Toon posts:

PC lagt

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AMD 2400+ vervangen voor een AMD 3000+. Daarnaast heb ik een A7n8x-x Moederbord, 512mb ram,2x 120gb maxtor hardeschijven en een Gigabyte Geforce FX 5900XT videokaart. Mijn probleem is nu, als een programma of service 100% cpu in gebruik neemt, dan begint alles enorm te vertragen, zelfs mn muis gaat in schokken bewegen. Ten eerste vind ik het al heel vreemd dat een bepaald proces of programma 100%cpu gebruikt. Met mn AMD 2400+ cpu had ik dit nooit.

Nog iets, ik had ooit problemen met de Nvidia Nforce Ide drivers van de laatste driver versie. Nu heb ik de originele IDE drivers van de Cd van mn a7n8x-x maar wel de nieuwste nforce drivers.
En mn 3dmark is 14000 terwijl deze met mijn videokaart zo rond de 15000 hoort te liggen heb ik begrepen van mensen.

Kan iemand mij helpen met dit "lag"probleem alvast bedankt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt toch wel na het vervangen van enkele hardware, Windows opnieuw er op gezet? Ook al een spyware tjek gedaan?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38
hoeveel watt voeding heb je ??

Verwijderd

Topicstarter
460watt enlight.. die prima is voor deze specs neem ik aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 18:55 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Druk even op ctrl+alt+del en kijk even bij processen welke 100% is. :)

Ik vind het vreemd dat een proggie 100% neemt, bij mij doet ie dat nooit, behalve }:O

[ Voor 40% gewijzigd door PD2JK op 22-06-2004 19:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
dat verschilt, maar laggen op een screensaver die allang uitstaat is al helemaal raar vond ik, ., en bijvoorbeeld als ik alt tab in toets om terug naar desktop tegaan, schokt alles enorm, met mn 2400+ had ik dat nooit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 19:08 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
En mn 3dmark is 14000 terwijl deze met mijn videokaart zo rond de 15000 hoort te liggen heb ik begrepen van mensen.
Dat probleem gaan we direct even de wereld uit helpen. Elk systeem is anders. Zet 2 pc's naast elkaar met precies dezelfde spulletjes, de scores zullen verschillen.
De mensen waarvan jij die score vernomen hebt hebben niet het systeem wat jij ook hebt neem ik aan. Zo'n test belast ook geheugen, CPU, etc.

Verder is het niet zo raar dat je PC schokt bij 100% load. Doe even wat Prutz0r zegt en post het proces :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft jouw CPU verbruik: kijk eens in de FAQ van dit subforum (dat is sowieso de bedoeling eer je een topic wil openen). PMG FAQ » Mijn CPU verbruik is 100%, hoe komt dat? Hiermee moet je zeker wel uit kunnen :)

Lage 3DMark score: kijk in de FAQ van Videoplanken & Beeldkanonnen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.