'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Tja, ik heb al voor de zomermaanden revisie 3 besteld, en hoop hem deze week nog binnen te krijgen. Er is namelijk geen andere koeler zo goedkoop en die de warme lucht direct naar buiten stuurt.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Dat is de 9700 Pro, ik heb het hier over de 9800 XT.
Heeft iemand deze combinatie ook?
Heb jij een echte XT? Met XT Lay-out? Kan je anders deze/volgende week ff zeggen of het is gelukt?Althalus schreef op 22 juni 2004 @ 21:04:
volgens mij heeft iemand in het OC 9800 PRO > XT topic het al eens geprobeerd, maar moest de shim (dat verhogingtje rond de core) eraf. Ik zit met hetzelfde probleem, en heb laatst een mailtje gestuurd naar Arctic cooling solutions. Die zeiden dat de nieuwe revisie (met support voor 9800xt, en waarschijnlijk ook voor x800 versies) over 6 weken in de winkels te vinden zijn.
Tja, ik heb al voor de zomermaanden revisie 3 besteld, en hoop hem deze week nog binnen te krijgen. Er is namelijk geen andere koeler zo goedkoop en die de warme lucht direct naar buiten stuurt.
en ja ik vertel volgende week wel hoe het is afgelopen
Maar ff dat topic lezen, daar staat veel informatie in.
(en deze knop
[ Voor 85% gewijzigd door Zeus op 22-06-2004 21:10 ]
Met een beetje moeite krijge je alle schroefjes van je DVI en VGA erin alleen gaat het schroefje van pcb naar backplate niet werken. Helemaal geen ramp want de backplate zit gewoon met 4 schroefjes vast verder.
Kortom werkt perfect alleen vallen de temps mij persoonlijk wat tegen, heatsink wordt op high nog aardig heet. Kan mijn vinger er gewoon op houden maar eerlijk gezegt betere cooling verwacht. Op high stand is hij wel aardig stil. OC'en ging bij mij tot zo'n 495mhz voor de core (R360 core)
FnFnF schreef op 22 juni 2004 @ 21:06:
[...]
Dat is de 9700 Pro, ik heb het hier over de 9800 XT.
Heeft iemand deze combinatie ook?
staat duidelijk in dat ik een 9800pro heb met een xt pcb en wat er gedaan hem op de silencer te laten passen
[ Voor 25% gewijzigd door _Drake_ op 22-06-2004 21:18 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Heeft Hynix mem en heeft em geflasht met een echte 128mb xt bios, niet zo een optimized 256mb xt bios...
Kan met ati tool goed temp uitlezen, heeft ook zelfs de overdrive in advanced tabs
maar nu dus inderdaad het probleem of er zo een artic op kan.... of niet, maar met drake's zijn way-to-go moet wel lukken dus....
offtopic: iemand goeie shop voor ineens en memsinks en die silencer!?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
deze is namelijk gemaakt om op de 9800xt te passen zonder iets te doen.
of wacht nog langer want Arctic Cooling gaat een nieuwe serie uitbrengen.
http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=564
deze zouden ook op de x800 en 6800 passen.
meerdere modellen voor nvidia en ATi.
review is er bij hun niet omdat ze alle kaarten nog niet hebben.
neem aan dat die cijfertjes voor de kaart modellen staan.
Welke BIOS heefit die collega voor de 128MB gebruikt? Want zo goed ik weet, heb ik bijna alle BIOSen al gebruikt, en nog steeds geen OVERDRIVE gevonden.sain onez schreef op 22 juni 2004 @ 21:49:
jep las het net voor me 9700pro nog wat te gaan stressen en kwam dit ook tegen, collega van me heeft 9800pro met pcb van XT maar ook een XT koeler erop, terwijl hij em wel als pro kocht.....
Heeft Hynix mem en heeft em geflasht met een echte 128mb xt bios, niet zo een optimized 256mb xt bios...
Kan met ati tool goed temp uitlezen, heeft ook zelfs de overdrive in advanced tabs
maar nu dus inderdaad het probleem of er zo een artic op kan.... of niet, maar met drake's zijn way-to-go moet wel lukken dus....
offtopic: iemand goeie shop voor ineens en memsinks en die silencer!?
BTW, ga dan maar zo'n Revisie 3 kopen. Maar moeten er ramsinks bij?
waarom wil je overdrive. is vind ik een tamelijk nutteloos iets.
klokt je GFX kart voor jouw over en zodra hij voer de drempel gaat weer terug.
Omdat ik er dan zelf niet iedere keer op hoef te letten als ik aan het gamen ben. Is een mooie uitvinding van ATi. Dus vandaar dat ik vraag welke BIOS t was.Bigbot schreef op 23 juni 2004 @ 12:37:
Overdrive?
waarom wil je overdrive. is vind ik een tamelijk nutteloos iets.
klokt je GFX kart voor jouw over en zodra hij voer de drempel gaat weer terug.
ben op werk, hij zo hier, zal ik hem het even vragen, geloof dat het een originele 128mb XT bios is...(geripped van een echte 128mb 9800XT, die hier niet eens uit zijn, heb meen ik eens in dat ati9800pro-9800xt oc topic gepost heb, die link naar het bios) maar hij heeft dus ook een XT koeler van Sapphire erop...FnFnF schreef op 23 juni 2004 @ 12:31:
[...]
Welke BIOS heefit die collega voor de 128MB gebruikt? Want zo goed ik weet, heb ik bijna alle BIOSen al gebruikt, en nog steeds geen OVERDRIVE gevonden.
BTW, ga dan maar zo'n Revisie 3 kopen. Maar moeten er ramsinks bij?
Dus eventueel een afgekeurde XT, waarvan ze een pro gemaakt hebben!?!?!
En omdat je stockkooler via ribben je mem chips koelt, en dit verstoort wordt door die behuizing van die Artic, zijn die mem sinks zowat verplicht, omdat veel anders nie eens de stock XT speeds aankunnen...
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Is dat niet al te realiseren door VGU recovery mode in te schakelen, waardoor ie bij overheating of iets dergelijks weer op stockspeeds gaat draaien!?FnFnF schreef op 23 juni 2004 @ 12:55:
[...]
Omdat ik er dan zelf niet iedere keer op hoef te letten als ik aan het gamen ben. Is een mooie uitvinding van ATi. Dus vandaar dat ik vraag welke BIOS t was.
9800 xt 128mb hynix (HIS)FnFnF schreef op 23 juni 2004 @ 12:55:
[...]
Omdat ik er dan zelf niet iedere keer op hoef te letten als ik aan het gamen ben. Is een mooie uitvinding van ATi. Dus vandaar dat ik vraag welke BIOS t was.
deze bios had hij gebruikt op zijn 9800pro 128mb Sapphire op een XT PBC en tevens een XT koeler......
[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-06-2004 13:17 ]
overdrive heeft nix te maken met gpu recover.sain onez schreef op 23 juni 2004 @ 13:12:
[...]
Is dat niet al te realiseren door VGU recovery mode in te schakelen, waardoor ie bij overheating of iets dergelijks weer op stockspeeds gaat draaien!?![]()
tevens zit overdrive hardwarematig ingebakken in xt kaarten, niet pro's etc.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
zoals drake al opmerkt past die bracket voor geen cm.. Tip: je kan het beste de originele lekker laten zitten, en de schakelaar van de meegeleverde bracket afhalen, en die gewoon bijv. in het gaatje van de pci opening van de luchtuitlaat schroeven, past precies.
hoe kan je de temperatuur uitlezen (core is 360 ) zonder te flashen, of iig weten of ie genoeg koelt? het alu. blok wordt op high niet echt warm, maar op low kan je niet langer dan 4 sec je vinger erop houden (op de ribbels aan de uitlaat) zonder dat je een ernstige brandwond oploopt.
Verder geen artifacts (ik hou hem nou maar op high, hij is dan nog steeds vrijwel onhoorbaar), maar ik ben toch benieuwd of dat normaal is..
btw de luchtuitvoer is niet te voelen, en ja hij draait echt
trouwens die ramsinks, passen die nou op zo'n xt bord met de silencer, en zo ja wat zijn goede?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:47 ]
nog beter voor oc-en, nu me eens ff verdiepen of ie flashen leukt vindt...
er blijft iets van 17mm over tussen memchips en artic koeler, zolang de mem sinks daartussen vallen, moet het kunnen....
Verwijderd
en daarna geflasht naar de xt.
dit loopt als een trein.
de kaart wordt iets van 60 graden zei ie. (dit leest ie uit met de 'atitool')
Hij got hier ook:
markman85
zo heet ie.
t loopt perfect bij m
dus een 9800pro --> flashed XT met vga silencer rev3 doet het gewoon
Zie je? Met revisie 3 kan je geluk niet opAlthalus schreef op 01 juli 2004 @ 19:11:
Ik heb gisteren mijn VGA Silencer, revisie 3 geïnstalleerd op mijn 9800 PRO.
Na even zweten van angst (dat 'ding' waarmee je aan het kloten bent is toch 200€) is het me zonder problemen gelukt de Silencer te installeren. Het enige wat niet helemaal paste, was het stekkertje van de ventilator, want op de XT PCB(sapphire) is die net weer anders, maar met wat geweld lukt alles.
Ik had hem al eerder geflashed naar 9800XT, maar hij werd toen te warm door brakke airflow. Maar nu ging dat met gemak, en STIL dat mijn computer plotseling was.
De maximum speeds liggen op 444 voor de core op dit moment, en ik heb geen geheugen blokkies, dus ik ben daar maar niet hoger op gegaan. Wel CHILL dit, ben dik tevreden over zowel de kaart als de koeling!
Mooi, dan haal ik mooi revisie 3. Die is wel 5 Euro duurder trouwens
Maar misschien ligt het aan de kamertemperatuur.
BTW, die 7 Graden is toch weer meer o/cen.
Bedankt!
Verwijderd
Oude videokaart er weer in en de pc start gewoon weer op.
Toch iets verkloot waarschijnlijk...maar wat er valt niets aan de zien.
De VGA silencer erweer afgehaald maar heeft geen effect
Ik baal als een stekker, kan ik weer opzoek gaan naar een andere kaart.
1. Het 'morsen' van koelpasta (het moet echt alleen op de core, en niet te dik)
2. Het te strak aandraaien van de silencer
Maar haal hem er eens af, maak hem goed schoon, doe voorzichtig, kijk of je alles goed bevestigd hebt en niks beschadigd is en probeer opnieuw.
Geen problemen bij het monteren gehadVerwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 18:34:
Mijn Club3D 9800 Pro doet helemaal niets meer sinds ik de VGA silencer erop heb gezet. PC boot niet meer op en de ledjes van het MSI moederbord geven aan " Testing VGA BIOS - This will start writing VGA sign-on message to screen" maar er gebeurt dus niets en de pc start niet op.
Oude videokaart er weer in en de pc start gewoon weer op.
Toch iets verkloot waarschijnlijk...maar wat er valt niets aan de zien.
De VGA silencer erweer afgehaald maar heeft geen effect![]()
Ik baal als een stekker, kan ik weer opzoek gaan naar een andere kaart.
Nederlander in België
en jawel, noob als ik ben/was heb ik koelpasta gemorst (kwam er harder uit dan verwacht). mn pctje deed opeens héél raar. maar ff eraf gehald en dat stukkie rond de core goed schoongemaakt... en hij gaf geen problemen meer. ook had ik em te vast aangedraaid (blijkt). Ik heb allen een niet helemaal passende schroevendraaier, en omdat ik bang was om hem nog een aantals keer eraf te moeten halen en erop te zetten ben ik voorzichtig geweest ivm het vaker gesloopt hebben van schroefjes.
toen deed hij weer normaal, op 1 klein probleempje na, maar wel een probleempje wat ik daarvoor ook al had. pfffffff.
zie dit topic.
Verwijderd
Vandaag de core schoon gemaakt en de kaart heel aandachtig bekeken en kan aan niets zien dat er iets beschadigd zou zijn......
Heb al vele xbox'en omgebouwd en bouw al jaren mijn eigen pc's dus ben geen prutser o.i.d. maar snap er helemaal niets van......voor mij in ieder geval nooit meer een Club3d kaart, eerste 9800pro was binnen notime ook al defect (geheugen).
Iemand interesse in de kaart?
Ik koop weer een Hercules AIW (9800SE).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 18:55 ]
Maar wat ik al zei, kun je niet de stockkoeling er weer opzetten en 'm als RMA teruggeven? Je hebt nl. niet ge-overclockt...Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 17:28:
totaal geen problemen met installeren gehad, is ook niet zo moeilijk maar toch een defecte kaart
Nederlander in België
Sorry dat ik er even tussendoor kom maar ik heb laatst een zalman hp80c oid op mijn 9800pro geschroeft en volgens mij heb ik door het veschuiven van het front koelblokje naar de juiste positie meer pasta aan de zijkanten van de core dan op de core, het werkt verder prima maar kan die pasta kwaad naast the core ? geleid heb bv stroom of vreet het printbanen weg ?Althalus schreef op 03 juli 2004 @ 18:44:
De 2 grootste missers bij het plaatsen van de kaart zijn i.m.h.o :
1. Het 'morsen' van koelpasta (het moet echt alleen op de core, en niet te dik)
2. Het te strak aandraaien van de silencer
Maar haal hem er eens af, maak hem goed schoon, doe voorzichtig, kijk of je alles goed bevestigd hebt en niks beschadigd is en probeer opnieuw.
Verder zit die heatpipe door het aanbrengen ook hier en daar onder de pasta, blijft die pasta zitten onder hoge temperaturen of gaat het druipen/spetteren ?
Verwijderd
van de stockkoeling is een plastic lipje afgebroken toen ik probeerde deze er weer op te krijgen...ik accepteer mijn verlies maar en begin er niet meer aan, koop voortaan gewoon gelijk een goede kaart.Elektronicanet schreef op 04 juli 2004 @ 21:20:
[...]
Maar wat ik al zei, kun je niet de stockkoeling er weer opzetten en 'm als RMA teruggeven? Je hebt nl. niet ge-overclockt...
Iemand interesse in de VGA Silencer rev.3 van Artic Cooling? Stuur maar een mailtje.
heb er al een besteldVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:16:
[...]
van de stockkoeling is een plastic lipje afgebroken toen ik probeerde deze er weer op te krijgen...ik accepteer mijn verlies maar en begin er niet meer aan, koop voortaan gewoon gelijk een goede kaart.
Iemand interesse in de VGA Silencer rev.3 van Artic Cooling? Stuur maar een mailtje.
Nederlander in België