Spontane reboot RedHat9 als die op 2 processors draait

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een Dell Power Edge 2200, ( 2x 266 Mhz Processor, 10 gb scsi, 250 watt voeding, 128 Mb 5 volt EDO ram, scsi cd rom drive) met linux Red Hat 9 ( KDE Gui) erop. Als ik hem op opstart voor ondersteuning van 1 processor, init level 5, draait die prima, maar start ik hem op met Dual Pro ondersteuning, init level 5, dan start die meestal al binnen 15 min automatisch opnieuw op, op init level 3 (text mode) houdt die het wel vol.

Meestal gebeurt het als ik te veel te gelijk doe of veel dingen achter elkaar, een enkele keer gebeurt het met 1 processor.
Ik had er eerst windows 2003 Enterprice op geinstalleerd, maar die vond niet eens de 2 processor.

Hoe komt het dat die onder linux opnieuw opstart en belangrijker, wat kan ik er aan doen???

En weet iemand misschien waarom de 2 processor niet onder windows gevonden wordt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat voor MPS mogelijkheden staan er in je bios?
Op mijn mobo moest ik MPS 1.4 enabelen anders vond ie mijn 2e CPU ook niet.
Misschien biedt dat een uitkomst :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• w00d
me bios vind em prima. Geef netjes aan second processor detected, maar windows wil hem helaas niet vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door w00d op 26-06-2004 01:18 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Woodster schreef op 25 juni 2004 @ 17:02:
me bios vind em prima. Geef netjes aan second processor detected, maar Bill Cates en z'n ongein heeft er geen zin in
Ja je bios vind hem idd prima, maar staat ie ook op MPS 1.4 :?
[rml][ Asus P2B-DS] OS installeren faalt[/rml]

Kijk hier es voor tips :)

[ Voor 15% gewijzigd door Atlas op 25-06-2004 17:17 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Woodster schreef op 25 juni 2004 @ 17:02:
maar Bill Cates en z'n ongein heeft er geen zin in
Hou het aub een beetje netjes? Met flamen kom je nergens .. Mijn hulp bijvoorbeeld kun je nu wel vergeten.

• w00d
sorry je hebt gelijk.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik gok op een hardware probleem en wel de VRM "voltage regulator module"

je windows vraag... levert MS met windows 2003 nogsteeds de optie op dat er standaard een 2de CPU wordt ondersteunt :? of moet je hiervoor tegenwoordig wel een extra licentie kopen :?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• w00d
Atlas schreef op 25 juni 2004 @ 16:12:
Wat voor MPS mogelijkheden staan er in je bios?
Helaas geen MPS mogelijk heden in me bios.
ik gok op een hardware probleem en wel de VRM "voltage regulator module"
Heb je enig idee waar ik die kan vinden??? Ik had van een collega gehoord dat die waarschijnlijk te weinig stroom krijgt, maar hij wist het niet zeker. Is het, als het daarmee te maken heeft natuurlijk, op te lossen met 2e voeding??

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
nee een voltage regulator is een kaartje waar je er één per CPU hebt, je kan even op je mainboard kijken of je hem ziet en vervolgens kan je bijvoorbeeld die uit slot 1 in slot 2 proppen (als je dan bij single cpu mode ook die fouten krijgt weet je dat het daar aan ligt)

het zal er ongeveer zo uitzien

Afbeeldingslocatie: http://www.rayodyne.com/PE1400SC_Upgrade/VRM.JPG

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• w00d
Als ik zo kijk op me moederbord zit die er gewoon op ingebouwd. Geen losse kaartjes helaas.

• cavey
  • Laatst online: 11-06 07:23
wellicht is de SMP ondersteuning in je Redhat kernel niet helemaal je van het ? ...

al eens zelf de kernel gecompileerd? Die run-levels... hmm tja.... ik doe daar maar geen uitspraken over (runlevel 3 zealot... :P)
Pagina: 1