* I reject your reality and substitute my own!
1

2

3

4

5

6

7

8

De eerste 2 zijn klikbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 13-06-2005 23:58 ]
Optisch bedrog door de rechterkant. Ik had het ookSuperdeboer schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:24:
Prachtplaat. Zonder meer, alleen heb ik 't idee dat de horizon van links naar rechts naar beneden afloopt, maar 't kan ook optisch bedrog zijn, juist doordat diek kustlijn daar naar de camera toeloopt.
Hoe dan ook, fijne kleuren, interessante compositie: kijkt lekker weg!
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Commentaar zou leuk zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens op 14-08-2005 00:22 ]

I am the great Cornholio!
Ongenadig mooi! Welke lens/camera?Jasper schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:56:
Jeeeeej, zonsondergangen \o/ Ik doe mee..
Haters everywhere but I don’t really care
Op de een of andere manier word ik de lucht ingeschoten op jouw foto's. Dit is een beetje irritant eigenlijk. Er staat te weinig ''grond'' op de foto's.

2

3

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Dat is me al eens eerder verteld, heb alleen geen betere fotos op het momentkeanu_ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 09:55:
[...]
Op de een of andere manier word ik de lucht ingeschoten op jouw foto's. Dit is een beetje irritant eigenlijk. Er staat te weinig ''grond'' op de foto's.
Maar k zal er aan denken de volgende keer

I am the great Cornholio!
genomen met een Dynax800si Tamron 24-135 op 400asa fuji film

Ze zijn een maand of 2 geleden gemaakt, om 5 uur 's ochtends. Ik werd wakker, ging naar de wc, en zag een prachtige roze gloed door het raampje komen. heb direct de camera gepakt en ben op het dak van de garage geklommen om de eerste foto te maken. De tweede foto heb ik even later voor op straat gemaakt, toen ik ijn ochtendkrant ging bezorgen. Ze zijn geen van beiden bewerkt, alleen verkleind.

Een reeks prachtige foto's. Door scherpe kleurschakeringen krijg ik echt het gevoel alsof ik de wolken kan vastpakken. De compositie, de kleuren, het gevoel. Echt toppersJasper schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:56:
(...)
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd

scheef? maar vond het wel wat hebben eigenlijk...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 13:41 ]
Jammer dat de foto zo scheef isVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:46:
Laat ik ook eens een poging wagen.
Florida, de golf van Mexico:
[afbeelding]

Je hebt de pier recht erop gezet, maar die hoort juist schuin te lopen en de horizon hoort recht te staan.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ik zag vanavond ook een mooi gekleurde hemel, en hiervan zijn de volgende foto's genomen.
Cam betreft een Konica Minolta Dimage G600, alles op automatisch.
De foto's zijn wat aangepast, iets hoger contrast, iets donkerder en iets meer scherpte.
Commentaar is welkom, de foto's zijn genummerd van links naar rechts, en van boven naar beneden.
Foto's nummer 5 en 6 vind ik het mooist. Die felle kleuren alleen al

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 28-08-2005 22:19 ]

Clique
Best lekkere kleurtjes vond ik zelf
[ Voor 40% gewijzigd door Zoefff op 28-08-2005 23:08 ]
And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
Wit bordertje eromheen en in de verkoop gooien zou ik zeggen...
[ Voor 88% gewijzigd door bgrr op 05-09-2005 02:32 ]

op de Noordzee tijdens een dagje zeevissen
4 kabeljauwen uit het water getrokken
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Thanks. Dit is geschoten met een 300D en de Tokina 12-24 f/4.matthijst schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 06:34:
Ongenadig mooi! Welke lens/camera?
no_useforaname schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:49:
He Jasper, op welke planeet heb jij die foto's genomen? Wat een ontzettende gave foto's zeg!
Lekker bezigZoefff schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:04:
Net nog even een zonsondergangetje gescoord op 't strand:
Dankje! Gewoon vaak genoeg op jouw fotoblog gekeken, en dan maar nadoen

Frappant detail is wel dat de wolken die je ziet de enige wolken in de hele omgeving waren. Die hadden zich allemaal verzameld om de zon leek wel, heel merkwaardig

Gemaakt met een brakke Medion MD9700 (zo'n beetje slechtste cam ooit, kon je inruilen maar had geen bonnetje meer) ergens in Denemarken.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Genomen in Bodrum, Turkije

Lahaina, Maui. (Maui is een eiland en Lahaina is een dorp. De staat heet Hawaii en het land is de VS

Mooie kleuren in de lucht!

Ook weer in Lahaina, Maui. Gemaakt op 25 juli, 19:06 lokale tijd (GMT -10).
Ook hier weer mooie oranje kleuren in de lucht. Dit keer wat meer ingezoomd en vandaar geen blauw...

Kailua-Kona, Big Island of Hawaii. Gemaakt op 3 augustus 18:57 lokale tijd (GMT-10).
Echt waar! Deze kleuren waren echt zo enorm oranje-rood! De zon zelf is mooi geel. Foto is een beetje bewerkt. Contrast verhoogt, helderheid verlaagd en iets meer saturation.

Tussen Mauna Loa (4,3km) en Mauna Kea (4,3km) (Mauna = berg), Big Island of Hawaii. Gemaakt op 4 augustus 2005 18:56 lokale tijd.
Op 2800meter hoogte was ik nog net op tijd om deze enorm mooie zonsondergang te kunnen fotograferen. Ook deze foto is een beetje bewerkt. Het contrast wat verhoogd en de helderheid wat verlaagd.
Verder heeft mijn vader nog een mooie zonsondergang op de top van de Mauna Kea, die 4,3km hoog is, kunnen fotograferen. Ik had zelf wat last van hoogteziekte en ging hyperventileren
Alle foto's zijn genomen met de Canon EOS 350D en de kitlens.
Heb er hier een paar van rondom zonsondergang...
Blogger staat linken schijnbaar niet toe en kan niet uploaden...
http://www.mthalen.blogspot.com/
[ Voor 86% gewijzigd door matthijst op 02-09-2005 05:58 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Hmm Monument Valley...matthijst schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 05:57:
edit:
Heb er hier een paar van rondom zonsondergang...
Blogger staat linken schijnbaar niet toe en kan niet uploaden...
http://www.mthalen.blogspot.com/
Verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:35 ]
Verwijderd
Je mag hem nu ook wel op A4 afdrukken hoorVerwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:49:
nr2 o_O mooi zeg! Als ik die had gemaakt, zou ik hem op A4 laten afdrukken
en zonsopgang ben ik "verslaafd" aan, mist/dauw over het land, de zon die een poging doet dat te verdrijven enz. ik zet niet me wekker er voor,maar als ik tijd heb dan sta ik bijna te wachten
Verwijderd
Ik had voor vanochtend ook mijn wekker(s) gezet, maar het bed lonkte toch te sterk. Als nu zie hoe mooi de dag is, heb ik er wel een beetje spijt van. Discipline he?
Ik was betaald wakker, nachtdienst, nou ja 12uurs (20.30 -08.30)Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:33:
Haha, zeer attent!
Ik had voor vanochtend ook mijn wekker(s) gezet, maar het bed lonkte toch te sterk. Als nu zie hoe mooi de dag is, heb ik er wel een beetje spijt van. Discipline he?

[ Voor 38% gewijzigd door Superdeboer op 03-02-2006 14:01 . Reden: linkjes naar grotere exemplaren toegevoegd ]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ik heb even linkjes erachter gehangen, naar versies van 800px breedte. Enjoy!
Soep je hier ook iets aan? Of werk je met speciale filters voor je lensje ofzo? Want dit is wel extreem mooi, ikke wille ookJasper schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:56:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
ej die heb je in culemborg gemaaktSuperdeboer schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:54:
Een mooie zomerse woensdagavond aan de rivier De Lek. Nee de horizon staat niet scheef, er zit een bocht in die rivier.
vanaf dat bankje bij het spoor? die op de dijk staat zegmaar?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 13:01 ]
Correct, over.
Affirmative.vanaf dat bankje bij het spoor? die op de dijk staat zegmaar?

Zonsondergang in Twente, paar dagen geleden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Was vanavond te zien in Groningen.
De foto's van Jasper vind ik bijvoorbeeld erg mooi, en waarschijnlijk komt het omdat zowel voorgrond als achtergrond (zon) gelijkmatig belicht zijn. Dat geeft imho een veel beter effect
http://home.wanadoo.nl/atinge/shit/uitzicht.jpg
Linkje van gemaakt, je foto was 1600*1200 px. Maximaal foto's van 600 px breed posten graag!
[ Voor 30% gewijzigd door Zoefff op 07-09-2005 21:31 ]
In dit geval is de scheve horizon wel erg storend, omdat de horizon zo sterk afsteekt bij een overigens mooie zonsondergang.
Okay, een netjese repost als het magRobertJ schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:25:
Deze had ik nog liggen uit mijn oude Minolta F200 compact digicam, wel aardig op zich , alleen een flinke hoeveelheid ruis... Storend?
http://home.wanadoo.nl/atinge/shit/uitzicht.jpg
<span style='color:#0000DD;font-weight:bold;'>Linkje van gemaakt, je foto was 1600*1200 px. Maximaal foto's van 600 px breed posten graag!</span>

graag reacties!

Edit: Even verkleind, was ik vergeten!
[ Voor 49% gewijzigd door Roland_EM25 op 07-09-2005 23:33 ]
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Eens. Alleen: hoe voorkom je dat ?Zoefff schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:50:
Een deel van de zonsondergangen in dit topic vind ik erg mooi, maar een groot deel vind ik juist heel saai. Vaak staat er een felle zon op, en is de omgeving volledig zwart. Onze ogen hebben gelukkig een automatisch diafragma waardoor je dat effect niet krijgt, maar de camera kan hier zelf geen rekening mee houden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Konica Minolta Dimage Z5, niet gephotoshopt
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Door het diafragma te knijpen, en een relatief lange sluitertijd te nemen. Zie beide foto's een aantal posts van mij terug, die zijn gemaakt op f/10 en f/7.1 oid
De eerste twee na een dag wat lichte regen, de laatste net na een enorme hoos-bui ... je ziet het wolkenfront wegtrekken en de zon komt net achter het wolkenfront en net boven de berg tussendoor
Klikbaar voor een versie van 1600x1200

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 07-09-2005 23:51 ]
RobertJ: prettige kleurtjes alleen inderdaad wel erg veel ruis... grappig dat de weerspiegeling zowat nog mooier is dan de lucht zelf
Roland_EM25: leuke foto, alleen ik mis ontzettend dat topje van de mast...
Deathchant: #2 en #4 krijgen bonuspunten van mij; lekker hoor! #5 is ook mooi, maar dan zou ik wel een stukje van de zwarte onderkant afcroppen, want dat leidt nu wel erg veel af van het lichtspel in het centrum; verder zou ik misschien nog iets aan de exposure doen in Photoshop. Ik zit dan aan zoiets te denken:

BTW, die data zo groot op de foto leidt wel een beetje af vind ik; das wel jammer... zou ik niet doen.
bedankt voor je commentaar.. ik persoonlijk vond 3 en 4 de beste. maar ik heb er nog veel meer. Ik zal ze zo drek even posten.....
Die data zet ik in vervolg uit!
ikzelf ben een leek op foto's. ik had nog nooit eerder foto's gemaakt en deze komen rechtstreeks uit de camera.....
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 08-09-2005 00:33 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

[ Voor 83% gewijzigd door tiguan op 07-02-2008 16:36 ]

Allebei genomen in juni 2002 op het Oostendse staketsel. De tweede foto heeft ook in de Oostendse gids gestaan!
Foto's zijn genomen met een antieke Kodak DC280, die echt prachtige foto's kon maken.
[ Voor 20% gewijzigd door cocico op 18-09-2005 11:41 ]
Beide erg mooi, 2e is erg goed qua compositie vind ik.cocico schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
Allebei genomen in juni 2002 op het Oostendse staketsel. De tweede foto heeft ook in de Oostendse gids gestaan!
Foto's zijn genomen met een antieke Kodak DC280, die echt prachtige foto's kon maken.
eerste was nog mooier geweest als het een vrouw was in the kader van 'vrouw zwaait zeeman uit'
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vind de compositie wat minder, voor mijn gevoel ligt de horizon net ff te laag. Ik snap dat de lucht je hoofd onderwerp is, maar dit is net een beetje te veel van het goede IMHO... met name bij de laatste..RencoB schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:38:
Deze zomer paar mooie zonsondergangen vastgelegd.
De eerste 2 zijn van de Lekbrug Vianen, helaas geen statief bij (kwam van et strand) dus ze zijn niet haarscherp...
Laatste is vanaf onze zeilboot genomen, op het Haringvliet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook zijn (net als bij mijn foto's) de objecten erg donker
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 19-09-2005 13:24 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

gisterenavond zonsondergang boven het ij
Who is John Galt?

B. Zitten veel mooie foto's tussen, vooral die van wouter en cocio vind ik erg mooi.
C. Bij elke foto die ik zie wil ik dat ik ook snel m'n camera kan gaan kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Heaget op 19-10-2005 15:43 ]
Zoefff: Lekker luchtje!
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Moby op 01-08-2013 10:21 ]
Mooie foto. Alleen jammer dat de contouren van de mast niet scherp zijn geworden.
http://hawvie.deviantart.com/
Bolk: vind ze niet zo heel spannend, vooral bij de eerste mis ik een onderwerp waar m'n aandacht naar getrokken word. Bij de 2e zou ik kiezen voor het oplichten van de voorgrond, of juist voor het zwart maken. Nu is het een beetje half, je ziet wel dat er iets is, maar eigenlijk is het te donker.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd

Verwijderd
1337

ik heb deze foto gemaakt met een kodak EasyShare DX4530, echt een kut cam waar niks in te stellen valt, ik heb hem iets bewerkt met photoshop, iets donkerder gemaakt, de levels iets aangepast en de kleuren heel licht bijgewerkt. War vinden jullie ervan?
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
Zonsondergang panorama:

Door de bewerking erg donker. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem nogmaals te bewerken, maar dan op zo'n manier dat er detail in de wolken zichbaar blijft. Heb het even snel geprobeerd, maar eigenlijk vind ik het minder mooi.
Op deze manier zijn de wolken een groot overdonderend, imponerend zwart blok wat op je af komt, ik vodn het zelf een mooie wolkenmassa
Verwijderd
Geschoten vanuit een rijdende auto....
Ohja...en hij is compleet onbewerkt!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 13:24 ]

De afgelopen paar dagen waren er erg mooie zonsondergangen..
(deze is echter van vorige week..)
Verwijderd
http://www.airliners.net/...337&next_id=531003&size=L

No worries m8
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen