[Win XP] Windows strippen

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Goed, het is mij gisteren gelukt, ik heb op een 333Mghz, 48mb ram machine XP geinstaleerd. Voor deze gelegenheid had ik even wat reepjes ram geleend, zoveel mogelijk pracht en praal uitgezet, en de oude 48mb er weer in.

Nu draait het nog best fatsoenlijk, maar ik heb het idee dat het nog beter kan. Ik heb al het oude thema gedaan, geen achtergrond op het buroblad, ongeveer alle visuele dingen uitgezet, messenger verwijderd (en uit de boot gehaald) en nog wat niet belangrijke services (IMO ;) ) uitgezet bij opstarten.

Wat kan ik nog meer doen om windows soepeler te laten lopen op deze pc?

Ik ken WindowsLite, maar dit is geen optie, aangezien ik daar geen beschikking over heb. Ook Windows2000 heb ik niet, alhoewel dat eventueel nog te doen is, maar ik wil me nu nog even op XP concentreren :)

Dus, wat kan ik er allemaal nog meer uitslopen?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Tja... xp vereist van zichzelf al veel... en als je dit vergelijkt met 2000 dan is 2000 veel lichter qua systeemvereiste en daardoor ook soepeler.

Ik zou verder niets meer weten wat je kunt doen aan XP... je hebt het al goed kaal gemaakt! Ik zou toch 2000 adviseren. Want je hebt thema verwijderd, geen MSN.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Roa
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:11:
Tja... xp vereist van zichzelf al veel... en als je dit vergelijkt met 2000 dan is 2000 veel lichter qua systeemvereiste en daardoor ook soepeler.

Ik zou verder niets meer weten wat je kunt doen aan XP... je hebt het al goed kaal gemaakt! Ik zou toch 2000 adviseren. Want je hebt thema verwijderd, geen MSN.
Tja, ik heb zelf eerst ook aan 2000 gedacht, maar heb hier simpelweg op dit moment de beschikking niet over en over XP wel. Maar misschien heb je gelijk en zal ik toch nog overstappen.

Ik heb overigens systeemherstel ook nog uitgezet.

[edit]
Deze had ik nog niet gezien gisteren, maar bedankt, ik zal hier even gaan rondneuzen.

[ Voor 24% gewijzigd door Roa op 22-06-2004 11:18 ]

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je kan alle niet benodigde services uitschakelen, via config-scherm -> administrative tools -> services. Scheelt ook weer in performance. Het enige wat lite doet is progjes eruit slopen, maar echt in snelheid merk (ik iig) je niet.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Overbodige lettertypes verwijderen!

• Roa
jjbstolk schreef op 22 juni 2004 @ 11:25:
Overbodige lettertypes verwijderen!
Ohk, hoe weet ik welke lettertypes overbodig zijn?

[edit]
Ohk, hiermee bedoel ik dus: welke kan ik verwijderen zonder dat windows moeilijk doet, ik snap opzich dat een lettertype alla Buffy overbodig is ;)
I.R. Butcher schreef op 22 juni 2004 @ 11:19:
Je kan alle niet benodigde services uitschakelen, via config-scherm -> administrative tools -> services. Scheelt ook weer in performance. Het enige wat lite doet is progjes eruit slopen, maar echt in snelheid merk (ik iig) je niet.
Daar ga ik nu eens rondneuzen..

Overigens stond er in het andere topic niet zo gek veel extra info, en hij had dan wel een 75Mghz CPU, maar wel 128 mb ram, alsnog een prestatie natuurlijk!

[ Voor 11% gewijzigd door Roa op 22-06-2004 11:28 ]

Pagina: 1