ik post niet snel iets hier, maar nu ik ten einde raad ben door mijn probleem hoop ik toch dat het kan worden opgelost met behulp van dit forum.
het gaat om het probleem dat mijn pc zomaar op elk willekeurige moment zonder pardon reboot. wanneer hij het precies doet is volledig onvoorspelbaar en heeft niet echt een ritme qua reboots. waar ik me wel van bewust ben is dat ik hem gerust een nacht aan kan staan als andere pc's in het netwerk niet aan staan. ik vermoed dat het misschien ligt door de andere computer of router. en misschien moet ik er bij vermelden dat de andere compu een zelfde moederbord heeft als die computer hier (het gaat om een KT4AV met VIA KT400A chipset).
ik heb van alles gedaan, en genoeg uitgetest.
ik heb diverse geaarde wand contactdozen geprobeerd (de computer met problemen), pci kaart (creative Live) in een ander slot verplaatst, netwerk drivers van internet gehaald, geheugen test gedaan met memtest86 v3.0, virus gescand met behulp van de online scanner van symantec (en niks gevonden ja) en windows 2000 SP4 geinstalleerd en windows 2000 helemaal geupdate.
en oohja, ik heb ook nog de nieuwste drivers gedowned van m'n videokaart.
ook heb ik de temperatuur gecheckt van de processor en die staat op (naar mijn mening) een normale temperatuur:
CPU temperatuur 48/50 graden.
System 40 graden.
Vcore 1.648V
+ 5.0V 4.975V
+ 12.0V 12.045V
- 12.0V -11.907V
- 5.0V -5.026V
Battery 3.456V
+5V SB 5.042V
ik ben dus ten einde raad en ben benieuwd wie mij vertellen kan waar het nog meer aan zou kunnen liggen en wat ik eventueel zou moeten proberen :-/
alle hulp welkom!
mijn systeem specificaties:
AMD Athlon XP 2500+ 333Mhz FSB
Corsair 512MB DDR333 64MX64
Creative Soundblaster Live!
WD 80 Gb
Aopen MX4000 128MB
MSI KT4AV-L KT400
en voor alle duidelijkheid... die netwerkkaart is onboard en gaat om VT6103.
Qua software heb ik dus Win2000 SP4 met alle updates draaien.
met alleen verder MSN draaien op achtergrond (of soulseek).
en ik weet ervan dat Emule 0.42g niet zo vriendelijk is tegenover XP/2k en ook zorgt voor onverwachte reboots, en ik dacht even dat het daar aan lag, maar nee hij reboot nog steeds zonder dat ik Emule heb draaien.
en m'n PC is verdorie net iets van een week oud!
het gaat om het probleem dat mijn pc zomaar op elk willekeurige moment zonder pardon reboot. wanneer hij het precies doet is volledig onvoorspelbaar en heeft niet echt een ritme qua reboots. waar ik me wel van bewust ben is dat ik hem gerust een nacht aan kan staan als andere pc's in het netwerk niet aan staan. ik vermoed dat het misschien ligt door de andere computer of router. en misschien moet ik er bij vermelden dat de andere compu een zelfde moederbord heeft als die computer hier (het gaat om een KT4AV met VIA KT400A chipset).
ik heb van alles gedaan, en genoeg uitgetest.
ik heb diverse geaarde wand contactdozen geprobeerd (de computer met problemen), pci kaart (creative Live) in een ander slot verplaatst, netwerk drivers van internet gehaald, geheugen test gedaan met memtest86 v3.0, virus gescand met behulp van de online scanner van symantec (en niks gevonden ja) en windows 2000 SP4 geinstalleerd en windows 2000 helemaal geupdate.
en oohja, ik heb ook nog de nieuwste drivers gedowned van m'n videokaart.
ook heb ik de temperatuur gecheckt van de processor en die staat op (naar mijn mening) een normale temperatuur:
CPU temperatuur 48/50 graden.
System 40 graden.
Vcore 1.648V
+ 5.0V 4.975V
+ 12.0V 12.045V
- 12.0V -11.907V
- 5.0V -5.026V
Battery 3.456V
+5V SB 5.042V
ik ben dus ten einde raad en ben benieuwd wie mij vertellen kan waar het nog meer aan zou kunnen liggen en wat ik eventueel zou moeten proberen :-/
alle hulp welkom!
mijn systeem specificaties:
AMD Athlon XP 2500+ 333Mhz FSB
Corsair 512MB DDR333 64MX64
Creative Soundblaster Live!
WD 80 Gb
Aopen MX4000 128MB
MSI KT4AV-L KT400
en voor alle duidelijkheid... die netwerkkaart is onboard en gaat om VT6103.
Qua software heb ik dus Win2000 SP4 met alle updates draaien.
met alleen verder MSN draaien op achtergrond (of soulseek).
en ik weet ervan dat Emule 0.42g niet zo vriendelijk is tegenover XP/2k en ook zorgt voor onverwachte reboots, en ik dacht even dat het daar aan lag, maar nee hij reboot nog steeds zonder dat ik Emule heb draaien.
en m'n PC is verdorie net iets van een week oud!