[ICS] DCC send in mIRC

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 14:57
OK, ik heb gezocht maar niks gevonden. Dus ik denk ik probeer het hier:

Ik zit hier op een pc die internet heeft via ICS. En nu wil ik DCC senden via mIRC, maar dat lukt niet. Ik zit gewoon thuis en ik kan gewoon als admin bij me vaders pc, wat de pc is waarmee ik verbinding maak met internet. Maar goed, ik kan dus niet DCC-senden via mIRC.

Dat linkje in het sticky topic over win2000 ICS kwam ik niet uit, omdat ik geen flouw idee heb welke poorten en op welke pc ik zou moeten gaan aanzetten :).

Maar goed. Hopelijk is dit een goed topic en geen verkeerd topic. En hopelijk zijn er mensen met genoeg verstand om dit op te lossen :) (iig meer verstand dan ik :p)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De porten die gebruikt worden voor DCC kan je instellen onder Tools -> Options, Connect -> Options, knop Advanced. Of dit TCP of UDP porten zijn, en of ze alleen tijdens het ontvangen worden gebruikt, weet ik helaas niet.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 08:37
Je moet de poorten 59 en 1024-5000 ( de range kan ook korter) mappen naar je interne ip.
Die poorten moet je dus open zetten op de pc van je vader.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• ye-roon
yep dat weet ik, maar dat werkt dus niet echt :p

tis gewoon zo dat als ik naar iemand iets stuur dan krijgt dat persoon: Unable to connect. Dit zelfde was met MSN messenger ook zo eerst. Maar ze hebben wat veranderd bij M$ en tis nu ni meer zo. Zelfde als met me BT client die sinds de update van vandaag wel kan connecten door het gebruik van UPnP.

Maar goed, ik moet dus in ICS (ICS schijnt een automatische firewall te zijn) een paar poorten goed zetten zodat ik kan DCC senden. Maar ik weet dus niet waar en hoe :p

EDIT(ik was dit aant typen voor ik je mesage zag):
Sunturion: hoe doe ik dat :)

[ Voor 8% gewijzigd door ye-roon op 22-06-2004 17:07 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sunturion schreef op 22 juni 2004 @ 17:06:
Je moet de poorten 59 en 1024-5000 ( de range kan ook korter) mappen naar je interne ip.
Die poorten moet je dus open zetten op de pc van je vader.
1024-5000 is wel een beetje lomp.. je kunt beter in mIRC de range gewoon instellen, 12000-12050 ofzo dan heb je minder kans op conflicten. Ik bedoel met 1024-5000 onderschep stuur je allerlei verkeer door naar die PC wat misschien juist voor de andere bedoeld is (denk aan emule dat op poort 4661 zit bijvoorbeeld)

• sunturion
Daarom zei ik in me post ook dat de range korter kan.
Het ging er alleen om dat je dus poorten binnen die range moet mappen, welke poorten en hoe lang die range word kan je zelf bepalen.

Welke besturings syteem heb je eigenlijk ye-roon ?
In winxp moet je in ieder geval bij je lan verbinding naar de geadvanceerd tab gaan.
Klik dan op instellingen en bij de services tab op add.
Geef dan een beschrijving van de service : zet hier Mirc neer.
Dan moet je computer naam of ip van de computer instellen (dus die van de pc van je vader).
Dan poort nummer invoeren
Kiezen voor TCP en dan op OK klikken.

Dit heb ik uit het hoofd opgeschreven, dus het kan iets verschillen, maar zo moet het ongeveer.

[ Voor 59% gewijzigd door sunturion op 22-06-2004 17:22 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• ye-roon
ja dat klopt allemaal en zo. Maar je kan alleen naar instellingen als je die firewall aan heb staan. Of in ieder geval het vinkje heb staan bij die die firewall. Maar die staat bij dus standaard uit, omdat ik dat ding van microsoft niet vertrouw.

En heb op me vaders pc gekeken, maar bij LAN verbinding kan ik geen Porten instellen, alleen bij de adsl verbinding. Ik heb daar de poorten ingesteld, toen verbinding opnieuw ingesteld, maar lukte nog steeds niet :)

ah well, kheb nog wel ff de tijd om te kutten met die gebueren :)

• sunturion
Ja, de firewall moet wel aanstaan.
En ik bedoelde dus je adsl verbinding.

En nadat je het hebt ingesteld moet je wel rebooten.

• ye-roon
Ik heb nu gereboot, maar het lukt nog steeds niet :( met die poorten toch goed ingesteld :(

af en toe word het frustrerend, nu maar ff eten, zo weer verder :p (WAAROM HEEFT MIRC GEEN UPnP!! :()

• sunturion
Naar hoeveel verschillende personen heb je het eigenlijk geprobeerd te verzenden.
Wie weet ligt het alleen aan die persoon en kan je wel naar andere verzenden.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06
Het is niet mijn bedoeling om te spammen oid, maar op www.decipherer.net/dcc/ics/ics.html staat een verhaaltje over het instellen van ics voor dcc. :)

edit:
verkeerde url :|

[ Voor 12% gewijzigd door decipherer op 22-06-2004 18:40 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• ye-roon
Well, ik heb gedaan wat daar je daar heb neergezet, maar het werkt zeg maar nog ni helemaal en zo. Misschien als ik morgen alles weer opnieuw opgestart heb, dat het dan doet, maar goed :) we zien wel :)

danks voor de link :)

• ye-roon
Welke versie van mIRC gebruik je DeCIpHeReR ??

EDIT:

w00000000t het werkt!!!!! (dit poste ik omdat die gene naar wie ik zende niet auto accept heeft, en dus moest ik wachten op accept en dus d8 ik dat het niet werkte :p)

[ Voor 66% gewijzigd door ye-roon op 23-06-2004 22:57 ]

• ye-roon
ye-roon schreef op 23 juni 2004 @ 22:54:
Welke versie van mIRC gebruik je DeCIpHeReR ??

EDIT:

w00000000t het werkt!!!!! (dit poste ik omdat die gene naar wie ik zende niet auto accept heeft, en dus moest ik wachten op accept en dus d8 ik dat het niet werkte :p)
EDIT 2:

oh bijna vergeten: DANKJEWEL!! DeCIpHeReR !! :)

EDIT 3:

OOPS sorry, drukte quote in ipv edit :(((( en deze deleten ging ook niet :(((( sorry

[ Voor 12% gewijzigd door ye-roon op 23-06-2004 22:59 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ye-roon schreef op 22 juni 2004 @ 17:51:
(WAAROM HEEFT MIRC GEEN UPnP!! :()
De Goden zij dank dat mIRC en vele andere programmas dat niet hebben juist :Y)

Dan zijn al die programmeurs lekker genoodzaakt een protocol+programma te maken die fatsoenlijk met mappings+NAT werkt ;)

* nero355 haat uPnP B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1