Toon posts:

Programmeren SPEL

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo..
Ik ben bezig geweest met verschillende programma's om een spel te programmeren.
Maar eerlijk gezegd bijna geen één van de programma's die ik meegewerkt hebt vond ik goed..
Misschien dat jullie een mooie programma weten..(unreal engine ofzo) om te programmeren.

hagi

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=programming games 3d engine] <-- veel plezier :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:07
Wat wil je gaan maken? En waarom? Je moet niet denken van "Ik vind Unreal een vet spel, nu ga ik ook ff een spel maken en dan verkopen" zo werkt dat niet. Ik weet natuurlijk niert of je ervaring hebt, of dat je dit in een opwelling post.

Maar bedenk eerst eens goed wat je wil.

Succes!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:00:
hallo..
Maar eerlijk gezegd bijna geen één van de programma's die ik meegewerkt hebt vond ik goed..
Misschien dat jullie een mooie programma weten..(unreal engine ofzo) om te programmeren.

hagi
Denk niet dat dit topic een lang leven heeft!

Ik zou eerder gaan rondkijken op gamedesign forums? (zoeken via Google)

Ow en groeten/naam onder post mag/hoeft niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 22-06-2004 16:03 ]

Default blanke hetero

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:00:
hallo..

hagi
Zit ik in de buurt als ik gok dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent? ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoi hagi87 !

Als eerste welkom op GoT :)

Dit is niet echt de manier waarop we topics starten hier op GoT. Om een en ander aan nieuwe users duidelijk te maken hebben we een hele collecties FAQs geschreven, met name Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Daarnaast heeft ieder subforum (zoals Programming & Webscripting in dit geval) z'n eigen toevoegingen daarop voor lokale dingen. Bij ons is dat P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic, zoals overal te vinden bovenin de topics van het forum (sticky). Een handig onderdeel daarvan is P&W FAQ - De "quickstart", een stappenplan om een bruikbaar topic te openen.

Wat je nu doet is een topic openen, terwijl je nog niet precies weet wat je vraagt of wilt. :) Programmeren is meer dan alleen wat bij elkaar klikken en dat je dan een kant en klaar spel hebt. Programmeren doe je in een taal, niet met een programma. :)
Voordat je een eigen spel maakt, zul je redelijk thuis moeten zijn in een taal. Dit is niet een kwestie van een dagje wat uitproberen maar kan met gemak maanden en jaren duren.

Wel bestaan er een aantal kant-en-klare 'gamemakers'; je kan dan zelf wat levels in elkaar zetten volgens een basisprincipe; dit heeft echter weinig met programmeren zelf te maken en bespreking hiervan hoort dus niet thuis in Programming & Webscripting .

Om wat aanknopingspunten te krijgen, kan je eens de search gebruiken met de zoekwoorden: "welke taal spel" . Een van de resultaten is dan Ervaring 3D game maken ; wat een basisidee geeft wat er allemaal bij komt kijken.

Dit topic gaat in ieder geval dicht. Succes met je spel. :)

[ Voor 95% gewijzigd door gorgi_19 op 22-06-2004 16:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.