Techposts en de faq

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Ik vroeg me af vallen posts in het abboneeforum nou ook onder techposts? Zo ie zo als je de FAQ er op na leest:
Stuffis Generalis? Tweakers Huiskamer? Ik zie helemaal niks!
Ho wacht, ik zie helemaal geen Stuffis Generalis, Nieuws, Sport, TV & Muziek, Tweakers Huiskamer of Thema Forum staan! Dat kan kloppen. Deze sub-fora zijn niet de 'core-business' van GoT. GoT is als hoofddoel computer-related en dat willen we eigenlijk graag zo houden. Omdat er in het verleden nog al wat mensen hier kwamen om alleen maar te chatten ipv te helpen zijn deze 3 sub-fora 'verborgen'.
Als je toegang wilt krijgen tot deze sub-fora is het enige wat je hoeft te doen te laten zien dat je ook je geïnteresseerd bent in computers.
Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek krijg je te zien als je 30 dagen of langer geregistreerd staat EN 50 of meer posts in de zogenaamde tech-fora geplaatst hebt (alle sub-fora behalve de General Chat hoofdgroep _behalve_ de sub-fora W&L, LA, SM en TFF).
Voor de Tweakers Huiskamer geldt een screening-/aanvraagsysteem. Je krijgt deze toegang alleen als de crew van mening is dat je een aanvullende waarde kunt hebben voor dit forum. Dit lijkt misschien streng, maar het valt reuze mee. Als jij je normaal weet te gedragen op GoT en dus niet steeds probeert de grenzen te zoeken of deze overschrijdt maak je een goede kans. Voor details, zie deze mededeling
zie je dat de complete Frontpage Feedback niet meegenomen word op tff na ,ook Bug word hier niet in meegenomen. Maar persoonlijk denk ik dat dit geen techposts zijn. Dus misschien moet het aangepast worden?

überhaupt is het misschien beter om het hele stukje op nieuw te schrijven en een iets passendere kop op te maken, want ook de thema fora's worden hier niet in genoemd terwijl die wel degelijk onder general Chat worden genoemd. nou weet ik ook wel dat die themaforums er niet het hele jaar zijn maar toch 50% van de tijd in een jaar is er wel een thema forum, dan weer over HCC dan examens en weet ik het.

Zat te twijfelen of ik dit verhaal niet in LA had moeten posten of hier. Maar goed leek me handiger om dit hier neer te zetten eventueel kunnen jullie het alsnog verplaatsen.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ABO > Lieve Adjes, dit hoort beter in LA thuis ja :) Dat deel van de faq is al wat verouderd: TFF bestaat al een tijdje niet meer, de T.net FP heeft nu een compleet eigen groep gekregen met FA, BZ, TMF en ABO samen.

Wat meer duidelijkheid over het begrip techposts en de subfora die meetellen in de faq/sticky's is zeker geen slecht idee. Hier moet Jaymz even naar kijken ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

In de LA-faq zelf staat dit volgens mij ook fout (die is nog van GaMeOvEr, zegt genoeg ;) )

Ik heb laatst de Schop een Modje FAQ al bijgewerkt, LA-faq is volgende op m'n lijstje :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07
Waarom is dat eigenlijk relevant?

Nu HK - access niet meer gerelateerd is aan tech-posts, zie ik ook het 'nut' niet in van techposts.

edit:
Oeps, vergeten dat SG en NSTM blijkbaar wel aan tech-posts gerelateerd zijn

[ Voor 29% gewijzigd door whoami op 21-06-2004 13:14 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

whoami schreef op 21 juni 2004 @ 13:14:
edit:
Oeps, vergeten dat SG en NSTM blijkbaar wel aan tech-posts gerelateerd zijn
* curry684 aait whoami :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Je kan natuurlijk ook andersom redeneren. Alles behalve Devschuur, Netwerken, Harde- & Softewaren, alsmede het serieuze deel van GC is geen tech post. TF's zijn tijdelijk, en tellen dus niet mee in de tech teling. Is het ThemaForum gesloten, dan zijn de berichten -en de count- gewoon weg.

Je moet je niet stuk staren op de letterlijke tekst van de FAQ, maar op de gedachte daarachter. De essentie is dat GC extra is, en dat onze focus ligt bij tech gerelateerde onderwerpen.

[ Voor 66% gewijzigd door zeef op 21-06-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 12:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zeef schreef op 21 juni 2004 @ 14:10:
Je kan natuurlijk ook andersom redeneren. Alles behalve Devschuur, Netwerken, Harde- en Softewaren is geen tech post.
Alles wat te maken heeft met computers/gadgets zijn imho techposts.
offtopic:
Natuurlijk valt dildo daar niet tussen :P

Ik had natuurlijk nooit gedacht dat SG /NSTM ook techposts bevat, omdat het helemaal niet te maken heeft met techposts. Ik snap dan niet dat het onder techposts zou moeten vallen :)

Kijk dat SGD er niet meer tussen valt vind ik dan ook weer niet kloppen. Er worden daar behoorlijke techposts gemaakt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2004 14:32 . Reden: ff [ot]en[/ot]gedaan ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij was van GC alleen W&L tech of heb ik het nu mis?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat hele "techposts" zou denk ik maar het beste gewoon uit de FAQ gehaald moeten worden. SG en NST&M krijg je dan gewoon na 50posts en 30/60 dagen lidmaatschap en Huiskamer kan je na 6 maanden aanvragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

JvS schreef op 21 juni 2004 @ 15:41:
Dat hele "techposts" zou denk ik maar het beste gewoon uit de FAQ gehaald moeten worden. SG en NST&M krijg je dan gewoon na 50posts en 30/60 dagen lidmaatschap en Huiskamer kan je na 6 maanden aanvragen
d:)b

Concept 'techposts' was toch vnl. tegen de HK-spammers, dus heeft weinig zin meer tegenwoordig met de screening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

JvS schreef op 21 juni 2004 @ 15:41:
Dat klopt imho niet..

Als je 50 posts doet in SGD van: "ja, dat is een cool level" en "nee, dat spel is niet aan" dan heb je SG / NSTM wel heel makkelijk verdiend. In de praktijk gaan jullie natuurlijk ook niet elke user tracken van wat hij allemaal post.
Dus je kan het beter in die faq houden, en gewoon een beetje veranderen kan geen kwaad ;)

komt er nog iemand snel ff spammen :D
curry684 schreef op 21 juni 2004 @ 15:48:
[...]

d:)b

Concept 'techposts' was toch vnl. tegen de HK-spammers, dus heeft weinig zin meer tegenwoordig met de screening :)
:o , dat wist ik dus niet. Ik dacht dat het eigenlijk wel een beetje strak werd gehanteerd, want ik zou zeggen dat je extra fora's kon verdienen met techpost's like SG/NSTM etc.
Als het alleen was om HK-spammers te voorkomen :z voor niets mijn best gedaan :D

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2004 15:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

outerspace schreef op 21 juni 2004 @ 15:50:
Dat klopt imho niet..

Als je 50 posts doet in SGD van: "ja, dat is een cool level" en "nee, dat spel is niet aan" dan heb je SG / NSTM wel heel makkelijk verdiend.
Een user valt -als het goed is- wel op als hij dat aan de lopende band doet :)
In de praktijk gaan jullie natuurlijk ook niet elke user tracken van wat hij allemaal post.
Voor de HK screenen we wel elke user dat toegang aanvraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Glashelder schreef op 21 juni 2004 @ 14:18:
Volgens mij was van GC alleen W&L tech of heb ik het nu mis?
Vroeger wel.. hoe het tegenwoordig zit weet ik niet meer. Maar ik ga er gemaks halve nog wel van uit.
zeef schreef op 21 juni 2004 @ 14:10:
Je kan natuurlijk ook andersom redeneren. Alles behalve Devschuur, Netwerken, Harde- & Softewaren, alsmede het serieuze deel van GC is geen tech post. TF's zijn tijdelijk, en tellen dus niet mee in de tech teling. Is het ThemaForum gesloten, dan zijn de berichten -en de count- gewoon weg.

Je moet je niet stuk staren op de letterlijke tekst van de FAQ, maar op de gedachte daarachter. De essentie is dat GC extra is, en dat onze focus ligt bij tech gerelateerde onderwerpen.
De lijst met tech fora's is imho groter dan de non techpost dus is het makkelijker die kant op te redeneren, lijkt mij.

Voor de rest was het mijn bedoeling om het aan tegeven en eventueel dat het veranderd zou worden. Zeker voor de nieuwelingen is het handig als de faq uptodate is. Al heb ik het vermoede dat juist de oude garde de faq leest :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

lordspacie schreef op 21 juni 2004 @ 15:59:
Voor de rest was het mijn bedoeling om het aan tegeven en eventueel dat het veranderd zou worden. Zeker voor de nieuwelingen is het handig als de faq uptodate is. Al heb ik het vermoede dat juist de oude garde de faq leest :)
Mjah, als ik het zo lees is dus die hele techposts gedoe gewoon een anti-HK'spam. Dus dat mensen niet zomaar HK inkomen en niet gaan spammen op zo'n manier zoals we dat in HK doen ;)

En ja, de 'oude garde' leest volgens mij ook vaker de faq door dan die nieuwe generatie :) zeg ik de gek :D Daarvoor is het ook goed om bij elke reply boven in het scherm te plaatsen:
• Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
• Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
• Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Een soort van hele-erge-mini-faq

En het is idd altijd handig om de faq's up-to-date te houden, en waarschijnlijk word het gedeelte 'techpost' er wel uit gesloopt, zoals je in de reactie van JvS kan lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

@ outerspace:

SG/NSTM zijn fora waar je niet wegkomt met onzin posten en sfeerverpesting, daar wordt je linea recta weggemod. Vroegah was echter de 'toeloop' van mensen die tech volspamden om ff lekker HK met 'ik moet poepen' vol te spammen een stuk groter.

Iow: misdragingen in SG en NSTM zijn bijna net zo simpel voor ons weg te modden als misdragingen in P&W of DOC, en dus minder kwalijk.

Ik zeg overigens niet dat SG en NSTM wijd open moeten, maar het verschil tussen 50 normale of 50 techposts bestaat enkel uit of je ze wel of niet in W&L, SGD en LA mag maken. Tja, knikker dan dat hele verwarrende concept aub overboord :)

edit:
fijn, hele dag dubbelposts... :X proxy van Philips is echt een puinzooi vandaag :/

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 21-06-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toegang wilt krijgen tot deze sub-fora is het enige wat je hoeft te doen te laten zien dat je ook je geïnteresseerd bent in computers.
Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek krijg je te zien als je 30 dagen of langer geregistreerd staat EN 50 of meer posts in de zogenaamde tech-fora geplaatst hebt (alle sub-fora behalve de General Chat hoofdgroep _behalve_ de sub-fora W&L, LA, SM en TFF).
Klopt dit nog? Ben inmiddels al zo'n 5-6 maanden lid, heb ruim 100 posts (waarvan het merendeel in techfora), maar die extra fora blijven verborgen voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Je zou hem inderdaad al moeten hebben :)
Saturday 21 February 2004 19:41

Weet je zeker dat je er niet overheen kijkt ofzoiets :?
het staat tussen: General Chat en Gathering of Tweakers in http://gathering.tweakers.net/forum (hoofdscherm).

offtopic:
ik zie dat ik dikke ongelijk heb :/

Spreek anders een mod aan op icq / msn of stuur een mailtje naar een LA dokter ( Dit zijn moderators die als extra functie een verhoogde aanwezigheid in LA hebben, om daar users met hun problemen te helpen, (inloggen, email-adressen, etc.)
dus curry (at)tweakers(dot)net of remy(at)tweakers(dot)net. Er zijn er nog een paar andere moet je even hier kijken.

Verder
verborgen voor mij :(
Dat :( bedoel je dat boos of eerder verbaasd. Je moet het zo zien: Het is leuk meegenomen en je mag blij zijn dat je erin mag komen. GoT is eigenlijk een tech-forum en niet een nontech-forum. Dus :( is een beetje ongegrond.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 17:23:
[...]

Klopt dit nog? Ben inmiddels al zo'n 5-6 maanden lid, heb ruim 100 posts (waarvan het merendeel in techfora), maar die extra fora blijven verborgen voor mij :(
het meerendeel (>>80) staat in Spielerij - Games & Discussies en dat zijn dus GEEN techposts. Je hebt die 50 simpelweg nog niet gehaald.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 23 juni 2004 @ 17:39:
[...]

het meerendeel (>>80) staat in Spielerij - Games & Discussies en dat zijn dus GEEN techposts. Je hebt die 50 simpelweg nog niet gehaald.
oke, ik dacht dat alle posts in softe goederen ook onder techposts vielen. 8)7 Dat verklaart dus waarom ik ze niet kon zien :)

De :( was bedoeld om verbazing uit te drukken, nie boosheid :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 18:31 ]

Pagina: 1