[Windows XP] WPA niet aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
Hoi allen,

sinds een tijdje heb ik hier thuis een draadloos netwerk, eerst van Asus, nu van 3com (dit omdat bij mijn asus 1x per dag / 2 dagen de WAN verbinding dood viel en ik deze moest resetten).

Het werkt verder prima, maar het WPA gebeuren, daar zit het hem in. Naar mijn weten kan je deze instellen in Windows via Netwerkomgeving -> eigenschappen wlan -> tabblad wireless networks. Of via rechtermuisknop van je netwerkicoontje rechts onder -> view available networks -> goede selecteren en dan advanced.

En daar komt ie dan: ik heb het tabblad niet en het scherm van view available networks is totaal grijs. Dan wordt het toch best lastig naar mijn weten. Ik heb WindowsXP met SP1 geinstalleerd, wat wel nodig is naar mijn weten.

Ben ik verder nog iets vergeten te installeren van Windows dat dit er niet is of moet ik ergens een instelling veranderen oid? Het is op zich wel redelijk veilig nu, maar ik zou toch wel graag WPA bij mijn netwerk willen hebben. Ik heb de website van Microsoft bezocht voor hulp, hierbij zag ik 1 hotfix om te installeren (ben even het nr er van kwijt....), google en de search van got leverden me helaas niet het gewenste resultaat verder op....

Vriendelijk bedankt voor het lezen van mijn probleem, mocht u een (mogelijk) antwoord hebben, dan zie ik dit natuurlijk graag :)

Modbreak:
Microsoft korten we hier af als MS, niet als M$. Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 25-06-2004 13:12 ]

Folding@home

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

IT > NT

Installeer anders eens de eigen software van 3com? Als het wordt ondersteund zal het daarmee toch wel mogelijk zijn lijkt mij...

Verwijderd

Kijk eens bij windows update, er is een patch voor XP uit. Ik weet niet of dat dat dezelfde is als die jij hebt gevonden

Korakal :w :w :)

Verwijderd

WPA-PSK is enkel aanwezig als je draadloze adapter dit ondersteund, of beter gezegd de drivers hiervan.

Probeer eens de laatste nieuwe drivers te downloaden voor je draadloze adapter, deze ondersteunen misschien WPA-PSK onder Windows Zero Config.

De utility van de fabrikant ondersteunt meestal nooit WPA-PSK, daarom gebruik je ook best Windows Zero Config.

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
Mijn fout, wat betreft de plaating...

Om de 1 of andere vreemde reden stond dus de service uit... Heel gek dus.

Nu ben ik dus wel aan het spelen er mee maar krijg ik het volgende, vreemde voorval. De gateway heb ik ingesteld op het gebruik van WPA. Als key heb ik bv hallo_wereldje_van_me.

Ik heb de kaart geinstalleerd, prima. Geen tools van 3com maar voor de zekerheid. Goed, dan nog het instellen van de kaart: rmknop netwerkicoontje, view available networks, 3com netwerk... Dan wil ik mijn key ingeven, hallo_wereldje_van_me (en de confirm natuurlijk ook nog) en druk ik op connect. Geen verbinding, krijg ik alleen de melding dat er netwerken zijn en als ik het dan bekijk, zie ik keurig weer 3com, maar de network key is dan maar 8 karakters lang?!?! Windows zet wel de instellingen verder goed (vanaf het begin al): ziet automatisch dat het om WPA-PSK gaat met gebruik van TKIP (dit ook naar aanleiding van de handleiding).

Hoe kan het dat die network key dan maar plots 8 karakters groot is? En natuurlijk de vraag: wat doe ik fout zodat ik geen verbinding kan maken?

Even ter verduidelijking: als gateway gebruik ik de 3com 3CRWE554G72 en als adapter gebruik ik tijdelijk even de 3com OfficeConnect Wireless 11g USB adapter (aangezien ze me de verkeerde adapter hadden toegestuurd vanaf de wifishop). Qua drivers is er maar 1 van te vinden op de 3com site, welke ook op de cd staan.

Edit: had maar gekeken of er een firmware upgrade nog was. Nou was er alleen 1 van november oid, maar ik heb hem geprobeerd, laat dat nu de zooi zijn waar het aan ligt... Ik heb nu gewoon verbinding en goed ook :)

Thank you all :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tootoo op 25-06-2004 19:42 ]

Folding@home

Verwijderd

Tootoo schreef op 25 juni 2004 @ 18:38:
Hoe kan het dat die network key dan maar plots 8 karakters groot is?
Er worden altijd maar 8 sterretjes weergegeven. Dit wordt gedaan om het aantal echte karakters te verbergen. Dit omdat niemand je wachtwoord zou kunnen raden dmv het aantal karakters...
Pagina: 1