Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Airflow] 60 Graden te heet??

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

een vriend die heeft een Packard Bell gekocht (vorig jaar) en heeft daar dit jaar een andere videokaart in gezet toen heeft ie in de zijkant een fan (80 mm - outtake) gezet waar een paar gaatjes zaten en heeft ie bij de pci sloten 2 gleuven er uit gehaald de voeding heeft een 120 mm fan en dan denk je dat je temperatuur daalt maar nee hij blijft op de 60 graden (via Bios en fanspeed) de cpu blijft netjes 27 graden idle en 35 stressed maar de kast blijft constants 60 graden ik heb al tegen hem gezet dat ie misschien een waterkoelset moest kopen en plaatsen maar dat durfte hij niet omdat hij bang is dat het water gaat leken, hij zit nu steeds achter de pc met een open zijkant maar dat vertrouw ik niet helemaal omdat er ook nog kleine kinderen zijn die hun handen er in stoppen en dan onder stroom komen te staan misschien weten jullie een oplossing want ik wil echt zo snel mogelijk die kast dicht krijgen voor dat er ongelukken komen.

M.v.g.

Stephan van Delft

Ps. Mijn excusses voor het misschien plaatsen in het verkeerde forum.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-11 22:05
Het lijkt mij eerder dat de kast 27 is en de processor 60. Anders heeft hij een koelsysteem waar veel mensen waarschijnlijk jaloers van worden :)

Van een paar fans in de kast daalt de proc-temperatuur natuurlijk niet zoveel. Waarschijnlijk zit de koeler van de processor gewoon op zijn maximum. Zit daar bijvoorbeeld wel koelpasta onder?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
AUB leer eens wat punten en komma's zijn :X Je hele verhaal is nu 1 zin :/

Ik denk niet dat je kasttemp 60 graden is. Kun je je hand naar binnen steken zonder het verschrikkelijk heet is? Het lijkt me een kapotte/slechte temp sensor.

[ Voor 9% gewijzigd door brinkdinges op 19-06-2004 12:56 ]

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Als je alleen maar outtake hebt dan krijg je ook geen goede airlow, meer soort facuum efect.

Je zou er eens een intake fan in de voorkant aan de onderkant van de kast in kunnen plaatsen

En de outake fan aan de achter kant van de kast aan de bovenkant.

Verwijderd

Topicstarter
Toen hij die fan ging plaatsen,
toen moest hij eerst 20 minuten wachten met de kast open voordat je er pas je hand in kon stoppen. Aan de boven kant is geen plek om een fan te plaatsen en aan de onder kant zitten wel een paar gaatjes, een stuk of 60 misschien kan ik daar dan een 60 mm fan in plaatsen dat er een beetje koude lucht binnen komt. aan de achterkant is geen plek want daar kun je geen fan plaatsen.

ik ga vanmiddag weer naar hem toe en dan leg ik even een temperatuur meter er in even kijken of de kast gelijk heeft

owja, als je de kast net aan zet (koude start) dan zegt de bios gelijk dat ie 60 graden is en fanspeed ook ik vindt dat inderdaad vreemd.

M.v.g.

Stephan van Delft

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

groeten hoeft niet maar zoals Brinkdinges al zegt denk ik dat je temperatuur sensoren kapot zijn

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Topicstarter
Beste Hayfork,

Ja dat hoop ik dan maar want 60 graden dat is echt heet.
Als ik vanvond terug ben dan vermeld ik in een reply wel even hoeveel graden de thermometer aangaf.

Stephan

Offtopic:
Ben een beetje zakelijk opgevoed/opgegroeid. :)

Verwijderd

het verhaal is een beetje stug, maarja, miss zijn de temps omgekeerd, als ik die van mij gelijk opschroef en mijn hand erin doe is het ook warm..........

of het 2e je temp sensor kapot :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 20:41 ]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Mijn case is ook warm maar 60 graden is gewoon echt overdreven voor je case, volgens mij kan dat helemaal niet zonder dat er bepaalde dingen diepzinnig kapot gaan.

Zoals al vaker gezegd, waarsch zijn die sensoren kapot, of zitten de aansluitingen verwisseld ofzo, zodat de temps verwisseld zijn.

60 graden man, als je dan je case op je bureau hebt staan dan kan je er niet eens fatsoendelijk naast zitten, zo erg straalt dat dan.

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 13:30
Volgens mij is die 60 graden idd je cpu temp en de kast is 27. Niks aan de hand dus. Waarmee lees je dit trouwens af ? Heb je vastlopers ofzo ? Zo nee zou ik er niks aan doen.

Vuur(Vliegende)Vogel

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Packard Bell en andere standaard dingen worden gewoon heel erg warm, moet je je niets van aantrekken maar gewoon doorgaan. Ze weten heus wel wat ze doen daar (SOMS), en zolang je niet gaat overklokken lijkt het me geen probleem...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 15:51
Probeer het gewoon eens te meten met een normale ('analoge') thermometer. Het lijkt me stug dat de kast zo warm wordt, en je processor daarbij zo koel blijft.

Verwijderd

Toch vreemd, je processor veel koeler krijgen dan de kast, terwijl de proc gekoeld wordt met de lucht uit de kast. Met lucht van 60 graden krijg je je proc echt nooit 30 graden.

Oftewel, dat wat al genoemd is: Temp-sensor is dood of temps worden omgewisseld.

Ik zou sowieso de casefan in de zijkant omdraaien, nu zuig je lucht weg die de cpu-koeler nodig heeft om op je cpu te blazen. (in de meeste gevallen blaast een cpu-koeler op de cpu, niet altijd though)
Zo krijgt de nieuwe vga-kaart ook nog wat verse lucht :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Lees de FAQ eens in Die-Hard Overclocking & Cooling en doe wat zoekwerk aub, over temperaturen is al zoveel gepraat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.