Toon posts:

[Win2k] CPU usage hoog/laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met m'n laptop (Jewel Brilliant 2775, 2.8GHZ P4). Als ik m'n cpu usage bekijk zie ik steeds dat er om de 3/4 seconden de cpu usage springt naar 35%, dan weer 3/4 seconden op 0% staat, en dan weer 35% enz enz. Dit heeft als gevolg dat mijn systeem steeds 1 seconde bevriest. Ik kan hierdoor bijna niet gamen en het is bovendien super irritant. Als ik al m'n drivers installeer (lan,video kaart etc etc) heb ik dit probleem, doe ik een schone win2k installatie heb ik nog steeds dit probleem. Ik heb al veel services uitgeschakeld maar niets helpt :? Win2k is ook up to date.

Processen die draaien -> http://www.xs4all.nl/~loesh/processorlijst1.JPG
Het cpu gebruik (35%,0%) -> http://www.xs4all.nl/~loesh/cpuusage1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 18:22 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je het probleem ook in de veilige modus?
Staan er nuttige vermeldingen in je logboeken? (eventvwr.msc)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je al gekeken WELK proces die 35% gebruikt? Dat zie ik nl. niet in je screenshots staan...

Als je dat weet, post het ff.

Verder: installeer eens Taskinfo2003 van IARSN, daarmee krijg je veel gedetailleerdere info over resource gebruik door processen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Dit heb ik onder WinXP ook wel eens gehad op een PC. Het bleek toen te liggen aan McAfee Virusscan.

edit:
Als je die spoolsv.exe afsluit, stopt het dan? Dat is namelijk ook wel eens vervelend aan het doen. Dit is overigens een service die je eventueel kan uitzetten, maar als je nog wel eens wat print via een netwerk dan is het aan te raden hem niet af te sluiten.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 11:43 ]

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Als je die pieken krijgt, heb je dan ook netwerk traffic op je nic?

Moses

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

klinkt als een bios probleem

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

... en haal internat.exe eens door een virus trojan scanner heen

http://securityresponse.s...nc/data/w32.ghotex.a.html

Verwijderd

Topicstarter
Update.

- Als ik windows in safe mode opstart heb ik het probleem NIET.
- Via taskmanager kan ik niet zien welk proces zoveel cpu kracht gebruik. Via TaskInfo gelukkig wel :), tijdens de pieken van 35% zie ik dat DPC Time Placeholder ongeveer 20-25% gebruikt en Intterupts Time Placeholder 2 a 3% gebruikt.
-Ik heb m'n systeem al 4 a 5 keer gescanned met verschillende virus scanners, ze kunnen allemaal niets vinden.

Ik ga effe googlen naar die placeholder, dat is denk ik het probleem.

Verwijderd

Heb je al op spyware gescand?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 15:13:
Heb je al op spyware gescand?
voor iemand met zo'n grote hersenpan kan je niet zo goed lezen; lees zijn startpost maar eens.

schone win2k installatie staat er.

Verwijderd

Volgens mij zie ik lsass.exe staan, ik weet niet of dit echt het sasser virus is, maar misschien moet je dat toch maar even checken.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 13:15:
Update.

- Als ik windows in safe mode opstart heb ik het probleem NIET.
- Via taskmanager kan ik niet zien welk proces zoveel cpu kracht gebruik. Via TaskInfo gelukkig wel :), tijdens de pieken van 35% zie ik dat DPC Time Placeholder ongeveer 20-25% gebruikt en Intterupts Time Placeholder 2 a 3% gebruikt.
-Ik heb m'n systeem al 4 a 5 keer gescanned met verschillende virus scanners, ze kunnen allemaal niets vinden.

Ik ga effe googlen naar die placeholder, dat is denk ik het probleem.
Check hier maar eens op GoT, er zijn wel topics over DPC Time Placeholder die veel CPU% verbruikt.

Bijvoorbeeld: DPC Time Placeholder vreet CPU

[ Voor 6% gewijzigd door roelio op 20-06-2004 15:23 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 15:20:
Volgens mij zie ik lsass.exe staan, ik weet niet of dit echt het sasser virus is, maar misschien moet je dat toch maar even checken.
Is gewoon een std. Windows service.

Verwijderd

Alexio schreef op 20 juni 2004 @ 15:19:
[...]
voor iemand met zo'n grote hersenpan kan je niet zo goed lezen; lees zijn startpost maar eens.

schone win2k installatie staat er.
je hebt helemaal gelijk 8)7

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
limoentje schreef op 20 juni 2004 @ 15:21:
[...]

Is gewoon een std. Windows service.
het is idd gewoon een windows service, bij service pack 2 voor windows xp gaat ie er wel uit zoals jullie hier waarschijnlijk wel weten.

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Als het niet aan ACPI ligt, lijkt het op een stuk hardware dat moeilijk doet. Zet alle overbodige zooi eens uit in je BIOS (USB2/ISA/ACPI enzo.) en probeer het dan nog eens. Als dit niet helpt, kun je alle PCI kaarten eens verwijderen. Dan 1 voor 1 alle hardware weer terugplaatsen/inschakelen tot het probleem weer terugkeert. Vergeet hierbij je videokaart niet! (eventueel een oude kaart proberen, of anders je drivers op standaard(VESA/SVGA) zetten)

Ik heb vergelijkbare problemen gehad met een rotte netwerkkaart en een rotte ISA bus, dus hier zou ik het eerst naar kijken.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 20 juni 2004 @ 15:21:
[...]

Check hier maar eens op GoT, er zijn wel topics over DPC Time Placeholder die veel CPU% verbruikt.

Bijvoorbeeld: DPC Time Placeholder vreet CPU
ACPI kan ik niet uitzetten in de bios. De bios van de laptop heeft erg weinig functies. Misschien jewel even mailen voor een nieuwe bios.

In een nieuwsgroep stond een oplossing om bij device manager -> computer en dan wat er eerst stond (acpi pc) te vervangen door standard pc. Dit lost het probleem wel op, maar de laptop is nu vreselijk sloom, ook niet echt een oplossing. Ik ga jewel mailen voor een nieuwe bios.

-edit-

het blijkt idd een bios probleem te zijn, ze gaan de bios voor me flashen en dan is het probleem hopelijk opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 14:56 ]

Pagina: 1