kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Verwijderd

Nee hoor, prima zoVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:26:
Gisteren geschoten vanaf de Willemsbrug in Rotterdam. Het was niet makkelijk, gezien er vaak genoeg schepen passeerden (wat bepaald niet handig is voor een panorama opname). Vind hem wel aardig, maar is misschien iets te donker geworden.
[afbeelding]
Verwijderd
Linkerkant van de brug, halve hoogte. Die kabel is gebroken?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:26:
Gisteren geschoten vanaf de Willemsbrug in Rotterdam. Het was niet makkelijk, gezien er vaak genoeg schepen passeerden (wat bepaald niet handig is voor een panorama opname). Vind hem wel aardig, maar is misschien iets te donker geworden.
[afbeelding]
edit: verder erg mooi
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:03 ]
Ziet er top uit.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:26:
[afbeelding]
Als je op de foto klikt (en dus "het orgineel" bekijkt) is die "plakfout" niet meer zichtbaarVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:02:
[...]
Linkerkant van de brug, halve hoogte. Die kabel is gebroken?, of toch een "plakfout"
edit: verder erg mooi
Zeker puike plaat
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
met wat voor instellingen gemaakt ?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:26:
[afbeelding]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Oeh, lekker kleurverloop!djengizz schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:22:
Zonsopgang dan maar. Vanmorgen vroeg gemaakt:
Nog 2 van mij:
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Zeer belangrijke informatie: Inventaris

En deze was vorige week, bij het Tjeukemeer:

Life is what you make of it. Always has been, always will be.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Jammer alleen altijd dat de luchten maar kort zo mooi zijn......
Camera: Nikon D70 + Sigma 24-135mm lens
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
@ RobbertJ - Voor elk wissewasje een nieuw topic openen is ook wel wat gek nie? Nee, maar zonder gekheid.... Ze zijn er natuurlijk niet voor niets die verzameltopics. Ik heb het enkele seconden overwogen, maar bedacht me dat er dan waarschijnlijk wel iemand ging zeggen dat er ook een verzameltopic voor is. Daarom leek me dit toch beter.
Verwijderd
Was m'n eerste dag met m'n nieuwe Canon EOS 350D dus nog even wennen allemaal, had ook nog nooit eerder met een SLR geschoten.

En nog eentje van afgelopen zondag in dezelfde omgeving genomen (Killiney Hill):

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 22:57 ]
Beide onbewerkt.

(vorige week)

(paar uur geleden)
Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Ik zelf vind deze foto eigenlijk best wel heel erg mooi wat betreft de kleur. Verder zie je niets op deze foto.
Toestel : Nikon Coolpix
Klik hier voor de grote versie.
Klik hier voor wat Exif info.
* Qui-Gon Jinn schaamt zich een beetje voor zijn allereerste eigengemaakte geposte foto.
[ Voor 10% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 07-02-2006 16:03 ]
behalve dan de lantaarnpaal en de autoQui-Gon Jinn schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:02:
Deze foto heb ik vorig jaar gemaakt vanaf het balkon van m'n flat op de 4e verdieping.
Ik zelf vind deze foto eigenlijk best wel heel erg mooi wat betreft de kleur. Verder zie je niets op deze foto.
Toestel : Nikon Coolpix
[afbeelding]
Klik hier voor de grote versie.
Klik hier voor wat Exif info.
* Qui-Gon Jinn schaamt zich een beetje voor zijn allereerste eigengemaakte geposte foto.
Maar met een beetje croppen valt dat goed weg te werken... verder idd wel mooie kleuren.
aan de exif te zien is het eigenlijk een zonsopgang he
[ Voor 6% gewijzigd door ETM op 07-02-2006 16:26 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Zijn monitor zal wel iets donkerder staan dan die van ons.ETM schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:25:
[...]
behalve dan de lantaarnpaal en de auto
Maar met een beetje croppen valt dat goed weg te werken... verder idd wel mooie kleuren.
aan de exif te zien is het eigenlijk een zonsopgang he
De enige zonsondergangfoto die ik had

Op verzoek van de heren hier beneden het 'oerlelijke' kader en tekst weggehaald....in my defence: dit waren de aanlever vereisten voor een Kodak foto-contest.......
[ Voor 46% gewijzigd door MasterMaceMichu op 16-02-2006 19:30 ]
@Pelle: lekkere lucht, lekker scherp, maar iets te verscherpt? Och, wat zal het, iig mooi hoe de zonnestralen zo nog een paar wolkjes weten aan te stippen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Een ondergaande zon op een besneeuwde lege piste in Winterberg (voor de kenners: de kinderpiste voor De Brabander).
Plaatje zelf is niet veel bijzonders, eerlijk gezegd vind ik hem niet echt mooi qua kleuren en een storende paal.
Het verhaaltje er achter is wel interessanter: Ik was een tochtje op de skies aan het maken met mijn camera om mijn nek. Het display van het barrel werkte niet meer (van de kou denk ik, nu werkt het weer), en ik kon dus niet zien wat ik deed, enkel met het kleine zoekertje.
Het was 17:00 (kwam ik te laat achter omdat mijn telefoon mijn klok is, en die haal ik niet continue uit mijn zak), en de liften waren dicht

De rest van de foto's zijn van het kaliber 'vakantiekiekjes', dus die bespaar ik jullie maar
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

#1 vind ik de zon net iets te fel en op een nare plek
#2 hier is dat veel beter. Goeie foto, lekkere diepte
#3 ook erg fijn. Het beetje blauw voegt hier een hoop toe imo
#4 geef mij de vorige maar (zo te zien dezelfde plek)
#5 iets te abrupt afgesneden bovenin
#6 Mooi effect. Ik twijfel nog wel of ik de zon nou fijn vind of niet.
#7 Voor mij de beste van je 'zon-door-het-riet' foto's
maar ze tippen niet aan nummer 6 uit je vorige reeks
net als bij 3 ben ik wel gecharmeerd van een foto waarbij het object helemaal aan een zijde staat, maar toch zonder dat er een ongelijke gewichtsverdeling is.
[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 27-02-2006 09:44 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
eentje vanuit Afrika (Zambia, 2004)

en Sri Lanka januari 2006

Mooie foto's!!wolly_a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:37:
Oeh, er was weer zo'n heerlijke zonsondergang dit weekend.... en ik had warempel nog tijd ook!
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Zag net nr 2 op tv Gelderland langskomen.
Zonsondergang boven de ENCI aan de Maas, net ten zuiden van Maastricht.
Volgens mij de enige zonsondergang die ik tussen mijn foto's kon vinden.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
cd'tje voor de lens gehouden, 2 stops onderbelicht en dit is wat er uit komt.

Wat ontzettend sprookjesachtigCommunicator schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:10:
Al een oudje, maar toch goed geslaagd vind ik. 's Ochtends vroeg (een zonsopgang dus...) in Yosemite:
[afbeelding]
Op verzoek van de heren hier beneden het 'oerlelijke' kader en tekst weggehaald....in my defence: dit waren de aanlever vereisten voor een Kodak foto-contest.......
Verwijderd

helaas wel dik overbelicht
2. Geschoten vanaf de Tafelberg, Zuid-Afrika

Deze plaatjes vond ik wel aardig gelukt...
niet bewerkt en geschoten met een compact olympus cameratje
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 12:17 ]
Alle foto's klikbaar voor 1024*767; niet geplaatst in chronologische volgorde zoals je wel zal zien.

Verwijderd
Mooi rond en een perfecte spiegeling.

Wegvliegend van de ondergaande zon.

Het uitzicht vanaf de parkeerplaats.

Tijdje geleden alweer, toen ik m'n D50 net had.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Jep, wat leveling enzo. Maar het origineel is ook al heel mooi van kleurjfeelders schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:14:
Prachtige kleuren Vaal! Zit daar nog een nabewerking aan vast?
Kan niet stoppen met ontploffen!
In iedergeval is het het uitzicht van me balkon en zolder.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Laat ik er ook maar weer eens een zonsondergangetje tegenaan gooien:
Ook te vinden op mijn site, waar ik de laatste dagen wat meer zonsondergangen (danwel -opgangen) op heb gezet
Mooie plaatjes Sander vooral die van http://www.kraagjes.nl/daily/2006/06/13Zoefff schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:27:
@ Lightspeed22, probeer een andere plek te vinden om je foto's te hosten, dit heeft niet zo veel zin gok ik
Laat ik er ook maar weer eens een zonsondergangetje tegenaan gooien:
Ook te vinden op mijn site, waar ik de laatste dagen wat meer zonsondergangen (danwel -opgangen) op heb gezet
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Wist je dat een pola-filter onder die hoek nauwelijks uitmaakt? Onder 90graden is deze het effectiefst.Bob Popcorn schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:26:
[...]
Jep, wat leveling enzo. Maar het origineel is ook al heel mooi van kleurIs overigens met een pola filter geschoten.

[ Voor 19% gewijzigd door Bertuz op 03-07-2006 14:33 ]

De wolken waren indrukwekkend, maar het was nog best licht, en ik had niet genoeg tijd om te wachten tot de zon onder was. Toen maar 3 stops onderbelicht, met dit als resultaat. Wat vinden jullie ervan?
vooral die 2e plaat van genesiz met die vogel, prachtig!
Bertuz, ik schiet zelf ook met een Z10, heeft inderdaad nogal eens last van flare he. Met diafragma en richting/hand voor lens kun je er vaak nog wel iets tegen doen. Maar helemaal weg gaat ie niet altijd...
Zou een uv-filter er daadwerkelijk tegen werken?
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
2 Don Det - Laos - maart 2006
3 Friesland - Juni 2005
hmm volgens mij heb ik wat met zondsondergangen met water
Vond hem best wel goed gelukt maar nu ik jullie foto's zie denk ik daar een beetje anders over.
commentaar/opmerkingen zijn welkom (klikbaar)
niet bewerkte: http://users.telenet.be/attica/got/Zon.jpg
[ Voor 120% gewijzigd door Attixx op 15-07-2006 22:34 ]
Die eerste en de tweede zijn erg strak. De 2e zou opzich wel ietsje lichter mogen, zodat de paarden er wat meer uitspringen. Op de rest van je foto's is niet veel op aan te merken. Technisch gezien allemaal ok, maar van de serie pringen de eerste 2 er toch wel uit.djengizz schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:16:
Zonsondergang van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem nog wat opgelicht zonder teveel ruis te krijgen en hij is zeker in het groot nu een stuk beter.justawitte schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:45:
De 2e zou opzich wel ietsje lichter mogen, zodat de paarden er wat meer uitspringen.
Tnx.
Zoals ik vanmiddag op irc ook al zei: Prachtige platen! Die laatste is met die scheve horizon is zeker geslaagd en rest mag er absoluut ook wezendjengizz schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:16:
Zonsondergang van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
welke instellingen qua diafragma / sluitertijden / witbalans gebruiken jullie voor het fotograferen van een zons ondergang??
ik krijg het nl. niet voor elkaar.
veel te donkere fotos waar de zon uitspringt als "mars / gloeilamp".......
(zoals op de foto's hier onder, terwijl de lucht nog goed blauw was)
hier een voorbeeld van hoe mijn foto's en 9 vd 10 keer uitzien:
Focal Length: 300mm
Exposure Mode:
Metering Mode: Multi-Pattern
1/1250 sec - F/5.6
Exposure Comp.: 0 EV
Focal Length: 300mm
Exposure Mode: Manual
Metering Mode: Multi-Pattern
1/800 sec - F/10
Exposure Comp.: 0 EV
[ Voor 7% gewijzigd door Hedster op 25-07-2006 22:38 ]
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

[ Voor 59% gewijzigd door wisselwerking op 29-07-2006 15:35 ]
Ik heb er een wallpaper van gemaakt, maar de foto's zijn niet anders gecropped dan ze waren. Wat vinden jullie van de compositie en de rest?

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 29-07-2006 00:00 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Erg lekkere plaat hoor! Alleen ik stoor me toch aan de scheve horizon en je moet het wel hebben van de bewerking. Ik had hem anders bewerkt.Attixx schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:30:
Ik ben niet zon fotograaf, maar deze had ik ooit eens gemaakt voor school.
Vond hem best wel goed gelukt maar nu ik jullie foto's zie denk ik daar een beetje anders over.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 29-07-2006 00:59 ]
Zoals al door iemand anders aangegeven werd is de horizon scheef, toch ook iets waar ik mezelf ook wel aan kan storen (alhoewel ik zelf ook moeite heb met "recht" fotograferenAttixx schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:30:
Ik ben niet zon fotograaf, maar deze had ik ooit eens gemaakt voor school.
[afbeelding]
In tegenstelling tot wat hier net gezegd werd vind ik de bewerking wel een succes, in mijn ogen versterkt het de sfeer van de zonsondergang. Als enig puntje van kritiek kan ik wel zeggen dat ik de rechter onder hoek net iets te donker vind, maar daar ontkom je bij een foto zoals deze niet echt aan denk ik..
Ik kan inzien waarom je vind dat de nabewerking de zonsondergang versterkt maar voor mij is het te onwerkelijk, ik voel dat het niet klopt.Neo_TGP schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:13:
[...]
Zoals al door iemand anders aangegeven werd is de horizon scheef, toch ook iets waar ik mezelf ook wel aan kan storen (alhoewel ik zelf ook moeite heb met "recht" fotograferen), maar dat is als je toch al aan het bewerken bent zo bijgewerkt..
In tegenstelling tot wat hier net gezegd werd vind ik de bewerking wel een succes, in mijn ogen versterkt het de sfeer van de zonsondergang. Als enig puntje van kritiek kan ik wel zeggen dat ik de rechter onder hoek net iets te donker vind, maar daar ontkom je bij een foto zoals deze niet echt aan denk ik..
Verwijderd

@herelam: schitterende plaat. Zou persoonlijk nog iets van de onderkant croppen.
[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 31-07-2006 22:30 ]

Helaas heb ik de grotere versies nog niet online staan.
Ik hoop ook dat m'n servertje de load aan kan. Hij is de laatste paar dagen al niet echt stabiel.
Damn wat zit er veel goeie stuff tussen
Van de mijne heb ik nog wel een grote versie, mocht je die willen hebben.gabiballetje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:28:
Teveel mooie foto's, te weinig op wallpaper formaat of poster formaat
Damn wat zit er veel goeie stuff tussen
Verwijderd
Hopelijk zijn ze 'waardig' om in dit forum te laten zien
1

2

3

Verwijderd

BIjna een week geleden genomen op weg terug naar de camping in Zuid-Frankrijk
Verwijderd
Thanks voor de comments.nomad85 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:49:
je signature op de foto's mag wel wat kleiner, maar het zijn wel mooie pics
Ik zal mijn signature eens wijzigen. En vergelijken.
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen