"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
Verwijderd
Erg mooie foto hoor maar inderdaad erg jammer van dat hele zwarte gedeelte. Persoonlijk zou ik inderdaad meer detail willen zien in het donkeren gedeelte.
Dank je!marceltuit schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:02:
@Anton_NL: Tnx voor je comment, heb zelf ook heel erg zitten proberen hoe groot ik het zwart moest maken aan de onderkant. Origineel was nog veel groter. Heb het ook nog smaller geprobeerd, maar dat vond ik persoonlijk niks.
Wat betreft jou foto: mooi! Reflecties en kleuren zijn erg mooi. wat ik minder vind is die lichtvlek links, is denk ik een raampje van een bootje ofzo?
Ik weet niet eens (meer) wat die lichtvlek was...zou idd best het raam van een bootje kunnen zijn.
Zelf vind ik het eigenlijk wel wat hebben, maar wegpoetsen had ook gekund (alhoewel ik dat zelf wel op het randje vindt van wat nog kan qua fotobewerking).
@Exphy, ik vind het best mooi! Alhoewel de lucht wel een beetje teveel van het goede is qua kleur denk ik.
En ik had zelf de foto nog even rechtgezet en de lensvervorming weggewerkt.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
@Scirocco: Dat is toch wel een heel erg onderbelichte plaat. Levert wel een leuk resultaat op.
Plaatje van mij:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
@Arlani: Sluit mij aan bij de rest.
@DJT88: Ik had die foto net iets gekropped en dan aan de linkerkant dat kleine stukje boom weggehaald. Volgens mij heb je daar ruimte genoeg voor
@BlaTieBla: Lijkt wel een zomerfoto, mooie warme kleuren. Alleen vind het een beetje raar dat het graan vliegt?
@wolver1ne: Lijkt op de kinderdijk? Mooie plaat
@Marceltuit: Mooie foto! Geen commentaar eigenlijk...
@marceltuit: Vind het persoonlijk niet een bijzondere foto. behalve dat ie erg rood is.
@anton_nl: Ik vind het een drukke foto. Waaide het? Want die boom aan de linkerkant lijkt een beetje onscherp. Verder zijn reflecties altijd leuk
@busschops: Leuke compo
@exphy: Mooie lucht, ik vraag me af of dat stukje achter gebouw nog overbelicht is? Waardoor de rest van de kleuren wat minder tot zijn recht komen, het eerst waar ik naar kijk was trouwens de zon achter het gebouw.
@Scirocco: Beetje raar negatief effect van de zon zo door de wolken. Ik had graag die mooie lichstralen willen zien als de zon achter de wolken schijnt. Komt dat door het onderbelichten?
@rudedadude: Ziet er mooi uit, vind de lantaarnpaal juist mooie scherpte diepte geven. Waardoor je goed kunt zien hoe groot de stad is.
Ik ben benieuwd of deze zonsondergangsfoto in de Amazone hier een beetje tot zijn recht komt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
ik vind hem hier erg klein, kan je hier geen grotere versie plaatsen?Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
verder mooie kleuren, alleen vind ik hem over het geheel wel erg donker. er zit erg veel zwart in de foto. Zou dit alleen de voorgrond of horizon zijn, dan zou ik het niet zo erg vinden, maar het is EN de horizon, EN de voorgrond EN de lucht waar erg veel zwart te zien is.
of trap ik nou iemand voor zijn schenen?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Die begrijp ik nietLijkt wel een beetje TranceSetter-achtig
Deathchant schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:16:
mooie foto MarcelTuit. Lijkt wel een beetje TranceSetter-achtig
@YSK: tnx

[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 29-04-2015 08:31 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Mooie foto! Goede kleuren en mooie compositie.antonboonstra schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:24:
Valt mij op dat veel foto's van zonsondergangen bij het water genomen zijn. Voor de verandering eens eentje met bevroren water (sneeuw) in de bergen bij Veysonnaz, Zwitserland.
[afbeelding]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
@ Scirocco: Nice de zon achter de wolk, goede timing zo, silhouet van het huis vind ik erg mooi, maar links de wolken wat te donker.
@ Rudedadude: Prachtige foto, mooie volle oranje kleuren, zou hem zelf misschien zonder de lantaarnpaal croppen, alhoewel dan zie je de brug de overkant niet te bereiken. Sluit me dan aan bij eerder genoemd commentaar, jammer dat de lantaarnpaal zo dicht bij de "rand" staat.
@ Silvermoon: Grotere versie zou een betere indruk geven denk ik. Vind hem een beetje een onprettig fish eye tintje hebben als ik er naar kijk. Het donkere van de hele plaat met de felle lucht in het midden vind ik daarnaast wel mooi wegkijken.
@ Marceltuit: Mooi, linksboven wellicht net ietsje lichter maken toch.
@ Antonboonstra: Fijne andere setting met de bergen inderdaad, heb alleen het idee dat hij wat scheef wegkijkt.
Mijn eerste bijdrage hier, pas kort bezig met fotografie, dus waarschijnlijk komen mijn comments nog wat onervaren over, excuus daarvoor.
Het zijn nogal "plain" geschoten strandkiekjes, maar vond ze toch de moeite waard. Alle 3 gemaakt op Marco Island, Zuid-Florida. Nabewerkt met photoshop, vooral horizon rechtzetten (nog geen statief) en wat levels / contrast.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:56 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Antonboonstra: niet zo gek als je uit gaat van 'Nederland - Waterland'
@sligrootje: prachtige platen, in de eerste foto vind ik de lucht erg mooi, en in de derde de kleuren. tweede vind ik wat minder boeiend.
Hierbij weer een van mij. Beetje aan de rode kant, maar vind het zelf wel tof.

Uiteraard is hij klikbaar.
Tips zijn uiteraard welkom
Verwijderd
"Hierbij weer een van mij. Beetje aan de rode kant, maar vind het zelf wel tof."
Zonsondergangen mogen best verzadigde kleuren geven. maar een beetje aan de rode kant?
Valt wel mee hoor ,wat vind je dan van deze,de hel is er koud bij:)
@Sligrootje, De tweede foto vind ik bijzonder fraai! Prachtige lijnen en kleuren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 06:25 ]
mooie platen, vooral de tweede. Eerste vind ik qua kleurenspel net zo mooi als de tweede, alleen daar vind ik de bewegende persoon storen.
Derde valt een beetje uit de toon na de eerste twee
Verwijderd
@ Marceltuit: Fraaie plaat, vind die silhouetten van de planten op de voorgrond vooral mooi en de zon lekker achter de wolk gepakt. Staat volgens mij alleen nog een heel klein tikkeltje scheef. Aan de randen van de foto staat het water rechts iets hoger dan links.
@ Longneck: Foto 1 ben ik het met Marceltuit eens, storend dat de bus in de hand van de voorste persoon bewogen is. De tweede foto is echt een heerlijke plaat zeg! De derde doet een beetje "onscherp" overkomen door de mist / dauw / ochtendlucht. Maar vind de setting mooi, op de vroege morgen een lekker stukje hardlopen in de natuur!
Mijn eigen 3 zonsondergangen waren trouwens de beste foto's van een set van ongeveer 300 denk ik. Gemaakt tijdens mijn eerste tripje met mijn Dslr, zonder statief en eigenlijk nog compleet onbekend met alle instellingen. Vooral lastig om geen nare flare te krijgen en om een boeiend onderwerp op de voorgrond te krijgen, wat bij jullie zeker stukken beter is gelukt!
Mwah, ik ben van mening dat als de lucht maar spannend en mooi genoeg is (evt. met wateroppervlak op voorgrond), dat de voorgrond er verder eigenlijk niet zo veel toe doet. dan vind ik het al gauw mooiMijn eigen 3 zonsondergangen waren trouwens de beste foto's van een set van ongeveer 300 denk ik. Gemaakt tijdens mijn eerste tripje met mijn Dslr, zonder statief en eigenlijk nog compleet onbekend met alle instellingen. Vooral lastig om geen nare flare te krijgen en om een boeiend onderwerp op de voorgrond te krijgen, wat bij jullie zeker stukken beter is gelukt!
is uiteraard mijn mening
Verwijderd
Alleen staat de horizon scheef en had ik nog al wat last van lens flare. Iemand nog een lading kritiek?

Hallo 'prince0099'Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:24:
Een soortgelijke foto als Scirocco postte![]()
Alleen staat de horizon scheef en had ik nog al wat last van lens flare. Iemand nog een lading kritiek?![]()
[afbeelding]
Mooie foto, Maar ik heb hem al op een ander forum gerate. Ik vind hem echt gaaf.. Vraag me af hoe je dit zo krijgt?
Ik gok: recht tegen de zon en dan onderbelichten...Danny96 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:10:
[...]
Hallo 'prince0099'
Mooie foto, Maar ik heb hem al op een ander forum gerate. Ik vind hem echt gaaf.. Vraag me af hoe je dit zo krijgt?
althans zo kreeg ik bijna vergelijkbare foto
[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 12-03-2010 22:39 ]
Als je recht tegen te zon in fotografeert, dan doet je camera sowieso vet onderbelichten. Dus waarom je dan NOG meer zou onderbelichten.....beats me. Volgens mij is het gewoon tegen de zon in fotograferen en dan heb je je shot al.marceltuit schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:39:
[...]
Ik gok: recht tegen de zon en dan onderbelichten...
althans zo kreeg ik bijna vergelijkbare foto
Wat de foto betreft: enigszins leuk effect, maar de zwarte stukken zijn echt dichtgelopen en ik vind het niet spannend genoeg om als mooi silhouet gezien te worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 13-03-2010 13:08 ]
Verwijderd
@marceltuit: volgens mij is er een soort van "marceltuit" stijl
wat betreft die toren: dat is een toren die bij een constructie-plek hoor waar een deel van de Coentunnel in elkaar geknutseld wordt. Ik vond het zelf ook een beetje jammer dat hij in de weg staat, maar is helaas niet mogelijk om zo'n foto te maken zonder die toren.
[ Voor 146% gewijzigd door Polariteit op 14-03-2010 14:33 ]
Verwijderd
Ja wel jammer dan, maar toch goed opgelost door de voorgrond wat donker te maken.
Verwijderd
en ik bestudeer ze graag, kan er nog veel van leren
Verwijderd
@longneck: beide zijn erg mooie foto's, als ik moet kiezen dan zou ik toch voor de tweede gaan. Vind de sfeer die je daar hebt te pakken heerlijk.
Verwijderd
Hier eentje waar ook verzadigde kleurtjes in zitten. probeer wel steeds iets extraas in beeld te krijgen of de wolken moeten speciaal genoeg zijn.

Verwijderd
@Marceltuit: Nice, nice! Wat betreft die toren, jammer maar absoluut niet storend.
@Longneck: I: Leuke foto, mooie wolken, alleen dat stuk strand aan de onderkant stoort wat mij betreft een beetje. II: vette foto, vind dat paars wel wat hebben, waar is 'ie genomen? III: Gaaf, heerlijke kleurtjes, maar wat is dat voor rommel onderaan?
Dan bij deze mijn poging:

@brbtje: Het blauwe is wel heel erg blauw, een beetje onnatuurlijk. Onderin zit ook iets teveel zwart. De silhouetten zijn wel erg fraai, ook van die vogel.
@longneck 17/03: Dat is wel heel erg veel vignettering, van de foto blijft eigenlijk maar weinig over.
@longneck 16/03: Die aan het strand is behoorlijk donker, wel een mooie compositie. Die met die mist heeft gewoon een heel lekker sfeertje!
Gisteren was er een mooie zonsondergang, omdat de lucht niet zo helder was. Vandaag was deze helaas heel helder, totdat de zon onderging. Gelukkig hielp de bewolking voor het mooie plaatje, anders was er weinig aan geweest. Wel jammer van de vliegtuigen.

Verwijderd
@ Brbrtje: prachtige kleuren, die vogel is precies lekker om de plaat te breken, maar jammer dat de silhouetten op de voorgrond net niet iets losser van elkaar staan, weet niet precies hoe ik het goed moet duiden, maar vooral van de molen is het jammer dat er een boom achter / voor staat.
@ PowerUp: de wolken maken de foto interessant ja, misschien nog net iets aan de bovenkant wegcroppen en zoals je zelf al aangaf, de vliegtuigen... zou die even in photoshop wegkloonstempelen, moet zo gedaan zijn!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 21:39 ]
1.

2.

Feedback op anderen:
@ PowerUP;
lijkt erg veel op mijn kleursetting, alleen vind ik hem bij mijne niet voldoen, ook bij jouwe denk ik dat er meer uit de nabewerking te halen valt
@ brbrtje;
overtuigende eerste poging, leuk detail van de meeuw, verder niet veel detail zichtbaar behalve de lucht die gelukkig wel interessant genoeg is, het oranje is misschien wel een tikje te veel aangezet...
@ longneck;
erg gaaf, vignetting werkt hier erg goed!
@ longneck:
van je serie van 2 vind ik de eerst echt heerlijk! echt megatof
@ longneck;
je serie van 3 met de silhouetten van personen is ook al zo ongelofelijk, fijn werk!
mijn laatste foto's op flickr
Verwijderd
@Agnostic: Fraaie combinatie van een zonsondergang, silhouetten en reflecties in het water! Commentaar op je voorgangers wordt trouwens erg gewaardeerd
Hier een bijdrage van mij:
Ergens tussen Oakdale en Yosemite Park in, ik weet niet meer hoe het heet....

Mooie foto. Landschap kwam me bekend voor, al ben ik er nog nooit in een straal van 10.000km in de buurt geweestDeathchant schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:42:
Ergens tussen Oakdale en Yosemite Park in, ik weet niet meer hoe het heet....
[afbeelding]
Toevallig dat de door jou gevonden foto lijkt alsof hij op dezelfde plek en focal length gemaakt is
leuke foto alleen wel erg veel details. ik heb het idee dat als je dichter bij de silhouetten van de paarden stond je een rustiger beeld kreeg.
@PowerUp;
de eerste foto is bewust zo gedaan om van het water laag in de foto naar het bootje iets hoger te gaan, dan de parkeerplaats en dan het silhouet van het huis, om vervolgens de lucht te tonen!
je zegt dat de lucht overbelicht is? je bedoelt dan de onderkant van de wolk die het dichst bij de zon is? hieraan vind ik zelf niks storen eigenlijk. ik weet niet of mijn (alleen contrast-gekalibreerde) beeldscherm van mijn laptop mij iets anders toont dan jullie.
@ Deathchant;
fijn om naar te kijken, misschien een tikje te donker, maar een erg fijne plaat. ook een mooie achtergrond met verschillende heuvels in de verte en natuurlijk de "slingerweg" op de voorgrond. Leuk!
De foto van interfacelift zal inderdaad wel vanaf de zelfde plek zijn genomen? fotogeniek plekje, maar dat is al te zien aan jouw foto.
mijn laatste foto's op flickr

Ad maiorem black_eye gloriam
Het is dat je zegt dat er een parkeerplaats is, want ik zie hem niet. In de hele onderste helft is bijna niets te zien. De onderste wolke zijn inderdaad wat overbelicht. Dit is op je tweede foto veel beter.expression schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:31:
@PowerUp;
de eerste foto is bewust zo gedaan om van het water laag in de foto naar het bootje iets hoger te gaan, dan de parkeerplaats en dan het silhouet van het huis, om vervolgens de lucht te tonen!
je zegt dat de lucht overbelicht is? je bedoelt dan de onderkant van de wolk die het dichst bij de zon is? hieraan vind ik zelf niks storen eigenlijk. ik weet niet of mijn (alleen contrast-gekalibreerde) beeldscherm van mijn laptop mij iets anders toont dan jullie.
De stroming staat inderdaad redelijk onze kant op, ik ben benieuwd. Hoewel je wel een veel grotere uitbarsting moet hebben om het stof de stratosfeer (>10 km) in te schieten. Dat veroorzaakt vooral de mooie oranje/rode gloed 's avonds.BeF-Bacchus schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:43:
Met die stofwolken van de IJslandse vulkaanuitbarsting in de lucht gaan we de komende avonden vast hele mooie zonsondergangen krijgen!
Edit: KNMI bevestigt mooie zonsondergang: http://www.nu.nl/wetensch...onsondergang-vulkaan.html
@Deathchant: Hij kijkt erg lekker weg, veel laagjes en de mooie slingerende weg. Ik vraag me wel af wat er links van de foto nog allemaal was, maar misschien daar weer een heuvel voor zat?
@black_eye: 1 en 3 zijn een beetje hetzelfde, waarbij ik 1 mooier vind omdat het water daar m.i. beter uit komt. 2 lijkt een beetje scheef.
@Teun_2: Een rustgevende plaat, alleen is de achtergrond nogal soft.
[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2010 11:15 ]
@deathchant: Dit soort foto's zie ik niet zo graag. waarom niet? dan krijg ik superveelzin in vakantie
Verwijderd

Heb zelf 1 a 2 uurtjes op het strand in Egmond aan Zee doorgebracht... was helaas niks bijzonders te zien. Dus maar naar huis gegaan.
@D-magic: Hij staat nogal scheef geloof ik. Mooi licht.
Het viel mij enigszins tegen eigenlijk, maar het was wel een van de betere zonsondergangen. Ik heb er twee acceptabele (imo) uitgekregen. De tweede heeft wel een beetje last van vervorming.

Verwijderd
@Marceltuit,
erg lekkere kleuren zeg.
@Powerup,
Het zou zomaar kunnen want dat heb ik eigenlijk altijd maar nu kan het zijn dat het extra uitgelicht wordt door de krommende wal, die loopt niet recht maar in een bocht.
Je eerste foto vind ik wel leuk om te zien met dat donkere gebouw zo er naast.
Verder niet slecht voor een eerste echte shoot met m'n nieuwe camera. De camera recht houden is ook nog een te leren kunst.

[ Voor 70% gewijzigd door Pjotrik op 15-04-2010 23:14 . Reden: Meer plaatjes ]
Ja ik denk dat het stof op de filter is. Ik zag het notabene nog zitten toen ik de filter in de houder schoof, maar het kwam gewoon niet bij me op om het er even af te blazenAmstel76 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:58:
@D-magic: Inderdaad scheef maar wel prachtig die zon langs die hoogspanningsmast.
@marceltuit: Wauw gaaf man die rode baan, ik zie wel wat stof op je sensor zitten
@PowerUp: Die eerste is mooi met de flat samen.

@powerup: eerste is erg mooi, silhouet met die paar lampjes is wel gaaf. ook hoe de zon half te zien is is wel leuk.
@pjotrik: mooi die sluiers
[ Voor 12% gewijzigd door Polariteit op 15-04-2010 22:01 ]
Verwijderd
Die eerste vindt ik het beste. Vindt het mooi dat die wolkjes ge highlight worden en je daar echt verschilt ziet met de gewone lucht.
en ik ben toch niet de enige die last heeft van scheefheid blijkbaar
@Amstel,
Thanks.
Ik probeer er vaak toch wel op te letten of hij wel recht is maar blijkbaar ben ik zelf wat scheef

uit: [Testcase] Calatrava vs Eyjafjallajökull
mijn verontschuldigingen... in het vuur van het maken van m'n testcase vergeten mijn reactie op voorgaande pics te posten...
bij deze dus alsnog
@ Radiant: heerlijke kleuren, hou ik van ! De derde doet voor mij surrealistisch aan, en daarom zeker niet minder dan de andere twee
@ Pjotrik: de 4e plaat past er imho niet zo tussen. Een beetje een grijs plaatje ten opzichte van de andere die je gemaakt hebt. Wat betreft de horizon, verdiep je een heel klein beetje in photoshop en je zult zien dat dit heel eenvoudig te corrigeren is

@ expression: die 2e
en @ de rest.... eigenlijk voor allemaal geldt: mooie lekkere kleuren

[ Voor 49% gewijzigd door Gulf_5 op 16-04-2010 08:15 ]
iets met foto's...
@ Radiant: Die 3e!
Ik heb ook wat plaatjes van de zonsondergang van vanavond. Zag er zeker leuk uit, maar was niet zo spectaculair als ik gehoopt had

Moeilijke keus soms om iets de nadruk te geven. Daarnaast zag het zwart van de fotograven, en die wilde ik er niet op hebben. Maar dan kreeg je weer teveel lucht, dus uiteindelijk is het gedwongen 50/50.Pollewob schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:21:
@ Pjotrik: Zeker nette foto's voor een eerste keer met je nieuwe camera. Probbeer wel wat meer je horizon uit het midden te houden, dat maakt het wat levendiger![]()
...
En mijn reacties op de foto's: Ze zijn allemaal mooi. Zeker om wat ideeën te onthouden qua uitstraling, levendigheid etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Pjotrik op 15-04-2010 23:42 ]
@Gulf , mooi, lekker grote zon met mooi lijnenspel.
@Pollewob, die tweede heeft mooie lijnen. Derde heeft mooie kleuren, misschien een tikkie te donker aan de onderkant.
Zonsondergang viel mij gister ook wat tegen, had wat meer rood verwacht. Desalniettemin...

Alleen het stukje linksonder is mij eigenlijk iets te donker.
Wanneer ik zo het zonnetje erop zet krijg ik lensflares rond de zon, hoe doen jullie dat? Diagfragma, sluitertijd, filter of.. ?
Verwijderd
Verwijderd
Dat helpt alleen nog als er nog meer lichtbronnen in de buurt stonden. In een dergelijke situatie met de zon vol in beeld, heb je weinig nut van je zonnekapSkipZ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:21:
Zonnekap helpt ook gelukkig.
-edit-
Zo nog maar eens kijken voor mooie lucht en zon
[ Voor 16% gewijzigd door SkipZ op 16-04-2010 19:41 ]
@Marcel;
@powerup; goed geraden

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Heb het water er af gehaald op de onderstaande, klik voor groter formaat.marceltuit schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:33:
@MewBie: Tof silhouet, dat lampje in de toren is echt gaaf. dat stukje water op de voorgrond had wat mij betreft weggelaten mogen worden, voegt niks toe in mijn ogen.

Ziet er inderdaad beter uit
[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 19-04-2010 22:43 ]
*beeeeep*
Verwijderd
Ik heb zelfs sinds kort een digitale spiegelreflex camera (EOS 450D) en ben vanavond voor het eerst eens wat foto's gaan maken. Jammer dat er niet net wat sluierbewolking of wat wolkjes waren, had de foto denk ik wel wat interessanter gemaakt. Anyway, één van mijn eerste foto's en ik hoor graag wat jullie er van vinden.

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@wsrdam: mooie silhouetten, maar ben het eens met mekkieboek...
@ Mewbie: De tweede versie erg leuk. Mooie compositie!
@ M van Akkeren: Vind de takken een beetje druk. Lucht is wel erg mooi!
@ mberendsen: Erg leuk de kruisende lijnen!

edit: done
[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 19-04-2010 18:07 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
tof shot! alleen is hij misschien beter als de persoon wat groter in beeld was geweest, en er wat meer stoel te zien is.eejtje schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:22:
@ wsrdam: Mee eens met hierboven. Even een beetje croppen
@ Mewbie: De tweede versie erg leuk. Mooie compositie!
@ M van Akkeren: Vind de takken een beetje druk. Lucht is wel erg mooi!
@ mberendsen: Erg leuk de kruisende lijnen!
Verwijderd
Wsrdam, mooie plaat! Kleine aanmerking: het water oogt een beetje onrustig, een iets langere sluitertijd was misschien mooier geweest.
Eejtje erg mooi! Eindelijk eens mooie vignette in een foto.
Zondagavond aan de Kralingse plas

De crop is mooier, erg fijne plaat! Lijkt wel iets scheef te staan.
@wsrdam:
Erg mooi resultaat hoor! Ik zou er ook wat water vanaf croppen. Verder nog even het zwarte spikkeltje in de lucht weghalen en misschien nog wat blacks erin om de details te laten dichtlopen.
@eejtje:
Ik vind hem gaaf! Flare is al weg zie ik? Misschien nog wat ruisreductie voor de grote versie.
@BOKEH:
Ik vind hem vooral overbelicht. Je hebt lichtmeting op de voorgrond gedaan? Daarnaast voegt het hele grote stuk voorgrond ook niet veel toe, je had er beter meer bomen en lucht op kunnen zetten mits die goed belicht waren geweest.
Ondergang/long exposure van gisteravond hier in de polder:

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Heb hem een paar tienden van een graad rechter gezet. Rechter als dit lukt niet zonder pixels te gaan tellenAmstel76 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:22:
@MewBie:
De crop is mooier, erg fijne plaat! Lijkt wel iets scheef te staan.
*beeeeep*
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen