[A7N8X-X] slechtere chips dan A7N8X Deluxe?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik was vanmiddag bij Mycom vanwege een defect moederbord, en die verkoper beweerde dat mijn type moederbord (A7N8X-X) slechtere/brakkere chips heeft dan een A7N8X Deluxe.
maar dat is toch complete bullshit? voor zover ik weet is de X exact hetzelfde als de Deluxe, maar dan zonder S-ATA en dualchannel memory ondersteuning ofzo, en ik kon maar beter een ander bordje nemen volgens hem.

Dit moederbord heeft ook een aantal plekken waar chips ontbreken, dus het is volgens mij wel degelijk identiek aan de Deluxe versie, alleen zit de chip voor S-ATA er dus niet op.

wie heeft er gelijk, hij of ik?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij is minder luxe uitgevoerd en mist als -x budget versie ook de dual channel.
Maar dat betekent echt niet dat het een slecht bord is, of dat de kwaliteit minder is.

Lege plekken zijn niet erg, zal voor Asus waarschijnlijk een voordeel bieden bij productie oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 25-06-2004 20:39 ]

{signature}

• mjszwo
  • Niet online
sorry, heb niet goed opgelet :X
Voutloos schreef op 25 juni 2004 @ 20:38:
Hij is minder luxe uitgevoerd en mist als -x budget versie ook de dual channel.
Maar dat betekent echt niet dat het een slecht bord is, of dat de kwaliteit minder is.
ja dat dacht ik dus ook...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Is ook bullshit. Probeerden ze je toevallig een Deluxe aan te smeren ofzo?

• mjszwo
  • Niet online
mpmad schreef op 25 juni 2004 @ 20:41:
Is ook bullshit. Probeerden ze je toevallig een Deluxe aan te smeren ofzo?
dat niet direct, maar hij zat ook ongelofelijk op Nforce2 af te geven, ik kon maar beter een bord met een VIA chipset nemen zei hij... die zal nog wel weer duurder zijn dan. maar ik laat me niet zo makkelijk beinvloeden, dus niks VIA.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
is inderdaad bullshit ja. Maar een bord met een via chipset is ook niet duurder dan een met een nvidia chipset. Ik denk dat je een medewerker van de Mycom bij de kraag hebt gehad die wat tegen nvidia had en niets anders.

• mjszwo
  • Niet online
GH45T schreef op 25 juni 2004 @ 20:46:
is inderdaad bullshit ja. Maar een bord met een via chipset is ook niet duurder dan een met een nvidia chipset. Ik denk dat je een medewerker van de Mycom bij de kraag hebt gehad die wat tegen nvidia had en niets anders.
tsja... hij wou me moederbord ook testen met 333mhz geheugen, dus ik zeg van "ja maar dan kan je toch niet objectief testen, want mijn geheugen loopt op 400mhz, dus met jouw 333mhz loopt ie niet op volle snelheid".
owja, dat was zo... toch maar niet testen dan... 8)7

Verwijderd

VIA chipsets zijn IMHO juist brakke chips, stapeltje Asus A7V600, MSI KT4V dozen kan dat wat mij betreft bevestigen.

Qua kwaliteit is de Asus A7N8X-X natuurlijk IDENTIEK aan de deluxe versie, het verschil zit hem in de south/northbridge, en de brackets e.d. die d'r bij het moederbord worden geleverd.

De -X heeft tegenover de Deluxe een nForce2 400 tegenover een nForce2 Ultra400 (dual channel/geen Dual Channel) als northbridge.

De southbridge (nVidia MCP voor de -X en MCP-T voor de Deluxe) mist eigenlijk alleen de Soundstorm geluidskaart. Big deal, IMHO, weinig mensen die zoveel met geluid doen. Ook firewire mist hij.

Extra chips zijn de SiL 3112 S-ATA controller (met 2 poorten).

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:17
A7V8X-X is die van de VIA chipset en de A7N8X-X is NVidia. (kun je de prijzen vergelijken)

Die met de VIA chipset is over het algemeen minder en wordt meestal ook weer terug gebracht met defecten. De NVidia chipset is veel sneller en stabieler...

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
De reacties hierboven kloppen, de a7n8x-x mist gewoon wat features.
Maar deze chipset is ook zonder dual channel memory gewoon heel erg snel hoor, hij beat gewoon via chipsets en doe het ook nog goed in overclocken (als je daarin geinteresseerd bent, ik heb bijvoorbeel op mn a7n8x-x 235mhz fsb gehaald zonder vmods)
Ik heb er hierthuis 2 draaien, doen het erg goed en ben er tevreden over, ze zijn lekker goedkoop en zijn goed snel. :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht doelt de verkoper met "slechtere chips" gewoon op de gebrekkige features van de A7N8X-X t.o.v. de A7N8X? Welja, dat de A7N8X-X qua kwaliteit van de hardware inferieur is aan de A7N8X is natuurlijk bullshit.

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Van de site van de firma, genoemd in de startpost:

Merk ASUS
Type A7N8X-E Deluxe
Platform Socket A (AMD)
Chipset NVIDIA nForce2 Ultra 400
FSB 400 MHz
Geheugen PC3200 DDR (Dual Channel)
Video slot AGP 8X
PCI sloten 5 x
IDE UltraDMA 133
Serial ATA Serial ATA 150
RAID RAID 0, RAID 1
Audio 6-kanaals
LAN 1 Gbps
Firewire 2 x
USB 6 x
Formaat ATX
Uitvoering Retail

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Merk ASUS
Type A7N8X-X
Platform Socket A (AMD)
Chipset NVIDIA nForce2 400
FSB 400 MHz
Geheugen PC3200 DDR
Video slot AGP 8X
PCI sloten 5 x
IDE UltraDMA 133
Audio 6-kanaals
LAN 100 Mbps
USB 4 x
Formaat ATX
Uitvoering Retail

Zoek de verschillen (35 Euro in ieder geval >:) , welke MyCom was het ( dorp,stad)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• mjszwo
  • Niet online
BalusC schreef op 25 juni 2004 @ 21:06:
Wellicht doelt de verkoper met "slechtere chips" gewoon op de gebrekkige features van de A7N8X-X t.o.v. de A7N8X? Welja, dat de A7N8X-X qua kwaliteit van de hardware inferieur is aan de A7N8X is natuurlijk bullshit.
nee hij bedoelde dus echt dat laatste. ik kan niet citeren wat hij nou precies zei want dat weet ik niet meer exact, maar het kwam er opneer dat er kutchips op zouden zitten, van lagere kwaliteit.

• mjszwo
  • Niet online
Flame17 schreef op 25 juni 2004 @ 21:18:
Van de site van de firma, genoemd in de startpost:

-erg grote lijst om te quoten-

Zoek de verschillen (35 Euro in ieder geval >:) , welke MyCom was het ( dorp,stad)
Zwolle.

[ Voor 57% gewijzigd door mjszwo op 25-06-2004 21:19 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat de nForce2 bijna een soort BX voor Athlons is, stabiel en veelzijdig. Ik kom iig zelden kwade dingen over borden met nForce2 tegen... integendeel zelfs.

Een verkoper die overigens VIA als goed probeert te slijten moet je neermeppen; vooral de oude chipsets waren gewoon ronduit klote en ik snap niet dat dat al bij de reviewers is ontdekt. idem voor de i820 en idem voor andere brakke marktproducten die wel door de reviews kwamen met een Go. Ik sterf liever dan dat ik ooit nog zelf met een VIA-chipset ga werken.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
BalusC schreef op 25 juni 2004 @ 21:06:
Hardware is van slechtere kwaliteit. Het gaat hierbij niet zozeer over het nforce chipset maar meer over de X-serie. De RMA rate daarop ligt een stuk hoger dan op die van de normale Asus mainboards. Dit is ook logisch want de lage prijs komt niet enkel door een lege doos, minder features, ander chipset maar er worden ook andere goedkopere componenten gebruikt.

Door die goedkopere compenten is de prijs van een x-serie mainboard goedkoper en maar helaas ook minder betrouwbaar. Het verschil in prijs is altijd wel ergens van afkomstig.

Daarbij zal die gast van mycom wel gelijk hebben want die ziet genoeg van zijn verkochte mainboards terug komen dus hij heeft er echt wel inzicht in.

Op een server mainboard worden zo ook weer duurdere componenten gebruikt tov een normaal desktop mainboard. Logisch toch.

[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 25-06-2004 21:29 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
The Source schreef op 25 juni 2004 @ 21:26:
[...]

Hardware is van slechtere kwaliteit. Het gaat hierbij niet zozeer over het nforce chipset maar meer over de X-serie. De RMA rate daarop ligt een stuk hoger dan op die van de normale Asus mainboards. Dit is ook logisch want de lage prijs komt niet enkel door een lege doos, minder features, ander chipset maar er worden ook andere goedkopere componenten gebruikt.

Door die goedkopere compenten is de prijs van een x-serie mainboard goedkoper en maar helaas ook minder betrouwbaar. Het verschil in prijs is altijd wel ergens van afkomstig.

Daarbij zal die gast van mycom wel gelijk hebben want die ziet genoeg van zijn verkochte mainboards terug komen dus hij heeft er echt wel inzicht in.

Op een server mainboard worden zo ook weer duurdere componenten gebruikt tov een normaal desktop mainboard. Logisch toch.
En waar heeft the source die source van?

Maar ik heb hier ook een tijd een a7n8x-x gehad en het was gewoon een retestabiel bord. Heel simpel. Mijn werkstation stond in die tijd ook vaak gewoon 2 maanden aan een stuk door aan en ik werkte er ongeveer 5 uur per dag achter en de rest van de tijd wat downloaden enz. 2 maanden lang zonder reboot in windows xp professional. Er zijn niet veel andere hardwareplatformen die dat zo lang bij mij uithouden hoor. En daarbij als je er van uitgaat dat de gebruikte componenten op de chips na gelijk zijn is het eigelijk logisch dat de -x variant stabieler is simpelweg omdat er naar minder hardware-onderdelen hoeft te worden gekeken.

Als het waar is wat the source zegt dan kan ik het me voorstellen maar ik heb met het a7n8x-x bordje altijd een stabiele computer gehad en hij heeft altijd goed gefunctioneerd dus ik zie het punt niet echt.

edit:

en daarbij wat heeft asus eraan om brakke moederborden te leveren; ze doen alleen maar hun naam slecht er mee en geld besparen als je veel rma's hebt lijkt me ook niet echt logisch....

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 25-06-2004 21:35 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
GH45T schreef op 25 juni 2004 @ 21:34:
[...]

En waar heeft the source die source van?

Maar ik heb hier ook een tijd een a7n8x-x gehad en het was gewoon een retestabiel bord. Heel simpel. Mijn werkstation stond in die tijd ook vaak gewoon 2 maanden aan een stuk door aan en ik werkte er ongeveer 5 uur per dag achter en de rest van de tijd wat downloaden enz. 2 maanden lang zonder reboot in windows xp professional. Er zijn niet veel andere hardwareplatformen die dat zo lang bij mij uithouden hoor. En daarbij als je er van uitgaat dat de gebruikte componenten op de chips na gelijk zijn is het eigelijk logisch dat de -x variant stabieler is simpelweg omdat er naar minder hardware-onderdelen hoeft te worden gekeken.

Als het waar is wat the source zegt dan kan ik het me voorstellen maar ik heb met het a7n8x-x bordje altijd een stabiele computer gehad en hij heeft altijd goed gefunctioneerd dus ik zie het punt niet echt.

edit:

en daarbij wat heeft asus eraan om brakke moederborden te leveren; ze doen alleen maar hun naam slecht er mee en geld besparen als je veel rma's hebt lijkt me ook niet echt logisch....
Ik zeg niet dat de X-serie overall zut is. Ik zeg dat het RMA % veel hoger is door minderwaardige componenten tov normale Asus mainboards. Jij als eindgebruiker komt weinig te weten over RMA % van mainboards, daarbij als jij een normale consument een kapot mainboard heeft denkt hij heus niet direct "oh dat is een x-serie, daar ligt het aan". RMA rates op ECS zijn ook veel hoger, kom ik weer uit bij het prijspeil dat weer veel lager ligt... logisch toch. Waarom Asus (en ook MSI met de V Class en Gigabyte met de RZ serie, etc) deze strategy volgen? Heel simpel marktaandeel. De consument is erg prijsbewust geworden en kocht veel liever goedkoper mainboards van soltek, fic, ecs, en weet ik nog veel meer. Die value lijnen zijn voor de prijs bewuste consument. Nogmaals ik zeg niet dat ze onstabiel zijn, maar de kwaliteit van de hardware ligt lager, hoe je het ook wend of keert.

Verwijderd

Ik heb nu 6 maanden in een computerzaak gewerkt, en ZEER veel nForcen, Via KM400's e.d. verkocht. En ook érg veel RMA meegemaakt. De grootste verkopers zijn de Asus A7V8X-MX en de Asus A7N8X-X. Er zijn érg veel systemen verkocht met deze serie moederborden, alhoewel de meeste VIA chips van matsonic waren, en wel de MS8188, exact hetzelfde als de A7V8X-MX. Sterker nog: was die cheape matsonic (weer) eens niet leverbaar, dan kwam d'r een Asus in. En dat gaat al tijden zo. En ik kan je zeggen: de N8X-X is veruit superieur.

En natuurlijk worden die systemen ook gebouwd, en ik kan je zeggen: ik heb er voldoende door de handen gehad, om te zeggen dat ik behoorlijk veel ervaring met de A7N8X serie heb. De volgende dingen zijn in ieder geval gelijk:

Condensators
Mosfets
PCB

Het enige verschil ligt hem in de chips zelf (north/southbridge, controllertje wel/niet), en de dingen, pinnen, achterpaneel opzetstukjes e.d. die op het moederbord het verschil uitmaken (en dan noem ik dingen zoals S-ATA poortje, het SP-DIF uitgangtje op de ene plank wel, op de andere niet, pinnen voor Firewire). Zo werken eigenlijk alle fabrikanten: zo veel mogelijk hetzelfde, zo min mogelijk anders = weinig dubbele productielijn maken.

Zo hebben wij wel eens 2 verschillende Casio grafische rekenmachines uit elkaar gehaald. En ik meen het, exact hetzelfde apparaat van binnen, alleen bepaalde knoppen niet aangesloten, en andere software erop. Simpelweg omdat het goedkoper te produceren is.

Qua kwaliteit ligt het gewoonweg 100% goed, en ik kan je zeggen: als het RMA-percentage van de -X serie hoger ligt, dan heeft dat een andere reden dan kwaliteit. Ik noem:

Meer mensen die het kopen (zegt niks over percentage)
Krenterige mensen die het kopen, die niks van computers weten, en het ding mollen.
Mensen die zelfbouwen die het kopen, en vervolgens mollen.
Mensen die in hun ouwe P2 kast, Ouwe grafische kaart, Ouwe harde schijf, alles oud, toch eventjes vanwege een defect Mobo+Ram+CPU (Duron 1600 meestal) een nieuw basissetje kopen.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Ecteinascidin schreef op 25 juni 2004 @ 21:25:
Ik denk dat de nForce2 bijna een soort BX voor Athlons is, stabiel en veelzijdig. Ik kom iig zelden kwade dingen over borden met nForce2 tegen... integendeel zelfs.
Nou, zoek maar eens voor de lol:

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Het is misschien een goed en stabiel bordje, maar dan moeten ze er wel met een sticker opzetten dat dat ding erg kieskeurig is met het geheugen.

iRacing Profiel

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Goed nemen we die stelling aan, is dan het verschil van 35 Euro gerechtvaardigd?

En idd MyCom staat redelijk bekend als een betrouwbare winkel( in ieder geval hier ter plaatse) dus de man in kwestie zal misschien veel van die planken terug hebben gehad, maar dat hoeft volgens mij niet te zeggen dat die bordjes per definitie minder van kwaliteit zijn.

Ik denk meer een kwestie van geluk hebben, alles kan natuurlijk stuk en dat hoeft niet eens ouwe bende te zijn.

Wat was de oorzaak van je defect?.......of wat was er precies aan de hand?

En dat de Luxe van mijn plankje was gewoon toeval, kon hem kopen op de veiling van dezelfde firma. ;)

En als je hierop zoekt heb je hetzelfde:

[ Voor 37% gewijzigd door Flame17 op 26-06-2004 00:08 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Asus A7N8X-X en de deluxe versie zijn zowat exact dezelfde borden, je gaat mij niet vertellen dat de -X versie bij Asrock van de band komt rollen met goedkopere componenten erop.

Enige wat kapot gaat aan tegenwoordige moedeborden is de stroomvoorziening en de elco's. Aangezien die bij Asus gewoon van dezelfde kwaliteit zijn op alle huidige borden, maakt het geen reet uit welk bord je koopt qua uitval.

Wat betreft hogere uitval bij VIA borden: denk eerder dat dat komt omdat die VIA chipsets zo verschrikkelijk slecht presteren, klanten brengen ze terug omdat ze niet tevreden zijn, of slopen zo'n ding moedwillig omdat ze een ander bord willen (ja, het komt helaas voor als een winkel niet wil ruilen).

Heb laatst nog iemand geholpen die het maar niet voorelkaar kreeg om zonder schokken een spelletje te draaien op zijn XP 2400+ met Radeon 9700Pro op een Gigabyte KT600 bord. Allerlei drivers en instellingen geprobeerd, uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat ie maar beter dat VIA bord weg kan doen en een SiS748 of Nforce2 bord kan kopen, na alles weggestreept te hebben bleef nml alleen VIA over als schuldige :X

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Alle MyCom-achtige winkels zijn vol met n00b werknemers dus ik denk dat die vent gewoon bullshit zat uit te kramen :/

Negeren die n00b :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Nou kijk ook effe naar review qua snelheid verschilt niet heel erg Nforce2 mobo met VIA600 mobootjes hoor. Ik heb net een computer voor een kennis gebouwd en toch maar een goedkope VIA KT400A gekocht omdat ie toch niet gaan overklokken en prijs was 45 euro met Sata... en ja voor overklokken blijven Nforce2 mobo amazing :P

Mijn Epox8RDA+ is doodgegaan door brakke voeding en nu Epox8RDA3+ ;) echt mooie mobo en goedkoper dan die Deluxe van Asus :)

Lucky Goldstar

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

nero355 schreef op 26 juni 2004 @ 00:11:
Alle MyCom-achtige winkels zijn vol met n00b werknemers dus ik denk dat die vent gewoon bullshit zat uit te kramen :/

Negeren die n00b :Y)
Ik hoop voor je dat er hier niet veel van die Medewerkers meelezen en waarop baseer je je stelling?......enige uitleg mag er wel bij volgens mij, zomaar iets roepen kan iedereen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Flame17 schreef op 26 juni 2004 @ 00:16:
Ik hoop voor je dat er hier niet veel van die Medewerkers meelezen en waarop baseer je je stelling?......enige uitleg mag er wel bij volgens mij, zomaar iets roepen kan iedereen.
Kom op ........ je weet heus wel wat ik bedoel :

MHz Hype/Omaatje dat met Game PC naar huis gaat waar je U tegen zegt/Foute dingen die worden aangeraden zoals in dit Topic door onwetendheid werknemer/ enz......

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

MartijnA3 schreef op 26 juni 2004 @ 00:01:
[...]

Nou, zoek maar eens voor de lol:

Het is misschien een goed en stabiel bordje, maar dan moeten ze er wel met een sticker opzetten dat dat ding erg kieskeurig is met het geheugen.
biosupdate 1009: Improve certain memory modules stability.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

nero355 schreef op 26 juni 2004 @ 00:26:
[...]

Kom op ........ je weet heus wel wat ik bedoel :

MHz Hype/Omaatje dat met Game PC naar huis gaat waar je U tegen zegt/Foute dingen die worden aangeraden zoals in dit Topic door onwetendheid werknemer/ enz......
Hmmm, verkooptechniek ;) , maar ik snap wel wat je bedoeld maar om dit te stellen voor alle personeel in deze zaken gaat me te ver.

En voor we te ver off topic geraken wil ik dit nog wel ff kwijt:

Ik verbaas me regelmatig over de klanten die daar binnen lopen ( ik ben dan ook klant en wacht op mijn beurt, het is hier altijd retedruk) en de vragen of opmerkingen die men dan krijgt van de zogenaamde " kenners".

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
Zoek de verschillen
* Chipset NVIDIA nForce2 400
* Chipset NVIDIA nForce2 Ultra 400
Dit is het "grote" verschil en dat zijn eigenlijk alleen maar functionaliteiten. (dual channel, raid etc) that's all
dus de man in kwestie zal misschien veel van die planken terug hebben gehad
Het is heel simpel, wat populair is en veel verkocht word, zie je het meest teurg komen. simpel omdat er zoveel van verkocht word.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 00:32

mace

Sapere Aude

Flame17 schreef op 26 juni 2004 @ 00:33:
[...]

Hmmm, verkooptechniek ;) , maar ik snap wel wat je bedoeld maar om dit te stellen voor alle personeel in deze zaken gaat me te ver.

En voor we te ver off topic geraken wil ik dit nog wel ff kwijt:

Ik verbaas me regelmatig over de klanten die daar binnen lopen ( ik ben dan ook klant en wacht op mijn beurt, het is hier altijd retedruk) en de vragen of opmerkingen die men dan krijgt van de zogenaamde " kenners".
Daar loop ik op mijn werk vaak ook tegenop, dan ben ik wat aan het uitleggen over hirschmann antenneversterkers, en dat ze dus weldegelijk beter zijn dan die van skytronic :r, komt er zo'n grapjas binnen die opeens begint te blaten over dat die ene goedkoopste van 15 euro wel genoeg is voor een mooi beeld (op een 42 inch plasma van die gast, daar zie je alles op |:( ) Want hij werkte als jaren als installateur en bla bla bla. Klanten die geloven zo'n blaatschaap meteen omdat ik "toch maar een verkoper ben en hij wil alleen maar het duurste verkopen terwijl hij er niks vanaf weet".

Die klant kwam dus terug met dat crap ding (blisterverpakking helemaal naar de klote ook nog) te klagen dat ik hem de verkeerde versterker had verkocht en dat hij geld terug wilde :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hehe, Skytronic en Hirschmann, dan noem je ook een verschil :P
is hetzelfde als een Intel server plank vergelijken met een PC Chips bord :+

Hirchmann is wel leuk spul trouwens, laatst nog voetbal gekeken met 100m coaxkabel en een hirschmannversterker: beeldkwaliteit was goed :)

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Cozm0 schreef op 26 juni 2004 @ 00:30:
[...]

biosupdate 1009: Improve certain memory modules stability.
Da's heel mooi, maar hoe kan ik de bios flashen als ik de computer niet eens kan opstarten? :?

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat al behoorlijk offtopic en zelfs off-forum (verkooptechnieken iha en Hirschmann vs. Skytronic zijn nou niet bepaald PMG materie ;) ) en ik ben bovendien allerminst gediend van slecht onderbouwde anti-Via geflame :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.