[IRC]connection timed out

Pagina: 1
Acties:

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 09:17
Ok, ik zit nu al een tijdje met het probleem dat ik niet naar irc servers kan connecten. Heb half got al doorgespit en van alles geprobeert, maar het wil maar niet lukken, ik blijf "connection timed out" krijgen op elke irc server waarnaar ik wil connecten.
Ik heb adsl van xs4all via een alcatel speedtouch 510i met een 2 pc netwerk, op beide staat xp. Op mijn router heb ik alles geforward naar deze pc, dus het lijkt me dat hij de poorten gewoon goed moet pakken. Heb ook los geprobeert de poorten te forwarden, maar toen deed hij het ook niet. Verder heb ik verschillende irc clients geprobeert, en gewoon irc via java, maar ze zeggen allemaal hetzelfde.
Ik kan gewoon pingen naar alle irc servers, dus dat lijkt me ook geen punt, eigenlijk doet gewoon alles het, ie (achter proxy alleen wel), ftp, msn, dc enz. alleen irc dus niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik heb overigens wel ergens op een forum gelezen dat xs4all soms je poorten voor internet blocked (vandaar de proxy) en soms ook die van je irc (wat ik overigens vaag zou vinden, omdat ze wel een guide hebben meegeleverd met hun pakket waar ook in staat hoe je tot irc connect). Zo ja, kan ik dit op de 1 of andere manier zien?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor IRC hoef je iig geen poorten geforward te hebben. Leg eens uit hoe dat met die proxy zit?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kun je op irc.tweakers.net komen?

Zo nee, kun je irc.tweakers.net pingen?

Zo nee, kun je irc.tweakers.net eens tracen? (tracert irc.tweakers.net).

• DeepSeven
Zonder proxy kom ik op geen 1 site, helemaal niks. Krijg ik alleen maar "page cannot be displayed".

• Osiris
  • Niet online
Wat bedoel je precies met "proxy"? De proxy-server van Xs4All, of een of andere server in jullie eigen thuisnetwerk?

edit:
Pingen zal toch echt niet gaan via een proxy, dus probeer dat eens.

[ Voor 30% gewijzigd door Osiris op 20-06-2004 23:28 ]

• DeepSeven
Tracing route to arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 9 ms 7 ms 7 ms 195.190.244.201
3 11 ms 12 ms 12 ms 42.ge-1-1-1.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.141]
4 11 ms 12 ms 11 ms 0.so-3-3-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.90]
5 11 ms 11 ms 11 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 12 ms 11 ms 12 ms arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]

Trace complete.

En zoals ik al zei, kan gewoon pingen :).

edit: proxy server van xs4all.

[ Voor 5% gewijzigd door DeepSeven op 20-06-2004 23:28 ]

• Osiris
  • Niet online
Heb je dan toevallig een of andere firewall ergens, want je zou natuurlijk gewoon op IRC moeten komen zo (Xs4all blokt geen IRC na mijn weten).

En sowieso zou je gewoon moeten kunnen internetten zonder proxy, of heb je een of ander vaag Xs4All-abo?

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 20-06-2004 23:29 ]

• DeepSeven
Ik draai geen firewall, ook niet die van xp, alleen mijn router. Ik heb een normaal xs4all basic abbo.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Check dan je 'officiele' e-mail eens via de webmail of je niet toevallig iets stouts hebt gedaan waardoor xs4all je in een filterlijst gezet heft?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie ook: [rml][ ADSL XS4ALL] Kan niet op internet...[/rml]
kans is groot dat je een abuse filter hebt zoals CyBeR aangeeft. Check de mail van je xs4all beheer-account: https://webmail.xs4all.nl

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DeepSeven
Ok. Ik heb idd een abuse mail gehad, omdat ik een worm had.. Ik heb adsl pas sinds een week, en net nadat ik het aangesloten had ik idd een worm. Heb er meteen een anti virus pakket op gegooid, maar sindsdien niet meer gekeken naar mijn xs4all mail. Ik stuur xs4all een mail en dan moet het opgelost zijn lijkt me :).
Thnx mannen :) .

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

YIPPIE :/ Ik heb hiermee dus ook zitten kloten afgelopen Donderdag :|

Alles werkt : PING/TRACERT/FTP !!!

Alleen HTTP+MAIL+MSN niet dus...

Via PROXY : Kan je laten en doen wat je wil ...

Ik heb aan die mensen maar verteld dat ze XS4ALL moeten bellen :)

Heb ik goed gedaan toch ?? Was een Lite Abbo trouwens.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeepSeven schreef op 20 juni 2004 @ 23:39:
Ik stuur xs4all een mail en dan moet het opgelost zijn lijkt me :).
Als je zeker weet dat die worm weg is wel.
nero355 schreef op 20 juni 2004 @ 23:39:
Ik heb aan die mensen maar verteld dat ze XS4ALL moeten bellen :)

Heb ik goed gedaan toch ?? Was een Lite Abbo trouwens.
Volgens mij is de policy bij XS4ALL dat je moet mailen. Als je belt - laatste keer dat ik dat deed - kreeg je eerst een bandje over het abuse filter, dat je beter kon mailen. Of dat nog zo is weet ik echter niet. Maar er zullen wel aanwijzingen staan in de mail die ze ontvangen hebben.
Edit: en net als bovenstaande, zorg dat je virusvrij bent uiteraard ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 20-06-2004 23:47 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

blackd schreef op 20 juni 2004 @ 23:42:
Volgens mij is de policy bij XS4ALL dat je moet mailen. Als je belt - laatste keer dat ik dat deed - kreeg je eerst een bandje over het abuse filter, dat je beter kon mailen. Of dat nog zo is weet ik echter niet. Maar er zullen wel aanwijzingen staan in de mail die ze ontvangen hebben.
Edit: en net als bovenstaande, zorg dat je virusvrij bent uiteraard ;)
Tja dat wist ik dan niet, maar wat ik ook vaag vind : Ze hebben geen abuse mail gehad ??

Ik weet trouwens zeker dat het daardoor komt, want die mensen hadden 2 laptops en op 1 van de 2 was eene vriend ofzo zo "slim" geweest om de normale KaZaA te installeren :/ Terwijl die mensen dat niet eens gebruiken .....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1