Neem eens een kijkje op www.tassenboetiek.nl.
Daar wil ik ook een tas gaan kopen, alleen het is daar wel duur.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm, als ik eerlijk ben vind ik die site er behoorlijk bagger uitzien en ze verkopen tevens geen mooie tassen. Leuk als je inderdaad een aktetas zoekt, maar voor een laptop tas kun je misschien beter naar www.laptopverpakking.nl o.i.d.fr3z schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:18:
Neem eens een kijkje op www.tassenboetiek.nl.
Anoniem: 40104
Ik kan uit persoonlijke ervaring melden dat die 15" unibody daar prima in past. De tas heeft een soort van ingebouwd laptop vak, waardoor een sleeve redelijk overbodig is. Omdat ik vanwege die reden geen sleeve heb, kan ik niet bevestigen of het met sleeve past. Dat kon namelijk nog wel eens krap worden.CoDe-ReD schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:07:
Heren,
Ik ben op zoek naar een goede schoudertas voor m'n 15" unibody MacBook Pro. Ik wil genoeg ruimte hebben voor de laptop, adapter, een muis en nog wat extra zooi zoals boeken, kladblok, pennen, en ander kantoor spullen. Het liefste zou ik de laptop ook nog in een sleeve doen, mits hier ruimte voor is.
Ik ben erg zuinig op m'n spullen (zeker hardware) dus wil er best wat geld aan uitgeven. Ik zie de Crumpler tassen al een aantal keer voorbij komen tijdens m'n zoektocht en die leken me wel van goede kwaliteit.
Dit model sprak me erg aan:
http://www.crumpler.nl/?p...s&product_id=UD-004&size=
Ik weet alleen niet of de nieuwe unibodies hier wel inpassen. Op de website van Apple staan de afmetingen van de 15" Unibody: H: 2,41 cm, B: 36,4 cm, D: 24,9 cm. De afmetingen van 't laptopvak in de Crumpler tas: H: 4 cm, B: 36 cm, D: 27 cm. Die 4mm verschil is vast wel te overbruggen, maar in de praktijk verschilt de inhoud nogal eens van de officiële specificaties. Kan iemand bevestigen dat de unibodies hier goed in passen?
Als ik bovenstaand model zou aanschaffen dan is er geen ruimte meer voor een goede sleeve die tegen deuken beschermd, al vangt de tas zelf ook al behoorlijk wat klappen op natuurlijk.
De tas van Crumpler die ik heb heeft een extra (verwijderbare) sleeve.CoDe-ReD schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:07:
......
Ik kwam ook dit nog tegen:
http://www.crumpler.nl/?p...duct_id=ROYS-XL-004&size=
Lijkt geschikt voor 17" MBP's, zo heb ik nog wel wat ruimte over voor een sleeve. Maar ligt m'n 15" MBP dan niet constant te schuiven in de tas?
Hebben jullie misschien nog wat suggesties?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 10-08-2009 13:06 ]
PSN ID: Ancta
Heb hier een Cheesy Disco liggen die ik gebruik met een 13" MB white. Heb de sleeve even nagemeten maar die 15" MBP moet makkelijk passen. Een extra sleeve is niet nodig imho, maar ik denk dat iets als de Tucano Second Skin Microfibre best past - je hebt 15mm over in de dikte. Maar dat laatste moet je echt uitproberen.Ghostley schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:03:
[...]
De tas van Crumpler die ik heb heeft een extra (verwijderbare) sleeve.
Deze is te groot voor mijn 13" MacBook, maar ik merk eigenlijk niets van schuifgedrag.
(en als dat al zo is, dan is alles lekker zacht aan de binnenzijde)
Natuurlijk kun je er ook wel voor kiezen om de bijgeleverde sleeve te vervangen door een ander model...
Met logo
Zonder logo
Gestreept
Allemaal geschikt voor 15" modellen...
(tenminste... dat zegt men...)
Zoef
Als ik het goed begrijp dan zou de 15" versie van die tas dus voldoen, omdat het laptopvak al min of meer dient als sleeve? Ben benieuwd wat voor kwaliteit die sleeve heeft. Ik heb het liefste zoiets: http://www.laptopverpakki...-larobe-black-addict.htmlGhostley schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:03:
[...]
De tas van Crumpler die ik heb heeft een extra (verwijderbare) sleeve.
Deze is te groot voor mijn 13" MacBook, maar ik merk eigenlijk niets van schuifgedrag.
(en als dat al zo is, dan is alles lekker zacht aan de binnenzijde)
Natuurlijk kun je er ook wel voor kiezen om de bijgeleverde sleeve te vervangen door een ander model...
Met logo
Zonder logo
Gestreept
Allemaal geschikt voor 15" modellen...
(tenminste... dat zegt men...)
Je kunt inderdaad die extra insteek er gewoon uithalen (zit nergens aan vast of iets dergelijks) en dan heb je een heel groot vak. En daarvoor in de plaats zou je dan eventueel die Larobe Black Addict (of iets wat erop lijkt) kunnen schuiven. (maar is niet nodig imo)CoDe-ReD schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:19:
[...]
Als ik het goed begrijp dan zou de 15" versie van die tas dus voldoen, omdat het laptopvak al min of meer dient als sleeve? Ben benieuwd wat voor kwaliteit die sleeve heeft. Ik heb het liefste zoiets: http://www.laptopverpakki...-larobe-black-addict.html
Deze sleeve had ik ook voor mijn 13" MacBook, en is zeer degelijk. Mocht de standaard meegeleverde sleeve niet denderend zijn kan ik in principe die sleeve van de Crumpler tas eruit te halen en gewoon zo'n BE-EZ erin te stoppen? Sorry voor al de vragen, je kan maar niet zeker genoeg zijn.
Thnx voor de hulp!
Zoef
Ik heb een cheesy disco tas (met verwijderbare laptop vak) 15,4 laptop paste daar mooi strak in echter me 13,3 MacBook had te veel ruimte, heb er nu een LaRobe inzitten en dat werkt perfect (heb dus de verwijderbare laptop vak er uitgehaald).CoDe-ReD schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:19:
[...]
Als ik het goed begrijp dan zou de 15" versie van die tas dus voldoen, omdat het laptopvak al min of meer dient als sleeve? Ben benieuwd wat voor kwaliteit die sleeve heeft. Ik heb het liefste zoiets: http://www.laptopverpakki...-larobe-black-addict.html
Deze sleeve had ik ook voor mijn 13" MacBook, en is zeer degelijk. Mocht de standaard meegeleverde sleeve niet denderend zijn kan ik in principe die sleeve van de Crumpler tas eruit te halen en gewoon zo'n BE-EZ erin te stoppen? Sorry voor al de vragen, je kan maar niet zeker genoeg zijn.
Thnx voor de hulp!
Ghostley schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:37:
[...]
Je kunt inderdaad die extra insteek er gewoon uithalen (zit nergens aan vast of iets dergelijks) en dan heb je een heel groot vak. En daarvoor in de plaats zou je dan eventueel die Larobe Black Addict (of iets wat erop lijkt) kunnen schuiven.
Verder is die tas enorm en voorzien van vele vakjes, ikzelf neem er ook heel wat extra troep in mee.
Thnx voor de reacties! Ik pak denk ik de 15" versie van de Royale Sackli zonder extra sleeve. Mocht het nodig zijn kan ik die altijd later nog aanschaffen. Vraag me nog wel af of de Ugly Divorce ook een verwijderbare sleeve heeft, en wat het voordeel van dit model is ten opzichte van de Royale Sackli...? Scheelt €50,-, krijg ik dan alleen wat extra ruimte?Zpottr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:54:
Ik zou niet te moeilijk doen en het meegeleverde ding gebruiken. Zit je ook niet met ritsen te klooien e.d. - ik heb dat heel even volgehouden maar het is z'n circus als je even je MB uit je tas wilt halen. Met de meegeleverde sleeve is het klikgespjes los, 2x klittenband los en klaar.
Anoniem: 37526
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq