Celeron 550 mhz, 64 mb ram en dit komt erbij... gaat dat wel

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Dit wordt de configuratie:

Celeron 500mhz cpu +mobo
10 GB HD (opstart disk)
200 GB HD
64 mb ram
on-board videokaart

Kan ik hiermee:
- een 15 inch TFT aansturen (met de onboard VGA uitgang)?
- XP en iTunes draaien (XP alleen gaat weet ik, doet het nu ook)?
- een 200 GB HD aansturen

Meer hoef ik er niet mee te doen wordt een mp3 machine kast in de kast en tft aan de muur, kabels in de muur wegwerken (beetje kappen en metselen)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

- Hangt er vanaf welk mobo, denk het wel als het gewoon analoge aansluiting is, DVI iig niet.
- Meer RAM is wel aan te raden
- Met een BIOS update is dat waarschijnlijk wel mogelijk.

Dit is volgens mij best op te snorren hoor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 22:55 ]

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 19:36
die 1e en 2e moet lukken maar die 3e denk ik niet, ivm 26 bits LBa e.d.

Het kan wel door een IDE controllertje te kopen.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
JTB81 schreef op 22 juni 2004 @ 22:51:
Dit wordt de configuratie:

Celeron 500mhz cpu +mobo
10 GB HD (opstart disk)
200 GB HD
64 mb ram
on-board videokaart

Kan ik hiermee:
- een 15 inch TFT aansturen (met de onboard VGA uitgang)?
- XP en iTunes draaien (XP alleen gaat weet ik, doet het nu ook)?
- een 200 GB HD aansturen

Meer hoef ik er niet mee te doen wordt een mp3 machine kast in de kast en tft aan de muur, kabels in de muur wegwerken (beetje kappen en metselen)
Prik er gewoon nog een reepje geheugen bij, dat is echt wel vereist voor XP+ Meuk.

Verwijderd

idd, kzou ook wat geheugen bijsteken. Check ook eens of je mobo zo'n grote hd's ondersteunt, en neem anders een pci-kaartje. Kzou wel opletten (als je hem inmetselt, wat ik ongeveer kan afleiden) dat je een goede airflow hebt. Voor een celeron niet echt broodnodig, maar gaat wel nodig zijn:p

• JTB81
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:54:
- Hangt er vanaf welk mobo, denk het wel als het gewoon analoge aansluiting is, DVI iig niet.
- Meer RAM is wel aan te raden
- Met een BIOS update is dat waarschijnlijk wel mogelijk.

Dit is volgens mij best op te snorren hoor ;)
Bestaat er een verloop voor analoog naar digitaal zoals dit andersom ook bestaat (die blokjes die je vaak bij een nieuwe videokaart krijgt)?

Bios update wordt moeilijk aangezien het een oude compaq is geen idee welk moederbord e.d., klopt het dat het met een ide kaartje geen probleem is? Ik snap dit alleen niet want die 10 gig die er nu inhangt is ook ide dus wat is de bottleneck dan?

Verwijderd

euh, kzou het niet weten 8)7 , koop anders een cheap-ass fx5200 kaartje ofzo, met dvi uitgang (en tv-out enz)

• JTB81
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:59:
idd, kzou ook wat geheugen bijsteken. Check ook eens of je mobo zo'n grote hd's ondersteunt, en neem anders een pci-kaartje. Kzou wel opletten (als je hem inmetselt, wat ik ongeveer kan afleiden) dat je een goede airflow hebt. Voor een celeron niet echt broodnodig, maar gaat wel nodig zijn:p
metsel de kast niet in, alleen de kabels die anders langs de muur lopen, kast gaat in de kast :)

Verwijderd

snorry, wrong read;) kben een beetje beschonken (vanmorgen laatste examen & helder moment gehad:p)

• JTB81
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:01:
euh, kzou het niet weten 8)7 , koop anders een cheap-ass fx5200 kaartje ofzo, met dvi uitgang (en tv-out enz)
zou het graag zonder cheap ass kaartje doen, omdat ik zelf een cheap ass ben en zo'n kaartje toch weer 55 pleuries ofzo gaat kosten

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom neem je trouwens XP? Dat heb je voor mp3's niet echt nodig (of wel voor iTunes?) XP vind iets meer geheugen wel prettig :)

• JTB81
RoamoR schreef op 22 juni 2004 @ 23:05:
Waarom neem je trouwens XP? Dat heb je voor mp3's niet echt nodig (of wel voor iTunes?) XP vind iets meer geheugen wel prettig :)
xp is makkelijk en het enige besturingssysteem dat ik op cd heb en ik weet dat dit loopt, heb ook wel win 98 maar ben ik niet zo kapot van. Het belangrijkste is eigenlijk of ik die monitor kan aansturen en die hd kan aansturen.

• JTB81
niemand enig idee?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je moet zelf ff kijken wat voor moederbord erin zit ..... !! Daarmee kun je kijken of de hd past.

• JTB81
Blasterxp schreef op 22 juni 2004 @ 23:14:
je moet zelf ff kijken wat voor moederbord erin zit ..... !! Daarmee kun je kijken of de hd past.
daar kan ik dus helaas niet achter komen, dus hopelijk kan het ook anders? kun je een tft met een analoge VGA uitgang op je moederbord aansturen? Kan in een celeron 500 een 200 gb hd eventueel met een ide kaart?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik weet niet of je de originele kast nog hebt die rond die compaq zat maar mogelijk kan je aan de hand van het serie nummer wat daar op staat een hele hoop achter halen via de compaq/hp site
Enuhm als je de spullen allemaal al hebt waarom zou je het dan niet gewoon proberen dan zie je vanzelf of die hd werkt, de rest moet denk ik wel lukken, al zal het zoals gezegd krap met het ram zijn

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:49
5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren. In sommige gevallen werkt dat zelfs niet, dan zul je een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en doe eventueel de volgende reghack. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Verder zal dat itunes wel gaan werken met 64MB. Maar waarschijnlijk nogal traag. Opstartten zal ook wel ff duren :P.

Omdat je niet hoeft te bootten vanaf die 200GB maakt het niet uit of je bios de hdd wel of niet detect. XP zal de hdd wel detecten.

[ Voor 9% gewijzigd door iets op 22-06-2004 23:22 ]

tvw

• JTB81
iets schreef op 22 juni 2004 @ 23:21:
[...]

Verder zal dat itunes wel gaan werken met 64MB. Maar waarschijnlijk nogal traag. Opstartten zal ook wel ff duren :P.

Omdat je niet hoeft te bootten vanaf die 200GB maakt het niet uit of je bios de hdd wel of niet detect. XP zal de hdd wel detecten.
kijk, hier kan ik wat mee, nu nog de vraag of ik een tft kan aansluiten op een analoge vga uitgang.

Verwijderd

JTB81 schreef op 22 juni 2004 @ 23:17:
[...]

daar kan ik dus helaas niet achter komen, dus hopelijk kan het ook anders? kun je een tft met een analoge VGA uitgang op je moederbord aansturen? Kan in een celeron 500 een 200 gb hd eventueel met een ide kaart?
Een tft monitor heeft 9 van de 10 keer een gewone rgb (anologe) aansluiting, en sommige als optie ook dvi, maar een 15" tft past er over het algemeen wel op. Zoek er eentje waarbij in de spec's niet staat dat er een dvi aansluiting zit, dan zit je sowieso goed. Onboard VGA is voor 2d op een tft geen probleem dus...
offtopic:
Hoort dit bij Casemodding & Electronica?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 23:32 ]

• JTB81
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Een tft monitor heeft 9 van de 10 keer een gewone rgb (anologe) aansluiting, en sommige als optie ook dvi, maar een 15" tft past er over het algemeen wel op. Zoek er eentje waarbij in de spec's niet staat dat er een dvi aansluiting zit, dan zit je sowieso goed. Onboard VGA is voor 2d op een tft geen probleem dus...
THNX!! ben nu klaar om te bouwen!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij wel hoor
DVI kabel, zijn geld waard?

een uitgang blijft een uitgang 8)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Type moederbord is meestal niet heel moeilijk te achterhalen.
1. Je weet dat het in een compaq heeft gezeten, die hebben meestal wel een type of serienummer
2. De videokaart is onboard, als je googled op dat type vid kaart +moederbord ofzo kom je er vrij snel
3. Je kan ook nog naar chipset en andere chips (serienummers) gaan zoeken.
4. Pleur ook ff in je search dat het een celeron is.

Ik heb eens een bios opgezocht voor een mobo waarbij ik ook geen idee had watvoor merk het was. Aan de hand van de onboard geluidskaart heb ik het moederbord gevonden (PCChips, gelukkig niet de mijne) :)

Raar... Is zo gek nog niet

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

iTunes heeft niet zoveel geheugen nodig, dat zal wel lukken met 64mb RAM. Maar misschien dat je beter Win 2000 kan nemen ipv. XP, heeft minder nodig en draait wat beter op jouw hardware denk ik, ook iTunes doet het op 2000.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De vraag is ook of XP wel wil installeren met 64MB RAM. Ik weet wel dat de betaversies van XP dat weigerden [je kreeg een melding dat je niet genoeg mem had en daarna moest rebooten]. Het leuke is dat XP op zich wel loopt met 64MB Ram [had er ff snel 128MB ingezet en na de install er weer uit gehaald] zij het erg traag...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

Wat heeft dit met casemodding en elektronica te maken?

[CME] -> [OH]

• JTB81
StarLite schreef op 23 juni 2004 @ 19:44:
De vraag is ook of XP wel wil installeren met 64MB RAM. Ik weet wel dat de betaversies van XP dat weigerden [je kreeg een melding dat je niet genoeg mem had en daarna moest rebooten]. Het leuke is dat XP op zich wel loopt met 64MB Ram [had er ff snel 128MB ingezet en na de install er weer uit gehaald] zij het erg traag...
XP loopt tegenwoordig dus blijkbaar ook op 64 mb ram en een celeron 533 en laat zich hierop prima installeren, maar ja echt snel is het niet te noemen.

Pagina: 1