Ervaring 3D game maken

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Wie al ooit 3D games heeft gemaakt hier, kan die zeggen hoe hij alles heeft gedaan. Hoe heb je de basisbeginselen geleerd, welke programma's, eerst in 2d iets maken enz.
Wij (een hele groep programmeurs en artists) willen er aan beginnen om een game te maken, maar nu vroegen wij ons af welke programma's wij het best konden gebruiken en of we niet eerst iets in 2D moesten maken om wat te leren, maar wij willen het liefst direct in 3D beginnen, beginde met een goede 3D engine.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 20:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Direct in 3d beginnen..... kan.. maar pak alles dan wel rustig aan! Verwacht niet dat je binnen een paar dagen iets leuks werkend hebt. Een kubusje tekenen in 3d is 1 ding, iets leuks is heel iets anders, laat staan een complete 3d engine (of zelfs game engine)

Jullie hebben wel enige programmeer ervaring??
De tools die je het beste kan gebruiken, zijn de tools die jullie al kennen, en waar jullie je thuis in voelen. De taal maakt in feite ook niet zoveel uit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:12 schreef Creepy het volgende:
De taal maakt in feite ook niet zoveel uit.
Nou, ik mag toch niet hopen dat je in VB wil gaan werken... >:) Ik denk dat de uitgebreide talen (C, C++, Java, etc.) toch wat handiger zijn, OO zal ook handig zijn.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
we waren wat aant denken, omdat iedereen wel graag hetvolgende zag zitten. Een rpg zoals ongeveer Dungeon Siege ofwel, iets veel simpelers een soort 2D spel maar dan ook eigenlijk RPG. Ik las gister een topic over iemand met een Pacman spel of zoiets. Ik had het ff gespeeld en ik vond de graphics goed weggelegd en het speelde lekker smooth. De bedoeling wordt dat je een character zal hebben die zich levels omhoog moet kunnen halen door allerlei handelingen in het spel. Hoe sterker hoe beter. En je kan het singleplay en multiplay doen (multiplay komt later omdat er heel wat meer bij komt kijken). Maar in welke taal was die pacman geschreven? Ook al zou het VB zijn, ik vond het iig een mooi spel.

Ik zou graag in C++ het spel maken, maar ik heb geen ervaring met graphisch werken in C++ ;(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 01 juli 2002 11:25 schreef ddkiller0900 het volgende:

Ik zou graag in C++ het spel maken, maar ik heb geen ervaring met graphisch werken in C++ ;(
koop een boek en oefenen dan :)
er zijn genoeg goede directX boeken

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 09:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt waarschijnlijk beter 2D beginnen. Er komt een heleboel bij het uitwerken van dat beschreven spel kijken. Eigenlijk is het vizualisatie gedeelte maar een erg klein onderdeel van het totale project.

Werk het in eerste instantie gewoon 2D uit (birdsview of echt van rechtboven) en als dat een beetje gelukt is is het waarschijnlijk ook nog wel om te bouwen naar 3D. Zorg gewoon dat je de verschillende onderdelen goed scheid en er geen spagettie troep van maakt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

voordat je een game hebt gemaakt komt heel wat ervaring kijken. zowel 2d als 3d.

begin simpel, en ga dan moeilijker. als je nog nooit een spel hebt gemaakt, dan zou ikzelf eerst een simpel 2d spel aanraden. als je de plank te hoog legt is de kans dat je halverwege of eerder stopt veel groter dan wanneer je het simpel houd, en een leuk spel afmaakt.

afmaken is moeilijker dan ergens aan te beginnen. het respect wat een heleboel dan ook hebben voor een afgerond spel is groter dan dat je een half werkend iets hebt, wat misschien ook nog nergens op lijkt ook.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Blender! :) Zie mijn logo. ;)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
Op maandag 01 juli 2002 11:17 schreef TimMer het volgende:

[..]

Nou, ik mag toch niet hopen dat je in VB wil gaan werken... >:) Ik denk dat de uitgebreide talen (C, C++, Java, etc.) toch wat handiger zijn, OO zal ook handig zijn.
Niet? , en zijn hele leuke game engines gemaakt in VB hoor,

Hier mee heb ik een tijdje geleden een aardig leuk demotje gemaakt,
in VB met mooie gfx etc :)

alleen de snelheid (fps) is helaas matig ;(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
http://nehe.gamedev.net/

Ik wil er nog es aan beginnen maar heb totaal geen c++ ervaring :(

Heb deze tuts wel es bekeken en lijken zeer aardig.

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Kijk hier... en ga naar links... staan handige sites bij...

http://rugged.def-act.com/

Trying is the first step towards faillure...

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

www.flipcode.com is een hele goeie site waar heel erg veel informatie te vinden is. Maar je moet niet verwachten dat je na het doorlezen van een tutorial een complete 3d engine in elkaar kan knutselen. Begin bv eerst met pacman of tetris. Zelf werk ik aan een 3d engine en we zijn eerst begonnen met een spaceinvaders spelletje. Dit space invaders zijn we nu aan het ombouwen naar een 2d platform spel (de spaceinvaders blijft er nog inzitten als easter egg ;) ) Als we een goed werkende 2d engine hebben beginnen we pas met het echte bouwen aan de 3d engine.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 16:53 schreef Devil het volgende:
www.flipcode.com is een hele goeie site waar heel erg veel informatie te vinden is. Maar je moet niet verwachten dat je na het doorlezen van een tutorial een complete 3d engine in elkaar kan knutselen. Begin bv eerst met pacman of tetris. Zelf werk ik aan een 3d engine en we zijn eerst begonnen met een spaceinvaders spelletje. Dit space invaders zijn we nu aan het ombouwen naar een 2d platform spel (de spaceinvaders blijft er nog inzitten als easter egg ;) ) Als we een goed werkende 2d engine hebben beginnen we pas met het echte bouwen aan de 3d engine.
Neem ook eens een kijkje op www.gamedev.net :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Scorpion: grrr dat wilde ik net posten :P

verder is er ook nog www.gamasutra.com, alleen daar staan vooral abstracte artikelen... waarvan je van de meeste de info ook wel zelf had kunnen bedenken imho (mits je er wat in hebt verdiept uiteraard)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Vergeet niet dat buiten de 2d of 3d er ook veel werk zit in de datastructuren/user-interaction/game-logica/structuur-programma etc...

Verwijderd

Koop DIV-GameStudio... simpel om redalert na te maken

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op dinsdag 02 juli 2002 16:23 schreef EggsTC het volgende:
Koop DIV-GameStudio... simpel om redalert na te maken
Leuk om mee te beginnen, maar de 3D implementatie suckt heel erg zwaar...
Pagina: 1