Toon posts:

XP cd boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog niet klaar met vragen in me andere topic:( waarom werd die zo snel gelockt, ik heb die pagina's gelezen maar lock me tpoix niet zo snel man!

Ik heb dus die master en slave omgedraaid en alles werkte. Bedankt voor het goede advies dus!

Maar mijn XP cd boot niet
Hoe kan dit nou weer?
Ik doe het volgende: PC aan en XP cdrom erin, verder geen diskettes ofzo.
en dan krijg ik het volgende: Invalid system diskette
Replace the disk, and then press any key

Waarom krijg ik dit?
Ik heb het met een opstart diskette geprobeert, maar als ik dan G:setup doe dan staat er dat ik het niet kan runnen in dos :(

Wat moet ik doen om van cd te laten booten?

Ik heb voor dit alles wel eers c: geformat
en toen d:

Maar toen was D: maar 10mb en binnen 1 sec gefragmenteerd, maar ik had een D: schijf van 6 GB

Dus waarom was die 10mb?

En vanaf toen kon ik niet meer automatisch booten.

Wat moet ik doen?
Ik heb dat ding al een keer gelezen maar ik ben er niet veel wijser uit geworden

Verwijderd

je moet wel in je bios zeggen dat je eerst vanaf cd wilt booten, voordat ie vanaf c boot.

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

bootdisk maakt extra "virtual" drive aan om de cdrom drivers enzo op te zetten dus dat kan die 10 mb schijf wel geweest zijn. had anders ff na E: gekeken waarschijlijk was die wel 6 gig.

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Verwijderd

Topicstarter
omg...
dus die virtuele ruimte heb ik geformat?
Dus kan ik nu nooit meer booten?
en ik zal ook even naar me bios settings kijken

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niks in de bios over de cdrom booten.
Maar ik doe die cd erin en ik start op en hij start gewoon op zonder naar die cd te kijken, wat hij voorheen wel deed.

Heb ik nu iets verwijdert waardoor cd's niet meer booten bij de opstart?

Verwijderd

die virtual drive maakt ie zelf weer aan, dat zit in je bootdiskette.

zie je geen optie van boot device?
1st a:\
2nd cd-rom
3th hdd

Verwijderd

Topicstarter
ja die opties zie ik maar daar heeft het niks te maken want cd-rom staat er gewoon bij :(

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:30:
Er staat niks in de bios over de cdrom booten.
Maar ik doe die cd erin en ik start op en hij start gewoon op zonder naar die cd te kijken, wat hij voorheen wel deed.

Heb ik nu iets verwijdert waardoor cd's niet meer booten bij de opstart?
Dit is allemaal wel heel erg basic hoor, maargoed: in je bios staat iets over 'boot sequence' of 'first boot device' of iets dergelijks, daar moet je aangeven dat je eerst van CD wil opstarten. Als je opstart staat er dan iets als 'press Enter if you want to boot from CD'. Druk dus op enter.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus ik moet het zo instellen dat me cdrom het eerst boot zodat ik dus als hoe het eerst was de vraag krijg of ik wil booten van cd.

Dus het heeft niks met dat virtuele schijf te maken?

En hoe kan het dan dat die setting voor automatisch booten verandert is want ik ben niet in de bios geweest

Verwijderd

ja

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 15:45

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:43:
*knip*
En hoe kan het dan dat die setting voor automatisch booten verandert is want ik ben niet in de bios geweest
misschien ooit via windows je bios geupdated ?

---

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet:(

Kan het niet eraan liggen dat ik format D: heb gedaan
En dat die virtuele ruimte leeg is?

Ik heb ergens iets gelezen over fdisk/mbr
Is dat wat?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

misschien is je cd naar de klote? dat de bootfiles van de cd beschadigd zijn?

dat lijkt mij de meest waarschijnlijke oorzaak, probeer eens een andere cd..

de originele w98 cd is ook bootable, gebruik die eens voor een test.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:56:
nee ook niet:(

Kan het niet eraan liggen dat ik format D: heb gedaan
En dat die virtuele ruimte leeg is?
virtueel == niet echt. Die ruimte wordt dus virtueel aangemaakt en gevuld met data vanaf de cd-rom. Dus met een boot vanaf cd-rom komt dat altijd weer goed. :)
Ik heb ergens iets gelezen over fdisk/mbr
Is dat wat?
Ik denk dat je je iets moet kalmeren, er rustig voor moet gaan zitten en zelf de nodige materie lezen. Is aardig bedoelt, aangezien je eerlijk gezegd nu als een kip zonder kop bezig bent.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Yoo wat Voutloos zei heeft geholpen, ik ben na aardig wat gelezen te hebben en met jullie hulp over de boot volgorde een aardig eind gekomen.
Ik heb WinXP geinstalled maar die werkte niet op die pc, en toen win98.. die werkt wel.

Nu moet ik alleen nog lan verbinding maken met deze pc (winXP) en die andere (win98)
Maar dat zal ik wel opzoeken.

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Whhaaha lollig topic:)

uuh njah werkt die HDD uberhaupt wel van je? Zoja, detecteer dat ding es ff in t bios(zit vaak wel een IDE HDD detection erges rechts bij die ami biosjes)

En anders heelmaal linksboven(ik kan t me niet sow 123 voor de geest halen hoe die menutjes ok alweer heten, zal wel met de tijd te maken hebben ofzo:P)

uuhm miss stomme vragen maar zit HDD op IDE 1 kanaal, zit de molex connector voor power der wel in.

Er blijft altijd een stukje ruimte op je schijf staan dat niet kan worden gepartitioneerd(das meestal 8 tot 10 mb ofzo)

njah probeer voor de aardigheid eens een andere XP cd ofzo en zoals al eerder gezegd is kijk ff of je wel vanaf cd probeert te booten, en dat je niet probeert te booten van een HDD die leeg is.

njah hopenlijk kun je hier wat mee ;)

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
lexophilia schreef op 26 juni 2004 @ 03:40:
Whhaaha lollig topic:)

uuh njah werkt die HDD uberhaupt wel van je? Zoja, detecteer dat ding es ff in t bios(zit vaak wel een IDE HDD detection erges rechts bij die ami biosjes)

En anders heelmaal linksboven(ik kan t me niet sow 123 voor de geest halen hoe die menutjes ok alweer heten, zal wel met de tijd te maken hebben ofzo:P)

uuhm miss stomme vragen maar zit HDD op IDE 1 kanaal, zit de molex connector voor power der wel in.

Er blijft altijd een stukje ruimte op je schijf staan dat niet kan worden gepartitioneerd(das meestal 8 tot 10 mb ofzo)

njah probeer voor de aardigheid eens een andere XP cd ofzo en zoals al eerder gezegd is kijk ff of je wel vanaf cd probeert te booten, en dat je niet probeert te booten van een HDD die leeg is.

njah hopenlijk kun je hier wat mee ;)
Lol quote op men eigen reactie:P, is weer es wat anders as een edit.... dat dat tgenwoordig nog allemaal kan he. Najah deze topic gaat binnenkort toch dicht ;)

Ik zit weer eens niet op te letten, heeft ook weer met de tijd te maken denk ik:P ik zag al dat je het al opgelost had.........k ben blij voor je:)

XP en win98 hoeft nie veel problemen te geven met je lan. Alleen let er wel op dat win 98 niet automaties TCP/IP installeerd en services zoals bestand en printerdeling.
Pagina: 1