Krijg Maxtor 160GB SATA niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Topicstarter
Specs: Amd Athlon 2500+, Asrock K7S8XE+, 60GB ide HD, 1024GB ram, Geforce 4, Windows XP, bla bla..........

(mijn eerste SATA hd)
Ik krijg mijn nieuwe 160GB SATA HD niet werkend, hij word wel herkend in bios maar niet in windows.

Ik heb Windows XP op de ide HD staan, niewste Sata drivers van asrock geinstalleerd maar windows ziet hem gewoon niet.

Ik weet ook niet precies wat ik met dat RAID gebeuren aan moet, in een help-file van asrock hebben ze het steeds over 2 Sata schijven....... :? , Sata werkt toch ook wel met 1 HD samen met een IDE HD ?

Iemand die een SATA-n00b kan helpen ? :)

Smiling as the shit comes down...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Configscherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer

Staat ie er tussen?

Zo ja, actief maken door er met rechtermuisknop op te klikken en dan actief oid maken. :)

RAID werkt alleen met twee identieke schijven of meer. :)

Dus 2 van 160GB Sata werkt wel, niet als één ervan IDE is. :)

[ Voor 67% gewijzigd door PD2JK op 22-06-2004 19:54 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
zie nergens iets wat er op duit dat windows de hd herkent

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller? :) Al gaat het installeren van Windows niet helemaal voor jou op in, maar daarin staan wel meer nuttige tips. Waaronder ook de onderstaande:
single schijf op een RAID controller: maak een RAID array op de schijf aan
Probeer dus eerst een single-disk array aan te maken op de schijf :)

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
:) , ik heb het al............ heb eerst maar eens een partitie gemaakt en geformateerd |:(

Dat had ik moeten weten 8)7

Thnx anywayzz :z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, en jouw voorlaatste reply op de vraag van Prutz0r dan .. :? Als je een partitie kunt maken dan zou de schijf gewoon zichtbaar moeten zijn in de apparaatbeheer en schijfbeheer ..

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
BalusC schreef op 22 juni 2004 @ 20:27:
Hm, en jouw voorlaatste reply op de vraag van Prutz0r dan .. :? Als je een partitie kunt maken dan zou de schijf gewoon zichtbaar moeten zijn in de apparaatbeheer en schijfbeheer ..
ehh, ja nou ik zie daar niks staan waar ik van zeg "aaaaaahh dat is'em" er staan wel 2 dingen maar daar word ik niet zijzer van, ik heb hem gepartioneerd met behulp van XP install-cd (booteble), en nu werkt het :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die twee dingen waren dus je schijven waarschijnlijk. De 60 en 160GB dus.

Maar goed, als het werkt is het probleem dus opgelost... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

ik heb nu net zoiets, 200Gb Maxtor in Win2000...

hij staat onder schijfbeheer maar "partitie maken" is grijs als ik mn rechtermuisknop erop klik...iemand?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:56:
ik heb nu net zoiets, 200Gb Maxtor in Win2000...

hij staat onder schijfbeheer maar "partitie maken" is grijs als ik mn rechtermuisknop erop klik...iemand?
Wat is de status/specs van die schijf in schijfbeheer?

Verwijderd

probleem is inmiddels opgelost, ik dacht de schijf al geformatteerd te hebben maar dit was dus niet zo |:(
Pagina: 1