Toon posts:

[ADSL] SurfSnelAdsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SurfSnel ADSL 'maximaal' verbinding hier bij ons in het studentenhuis. Alles werkt wel goed, alleen de snelheid is redelijk bout. Ik haal download: 270 en upload: 50 KB/sec. Dit zou volgens de specificaties veel meer moeten zijn toch? Wat kan ik fout gedaan hebben? Ik weet zeker dat de splitter goed zit, dus vóór het eerste wandcontactdoosje.

En wat kan ik met al die opties in de router? Ik heb de router aangesloten op een server (dmv. een crosslink-kabel). Deze server (windows 2000 AS) is vervolgens aangesloten op de switch die alles deelt enzo. (dus d.m.v. NAT wordt het gedeeld)

Ik heb de beschikking over acht IP-adressen. Houdt dit in dat ik enkele computer binnen het huis direct 'aan kan sluiten op het internet'? Wat moet ik anders met acht ip-adressen? En hoe werkt dit? Wat schiet ik ermee op?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
blader deze thread even door, daar vind je denk ik al voldoende antwoorden.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Allereerst even kijken of jou verbinding werkelijk hoger synced op de lijn (check even in menu van je modem) als dat al ongeveer gelijk is aan wat je haalt moet je daar gaan zoeken/proberen in de aansluiting.

Is dat hoger is het een config probleem of een probleem bij je ISP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 21 juni 2004 @ 21:06:
Allereerst even kijken of jou verbinding werkelijk hoger synced op de lijn (check even in menu van je modem) als dat al ongeveer gelijk is aan wat je haalt moet je daar gaan zoeken/proberen in de aansluiting.

Is dat hoger is het een config probleem of een probleem bij je ISP.
Wat bedoel je precies met 'synced'?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

lees dit topic maar eens, er zijn veel meer lotgenoten !
Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3
problemen moeten binnen een paar weken verholpen zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door gjs op 22-06-2004 20:00 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:56:
[...]

Wat bedoel je precies met 'synced'?
Modem maakt een verbinding met de apparatuur in de centrale (dslam) en die verbinding wordt zo hoog mogelijk opgebouwd (of je moet een 1024 lijn hebben dan natuurlijk maximaal 1024).

Als je intern tussen je ISRA --> splitter --> modem een 'rotte' of 'mindere' of 'verlengde' verbinding maakt kan het ook lager uitvallen daardoor. Zelfde effect als je telefoon toestel voor je splitter bijprikt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
He maar wat kan ik met al die IP-adressen? Het modem zit nu rechtstreeks aan de Windows 2000-server. Deze server is weer verbonden met een switch zodat het complete netwerk wordt voorzien van internet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die weet wat ik met die extra IP-adressen kan? Kan ik misschien rechtstreeks m'n eigen computer (in het netwerk) aansluiten ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:54:
Niemand die weet wat ik met die extra IP-adressen kan? Kan ik misschien rechtstreeks m'n eigen computer (in het netwerk) aansluiten ofzo?
Als je niet via NAT werkt, kan je voor 5 computers elk verbinding maken met het internet via een EIGEN ip. Je kan er natuurlijk voor kiezen geen server te gebruiken maar rechtstreeks een router erop aan te sluiten.

Btw: ik heb surfsnel budget 512/256 maar werkt wel perfect met een super ping.

Verwijderd

Topicstarter
En waar heb je die verbinding? Ook in Nijmegen? Neetoch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 15:11:
En waar heb je die verbinding? Ook in Nijmegen? Neetoch?
Ik zit in Amsterdam...
Pagina: 1