. En een tip om dat blokje los te halen, probeer eens het met flosdraad los te zagen :) En een uber bios lijkt me ook het proberen waard :)

edit: Euss was me weer te snel af :(

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 29-06-2004 10:17 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

@TS

Natuurlijk zal hij wel beter zijn als de sweex die erin zat, maar vergeet niet hoeveel je CPU trekt (barton @ 200 mhz FSB trekt veel....), ik heb zelf een 2500+@3200+ met een Enermax 350 Watt (met fancontrol :P)
Aopen maakt tegenwoordig echt goeie voedingen hoor :). Ik zal vanaaf als ik thuis ben even de voltages pasten. Omdat Aopen nogal veel behuizingen maakt hebben ze aan hun voedingen gewerkt en sindsdien zijn die gewoon goed te noemen.

Edit:
De Aopen die TS nu heeft, heeft ook fancontrol ;) (en neon :p)

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 10:46 ]

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 10:45:
[...]

Aopen maakt tegenwoordig echt goeie voedingen hoor :). Ik zal vanaaf als ik thuis ben even de voltages pasten.
wil ik ook wel voor je doen hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/aopen.png

ik heb trouwens de NF7-S besteld bij SallandAutomatisering, dat zit hier nog wel aardig dicht in de buurt, en lijkt me ook wat handiger als ik garantie moet claimen.

hoop vandaag nog een mailtje te krijgen dat ik hem kan komen ophalen :P

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Eeem, de 5V is wel erg laag :/, bij mij is ie hoger geloof ik :X Volgens mij zat ik bij de 12V ook iets hoger

[ Voor 27% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 11:20 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 11:19:
Eeem, de 5V is wel erg laag :/, bij mij is ie hoger geloof ik :X Volgens mij zat ik bij de 12V ook iets hoger
Wie zegt dat dit betrouwbaar is? Mijn Asrock gaf ook 12,1V in het bios terwijl het in het echt 12,8V (brakke Qtec), Dus gewoon met multimeter meten, maar het ligt niet aan de voeding, dat weet ik swieso. De TS kan ook even een UBER BIOS gebruiken, en dan chipset voltage iets opvoeren :)

• Turkish

Turkish

zhé germans

the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 11:19:
Idd 4,76 Volt blijft twijfelachtig zit net tegen de 5% afwijking aan en dit is nog wel onbelast, kan je niet nog eens een andere voeding proberen van een ander merk (Antec, Enermax Levicom) iig eentje die zeer betrouwbaar is.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Turkish schreef op 29 juni 2004 @ 11:24:
[...]

Idd 4,76 Volt blijft twijfelachtig zit net tegen de 5% afwijking aan en dit is nog wel onbelast, kan je niet nog eens een andere voeding proberen van een ander merk (Antec, Enermax Levicom) iig eentje die zeer betrouwbaar is.
Denk dat DaWaN weleens gelijk kan hebben, ik heb idd met multimeter ook andere waarden gekregen als met mobo monitor progje, alleen bij mij scheelde het niet zoveel dus maakte me er niet zo druk om, dus misschien dat wat DaWaN zegt weleens kan kloppen :). Met die Aopen voedingen is namelijk echt niets mis :) (ondanks dat de oude versie bij mij een lekkere brandlucht gaf (A) --> garantie en van 300W naar 350W)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 11:31:
[...]

Denk dat DaWaN weleens gelijk kan hebben, ik heb idd met multimeter ook andere waarden gekregen als met mobo monitor progje, alleen bij mij scheelde het niet zoveel dus maakte me er niet zo druk om, dus misschien dat wat DaWaN zegt weleens kan kloppen :). Met die Aopen voedingen is namelijk echt niets mis :) (ondanks dat de oude versie bij mij een lekkere brandlucht gaf (A) --> garantie en van 300W naar 350W)
Gehe, moet je nagaan dat in windows de voltages nog weirder waren. Daar stond mn 12V op 11,8 terwijl het echt 12,8V en in bios 12,1V, en omdat Asus en Asrock tzelfde merk is, vertrouw ik niet meer op die sensors :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zoals ik al zei, zal vanaaf effe voltages weergeven (bios + windows) kunne we dat gelijk effe voor Aopen voedingen gebruiken, zal ook is effe searchen of er discussie topic is voor voedingen, want hoor alleen hier al verschillende meningen, zo niet maak ik er wel 1 :) (zit toch op me werk en hoef niets te doen)

Edit:
Alhoewel... echt interessant is het niet om over te discussieren :D, ervaringen is wel handig misschien, zal wel effe kijken (tralalaal @ geen werk hier dus betaald GoTen :P)

[ Voor 23% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 11:49 ]

• mjszwo
  • Niet online
ik denk dat dit moederbord de voltages uit verhouding trekt ofzo, aangezien deze voeding dezelfde "problemen" heeft als dat goedkope ding wat ik eerst had.

ik heb een mailtje gehad dat ik de Abit NF7-S kan ophalen, ga ik rond 13:00 doen, dus tussen 14:00 en 15:00 heb ik dat ding wel draaiend neem ik aan, en zal kijken of de voltages dan anders zijn, en ik hoop maar dat daarmee mijn 200fsb probleem is opgelost.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik hoop et voor je jah :X (maar het is echt niet je voeding ofzo hoor :), bedoel 2 verschillende voedingen gehad, Aopen is niet een van de slechtste merken, dus zal et daar toch niet aan liggen)

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 11:54:
Ik hoop et voor je jah :X (maar het is echt niet je voeding ofzo hoor :), bedoel 2 verschillende voedingen gehad, Aopen is niet een van de slechtste merken, dus zal et daar toch niet aan liggen)
ik heb van alle hardware al 2 of 3 verschillenden gehad :P

ik denk dus net als GiMLi dat het gewoon een incompatibiliteits probleem is tussen dit moederbord en het geheugen. reden voor ander merk/type moederbord dus...

Euss zei dat dit bord vooral de 5v lijnen gebruikt, en laat dat nou net 1 van de meest afwijkende voltages zijn, bij 2 verschillende voedingen. ook reden voor een ander moederbord :P

dus ik hoop dat het is opgelost met de NF7-S :)

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 12:01 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

dus ik hoop dat het is opgelost met de NF7-S :)
Jah ik ook voor jou :)

offtopic:
Anders ben ik hier voor morele ondersteuning :p

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 29-06-2004 12:34 ]

Verwijderd

[...]

Dit hoeft dus NIET met een voltmod, ik heb dit zelf ook gedaan op mijn A7N8X door middel van een UBER-BIOS. Deze BIOS geeft gewoon veel meer functies vrij zoals chip voltage etc meer fan opties (weet ff niet meer hoe ASUS die noemt ;))
Het is algemeen bekend dat die setting van chip voltage helemaal niets doet. Het is gewoon een bogus setting die Asus terecht heeft verborgen, maar met uber issie weer terug ook al doet ie nix.

• mjszwo
  • Niet online
nou geweldig... ik draai nu met de NF7-S maar nog steeds troubles in paradise...

ik krijg de melding: "CPU is unworkable or has been changed." ik draai hem gewoon als 3200+...

dan kan ik wel gewoon verder booten met F1, maar dan word ie als Athlon XP 1100mhz gezien :(

edit: de voltages zijn nu wel een stuk mooier.

[ Voor 20% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 14:55 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Met andere woorden je cpu lijkt me best brak aangezien je de rest ondertussen wel zo'n beetje vervangen hebt :o

offtopic:
Duur grapje zo 8)7

• mjszwo
  • Niet online
Turkish schreef op 29 juni 2004 @ 14:56:
Met andere woorden je cpu lijkt me best brak aangezien je de rest ondertussen wel zo'n beetje vervangen hebt :o

offtopic:
Duur grapje zo 8)7
ja dat heb jij wel goed :(
tyfuszooi is het :(

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Caponi schreef op 29 juni 2004 @ 14:57:
[...]

ja dat heb jij wel goed :(
tyfuszooi is het :(
Das echt heel kut :'( Ik leef mee, maar een dit is dan een van de eerste keren dat ik een CPU zie die niet op zn originele snelheid draait |:(

• mjszwo
  • Niet online
DaWaN schreef op 29 juni 2004 @ 15:00:
[...]

Das echt heel kut :'( Ik leef mee, maar een dit is dan een van de eerste keren dat ik een CPU zie die niet op zn originele snelheid draait |:(
ja ik heb dit ook echt nog nooit meegemaakt... heb wel cpu's meegemaakt die defect uit de fabriek kwamen, maar dit... 8)7

moet maar weer bellen voor een andere cpu... maarja zal je zien dat ze die weer niet hebben... elke computerwinkel hier in zwolle lijkt een ontoereikende voorraad te hebben op dit moment :(

[ Voor 25% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 15:03 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Mwha idd nogal vervelend... leef idd met je mee :X
Kan gewoon een fout bij winkel/AMD zijn dan, dat ze de verkeerde meegegeven hebben of dat AMD iets verkeerd heeft gedaan met die proc.
dus toch :X

Iig, dit zal je niets kosten moet je maar denken, je hebt gewoon recht op een nieuwe

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 15:11:
Mwha idd nogal vervelend... leef idd met je mee :X

[...]

dus toch :X

Iig, dit zal je niets kosten moet je maar denken, je hebt gewoon recht op een nieuwe
nee het is echt wel een 3200+, het staat ook op de CPU zelf... maar zoals ik zei... hun voorraad is niet toereikend dus dit gaat wel weer minstens een week duren verwacht ik... zal ze nu wel effe bellen.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Nee ik bedoelde deze regel met quote:

of dat AMD iets verkeerd heeft gedaan met die proc.

• mjszwo
  • Niet online
the_RJ schreef op 29 juni 2004 @ 15:21:
Nee ik bedoelde deze regel met quote:

of dat AMD iets verkeerd heeft gedaan met die proc.
ow op die manier :)

ik ga nu effe naar de winkel en kijk of ze de CPU nog hebben :)

Verwijderd

wat een drama zeg..

ik neem aan dat je de laatste bios erop geflashed hebt? verder weet ik het ook niet, van de nf7-s weet ik helemaal niks

oh trouwens, je cpu moet op 2200 MHz lopen, namelijk 11x200. 1100 MHz is 11x100, dus je fsb loopt ws gewoon te laag. misschien kun je m op 200 jumperen of anders in het bios handmatig instellen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 15:53 ]

• mjszwo
  • Niet online
YEAAHH!!! hij werkt :D :D :D

heb er een nieuwe cpu op gezet en hij werkt als een zonnetje :D

ze hadden geen tray cpu's meer (zoals ik hem gekocht had), dus ik heb een CPU uit een boxed verpakking gekregen :)

eindelijk :D

het is jammer dat norrod zo'n beperkte voorraad heeft de laatste tijd, maar verder blijft het een topwinkel qua garantie enzo :)

[ Voor 24% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 17:28 ]

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even een informatieve vraag:

Jouw A7N8X-E Deluxe loopt nu met dat goedkopere Elixer-geheugen?
Ik heb namelijk hetzelfde moederbord besteld met Twinmos-geheugen,
maar ik ben bang dat deze combinatie moeilijk gaat doen...
...nagels bijten... :/ :X

• mjszwo
  • Niet online
Klaas Jong schreef op 29 juni 2004 @ 17:57:

nee, ik heb nu dus de A-Bit NF7-S in combinatie met Corsair geheugen :)

edit:
ik durf ook echt niks te zeggen over jouw combinatie, omdat ik zelf eigenlijk nog steeds niet weet waar me probleem nou lag... volgens mij heb ik steeds defecte hardware meegekregen ofzo, ene keer het geheugen, andere keer de cpu, andere keer het moederbord... blijkbaar heb ik gewoon elke keer dikke pech gehad.

ik heb wel dit topic voor je gevonden, misschien dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door mjszwo op 29-06-2004 18:12 ]

Verwijderd

Caponi schreef op 29 juni 2004 @ 17:26:
YEAAHH!!! hij werkt :D :D :D

heb er een nieuwe cpu op gezet en hij werkt als een zonnetje :D

ze hadden geen tray cpu's meer (zoals ik hem gekocht had), dus ik heb een CPU uit een boxed verpakking gekregen :)

eindelijk :D

het is jammer dat norrod zo'n beperkte voorraad heeft de laatste tijd, maar verder blijft het een topwinkel qua garantie enzo :)
gefelicitaart :D

nou ik nog ;)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Klaas Jong schreef op 29 juni 2004 @ 17:57:

Het zijn vooral de 512mb repen die daar niet op lopen, de 256mb repen doen het bij mij best aarding op mn NF7-S

Pagina: 1 2 Laatste