[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 181.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4026/4251532650_6c366fdd08.jpg
weet niet echt wat ik met 't zwarte aanmoet, proberen detail uit te krijgen of juist verder weg drukken................

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de silhouetten niet echt voor zichzelf spreken (zoals bijvoorbeeld een molen) zou ik je energie eerst steken in wat detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exphy,

Erg mooie foto hoor maar inderdaad erg jammer van dat hele zwarte gedeelte. Persoonlijk zou ik inderdaad meer detail willen zien in het donkeren gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
marceltuit schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:02:
@Anton_NL: Tnx voor je comment, heb zelf ook heel erg zitten proberen hoe groot ik het zwart moest maken aan de onderkant. Origineel was nog veel groter. Heb het ook nog smaller geprobeerd, maar dat vond ik persoonlijk niks.
Wat betreft jou foto: mooi! Reflecties en kleuren zijn erg mooi. wat ik minder vind is die lichtvlek links, is denk ik een raampje van een bootje ofzo?
Dank je!
Ik weet niet eens (meer) wat die lichtvlek was...zou idd best het raam van een bootje kunnen zijn.
Zelf vind ik het eigenlijk wel wat hebben, maar wegpoetsen had ook gekund (alhoewel ik dat zelf wel op het randje vindt van wat nog kan qua fotobewerking).

@Exphy, ik vind het best mooi! Alhoewel de lucht wel een beetje teveel van het goede is qua kleur denk ik.
En ik had zelf de foto nog even rechtgezet en de lensvervorming weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@Exphy: Mooie lucht, maar hij staat wel wat scheef.

Iemand vroeg waarom deze foto nog niet in dit topic stond...dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2709/4241513472_302fbdb20c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dit is een hele mooie plaat, prachtig! mooi hoe de zon achter die wolk een beetje gefilterd wordt, gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
@Scirocco: Deze verdient hier zeker een plekje, heel mooi kleur verloop erin.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

@Exphy: ik vind de kleuren toch wat chemisch. Verder zou ik het zwarte zwarter proberen te krijgen
@Scirocco: Dat is toch wel een heel erg onderbelichte plaat. Levert wel een leuk resultaat op.

Plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JIHwv5U2CI0ZHP8pMrj7ryyx/full.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deze is erg mooi Rudedadude! De kleuren zijn prachtig, en de silhouetten erg tof. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik de lantaarnpaal voor het mooie iets te ver naar rechts vind staan; te dicht op de rand zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@brbrtje: Sluit mij aan bij de rest. Wel grappig al die fabrieken en rookpluimen. Alleen die vallen mij een beetje teveel weg.
@Arlani: Sluit mij aan bij de rest.
@DJT88: Ik had die foto net iets gekropped en dan aan de linkerkant dat kleine stukje boom weggehaald. Volgens mij heb je daar ruimte genoeg voor :). Verder had ik de foto iets meer naar links genomen, ik zou graag aan de rechterkant de rest van die sneeuwpartij willen zien.
@BlaTieBla: Lijkt wel een zomerfoto, mooie warme kleuren. Alleen vind het een beetje raar dat het graan vliegt?
@wolver1ne: Lijkt op de kinderdijk? Mooie plaat :).
@Marceltuit: Mooie foto! Geen commentaar eigenlijk...
@marceltuit: Vind het persoonlijk niet een bijzondere foto. behalve dat ie erg rood is.
@anton_nl: Ik vind het een drukke foto. Waaide het? Want die boom aan de linkerkant lijkt een beetje onscherp. Verder zijn reflecties altijd leuk ;)
@busschops: Leuke compo :)
@exphy: Mooie lucht, ik vraag me af of dat stukje achter gebouw nog overbelicht is? Waardoor de rest van de kleuren wat minder tot zijn recht komen, het eerst waar ik naar kijk was trouwens de zon achter het gebouw.
@Scirocco: Beetje raar negatief effect van de zon zo door de wolken. Ik had graag die mooie lichstralen willen zien als de zon achter de wolken schijnt. Komt dat door het onderbelichten?
@rudedadude: Ziet er mooi uit, vind de lantaarnpaal juist mooie scherpte diepte geven. Waardoor je goed kunt zien hoe groot de stad is.

Ik ben benieuwd of deze zonsondergangsfoto in de Amazone hier een beetje tot zijn recht komt.

Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.net/fs42/300W/i/2009/137/5/0/Sunset_in_the_Amazon_by_Tenbult.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
ik vind hem hier erg klein, kan je hier geen grotere versie plaatsen? ;)

verder mooie kleuren, alleen vind ik hem over het geheel wel erg donker. er zit erg veel zwart in de foto. Zou dit alleen de voorgrond of horizon zijn, dan zou ik het niet zo erg vinden, maar het is EN de horizon, EN de voorgrond EN de lucht waar erg veel zwart te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@marceltuit: Door erop te klikken krijg je hem groter als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hier nog maar eentje om het topic alive-and-kicking te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2724/4307324132_ee455b308d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

mooie foto MarcelTuit. Lijkt wel een beetje TranceSetter-achtig :)

offtopic:
of trap ik nou iemand voor zijn schenen? :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lijkt wel een beetje TranceSetter-achtig
Die begrijp ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Deathchant schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:16:
mooie foto MarcelTuit. Lijkt wel een beetje TranceSetter-achtig :)
:o :$ Heb ik ook al een eigen stijl? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14

YSK

Heerlijke kleurtjes en mooi gekaderd marceltuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

ow hehe nu snap ik 'm denk ik; er is niks van trancesetter aan die plaat hoor. is 100% authentiek Marcelliaans :)

@YSK: tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Valt mij op dat veel foto's van zonsondergangen bij het water genomen zijn. Voor de verandering eens eentje met bevroren water (sneeuw) in de bergen bij Veysonnaz, Zwitserland.

Afbeeldingslocatie: http://blog.antonboonstra.nl/foto/IMG_2360.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 29-04-2015 08:31 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
antonboonstra schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:24:
Valt mij op dat veel foto's van zonsondergangen bij het water genomen zijn. Voor de verandering eens eentje met bevroren water (sneeuw) in de bergen bij Veysonnaz, Zwitserland.

[afbeelding]
Mooie foto! Goede kleuren en mooie compositie.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Exphy: Prachtige lucht, helaas middenweg tussen donkere voorgrond silhouetten en detail in de voorgrond.
@ Scirocco: Nice de zon achter de wolk, goede timing zo, silhouet van het huis vind ik erg mooi, maar links de wolken wat te donker.
@ Rudedadude: Prachtige foto, mooie volle oranje kleuren, zou hem zelf misschien zonder de lantaarnpaal croppen, alhoewel dan zie je de brug de overkant niet te bereiken. Sluit me dan aan bij eerder genoemd commentaar, jammer dat de lantaarnpaal zo dicht bij de "rand" staat.
@ Silvermoon: Grotere versie zou een betere indruk geven denk ik. Vind hem een beetje een onprettig fish eye tintje hebben als ik er naar kijk. Het donkere van de hele plaat met de felle lucht in het midden vind ik daarnaast wel mooi wegkijken.
@ Marceltuit: Mooi, linksboven wellicht net ietsje lichter maken toch.
@ Antonboonstra: Fijne andere setting met de bergen inderdaad, heb alleen het idee dat hij wat scheef wegkijkt.

Mijn eerste bijdrage hier, pas kort bezig met fotografie, dus waarschijnlijk komen mijn comments nog wat onervaren over, excuus daarvoor.

Het zijn nogal "plain" geschoten strandkiekjes, maar vond ze toch de moeite waard. Alle 3 gemaakt op Marco Island, Zuid-Florida. Nabewerkt met photoshop, vooral horizon rechtzetten (nog geen statief) en wat levels / contrast.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4040/4324998828_c4c6da0f16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4324263295_0d310e8cbb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4324999304_db18b6050e.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

anton; prachtig echt waar!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dit topic maar weer eens een kickje geven, de grijze luchten hadden van het weekend ten slotte geen kans tegen de zon ;)

@Antonboonstra: niet zo gek als je uit gaat van 'Nederland - Waterland' ;) Jou foto is iig een plaatje, prachtig!

@sligrootje: prachtige platen, in de eerste foto vind ik de lucht erg mooi, en in de derde de kleuren. tweede vind ik wat minder boeiend.

Hierbij weer een van mij. Beetje aan de rode kant, maar vind het zelf wel tof.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2698/4419947515_42ddea555e.jpg

Uiteraard is hij klikbaar.

Tips zijn uiteraard welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote @Marceltuit;

"Hierbij weer een van mij. Beetje aan de rode kant, maar vind het zelf wel tof."

Zonsondergangen mogen best verzadigde kleuren geven. maar een beetje aan de rode kant?
Valt wel mee hoor ,wat vind je dan van deze,de hel is er koud bij:)

@Sligrootje, De tweede foto vind ik bijzonder fraai! Prachtige lijnen en kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/78/167602617_0151f0ff25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/61/167612075_59a8bd2b6f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/74/197402120_78a18782bf.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

okok jij wint ;) Ik denk dat ik over mijn eigen fotos wat kritisch ben af en toe.

mooie platen, vooral de tweede. Eerste vind ik qua kleurenspel net zo mooi als de tweede, alleen daar vind ik de bewegende persoon storen.

Derde valt een beetje uit de toon na de eerste twee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, weer leven in dit topic!

@ Marceltuit: Fraaie plaat, vind die silhouetten van de planten op de voorgrond vooral mooi en de zon lekker achter de wolk gepakt. Staat volgens mij alleen nog een heel klein tikkeltje scheef. Aan de randen van de foto staat het water rechts iets hoger dan links.

@ Longneck: Foto 1 ben ik het met Marceltuit eens, storend dat de bus in de hand van de voorste persoon bewogen is. De tweede foto is echt een heerlijke plaat zeg! De derde doet een beetje "onscherp" overkomen door de mist / dauw / ochtendlucht. Maar vind de setting mooi, op de vroege morgen een lekker stukje hardlopen in de natuur!

Mijn eigen 3 zonsondergangen waren trouwens de beste foto's van een set van ongeveer 300 denk ik. Gemaakt tijdens mijn eerste tripje met mijn Dslr, zonder statief en eigenlijk nog compleet onbekend met alle instellingen. Vooral lastig om geen nare flare te krijgen en om een boeiend onderwerp op de voorgrond te krijgen, wat bij jullie zeker stukken beter is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

naar mijn idee moet je de waterlijn niet als referentie voor de horizon gebruiken. Ik sta bij die foto namelijk in een schuine hoek naar de rivier toe; en deze slingert ook een beetje. water dat aan de rechterkant hoger staat dan links is dus eigenlijk gewoon water dat verder weg is.
Mijn eigen 3 zonsondergangen waren trouwens de beste foto's van een set van ongeveer 300 denk ik. Gemaakt tijdens mijn eerste tripje met mijn Dslr, zonder statief en eigenlijk nog compleet onbekend met alle instellingen. Vooral lastig om geen nare flare te krijgen en om een boeiend onderwerp op de voorgrond te krijgen, wat bij jullie zeker stukken beter is gelukt!
Mwah, ik ben van mening dat als de lucht maar spannend en mooi genoeg is (evt. met wateroppervlak op voorgrond), dat de voorgrond er verder eigenlijk niet zo veel toe doet. dan vind ik het al gauw mooi ;)

is uiteraard mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soortgelijke foto als Scirocco postte :+
Alleen staat de horizon scheef en had ik nog al wat last van lens flare. Iemand nog een lading kritiek? :*)
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/2637/zonsondergang.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:24:
Een soortgelijke foto als Scirocco postte :+
Alleen staat de horizon scheef en had ik nog al wat last van lens flare. Iemand nog een lading kritiek? :*)
[afbeelding]
Hallo 'prince0099'
Mooie foto, Maar ik heb hem al op een ander forum gerate. Ik vind hem echt gaaf.. Vraag me af hoe je dit zo krijgt? :)

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Danny96 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:10:
[...]

Hallo 'prince0099'
Mooie foto, Maar ik heb hem al op een ander forum gerate. Ik vind hem echt gaaf.. Vraag me af hoe je dit zo krijgt? :)
Ik gok: recht tegen de zon en dan onderbelichten...

althans zo kreeg ik bijna vergelijkbare foto ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 12-03-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

marceltuit schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Ik gok: recht tegen de zon en dan onderbelichten...

althans zo kreeg ik bijna vergelijkbare foto ;)
Als je recht tegen te zon in fotografeert, dan doet je camera sowieso vet onderbelichten. Dus waarom je dan NOG meer zou onderbelichten.....beats me. Volgens mij is het gewoon tegen de zon in fotograferen en dan heb je je shot al.
Wat de foto betreft: enigszins leuk effect, maar de zwarte stukken zijn echt dichtgelopen en ik vind het niet spannend genoeg om als mooi silhouet gezien te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 13-03-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

MWah, dan krijg je niet van die donkere wolken.

Hier maar weer een van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4047/4431643586_a9f0d52b5f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@murkl: leuke lucht effect, alleen vind ik de rest van de foto niet erg veel hebben. Het is te druk op de voorgrond, waardoor de foto juist de mooie silhouetten mist.

@marceltuit: volgens mij is er een soort van "marceltuit" stijl ;) Van jouw foto's valt bijna af te lezen dat ze van jou komen. Maar even over de foto, weer een leuke foto. De mooie lucht geeft het een warm effect. Alleen vraag ik me af wat zich aan de rechterkant bevindt.. Lijkt me op iets van een schoorsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Is niet zo gek hoor Kyteman, het staat eronder :P

wat betreft die toren: dat is een toren die bij een constructie-plek hoor waar een deel van de Coentunnel in elkaar geknutseld wordt. Ik vond het zelf ook een beetje jammer dat hij in de weg staat, maar is helaas niet mogelijk om zo'n foto te maken zonder die toren.

[ Voor 146% gewijzigd door Polariteit op 14-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha zelfs zonder die sig kan je het zien :P

Ja wel jammer dan, maar toch goed opgelost door de voorgrond wat donker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

er zijn wel meer mensen die dat waar het vandaan zou kunnen komne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk ik ook wel ja ;) zie voornamelijk dit soort foto's van marcel :P

en ik bestudeer ze graag, kan er nog veel van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

en eigenlijk loop ik toch maar gewoon een beetje aan te modderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/77/181668296_4ef3fb4ad4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/3236/sundownpaars.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: haha, maar ze zien er toch zeker goed uit hoor. Vele malen beter dan de mijne, dus kan nog veel van jouw foto's en veel meer foto's leren

@longneck: beide zijn erg mooie foto's, als ik moet kiezen dan zou ik toch voor de tweede gaan. Vind de sfeer die je daar hebt te pakken heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vooral de eerste foto vind ik erg mooi, komt vooral door de wolken. Tweede zit op zich wel een aardige sfeer in, maar ik vind hem veels te paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die onderste is errug paars, vind 'm wel mooi zo. Hou van foute aparte kleuren. Hij was op fillum en door lange sluiter een kleurzweem (ektachrome).

Hier eentje waar ook verzadigde kleurtjes in zitten. probeer wel steeds iets extraas in beeld te krijgen of de wolken moeten speciaal genoeg zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/1579/370802531b0cfb3226co.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Murkl: Silhouet is leuk maar de extreem donkere wolken passen mijns inziens niet echt bij die ondergaande zon...
@Marceltuit: Nice, nice! Wat betreft die toren, jammer maar absoluut niet storend.
@Longneck: I: Leuke foto, mooie wolken, alleen dat stuk strand aan de onderkant stoort wat mij betreft een beetje. II: vette foto, vind dat paars wel wat hebben, waar is 'ie genomen? III: Gaaf, heerlijke kleurtjes, maar wat is dat voor rommel onderaan?

Dan bij deze mijn poging:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2692/4439999891_d2dfbd7177.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
/me neemt aanloop en trapt

@brbtje: Het blauwe is wel heel erg blauw, een beetje onnatuurlijk. Onderin zit ook iets teveel zwart. De silhouetten zijn wel erg fraai, ook van die vogel.
@longneck 17/03: Dat is wel heel erg veel vignettering, van de foto blijft eigenlijk maar weinig over.
@longneck 16/03: Die aan het strand is behoorlijk donker, wel een mooie compositie. Die met die mist heeft gewoon een heel lekker sfeertje!

Gisteren was er een mooie zonsondergang, omdat de lucht niet zo helder was. Vandaag was deze helaas heel helder, totdat de zon onderging. Gelukkig hielp de bewolking voor het mooie plaatje, anders was er weinig aan geweest. Wel jammer van de vliegtuigen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2742/4518801836_68c36ac8e4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al tijdje niet meer gepost, maar zonsondergangen ben ik altijd fan van, dus bij deze:

@ Brbrtje: prachtige kleuren, die vogel is precies lekker om de plaat te breken, maar jammer dat de silhouetten op de voorgrond net niet iets losser van elkaar staan, weet niet precies hoe ik het goed moet duiden, maar vooral van de molen is het jammer dat er een boom achter / voor staat.
@ PowerUp: de wolken maken de foto interessant ja, misschien nog net iets aan de bovenkant wegcroppen en zoals je zelf al aangaf, de vliegtuigen... zou die even in photoshop wegkloonstempelen, moet zo gedaan zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Het kan inderdaad wel weggehaald worden, maar ik ben niet zo van het dingen 'wegshoppen'. Dit is de werkelijkheid, en daar blijft het meestal voor mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Laatst online: 28-08 22:55
hierbij mijn poging om gelaagdheid te tonen in een zonsondergang, ik heb alleen nog niet het idee dat mijn bewerking geslaagd is, een versie met lage saturatie zou misschien beter werken, maar eerst zou ik wel eens willen horen wat jullie ervan vinden:

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaexpression.nl/uploadbin/zonsondergang_1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaexpression.nl/uploadbin/zonsondergang_2.jpg

Feedback op anderen:
@ PowerUP;
lijkt erg veel op mijn kleursetting, alleen vind ik hem bij mijne niet voldoen, ook bij jouwe denk ik dat er meer uit de nabewerking te halen valt
@ brbrtje;
overtuigende eerste poging, leuk detail van de meeuw, verder niet veel detail zichtbaar behalve de lucht die gelukkig wel interessant genoeg is, het oranje is misschien wel een tikje te veel aangezet...
@ longneck;
erg gaaf, vignetting werkt hier erg goed!
@ longneck:
van je serie van 2 vind ik de eerst echt heerlijk! echt megatof
@ longneck;
je serie van 3 met de silhouetten van personen is ook al zo ongelofelijk, fijn werk!

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.zooomr.com/images/5648168_c66413fe78.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Laatst online: 18:14

YSK

fijne kleurtjes en goede silhouetten. Is de lucht wat bewerkt qua kleur (regenboog) of is dit zo uit de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Het dynamisch bereik is wat aangepast. Schaduwen wat opgehaald en higlights iets getemd en de kleurtonen een beetje bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
@expression: In de eerste foto is de onderste helft onderbelicht en de bovenste helft overbelicht. Het is vaak of de lucht goed belicht, of de 'grond', tenzij je met HDR gaat werken. In de tweede foto's heb je dat opgelost door maar een heel klein stukje grond te nemen. Je tweede foto is dan ook erg netjes, hoewel het bovenste stuk lucht niet zoveel meer toevoegt.
@Agnostic: Fraaie combinatie van een zonsondergang, silhouetten en reflecties in het water! Commentaar op je voorgangers wordt trouwens erg gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Agnostic, mooie kleuren en het glinsteren is ook erg mooi. Zie ik nou goed dat de horizon een beetje scheef is? Of ben ik gewoon scheef :P ?

Hier een bijdrage van mij:

Ergens tussen Oakdale en Yosemite Park in, ik weet niet meer hoe het heet....
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4041/4517529331_ab807cfa84.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:07
Deathchant schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:42:
Ergens tussen Oakdale en Yosemite Park in, ik weet niet meer hoe het heet....
[afbeelding]
Mooie foto. Landschap kwam me bekend voor, al ben ik er nog nooit in een straal van 10.000km in de buurt geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

merci :) ja ik weet dat dit op de highway 120 was na Yosemite Park richting Oakdale.
Toevallig dat de door jou gevonden foto lijkt alsof hij op dezelfde plek en focal length gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Laatst online: 28-08 22:55
@Agnostic;
leuke foto alleen wel erg veel details. ik heb het idee dat als je dichter bij de silhouetten van de paarden stond je een rustiger beeld kreeg.

@PowerUp;
de eerste foto is bewust zo gedaan om van het water laag in de foto naar het bootje iets hoger te gaan, dan de parkeerplaats en dan het silhouet van het huis, om vervolgens de lucht te tonen!
je zegt dat de lucht overbelicht is? je bedoelt dan de onderkant van de wolk die het dichst bij de zon is? hieraan vind ik zelf niks storen eigenlijk. ik weet niet of mijn (alleen contrast-gekalibreerde) beeldscherm van mijn laptop mij iets anders toont dan jullie.

@ Deathchant;
fijn om naar te kijken, misschien een tikje te donker, maar een erg fijne plaat. ook een mooie achtergrond met verschillende heuvels in de verte en natuurlijk de "slingerweg" op de voorgrond. Leuk!
De foto van interfacelift zal inderdaad wel vanaf de zelfde plek zijn genomen? fotogeniek plekje, maar dat is al te zien aan jouw foto.

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Sinds 2 weken in het bezit van een dSLR om mijn oude hobby maar weer eens op te pakken. 3 al wat oudere foto's waar van 1 zelfs nog een analoge Pentax. Ook niet bewerkt, aangezien ik me daar nog in moet verdiepen. 1 en 3de foto zijn genomen bij de boulevard in Harderwijk toen de lucht zeer mooi oranje kleurde en nr 2 op Aruba. Das met de analoge Pentax.

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/122/img3015g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/9637/picasabackgroundg.png

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/7261/img3016y.jpg

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs173.snc3/20055_306244806824_703131824_3916551_6871219_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
Met die stofwolken van de IJslandse vulkaanuitbarsting in de lucht gaan we de komende avonden vast hele mooie zonsondergangen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@expression. Merci. Het was ook donker daar :) dat is een beetje de opzet van een sunset he :) Ik heb zelfs even gewacht met foto maken totdat het zo donker was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
expression schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:31:
@PowerUp;
de eerste foto is bewust zo gedaan om van het water laag in de foto naar het bootje iets hoger te gaan, dan de parkeerplaats en dan het silhouet van het huis, om vervolgens de lucht te tonen!
je zegt dat de lucht overbelicht is? je bedoelt dan de onderkant van de wolk die het dichst bij de zon is? hieraan vind ik zelf niks storen eigenlijk. ik weet niet of mijn (alleen contrast-gekalibreerde) beeldscherm van mijn laptop mij iets anders toont dan jullie.
Het is dat je zegt dat er een parkeerplaats is, want ik zie hem niet. In de hele onderste helft is bijna niets te zien. De onderste wolke zijn inderdaad wat overbelicht. Dit is op je tweede foto veel beter.
BeF-Bacchus schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:43:
Met die stofwolken van de IJslandse vulkaanuitbarsting in de lucht gaan we de komende avonden vast hele mooie zonsondergangen krijgen!
De stroming staat inderdaad redelijk onze kant op, ik ben benieuwd. Hoewel je wel een veel grotere uitbarsting moet hebben om het stof de stratosfeer (>10 km) in te schieten. Dat veroorzaakt vooral de mooie oranje/rode gloed 's avonds.
Edit: KNMI bevestigt mooie zonsondergang: http://www.nu.nl/wetensch...onsondergang-vulkaan.html :P

@Deathchant: Hij kijkt erg lekker weg, veel laagjes en de mooie slingerende weg. Ik vraag me wel af wat er links van de foto nog allemaal was, maar misschien daar weer een heuvel voor zat?
@black_eye: 1 en 3 zijn een beetje hetzelfde, waarbij ik 1 mooier vind omdat het water daar m.i. beter uit komt. 2 lijkt een beetje scheef.
@Teun_2: Een rustgevende plaat, alleen is de achtergrond nogal soft.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@black_eye: Nummer 3 is erg gaaf, die kleuren man. geniaal gewoon. lijkt net of ik per ongeluk één of ander wazig pilletje opheb :P

@deathchant: Dit soort foto's zie ik niet zo graag. waarom niet? dan krijg ik superveelzin in vakantie :P maarre mooie plaat hoor, jammer dat de helling wat aan de donkere kant is, maar aan andere kant vind ik wat lichtere delen ook wel weer wat toevoegen. en uiteraard die weg he, mooie lijn naar de verte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Zag er toch wel een paar minuten erg bijzonder uit hier. Heb even snel een foto uit het zolderraam gemaakt, foto is niet bewerkt en direct geëxporteerd van raw naar jpg. Eigenlijk een snapshot dus :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2680/4524024454_f82d6baaf6.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook ff snel een snapshot van mij, direct geschoten in JPEG, had niet in de gaten dat hij nog op JPEG stond. Is geen super foto maar ik vond de kleuren wel erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4034/img4589id.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe foto's Amstel en D-magic. Hier was het ook erg mooi, nu eerst maar ff het kaf van het koren scheiden van de geschoten foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Ziet er goed uit Amstel.

Heb zelf 1 a 2 uurtjes op het strand in Egmond aan Zee doorgebracht... was helaas niks bijzonders te zien. Dus maar naar huis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2685/4523528841_b24608d28b.jpg

klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
@Amstel76: Fraaie plaat! Weinig aan toe te voegen eigenlijk.
@D-magic: Hij staat nogal scheef geloof ik. Mooi licht.

Het viel mij enigszins tegen eigenlijk, maar het was wel een van de betere zonsondergangen. Ik heb er twee acceptabele (imo) uitgekregen. De tweede heeft wel een beetje last van vervorming.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2771/4523524977_20ca1352cb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4066/4523525021_bb6f9b68d3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties.

@Marceltuit,

erg lekkere kleuren zeg.

@Powerup,

Het zou zomaar kunnen want dat heb ik eigenlijk altijd maar nu kan het zijn dat het extra uitgelicht wordt door de krommende wal, die loopt niet recht maar in een bocht.

Je eerste foto vind ik wel leuk om te zien met dat donkere gebouw zo er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@D-magic: Inderdaad scheef maar wel prachtig die zon langs die hoogspanningsmast.

@marceltuit: Wauw gaaf man die rode baan, ik zie wel wat stof op je sensor zitten ;)

@PowerUp: Die eerste is mooi met de flat samen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

De zonsondergang was niet echt buitengewoon, ik had er meer van verwacht. Ben verwend aan de kust..
Verder niet slecht voor een eerste echte shoot met m'n nieuwe camera. De camera recht houden is ook nog een te leren kunst. :P

Afbeeldingslocatie: http://pjotrik.kicks-ass.org/foto/20100415/IMG_1090s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pjotrik.kicks-ass.org/foto/20100415/IMG_1096s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pjotrik.kicks-ass.org/foto/20100415/IMG_1104s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pjotrik.kicks-ass.org/foto/20100415/IMG_1108s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pjotrik.kicks-ass.org/foto/20100415/IMG_1109s.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Pjotrik op 15-04-2010 23:14 . Reden: Meer plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Amstel76 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:58:
@D-magic: Inderdaad scheef maar wel prachtig die zon langs die hoogspanningsmast.

@marceltuit: Wauw gaaf man die rode baan, ik zie wel wat stof op je sensor zitten ;)

@PowerUp: Die eerste is mooi met de flat samen.
Ja ik denk dat het stof op de filter is. Ik zag het notabene nog zitten toen ik de filter in de houder schoof, maar het kwam gewoon niet bij me op om het er even af te blazen 8)7

@powerup: eerste is erg mooi, silhouet met die paar lampjes is wel gaaf. ook hoe de zon half te zien is is wel leuk.

@pjotrik: mooi die sluiers :)

[ Voor 12% gewijzigd door Polariteit op 15-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotrik,

Die eerste vindt ik het beste. Vindt het mooi dat die wolkjes ge highlight worden en je daar echt verschilt ziet met de gewone lucht.

en ik ben toch niet de enige die last heeft van scheefheid blijkbaar :D

@Amstel,

Thanks.
Ik probeer er vaak toch wel op te letten of hij wel recht is maar blijkbaar ben ik zelf wat scheef :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

* Radiant is er ook op uit getrokken om de speciale zonsondergang te aanschouwen :)
Niet veel bijzonders inderdaad, maar toch nog wat leuke platen geschoten..

Afbeeldingslocatie: http://segv.nl/foto/img_5379-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://segv.nl/foto/img_5402-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://segv.nl/foto/img_5448-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Schaamteloze crosspost, maar voor diegenen die mijn testcase niet willen bekijken, wil ik toch deze plaat nog even showen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2010/Foto/Zonsondergang_Calatrava_3697_600.jpg
uit: [Testcase] Calatrava vs Eyjafjallajökull

mijn verontschuldigingen... in het vuur van het maken van m'n testcase vergeten mijn reactie op voorgaande pics te posten...
bij deze dus alsnog :)

@ Radiant: heerlijke kleuren, hou ik van ! De derde doet voor mij surrealistisch aan, en daarom zeker niet minder dan de andere twee :)
@ Pjotrik: de 4e plaat past er imho niet zo tussen. Een beetje een grijs plaatje ten opzichte van de andere die je gemaakt hebt. Wat betreft de horizon, verdiep je een heel klein beetje in photoshop en je zult zien dat dit heel eenvoudig te corrigeren is :Y Verder ook bij jou lekkere kleuren en voor een eerste keer een prima begin.
@ expression: die 2e :9~ het verloop van die kleuren vind ik erg mooi.
en @ de rest.... eigenlijk voor allemaal geldt: mooie lekkere kleuren :Y

[ Voor 49% gewijzigd door Gulf_5 op 16-04-2010 08:15 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@ Pjotrik: Zeker nette foto's voor een eerste keer met je nieuwe camera. Probbeer wel wat meer je horizon uit het midden te houden, dat maakt het wat levendiger :)

@ Radiant: Die 3e! :9

Ik heb ook wat plaatjes van de zonsondergang van vanavond. Zag er zeker leuk uit, maar was niet zo spectaculair als ik gehoopt had :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/temp/IMG_4563.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/temp/IMG_4643.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/temp/IMG_7626.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Pollewob schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:21:
@ Pjotrik: Zeker nette foto's voor een eerste keer met je nieuwe camera. Probbeer wel wat meer je horizon uit het midden te houden, dat maakt het wat levendiger :)

...
Moeilijke keus soms om iets de nadruk te geven. Daarnaast zag het zwart van de fotograven, en die wilde ik er niet op hebben. Maar dan kreeg je weer teveel lucht, dus uiteindelijk is het gedwongen 50/50. :+

En mijn reacties op de foto's: Ze zijn allemaal mooi. Zeker om wat ideeën te onthouden qua uitstraling, levendigheid etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotrik op 15-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@pollewob: mooi, Vooral de eerste en derde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 17-09 14:55
@Radiant, met name die derde vind ik erg geslaagd. Ik zou proberen om bij die andere twee de horizon uit het midden te halen.

@Gulf , mooi, lekker grote zon met mooi lijnenspel.

@Pollewob, die tweede heeft mooie lijnen. Derde heeft mooie kleuren, misschien een tikkie te donker aan de onderkant.

Zonsondergang viel mij gister ook wat tegen, had wat meer rood verwacht. Desalniettemin...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4524905043_fc02f23a9b.jpg

Alleen het stukje linksonder is mij eigenlijk iets te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow skipz wat een mooie plaat. Erg sfeervol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Mooi gevonden!

Wanneer ik zo het zonnetje erop zet krijg ik lensflares rond de zon, hoe doen jullie dat? Diagfragma, sluitertijd, filter of.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral géén filter en een goede lens. Flares wegwerken is een hel om te doen. Diafragma wat experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Zonnekap helpt ook gelukkig. UV filter bleek er achteraf ook nog opgezeten te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberendsen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
Erg sfeervolle plaat SkipZ

deze heb ik ook gisteren gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.michelberendsen.nl/GoT/hdr/hdr-zon-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat helpt alleen nog als er nog meer lichtbronnen in de buurt stonden. In een dergelijke situatie met de zon vol in beeld, heb je weinig nut van je zonnekap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Dat is natuurlijk weer zo. Overigens is de plaat geschoten met de 70-300, met mijn 35mm F1.8 was het onmogelijk om een flare-vrije plaat te schieten.

-edit-

Zo nog maar eens kijken voor mooie lucht en zon

[ Voor 16% gewijzigd door SkipZ op 16-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:15
@ SkipZ: mooie foto!

@ mberendsen: die vegen in de lucht maken de foto zeker aantrekkelijk :)

Ik ga ook maar eens een poging wagen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4527965462_63e070a759.jpg

Klikbaar voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Skipz; er is dus NIKS mis mee dat dat daar zo donker is. Dit is gewoon een hele goeie foto!!

@Marcel; :) ik ga binnenkort weer naar Ierland :) De helling was ook wat donker. Ik heb em zelf ook eens wat lichter gemaakt, maar ik vond het toch niet mooi.

@powerup; goed geraden :) meer van hetzelfde soort heuvels. Ik had hier juist gefocust op die slingerweg. Als ik links nog vanalles erbij deed, zou dat afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25
Gisteravond op Schevingen foto's wezen maken van de zonsondergang.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tyUsyd9erUHUBG9wwZLwT7TG/full.jpg

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@MewBie: Tof silhouet, dat lampje in de toren is echt gaaf. dat stukje water op de voorgrond had wat mij betreft weggelaten mogen worden, voegt niks toe in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
marceltuit schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:33:
@MewBie: Tof silhouet, dat lampje in de toren is echt gaaf. dat stukje water op de voorgrond had wat mij betreft weggelaten mogen worden, voegt niks toe in mijn ogen.
Heb het water er af gehaald op de onderstaande, klik voor groter formaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xfyWa4UgGfin3kw26nDvsF6c/thumb.jpg
Ziet er inderdaad beter uit

[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 19-04-2010 22:43 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's! Vooral die van MewBie en Skipz. Mooie sfeer. MewBie, ik vind het water niet direct storend, al is de 2e versie ook wel erg mooi.

Ik heb zelfs sinds kort een digitale spiegelreflex camera (EOS 450D) en ben vanavond voor het eerst eens wat foto's gaan maken. Jammer dat er niet net wat sluierbewolking of wat wolkjes waren, had de foto denk ik wel wat interessanter gemaakt. Anyway, één van mijn eerste foto's en ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4001/4528551127_e94e9bfc05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:00
De lucht boven en het water onder voegen niet zoveel toe, misschien wegcroppen tot landscape formaat? Da's het mooie van de moderne camera's, je kunt flink knippen en houdt nog steeds een deftige resolutie over.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mewbie: die is stukken beter inderdaad :)

@wsrdam: mooie silhouetten, maar ben het eens met mekkieboek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de feedback, ga ik wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ wsrdam: Mee eens met hierboven. Even een beetje croppen
@ Mewbie: De tweede versie erg leuk. Mooie compositie!
@ M van Akkeren: Vind de takken een beetje druk. Lucht is wel erg mooi!
@ mberendsen: Erg leuk de kruisende lijnen!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4045/4534935364_1a6680a8b5.jpg

edit: done

[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 19-04-2010 18:07 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ja flare wegwerken, verder niks aan doen :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

eejtje schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:22:
@ wsrdam: Mee eens met hierboven. Even een beetje croppen
@ Mewbie: De tweede versie erg leuk. Mooie compositie!
@ M van Akkeren: Vind de takken een beetje druk. Lucht is wel erg mooi!
@ mberendsen: Erg leuk de kruisende lijnen!

[afbeelding]

edit: done
tof shot! alleen is hij misschien beter als de persoon wat groter in beeld was geweest, en er wat meer stoel te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mewbie, ik vind de oorspronkelijke foto mooier, zou hem niet bijsnijden maar lekker zo laten.
Wsrdam, mooie plaat! Kleine aanmerking: het water oogt een beetje onrustig, een iets langere sluitertijd was misschien mooier geweest.
Eejtje erg mooi! Eindelijk eens mooie vignette in een foto.

Zondagavond aan de Kralingse plas

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4016/4530907694_e8d5d052d2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@MewBie:
De crop is mooier, erg fijne plaat! Lijkt wel iets scheef te staan.

@wsrdam:
Erg mooi resultaat hoor! Ik zou er ook wat water vanaf croppen. Verder nog even het zwarte spikkeltje in de lucht weghalen en misschien nog wat blacks erin om de details te laten dichtlopen.

@eejtje:
Ik vind hem gaaf! Flare is al weg zie ik? Misschien nog wat ruisreductie voor de grote versie.

@BOKEH:
Ik vind hem vooral overbelicht. Je hebt lichtmeting op de voorgrond gedaan? Daarnaast voegt het hele grote stuk voorgrond ook niet veel toe, je had er beter meer bomen en lucht op kunnen zetten mits die goed belicht waren geweest.

Ondergang/long exposure van gisteravond hier in de polder:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4066/4532601646_2194c3cb70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Amstel76 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:22:
@MewBie:
De crop is mooier, erg fijne plaat! Lijkt wel iets scheef te staan.
Heb hem een paar tienden van een graad rechter gezet. Rechter als dit lukt niet zonder pixels te gaan tellen :+

*beeeeep*

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)