Dat is gemeenExigence schreef op 25 juni 2004 @ 20:33:
[...]
Er is al meer gedaan dan ik tot nu toe heb laten zien
Wij willen niet wachten!
Dat is gemeenExigence schreef op 25 juni 2004 @ 20:33:
[...]
Er is al meer gedaan dan ik tot nu toe heb laten zien
[ Voor 19% gewijzigd door ikman op 25-06-2004 21:21 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 25-06-2004 21:25 ]
Verwijderd
Ik sluit mij hier helemaal bij aan, bij zulke kasten is er meestal veel te restylen, dus de dremel erin_ferry_ schreef op 25 juni 2004 @ 22:10:
gaaf, altijd leuk om een kast gewoon geheel te restylen. vooral als het een qtec/sweex OID is
Decoupeerzaag en figuurzaag in dit gevalVerwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 00:52:
[...]
Ik sluit mij hier helemaal bij aan, bij zulke kasten is er meestal veel te restylen, dus de dremel erin
Verwijderd
Het zal wel loslopen met de HD. Een HD heeft zel ook een enorm magnetisch veld hoor, en is behoorlijk afgeschermd door z'n dikke metalen behuizing.Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 01:08:
Nice werk vooral de front spreekt mij aan
Hoop voor jouw dat je hd niet in dat rek bij je pomp zet had dit namelijk ook gedaan en al mijn data weg![]()
Dat koppelstukje voor aan je pomp bestaat wel hoor heb het ook gebruikt aan mijn pompje. Alleen moet je veel teflon tape gebruiken er tussen want metaal aan plastic gaat niet zo goed samen.
Weer eens wat anders. Een andere uitdaging. Ik weet niet of ik deze kast hou, m'n Chieftec is ruim genoeg. Misschien gaat de hele handel aan het eind ook wel de verkoop in.Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 01:24:
Mmm, ziet er goed uit.
Wrom ben je eigenlijk overgestapt naar deze kast ?
Verwijderd
Ik kan er altijd nog een stukje plaatstaal tussen zetten, maar ik denk dat de afscherming van de HD en van het rekje wel voldoende zijnAv3ng3rtje schreef op 26 juni 2004 @ 10:16:
Moet je het magnetisch veld van de pomp niet afscherm ofzo, je hebt de pomp nu net mooi neer gehangen naast een harde schijven tray , maar die vinden een magneet er naast niet zo leuk denk ik
het hdd bakje zal ook wel voor een deel afschermen gok ik, maar is inderdaad niet een slecht ideeExigence schreef op 26 juni 2004 @ 12:44:
[...]
Ik kan er altijd nog een stukje plaatstaal tussen zetten, maar ik denk dat de afscherming van de HD en van het rekje wel voldoende zijn
kan je misschien wat meer pics maken van dat resevoir? kan niet goed zien hoe je het bij wil vullen en onlochtenExigence schreef op 26 juni 2004 @ 20:09:
/me
[center]Update 1 - Het reservoir
Zie startpost voor update[/center]
Exigence schreef op 26 juni 2004 @ 20:09:
/me
[center]Update 1 - Het reservoir

[ Voor 7% gewijzigd door Epsilon op 26-06-2004 20:42 ]
[ Voor 27% gewijzigd door dawuss op 26-06-2004 21:04 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Hier dan nog maar eentjezoeperman schreef op 26 juni 2004 @ 20:34:
[...]
kan je misschien wat meer pics maken van dat resevoir? kan niet goed zien hoe je het bij wil vullen en onlochten
[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 19-08-2004 14:47 ]
Verwijderd
Ah, dus dat was die sneak-previeuw/ raadje-plaatjeExigence schreef op 25 juni 2004 @ 19:06:
[knip]
En zo ziet het er bij nacht uit
[afbeelding]
[/knip]
Euh, neeVerwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 21:47:
Ik zou het reservoir juist niet spuiten! Eerder polijsten. Geeft een veel uniekere uitstraling.
Ben je loodgieter van beroep???
Je naam is niet perongeluk Mario?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Ik gebruik geen Tygon. Ik gebruik gewoon PVC swiftslang (3/8") welke ook bij OC-shop vandaan komtAv3ng3rtje schreef op 27 juni 2004 @ 11:30:
Waar heb je dat tygon slang vandaan ? , bij tweakstore reageren ze namelijk niet meer op emails of wat dan ook. Of had je nog gewoon wat liggen?
Verwijderd
Daar heb ik wel aan gedacht hoorVerwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 16:04:
Volgens mij ga je met de plaatsing van de pomp wel problemen krijgen, de pomp zuigt zelf niet aan. Verder weet ik dat de aansluiting aan de "zuigzijde" niet teveel onder spanning kan staan, je krijgt redelijk snel lekkage. Feitelijk moet dit soort pomp onder in de kringloop komen, dat is de enige manier waarop je zeker weet dat het pomphuis altijd vol met vloeistof staat, door hem op deze manier te plaatsen zal het het hoogste onderdeel gaan vormen, en dat lijdt volgens mij onvermijdelijk tot problemen.
Hard-PVC lijm werkte perfect hierExigence schreef op 27 juni 2004 @ 16:36:
[...]
Daar heb ik wel aan gedacht hoorBij het vullen van het systeem als ik zorgen dat de pomp onderaan staat, ik denk dat ik de kast gewoon plat leg. Nadat het geheel gevuld is zullen de kleine belletjes gewoon met de stroming meegaan en in het reservoir terechtkomen. En er mag inderdaad niet veel spanning aan de zuigzijde zitten omdat die heel fragiel is afgesloten met een o-ring. Maar daar krijg ik vanzelf wel een idee voor
Ja, het werkt misschien wel, maar dan kom je later zeer moeilijk bij het rotortje. Naja, ik kan het wel doen, ik kan het later altijd weer wegvijlen/schuren/whateveren
Verwijderd
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb hem met bouten, vijsjes en wat rubbers door het 5 1/4" rekje vastgemaakt. Die zuignappen zijn inderdaad niet te vertrouwen, dat blijft hoogstens een uurtje zittenVerwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 03:04:
Ziet er leuk uit!
Maar 1 vraag: hoe heb jij je pomp vastzitten. Zoals ik het zie met de bijgeleverde zuignappen? Donderd dat ding niet naar beneden? Ik heb mijne met schroeven vastgezet want die zuignappen vertrouw ik niet (en jij hebt hem ook nog op de kop hangen)...
[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 19-08-2004 14:48 ]
[ Voor 26% gewijzigd door ozzie1987 op 29-06-2004 19:20 ]
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Verwijderd
Dat gaas komt bij een plaatselijk winkeltje vandaan, die heeft altijd wel wat speciaal spul achter staan. Ik kon plusminus anderhalve vierkante meter gewoon gratis meenemen. (Om even een voorbeeld te geven hoe het daar gaat: de prijs van de imbusbouten staat nog in guldens aangegevenVerwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:01:
Ziet er leuk uit
Waar heb je dat gaas gehaald, oto shop ofzo?
[ Voor 27% gewijzigd door Exigence op 19-08-2004 14:50 ]
Verwijderd
Heb je nouw links in de window een deuk zittenExigence schreef op 01 juli 2004 @ 19:43:
/me
[center]Update 3 - De cd-speler
Vanaf nu zet ik de updates zowel in de startpost als in het topic zelf![]()
Vandaag heb ik het window en het spuitwerk van de cd-speler afgemaakt. Ook heb ik hem gestealth en er twee leds ingebouwd. Ik heb de onderkant van het plexi voor het window opgeruwd met een schuurmachine, zodat het helemaal mat is, maar omdat de bovenkant blijft glimmen geeft dit een mooi effect![]()
Deze foto's zijn klikbaar voor 800*600:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] DEZE!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat deze 52-speed cd-speler een cd-stabilisator heeft, en ook per se nodig heeft moest die er ook in verwerkt worden, dit heb ik op de volgende manier opgelost:
[afbeelding]
tis maar 'n cd speler
Ik heb nog niks in elkaar. De hele kast ligt op dit moment uit elkaar, alle popnagels zijn eruit, want het frame moet gespoten worden.Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 00:17:
Heb je daar toevallig ook een foto van ? recht van de voorkant van de hele kast
Als je goed kijkt zit dat ook rechts, het is een of andere "ingebouwde" deuk/gleuf van een of andere gekke designer.
Verwijderd
het risico van magnetisme is zeer laag. Veel hardware kan veel meer hebben dan dat de sterkste normale magneten die mensen thuis hebben, kunnen genereren aan magnetisch veld.Av3ng3rtje schreef op 26 juni 2004 @ 10:16:
Moet je het magnetisch veld van de pomp niet afscherm ofzo, je hebt de pomp nu net mooi neer gehangen naast een harde schijven tray , maar die vinden een magneet er naast niet zo leuk denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 02-07-2004 17:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
I dare you to fit a nice 120mm rad into the front of a Lian-Li PC-60 oidFauna schreef op 22 augustus 2004 @ 11:48:
Niet om je af te kraken, maar een WC-setup met een kleine radiator is niet echt een uitdaging
Om even een voorbeeld te geven: een Airplex EVO120 past er zelfs niet in. Een Black Ice is de enige die er in past. Deze case is echt klein hoorFauna schreef op 22 augustus 2004 @ 11:48:
Ziet er netjes uit tot zover! Ik denk dat ik ook maar eens op jacht ga naar dat gaas..
Niet om je af te kraken, maar een WC-setup met een kleine radiator is niet echt een uitdaging:
[ Voor 26% gewijzigd door Exigence op 22-08-2004 14:19 ]
Bedoel je zoiets:Exigence schreef op 22 augustus 2004 @ 14:16:
[...]
Ik houd nog wel wat ruimte over gelukkig, maar ik heb respect voor de mensen met waterkoeling in een barebone

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.S op 23-08-2004 02:23 ]
Verwijderd
Die zijn gemaakt van rubberen trillingsdempers voor onder wasmachinesVerwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:33:
Hoe heb je die voetjes gemaakt en welke onderdelen heb je er voor gebruikt. Ik bedoel de case-feets
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 02-09-2004 14:51 ]
Verwijderd
Haha, nee gelukkig niet, dat stukje van de voeding valt net weg achter de beplating van de kast, dus de schroefjes zie je niet helemaal meer. En omdat de foto wat onscherp en donker is kun je het niet zo goed zienVerwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 00:35:
http://www.tweakers.net/ext/f/40158/full.jpg
Bij dat plaatje, zitten die schroefjes nou helemaal krom, of lijkt dat maar zo (rechtboven)?
En rechtsonder is een stuk afgebroken??
RespectExigence schreef op 31 augustus 2004 @ 11:09:
[...]
Haha, nee gelukkig niet, dat stukje van de voeding valt net weg achter de beplating van de kast, dus de schroefjes zie je niet helemaal meer. En omdat de foto wat onscherp en donker is kun je het niet zo goed zien
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Lol, ik heb hem aangepast hoor
Over dat gaas ben ik nog niet helemaal uit, ik moet nog even kijken hoe ik het zo goed mogelijk kan bevestigen, zo net mogelijk.Jack schreef op 01 september 2004 @ 20:24:
hey waar is het frontje van gaas gebleven?![]()
en wat is brass ook alweer in het nederlands?
uh je ging toch een 2400-m koelen met een frigus blok?Exigence schreef op 31 augustus 2004 @ 00:14:
/me Update 7 - 31 augustus 2004
Nog wat foto's van m'n nieuwste aanwinst, een Dangerden TDX (brass top + alle accesoires), die zal er voor zal zorgen dat de CPU z'n hoofd koel houdt:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Vandread schreef op 02 september 2004 @ 10:44:
[...]
uh je ging toch een 2400-m koelen met een frigus blok?
ik zie hier een amd64 tdx ... dus uhm... nog een systeem?
of uh... hoe zit het
zou ie dan misschien een ombouwsetje OID ervoor hebben? T enige verschil tussen de socket a en a64 is een andere bovenkant toch?brass top + alle accesoires
Nee, het feit dat het een A64 blok is komt gewoon doordat ik geswitcht ben naar A64_ferry_ schreef op 02 september 2004 @ 11:29:
[...]
zou ie dan misschien een ombouwsetje OID ervoor hebben? T enige verschil tussen de socket a en a64 is een andere bovenkant toch?
Of de pomp te zwak is zien we wel, er zit voor de rest weinig in de loop, en de loop is redelijk kort (radiator heeft een behoorlijke flow, en er zit alleen nog een Frigus blokje voor de videokaart bij) De blokken zijn beide 3/8" (de TDX alleen met high flow fittings, jammer dat die van de Frigus blokjes vast zittenVandread schreef op 02 september 2004 @ 11:33:
ja... en wat ie laat zien is de amd64 top....
en als je hem koopt is het meestal 1top+1onderkant
en TDX is ook nog eens een liefhebber van een stevige pomp (imho = l20 te zwak)
en als de rest 3/8" is en de TDX = 1/2" beperk je de flow ook nog eens flink
en.... en....
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 02-09-2004 14:50 ]
Verwijderd
Midi van MidiTower?Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:32:
vol intresse klikte ik op dit topic , iemand die met midi bezig is, weer een ziel gered dacht ik maar nee... waarom in hemelsnaam de naam midi monster?
Het ziet er verder wel goed uit.. behalve dat het natuurlijk absoluut niet orgineel is, maar toch.. dat is mijne ook niet dus.,.
I said I'd be back...
[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 19-11-2004 20:51 . Reden: verkeerde knopje.. toch eens leren mikken :( ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:27 ]
- Het LCD zit met die boutjes vastMBV schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:50:
Mooie afgewerkte kast lijkt het te worden. Vind hem best mooi, ook al ben ik niet zo'n fan van alles in het zwart...
Ik zou alleen 2 dingen anders doen:
- LCD zou ik een stuk plexiglas voor doen, paar millimeter voorbij de boutjes. Nu zitten die boutjes er in het niets, vind ik zelf wat minder mooi staan. Liefst een beetje schuin afgeveild/gezaagd, zijn ook kasten waar dat standaard in zit
- Ik weet niet precies hoe, maar ik zou die hoekprofielen bij dat gaat wat anders proberen af te werken. Komt een beetje vreemd over zo.
Thanks, en fixedMicDis schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:57:
In deze tabel de eerste foto klopt de link naar fullsize niet. het moet zijn 39405/full.jpg en je heb gelinkt naar 39486/full.jpg.
Verder nice Mod
Voor het oplichten van de UV componenten op het moederbord, de cablemesh en de IDE kabelVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:26:
aaah, het is een UVdan heb ik niks gezegd!
Hm, dat vind ik dan weer niet echt mooiMBV schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:39:
@LCD-scherm: Ik bedoelde dan ook dat je een 'beschermend' stukje plexiglas ervoor moet doen, zodat het niet lijkt alsof ze uit het niets komen. Ik weet het wel, maar het ziet eruit of het niet klopt
Ik ben deze week tussendoor met het front bezig. Stay tunedEn hoekprofielen zijn bijna altijd lastig, alleen als het eindigt tegen een vlakke plaat is het echt mooi
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 10:49 ]
Verwijderd
0110101001111010
Wat wil je weten? Het totaalplaatje, of alleen het gaas?
-l-Arjan-l- schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:25:
Bij wat voor soort winkel heb je dag gaas gehaald?? Vandaag heb ik bij ons zitten zoeken (praxis, welkoop) maar niks gevonden..
De grote zaken hebben meestal niet van dit fijne gaas, alleen maar kippengaas maat. Dus even bij de kleine plaatselijke winkeltjes langsgaan. Misschien dat ze bij een modelbouwwinkeltje ook wel zoiets hebben, maar dat weet ik niet zekerExigence schreef op donderdag 01 juli 2004 @ 13:14:
Dat gaas komt bij een plaatselijk winkeltje vandaan, die heeft altijd wel wat speciaal spul achter staan. Ik kon plusminus anderhalve vierkante meter gewoon gratis meenemen. (Om even een voorbeeld te geven hoe het daar gaat: de prijs van de imbusbouten staat nog in guldens aangegeven)
| Final foto's | ||
[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 14-01-2005 11:56 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq