Toon posts:

Harde schijf weg in DOS, Linux ziet hem wel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1 HD in mn oude pc, een maxtor model 83249D3.
Nu wou ik windows 98 installeren, maar die kon de schijf niet formateren (was ntfs).

Dan zet ik er wel linux op, dacht ik. Dus mooi Mandrake 9.2 erop gezet, die de schijf zelf leeg gegooit had (nadat ik zei dat hij dat moest doen natuurlijk)
Maar toen ik de pc aanzette kreeg ik alleen een scherm te zien met een paar eenen en nullen.

Nu had ik Mandrake nog een keer geinstalleerd, maar nu met grub. Deze starte ook niet door, en hij gaf ook een melding dat er geen schijf aanwezig was.

Dus toen probeerde ik fdisk (microsof versie), maar deze gaf aan geen harde-schijven te zien in mijn pc.
Kabels gecontrolleerd, bios settings gecontroleerd, maar er was toch wel degelijk een schijf aanwezig.

Nu maar partitioneren in linux, alle partities verwijderd en lilo weg gegooit.
Schijf als DOS schijf gepartioneerd, maar nog zei fdisk dat ik geen HD had...

Hoe kan ik de schijf nu helemaal leeg maken, en er voor zorgen dat FDISK (ms versie) hem kan zien ?

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Herkent je BIOS de schijf wel?
(Ik bedoel, sommige oude BIOS'n zien je schijf, maar dan b.v. maar als 8GB ipv 40GB ofzo.
Je kunt de schijf dan wel gewoon gebruiken (volledige 40gb) met Win98se en linux, maar partitioneren moet je dan op een andere PC doen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
De schijf zat al in de pc, maar er stond eerst windows NT op.
NT was gewist maar de schijf was nog ntfs, dus ik kon win 98 niet er zo opzetten.

Lijkt me niet dat de bios hem dan ineens niet aanneemt.

Verwijderd

effe bij maxtor een tooltje downen om de hd te nullen
eventueel als tweede schijf erbij plaatsen (wellicht ziet hij m dan wel)
en hij kan natuurlijk r.i.p. zijn
was er geen drive overlay toegepast op de hd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 00:01 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maar toen ik de pc aanzette kreeg ik alleen een scherm te zien met een paar eenen en nullen.
Dit was een of ander vaag probleem met LILO ;) Zoek daarop en pruts erop los misschien vind je iets ..... ?!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

windows 98 met Fdisk kan je harde schijf niet leeg maken omdat hij zowel NTFS als je linux partities niet kan zien
zal je even een tip geven

heb je nog een installatiecd van win 2000 of XP?

zo ja prop die er in en zeg tegen hem dat hij de complete partitie moet verwijderen nadat hij verwijderd is zou je hem eventueel kunnen formateren op FAT32 wat windows 98 wel kan zien.

plaats je windows 98 cd en installeren maar :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 26 juni 2004 @ 00:11:
windows 98 met Fdisk kan je harde schijf niet leeg maken omdat hij zowel NTFS als je linux partities niet kan zien
zal je even een tip geven

heb je nog een installatiecd van win 2000 of XP?

zo ja prop die er in en zeg tegen hem dat hij de complete partitie moet verwijderen nadat hij verwijderd is zou je hem eventueel kunnen formateren op FAT32 wat windows 98 wel kan zien.

plaats je windows 98 cd en installeren maar :)
Eerst wou ik ook win 2000 erop zetten, maar na het verwijderen van de partities zei hij dat de schijf geen geldige partities had. Dus deed ik nog een keer alles weg en een windows partitie maken, en toen weer hetzelfde probleem.

Toen wou ik win98 installeren, maar dat ging natuurlijk nog niet. (ntfs)

Toen heb ik mandrake 9.2 erop gezet, kreeg ik de eenen en nullen.
Toen ipv lilo grub erop gezet, maar werkte ook niet.

Leek mij als ik ALLES gewoon weg gooide, geen partities meer dat fdisk hem dan wel zou moet kunnen zien. Maar das niet het geval, ook niet als ik hem als dos schijf maak (in linux).
Maar ik het nog een keer proberen nu, je weet maar nooit.

• nero355

nero355

TIP => Download EFDISK hiervandaan : http://www.masterbooter.c.../sharewareversion_en.html en gooi alle partities weg welke je maar wil dat ding lust alles :D <= TIP

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50

Thandor

SilverStreak

met de oude FDISK kun je wél NTFS/Linux (ExtFs :? ) verwijderen, alleen staan ze dan op NON-Dos partition i.p.v. FAT32.
Dus als je eerst alle non-dos partities verwijderd, en daarna 1 nieuwe FAT maakt (en die natuurlijk ook als actieve partitie maken) moet het werken B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MaxBlast gebruikt, een tooltje van maxtor.

De mrbooter vond de schijf in ieder geval wel, verwijderde de partitie en zette er een paar wazige partities bij. Volgens mrbooter.exe dan, in efdisk.exe was alles schoon.

Nu lijkt het erop dat alles weer werkt, bedankt!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 02:36:
Ik heb MaxBlast gebruikt, een tooltje van maxtor.

De mrbooter vond de schijf in ieder geval wel, verwijderde de partitie en zette er een paar wazige partities bij. Volgens mrbooter.exe dan, in efdisk.exe was alles schoon.

Nu lijkt het erop dat alles weer werkt, bedankt!
IK zei toch ook EFDISK :P mrbooter.exe is alleen voor BOOT menu ala GRUB enzo.....

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoek even naar delpart.exe, is een dostooltje die het ook kan.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zozeer het probleem dat ik niet kan partitioneren, het is eerder dat ik steeds meldingen krijg dat ik geen HD heb.
Terwijl ik met maxblast de schijf gepartioneerd heb en geformateerd, toch zegt fdisk dat ik geen hd heb. Dat is gewoon raar...

Verwijderd

Topicstarter
Win98SE draait eindelijk, ik moest wel via knoppix de installatie bestanden voor de cd-rom kopieren van diskette naar de C: schijf.
(starten met opstart diskette gaf de geen HD fout, dus had ik niets aan cd-rom zo)
Op een of andere manier wou dos dat niet doen, maarja, werkt :*)
Pagina: 1