[HD] Welke hd?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 12:28
Ik weet het. De zoveelste vraag over welke harde schijf te kopen. |:( Ik heb al op GoT gekeken maar ik heb toch een vraag. :)

Ik wil een harde schijf van 40GB 7200rpm en 8mb buffer. Kan mij nu 1 iemand zeggen wat de stilste harde schijf is met deze specificaties?

Ik dacht aan Western Digital of Maxtor? :?

Ohja stel nu. Ik heb 3 harde schijven en 2 rom's. Ik hang die rom's aan de IDE poorten van mijn mobo en de 3 hd's hang ik aan mijn ata controller. Werkt dat dan nog? En ik zou voor ieder apparaat een aparte ide kabel gebruiken. Gaat dat dan nog? Of moet ik voor de 2 roms 1 kabel gebruiken waar 1 de master is en 1 de slave? Wat is het beste?

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je dit wel goed bekeken / bestudeert? En voor de config zie: dit

En op GoT rondkijken alleen is natuurlijk ook niet echt 'voldoende' er zijn nog zat andere fora, en sites zoals Tweakers.net en anders kan je altijd nog zoeken met Google... :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2004 17:43 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ten eerste komt bij mij de vraag op, heb je nog wel 40GB schijven te koop en zijn er uberhaubt 40GB schijven met 8MB cache? Maar welk merk schijf moet je in princiepe zelf weten. Ik heb allemaal Maxtor schijven : 4x 40GB@7200rpm 1x30GB@7200rpm en 2x160GB@7200rpm@8MBcache.

Maar de Western Digital Raptor schijven lijken mij ook zeer interresant, alleen weet ik niet wat de geluids produktie va ndeze schijf is. De prijs overigens wel ..... duur... :)

Mijn schijven komen bij mij niet boven de fan van de voeding en al helemaal niet boven de fan van de VGA-kaart uit, met hun geluids produktie.

En ja het mooiste is inderdaad dat elke schijf en/of CD/DVD-device zijn eigen kabeltje heeft, zo hoeft hij nooit de bandbreedte te delen met een ander apparaat.
Zo heb ik in 1 systeem een DVD-speler, 3 schijven en er komt nog een DVD brander bij, allemaal met eigen aansluiting/kabel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 17:28

LyP0

it is I , you worst nightmare

een vraag , wtf moet je eigenlijk nog met een 40 gb hd . voor iets meer geld heb je 80 gig . maxtortjes zijn naar mijn ervaring wel lekker stil . de ret weet ik niet
want daar heb ik geen ervaring mee

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Ja, er zijn nog wel 40GB schijven te koop, en ja, ook met 8MB cache. Maar het is wel zo dat je dan bijna net zoveel (of zelfs nog meer!) betaalt als voor een 80GB met 8MB cache.

link: http://www.vobis.nl/content/view/full/4558

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb juist een pc gebouwd voor iemand met een Samsung 7200RPM 2MB cache, deze is wel stiller dan mijn beide Maxtor DM 9+'en, idle en seeken.
Er zitten geen fans in de case, alleen cpu fan op 5v (onhoorbaar) en voedingsfan met case open. Dus er staat niks in de weg van de geluiden van de samsung :p

Edit: Een raptor maakt wel meer lawaai in het seeken dan een maxtor 200gb 8mb cache, dus dat lijkt me geen optie...

[ Voor 18% gewijzigd door pisart op 19-06-2004 17:49 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik ken zo geen 40GB harde schijven met 8MB cache, maar ik denk dat de Seagate Barracuda lijn wel als (een van) de stilste wordt ervaren. Ik heb een Seagate Barracuda IV 40GB (7200RPM, maar ik geloof met 2MB cache) en die is errug stil :9

• Cocona
@LyPO: Het is een oude comp namelijk P3 500mhz en ik speel er nu bepaald niet echt spelletjes mee enzo hoor dus 40giga is ruim voldoende voor mij. Ik heb nu nog een quantum fireball van 7.85GB effectie en er schiet maar 1.5GB meer van over :'( en ik draai onder win xp. Trouwens 7200rmp en 8mb buffer zouden toch al iets beter de comp versnellen dan een oude 5400rpm met 2mb buffer.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Ik weet dat Western Digital vroeger 40 gb schijven met 8 mb cache produceerde. Dezelfde Caviar reeks met achteraan JB (8mb cache).

Of die nu nog verkocht worden, je zal moeten zoeken.

In alle geval betaal je voor zo'n schijf véél te veel voor de opslag die je maar krijgt.

Als je het meest waar voor je geld wilt (goedkoopste prijs per gigabyte), zal je eerder bij 120 à 160 gb uitkomen.

Anders mischien 80 gb overwegen.

Raptor lijkt me geen oplossing in zo'n oude pc, tenzij je een pci sata controller aanschaft, maar lijkt me nutteloos.

• Cocona
Ik ga alleen maar een ata controller van Promise erbij kopen. Ik ga mijn oude hd en nog een andere erbij hangen en that's it. De controller voor de snelheid want mijn oud bakje ondersteund maar ATA33/66.

Geen raptor, maar 120gb lijk mij veel en zeker voor mij. Ik heb ondertussen de western digital se gevonden van 40gb en het was iets van een 54€

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
€54 is toch veel voor 40 gb, vind je niet?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

voor 2 keer meer geld heb je 5 keer meer opslag...........pfffff
pricewatch 200 GB schijf voor 112,-.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Cocona
Ik ben niets met zo een grote harde schijf. Zeker nu nog niet en ik denk later misschien ook niet. En wat prijzen betreft, ik heb daar geen flauw idee van hoe dat zit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cocona schreef op 19 juni 2004 @ 17:35:
Ik weet het. De zoveelste vraag over welke harde schijf te kopen. |:(
Waarom vraag je het dan :?
maar ik heb toch een vraag. :)
Da's geen excuus :z

Wel, de FAQ is hier duidelijk over. Zie dus de eerste reactie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.