"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Genomen vanaf de kade van Senj, Kroatië (zomer 2007):

Ik ben voornamelijk benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie tips/opmerkingen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Zuur!!! op 16-06-2008 00:22 . Reden: Foto's even verplaatst wegen ruzie met server ]

En nog een oude...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
1/ In een wildpark, een groep apen is te zien in het tegenlicht

2/ zonsondergang boven de Kafue

[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 01-08-2008 07:29 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
alleen eigen werk graag
[ Voor 44% gewijzigd door YellowCube op 08-08-2008 19:58 ]
1

2

3

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

gemaakt in denemarken aan het strand. Wilde eerst panorama maken, maar deze was de enige die niet bewogen was
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

De zonsondergangen daar zijn de indrukwekkendste die ik gezien heb tot nu toe (naja, uitzondering is zonsondergang aan gletsjer in Noorwegen).

edit: bedoelde 'compact ipv contact'.
@polthemol, thx,hij is idd beetje donker maar vind et wel leuk dat ie uit m'n compact kwam
[ Voor 24% gewijzigd door Nedra op 25-08-2008 10:32 ]
Verwijderd

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Commentaar is altijd welkom!
Edit:
Apart, in firefox ziet hij er anders uit dan lokaal op mn laptop.. Mis wat kleur in FF...
[ Voor 49% gewijzigd door OlivierF op 08-09-2008 23:02 ]
Ik vind hem er toch erg lekker uitzien. Mooie oranje kleurtjes. Maar ik heb dan ook kleurprofielen aanstaan in Firefox 3.OlivierF schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:00:
Apart, in firefox ziet hij er anders uit dan lokaal op mn laptop.. Mis wat kleur in FF...
Heb je hem toevallig als aRGB geëxporteerd ipv. sRGB? Die laatste wordt door browsers wel goed weer gegeven, en de eerste niet altijd.
Geen idee, kan het nergens terug vinden.. Photoshop staat op RGB modus, standaard is dat toch sRGB?TranceSetter schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:04:
[...]
Ik vind hem er toch erg lekker uitzien. Mooie oranje kleurtjes. Maar ik heb dan ook kleurprofielen aanstaan in Firefox 3.
Heb je hem toevallig als aRGB geëxporteerd ipv. sRGB? Die laatste wordt door browsers wel goed weer gegeven, en de eerste niet altijd.
Kijk voor de gein eens hier
http://picasaweb.google.c...oatie#5241017529416704098
Ik zie dus een enorm verschil tussen de foto die ik op tweakers heb gezet en die op picasa..
Edit:
Ja, kleurprofielen aanzetten lost het probleem op
[ Voor 23% gewijzigd door OlivierF op 08-09-2008 23:16 ]

Commentaar is welkom
[ Voor 4% gewijzigd door weebl op 08-09-2008 23:24 ]
Hoe zet je die kleurprofielen dan aan in FF3?TranceSetter schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:04:
Maar ik heb dan ook kleurprofielen aanstaan in Firefox 3.
Edit: Laat maar. Google is je vriend: about:config - gfx.color_management.enabled = true
[ Voor 19% gewijzigd door jfeelders op 09-09-2008 00:10 ]
Je plaat is aRGB, vandaar de vale kleuren in applicaties die standaard geen kleurprofielen ondersteunen. Onder Windows wordt het dan standaard geinterpreteerd als sRGB en onder MacOS als het kleurprofiel van je monitor (waardoor je zeker weet dat de kleuren altijd verkeerd zijn).OlivierF schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:00:
[...]
Edit:
Beide zijn over het algemeen 'kleiner' dan aRGB, waardoor kleuren standaard minder verzadigd weergegeven worden. Als in FF3 ondersteuning voor kleurprofielen wordt aangezet, zal hij aRGB plaatjes weegegeven zoals ze bedoeld zijn en niet alsof alles sRGB is.
Aangezien heel erg veel mensen browsers gebruiken die geen kleurprofielen ondersteunen, of deze ondersteuning nog uit hebben staan, is het verstandig om je plaatjes voor het web om te zetten naar sRGB. Lightroom en 'Save for web' in PS3 doen dit standaard, in alle andere gevallen moet je het zelf even doen (en doe dit ten alle tijden met 'Convert to profile' en niet met 'Assign profile').
Maar als de plaat juist geinterpreteerd wordt zijn de kleurtjes erg lekker
[ Voor 3% gewijzigd door Kheldar op 09-09-2008 16:05 ]
Niice, misschien ik toch ook maar eens de rest van je Amerika-foto's gaan bekijkenunconnected schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:04:
heerlijk al die zonsondergang fotos
hier mijn bijdrage (clickable):
[afbeelding]
golf van mexico gezien vanuit de everglades, florida
Mijn bijdrage, geschoten tijdens m'n vakantie:
Balatonmeer (Hongarije)

Vanaf de boot in de haven van Igoumenitsa (Griekenland)

Beide (nog) onbewerkt en clickable
@jeroenonline. Die 1e vind ik wat te centraal (zon en man) maar heeft wel potentie. De 2e vind ik wat te saai. Je hebt hier veel lucht, maar de lucht op zich is niet zo interessant.
[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 31-10-2008 10:15 ]
Ik vind de lampen aan de rechterkant onrustig, die vragen om aandacht. Evenals die paal o.i.d. rechtsbovenin. Het effect van de lucht is schitterend, maar vraagt niet echt de aandacht.OlivierF schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:00:
Hm, bij het zien van deze platen kan ik het niet laten een zonsondergang van afgelopen vakantie te posten:
[afbeelding]
Commentaar is altijd welkom!
Edit:

Zoiets? Komt uit het HDR topic waar AugmentoR mijn foto een beetje bewerkt had.
/edit: klik voor groot. HDR is idd vrij nutteloos voor deze situatie, kwam ik ook achter
[ Voor 45% gewijzigd door zonoskar op 06-11-2008 23:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bijvoorbeeldzonoskar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:47:
[afbeelding]
Zoiets? Komt uit het HDR topic waar AugmentoR mijn foto een beetje bewerkt had.

Genomen vanuit de auto, daarom niet helemaal scherp. Wel mooie dreigende wolken vond ik. Klik voor iets groter.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Hmm.. de linker foto is dus een portret georienteerde foto, maar dat snapt de thumb niet. Als je klikt komt de foto dus beter uit.

Wie niet waagt mist altijd!
Verwijderd
Kanaal Hasselt vanop Tuikabelbrug

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 20:10 ]
@Jochem, de tweede foto vind ik prachtig, hoewel de link naar een zonsondergang mij een beetje ontgaat...
Q Zonoskar, prachtige waterloze zonsondergang!
Hierbij de mijne:

Oostvaardersplassen.
Wel weer met water in de foto
greetz,
Erik
De kleuren zijn iig erg mooi, maar de compositie vind ik minder.
Hoi Jeroen, tnx voor je commentaar!J3roen schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:51:
@eviz: De horizon staat scheef en dat leidt af. Verder is de verhouding 1:1. Als je meer de nadruk op de mooie lucht wilt hebben (wat ik verwacht) dan had 2:3 beter uitgepakt denk ik.
De kleuren zijn iig erg mooi, maar de compositie vind ik minder.
Die scheve horzizon, damn. Hij oogt overigens wel schever: de horizon was in he echt ook niet helemaal vlak.
En voor wat betreft de vlakverdeling: ik wilde graag de oever en het gras in het water op de foto hebben en ook het verloop van oranje/paar naar blauw in de lucht behouden.
Smaken verschillen
greetz,
Erik
de zon was -net- onder. Of moet er voor een zonsondergang ook daadwerkelijk een zon opstaan?! Ik zie overigens in die foto een kleine 'zonneflare'.EviZ schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:42:
Op deze pagina staan prachtige zonsondergangen....
@Jochem, de tweede foto vind ik prachtig, hoewel de link naar een zonsondergang mij een beetje ontgaat...
Een quote van een oud bericht, maar ik snap gewoon niet waarom dat zo is. Heb net internet afgestruind, maar ook daar kon ik geen antwoord vinden. Waarom is het zo dat wanneer je het diafragma knijpt dat niet alleen je scherptediepte groter wordt, maar ook je voorgrond (relatief) lichter? Je sluitertijd wordt wel langer, maar dan word het opgevangen ligt toch niet anders?Zoefff schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:48:
[...]
Door het diafragma te knijpen, en een relatief lange sluitertijd te nemen. Zie beide foto's een aantal posts van mij terug, die zijn gemaakt op f/10 en f/7.1 oid
Kan iemand mij uitleggen waarom de verhouding tussen het licht dat de sensor opvangt van de voorgrond en die van de lucht beter wordt bij een geknepen diafragma? Wellicht ongepast om deze vraag hier te stellen, maar ik kan het nergens vinden.
Wat vinden jullie er van?

Ik vind 'm super!Nohead schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:33:
Hier een ging de zon onder in Anaxos/Lesbos/Griekenland
[afbeelding]
Die van EviZ ook trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door AugmentoR op 10-11-2008 23:31 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Waarom heb je deze in portrait geschoten? Persoonlijk had ik 'm liever in landscape gezien.Nohead schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:33:
Hier ging de zon onder in Anaxos/Lesbos/Griekenland
[afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Goede vraag... geen idee eigenlijk vond de compositie zo wel mooi eigenlijktimovd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:13:
[...]
Waarom heb je deze in portrait geschoten? Persoonlijk had ik 'm liever in landscape gezien.
Volgens mij heb ik hem ook wel ergens in landscape geschoten maar vond het toen toch minder geslaagd.
Hier nog eentje maar wel mindere warme kleuren er in.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

[ Voor 26% gewijzigd door wolver1ne op 22-12-2008 20:31 . Reden: plaatjes zijn nu gelinkt naar flickr ]

Bora Bora

'k Vind die laatste van wolver1ne ook errug mooi
[ Voor 25% gewijzigd door antonboonstra op 11-08-2021 16:47 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Deze zijn van 2 weken geleden op texel. Incl een Timelapse

Verwijderd

Erg leuk gedaan! Fiets silouhet maakt van een al mooie zonsondergang een schitterend plaatje!Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:06:
Deze foto heb ik deze zomer gemaakt ergens in twente tussen de weilanden. Heb met photoshop een beetje gestoeit met belichting en contrast. Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Ik heb gisteren een vergelijkbare gemaakt:

En nog 1 met de fish.

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 28-12-2008 17:10 ]
Verwijderd
@renio: Zonder boom is denk ik mooier, maar zeker een mooie wolkenmantel!
@mngm: Mooie weerspiegeling, alleen een beetje weinig contrast
Hier 1 van mezelf, geschoten vanaf m'n dakterras, dus qua compositie was er niet heel veel mogelijk. De huizen en bomen e.d. zijn bewust zo donker gemaakt, ik vind het zelf wel wat hebben zo..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Hier wat van mij:
Ålesund in Noorwegen:

Klik voor groter.
Nog een keer Ålesund, nu een panorama vanuit een uitkijkpunt:

Klik voor groter.
Bandfoto gemaakt bij de repetitieruimte:

Klik voor groter.
Ik heb geen van de foto's bewerkt op wat kleine saturation correcties e.d. na (en het stitchen van de panorama natuurlijk).
Alvast bedankt voor het kijken
Mooi foto's! Vooral de laatste en de pano.
Heb hier ook ff snel aan de panorama geknutseld als je het niet erg vindt.
Hier eentje van mij van een paar dagen geleden.

To be determined...
Vignetting corrigeren.
Wit licht puntje in het midden wegshoppen. Lijkt wel een hotpixel, leidt een beetje af van de rest van de foto.
Beetje scherpte.
Als je een goede bewerk programma hebt, speel gewoon met de settings en kijk wat er uit komt. Maar ga niet te ver.
[ Voor 27% gewijzigd door wolver1ne op 31-03-2009 19:41 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Het witte puntje was mij nog niet opgevallen, maar ik zie wel dat het inderdaad irritant is. Gelukkig is het geen hot pixel. De scherpte is inderdaad niet goed, dat vond ik al jammer, voortaan maar niet meer handmatig scherpstellen als ik mijn bril op heb (glazen kloppen niet meer).wolver1ne schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:40:
@MaNdM
Vignetting corrigeren.
Wit licht puntje in het midden wegshoppen. Lijkt wel een hotpixel, leidt een beetje af van de rest van de foto.
Beetje scherpte.
Als je een goede bewerk programma hebt, speel gewoon met de settings en kijk wat er uit komt. Maar ga niet te ver.
To be determined...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
@gutteguttegut: Mooi standpunt , lekker scherp en goed van kleur, weinig commentaar op
Vandaag @ scheveningen aan de pier , helaas achter glas(dus geen vuiltje op de lens).

[ Voor 25% gewijzigd door degroot op 07-04-2009 23:45 ]
www.degroot-it.nl

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|

Kwaas, al zie je het HDR niet zo goed, is dit wel een hele mooie plaat. Mooie kleuren!
Jeroenz18, cool! Ook een goed moment zo te zien
[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2009 09:12 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Zal eens ff kijken wat ik er van kan maken...J3roen schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:01:
@kwaas: Hij is wel erg donker en een beetje vaal. Wellicht even bewerken?
Verwijderd

Verwijderd
MaNdM: Wat wolver1ne zegt, plus dat je gewoon moet spelen met de settings tot je het gewenste resultaat krijgt. Digitale foto's niet bewerken is haast zonde omdat je met een klein beetje bewerking toch een heel fijn resultaat kunt behalen.
Sallin: Erg mooi die diepe blauwe tinten, en het kleine restantje zonlicht in de verte.
wolver1ne: Niet echt een bijzonder onderwerp, maar de kleuren daarentegen zijn erg fijn!
Gutteguttugut: Deze foto doet, vanwege de nabewerking, mij niet veel. Veel detail is verloren gegaan doordat de foto té donker is.
degroot: fijne reflecties op het water in her zilveren licht. Ik vind de crop echter iets te ruim genomen.
Cashmoney: Erg fijne plaat!
Xa!pt: Beetje klein om te beoordelen
Amstel76: sorry, maar de foto doet mij niet zo veel...
Kwaas: Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik vind hem oke, maar aan de andere kant vind ik hem ook niet zo bijzonder omdat het hoofdonderwerp, de ondergaande zon, net iets té ver achter de bomen zit.
Jeroenz18: Ik vind het idee leuk, alleen jammer dat de foto nét iets te donker is.
Kwaas: Zie comment op jouw vorige foto.
King of rats: Fijn formaat die plaat!
Tukkertrukker: Oe! erg mooie kleuren dit. Toevallig met een ND filter gedaan?
Keninneke: Ik denk dat de witbalans niet helemaal correct is, de foto doet overmatig blauw aan namelijk.
wolver1ne: Met een andere crop (een heel stuk van de bovenkant met name) zou de foto veel krachtiger zijn naar mijn mening.
De tweede vind ik dan wel weer stukken beter
Hier een foto van Tibidabo vanaf het dakterras

Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen