Chello datalimiet overtreden

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 20:18
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:15:
Volgens mij ligt het ook aan de modem die je hebt. Ik heb nog een oude com21 modem en kan bij die dataverbruik pagina van chello geen stats krijgen. Ik heb met mijn eigen DU-meter de volgende stats van de maanden

Maart: 180 gig
April: 240 gig
Mei: 300 gig
Juni: 88 gig
Juli: 53 gig

Ik heb nog geen enkele e-mail van chello ontvangen. Wel word ik er af en toe afgeknikkerd, maar dat ligt volgens mij aan mijn modem die stervende in combinatie met een e-tech wireless router.

maargoed com21 power :) Omgeving gelderland :7
Ik heb dus precies hetzelfde, ook nog een Com21 modem.
datagebruik.chello.nl kan ik niet bekijken omdat er idd ook geen stats worden bijgehouden. ik zou een nieuw modem krijgen. dit hebben ze me een paar maanden geleden al gezegd maar tot nu toe heb ik nog steeds me oude com21 die me overigens goed bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Wimo. schreef op 21 juli 2004 @ 18:39:
[...]

Ze zullen je niet terug zetten voor hetzelfde abbo bedrag. Wel zit je dan waarschijnlijk met een trager abbo dan dat je voor ogen had. Voor mij is het hele ADSL gebeuren alleen interessant als 8mbit mogelijk is. Anders kan ik net zo goed bij chello blijven O+
Ja dat is dus het verschil. Ik wil overstappen vanwege het AUP beleid bij Chello. Over snelheid en uptime heb ik niks te klagen. Maarja als ze me gaan naaien door 12 GB bij mijn download limiet te rekenen als ik maar 4 GB download en nog eens 4 GB erbij rekenen als mijn pc stuk is en ik dus helemaal niet online ben.. sja dan word ik boos. Het probleem is dat een vergelijkbaar abo bij ADSL uitkomt op de basic varianten. Het kost iets meer maar daar heb ik geen bezwaar tegen. Het nadeel is dat ik die waarschijnlijk niet kan krijgen. Shit happens, je moet roeien met de riemen die je hebt, maar dat wil ik liever wel van te voren weten. Vaag gedoe kan ik bij chello ook wel krijgen. Genoeg voor hele afrikaanse volksstammen om precies te zijn.. :{

[ Voor 1% gewijzigd door twiFight op 21-07-2004 19:41 . Reden: typo's, het is nog vroeg.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
DataBeest schreef op 21 juli 2004 @ 18:27:
[...]

COM21 gebruikers hebben op dit moment geen last van de strakke FUP/Datalimiet die Chello wel hanteert voor de andere gebruikers, inderdaad. Dat is in verschillende Chello topics hier nu wel duidelijk geworden. ;)
Dit wil overigens niet direct zeggen dat de statestieken in de modem zelf bijgehouden worden natuurlijk.
Ik kan dat ook bevestigen, dat Com21 modems inderdaad niet te checken zijn door chello op dataverkeer. Een goeie vriend van mij die doet Chello Abuse.. Die stuurt dit soort mailtjes rond :+ , en had het mij ook verteld, dat er bij Com21 modempjes geen datagebruik te meten is.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
damnz
ik wil ook com 21 man
denk je dat ik nog kan ruilen bij chello :P

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Met mijn terrayon modem heb ik ook geen last van de FUP. Kan wel gewoon datagebruik bekijken en krijs ook mailtjes dat ik afgeknepen wordt, maar kan vervolgens gewoon op volle snelheid verder downloaden :) Zit meestal rond de 60-70 GB per maand met chello classic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 15-09 17:33
Ik heb vanmiddag dus een nieuw abbo maar besteld bij xs4all
Ik kreeg mijn tweede emailtje (1e niet ontvangen :? ) over mijn datagebruik.
Ik zit nu op zo'n 36 Gb.
Ik heb gebeld met de helpdesk, en ik heb dus maar een limiet van 40 Gb.
Het hoogste abonnement (ik heb classic) heeft 80 Gb.
De mails worden volautomatisch verstuurd, en vertonen nog wat kuren. Maar het is dus een nieuw systeem. Voorheen had ik nooit te klagen, maar ik denk dat er aankomende maanden nog wel meer mensen slachtoffer worden.
Het eerste emailtje word verstuurd bij 60% en het 2e bij 80%.

Nu heb ik dus adsl met fup genomen bij xs4all.nl
Wat ik heb kunnen lezen zijn ze daar niet zo moeilijk.
En ze hebben nog een aanbieding ook.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Is er al iemand die kan bevestigen of ze ook extra maatregelen nemen als je vaker afgeknepen wordt? zoals overzetten op hoger abo, extra kosten rekenen, permanent afsluiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
bjck schreef op 17 juli 2004 @ 21:24:
[...]

Hoezo niet? Onbeperkt geeft een hoeveelheid aan, en blijkbaar niet de hoeveelheid bytes totaal per maand. Maar misschien bedoelen ze de hoeveelheid minuten per maand dat je online mag zijn?
Onbeperkt qua tijd is natuurlijk wat ze bedoelen maar eigenlijk totale bullshit:
Als je de hele maand online bent, maar je hebt nog geen een byte gedownload, wat heb je dan aan je internet?
dan kun je net zogoed een hele maand doen alsof je op internet zit en nix downloaden 8)7

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Da Fox schreef op 22 juli 2004 @ 21:10:
[...]

Onbeperkt qua tijd is natuurlijk wat ze bedoelen maar eigenlijk totale bullshit:
Als je de hele maand online bent, maar je hebt nog geen een byte gedownload, wat heb je dan aan je internet?
dan kun je net zogoed een hele maand doen alsof je op internet zit en nix downloaden 8)7
't Is niet bullshit, we trappen er allemaal in in deze markting verhalen ......

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatste maanden vrijwel niks gedownload, en dus een dataverbruik van ca 3/4 GB per maand. Maar we gaan bij chello weg (de verbinding ligt er vaak af, bovendien zorgt internet via de kabel voor een slechter beeld bij ons.) Dus ga ik volgende maand eens proberen uit te testen hoe ver ik kan gaan met downloaden }) . Dat probeer ik iig (als de verbinding het doet ten minste :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor de geinteresseerden onder ons, bij deze een quote van de Algemene Voorwaarde en de Acceptable Usage Policy zoals dit is weer gegeven bij het punt Overmatig Dataverkeer:
Overmatig dataverkeer
Artikel 9.2 AV:
"De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort."

Klanten dienen ervoor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello Service door anderen niet onnodig verstoren of beïnvloeden, of het netwerk overmatig belasten. Daarnaast dienen Klanten ervoor te zorgen dat hun activiteiten de faciliteiten van UPC voor het leveren en monitoren van de service, backbone, netwerknodes en/of andere netwerkdiensten niet onnodig verstoren of anderszins nadelig beïnvloeden. Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het internet verbonden zijn wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC beschouwt dataverkeer als 'overmatig' indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello Service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord. UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.

MAATREGELEN UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen: 1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte.
3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met inachtneming van art. 21 AV, gerechtigd de Overeenkomst met de Klant te beëindigen.
Wat voornamelijk interessant is, is de het kopje maatregelen UPC. Hierbij zie ik enorm veel verschillen met wat UPC/Chello eigenlijk doet :

1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.

Er is sprake van een waarschuwing waarbij inderdaad melding gemaakt word van de AV en/of AUP. Echter, UPC stuurt geen overzicht mee van het gebruik. Hierbij word een link gestuurd naar een on-overzichtelijke datagebruik meter waarbij het heel erg moeilijk controleren of het om download en/of upload gaat van gegevens.

2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte.

De capping van 64k/64k zou UPC kunnen zien als het beindigen van delen van de dienst. Alleen, onder een dienst versta ik bijvoorbeeld toegang tot Chello/UPC gerelateerde mogelijkheden zoals e-mail, usenet server, etc. Het leveren van een verbinding is geen dienst, dat is namelijk datgene waarvoor wij als klant voor betalen. Wij nemen de verbinding af en Chello/UPC ontvangt geld voor het leveren van dit product. De mogelijkheid van een eigen website, e-mail, etc zie ik als extra boven het product (de verbinding met maximaal haalbare snelheden) waardoor ik concludeer dat op het moment dat bij cappen, zij een mindere vorm van een product leveren al dan niet in tijdelijke vorm.

Ook het punt datalimiet is interessant. UPC/Chello geeft zich het recht om een limiet voor gegevensverkeer in te stellen (met andere woorden datalimiet) wanneer er sprake is van overmatig datagebruik. Nu komt het interessante, er is al sprake van een bovengrens op gebied van datatraffic (80GB in mijn geval voor Plus) waardoor dit zou betekenen dat zij mij van te voren hebben moeten waarschuwen dat er sprake was van een limiet op de gegevensverkeer. Nu heb ik, en alle anderen, nooit dit bericht gehad.

Als ik het zo lees (let op : Ik ben geen persoon met juridische achtergrond) maken zij inbreuk op hun eigen Algemene Voorwaarden en de Acceptable Usage Policy. Dit lijkt mij genoeg grond voor een telefoontje richting Customer Service.

Gaarne jullie reacties :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

huidige maand juli

2204 megabyte

Lol ik maak die chello meneertjes en mevrouwtjes wel blij :D
nooit gedacht dat ik zo weinig dataverkeer zou genereren.

djees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
heeft iemand hier een postcodechecksite die ook de afstand tot de centrale laat zien? Ik ben er wel eentje tegengekomen maar kan 'm niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zou gewoon overstappen op een andere provider. Eentje die je extra laat betalen als je over de limiet heengaat, die hebben vaak precies vastgesteld hoevel je mag downloaden, en wat het je gaat kosten. Dit is het geval bij Tiscali ADSL bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Zeratul_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25
twiFight schreef op 23 juli 2004 @ 16:53:
heeft iemand hier een postcodechecksite die ook de afstand tot de centrale laat zien? Ik ben er wel eentje tegengekomen maar kan 'm niet meer vinden.
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Ik zit al jaren bij chello en heb eigenlijk nooit grote problemen gehad, maar door de hele toestand met de datalimiet ben ik nu ook op ADSL aan het orienteren.

Heb al 2 mails ontvangen met een Terayon modem. Ik heb een mail gestuurd naar upc, dit is hun reactie :(
Het datalimiet voor Classic staat helaas niet vast. Het limiet wordt gebaseerd op pieken van datagebruik over een aantal maanden. Bij u is gebleken dat u achtereenvolgens bijna 40 GB heeft verbruikt, vandaar dat u nu waarschuwingen krijgt voor overmatig datagebruik.
Helaas bel ik ook met UPC, dus ik kan nog niet zo snel overstappen.

IT's all 'bout good stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kunnen ze het bij chello of UPC niet zo regelen dat je zelf je datalimiet inkoopt??? lijkt me ideaal omdat je dan precies weet waar je aan toe bent. En ik denk dat het ook niet verkeerd is om iemand op 256 kbit/s te zetten als ie bij een bepaald procent van zijn limiet is. dan kan niemand teveel down/uploaden.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

twiFight schreef op 21 juli 2004 @ 13:51:
Is dat zo? Ik woon ook 2.5 km van de centrale af (2485 m om precies te zijn) maar mij is niks bekend dat je dan hoogstens lite kunt krijgen. ik aaste eigenlijk op xs4all basic. heb je hier meer duidelijkheid over??
Hmmz.. ik woon 2340 meter van de centrale en heb een Demon 8MBit abbo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarks
  • Laatst online: 05-08-2024
er wordt steeds door chello geadverteerd met ongelimiteerd interneten. Nou lees ik hier een aantal keren dat dat niet betekend dat zoveel kunt downloaden als je wilt. Echter ik snap dan de nederlandse vertaling van ongelimiteerd. Volgens mij betekend ongelimiteerd -> zonder limiten. Dan wordt er wel gezegt dat er een limiet op het dataverkeer zit. Dus toch niet zonder limiten, maar met en dus ook niet ongelimiteerd internetten.

Overigens wordt er ook steeds geadverteerd met dan je dan sneller een film kunt binnen halen. maar als ik dan in een maar een film of 4 a 5 (das dus elke week eentje) download krijg ik ineens een mailtje van hey je bent nou stout bezig hoor...

Powershot S30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quarks schreef op 25 juli 2004 @ 20:32:
er wordt steeds door chello geadverteerd met ongelimiteerd interneten. Nou lees ik hier een aantal keren dat dat niet betekend dat zoveel kunt downloaden als je wilt. Echter ik snap dan de nederlandse vertaling van ongelimiteerd. Volgens mij betekend ongelimiteerd -> zonder limiten. Dan wordt er wel gezegt dat er een limiet op het dataverkeer zit. Dus toch niet zonder limiten, maar met en dus ook niet ongelimiteerd internetten.

Overigens wordt er ook steeds geadverteerd met dan je dan sneller een film kunt binnen halen. maar als ik dan in een maar een film of 4 a 5 (das dus elke week eentje) download krijg ik ineens een mailtje van hey je bent nou stout bezig hoor...
Met 'een film' is het maar een aanname dat ze bedoelen: een complete speelfilm van 100 minuten in DVD kwaliteit a 5GB

En de term 'onbeperkt internetten' is net zo gevaarlijk als 'geen datalimiet'!

'onbeperkt internetten' kan heel goed op tijd slaan, dus de hoeveelheid minuten dat je per maand gebruik kan/mag maken van de verbinding.

Net als de stelling 'geen datalimiet' stelt alleen dat er geen limieten zijn, absoluut niet dat het de hoeveelheid dataverkeer onbeperkt is!

(en betekent gewoon dat er een vage bepaling staat als een FUP of zoals bij chello 'overmatig gebruik' genoemd wordt)

[i]dat is nu de kracht van marketing[/b]

Schrijven, insinueren, & aannames opwekken. Iedereen doet direct de aanname dat het onbeperkt dataverkeer is met deze uitingen, maar dat is het dus niet. En wij hollanders blijven er maar in trappen :(

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 25-07-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
*is zijn datalimiet overschreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
haha lol, gaan ze flippen bij 23 gb? :D toen ik net mn demon 8mbit had trok ik gemiddeld 20gb per dag down en 10 up, en hoorde helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
hehe, nu snap ik waarom ik niets geen last heb van datalimieten :) Heb ook een fijne oude com21. Alleen is mn upload vaak wel kut :(, vanmiddag maar 18 kb/s, maar gisteravond nog 40 kb/s. Anyways, als ik wordt afgeknepen stap ik direct over op adsl, must download >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik zit nu weer terug op originele snelheden
wat voor 'n maanden houden ze aan daar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
twiFight schreef op 29 juli 2004 @ 17:45:
Ik zit nu weer terug op originele snelheden
wat voor 'n maanden houden ze aan daar :?
Ik lees dat ze vorige maand te laat waren met terug zetten, misschien is dit ter comensatie? Nog even flink downloaden lijkt me ;) Wordt als ze dat wel juist tellen nog bij juli geteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
it gets vager

volgens de datagebruik pagina heb ik afgelopen maand 12 GB aan dataverkeer gehad, terwijl ik de 17e al afgeknepen ben op 44 GB

welke droogkloot doet daar de administratie en wat snuift 'ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik mijn abonnement per 31 augustus opgezegd.
Telefoon was al naar de KPN dus ADSL here I come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 12:16
Lol

Ik heb al één keer een mailtje gekregen in een jaar. Niet dat ik extreem veel download, maar datagebruik klopt bij mij ook niet. Ik heb een terrayon. Na een week had ik 6 films binnen a 15GB down/10GB up, datagebruik stond nog 10GB ????

Trouwens tijdens die omzetting van snelheid moest ik mijn modem resetten, pakt hij wel automatisch de verlaging dan?

[ Voor 20% gewijzigd door FireWood op 01-08-2004 11:45 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja en voor zover ik weet kunnen ze vanaf de chello serverdingessen je modem (soft) resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gegroet allen...

Zonder in details >:) te willen treden, ik heb directe familie die bij UPC werkt en oa ook inzicht heeft in data-verkeer policy van UPC tav Chello.
Voor de Chello 'classic' een data-limiet van 40 GB down :P , en dit is echt een hard gegeven, je krijgt idd een waarschuwingsmailtje waarna men gaat 'knijpen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Mwah, ik zat eind vorige maand tegen de 50 GB en er gebeurde helemaal niks :) Of die statistieken van Chello moeten niet kloppen..

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een mailtje naar chello gestuurd om opheldering te vragen over de datalimieten. Eens kijken of ze dit kunnen bevestigen danwel ontkennen.

Ill keep u informed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 20:47:Voor de Chello 'classic' een data-limiet van 40 GB down :P
Euh dus jij stelt dat je 40 GB mag downloaden? Hoe zeker ben je hiervan.
Want dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld wel 50 GB mag uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
die limiet wisselt, de eerste keer kreeg ik de eerste waarschuwing pas na 80 GB...de tweede keer al bij 40...

gevolg: 2x geknepen en nu dus gebruiker van tweakdsl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
fyi,

Geachte heer xxxxx,

Deze grens voor overmatig dataverbruik bij chello Classic ligt rond de 40Gb, dit kan echter elk moment wijzigen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

dat dreig mailtje (ruim over de helft van uw blabla.....) kreeg ik na 25gb.
ik heb dan dus nog bjina 15gb over lijkt me..

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb ook de laatste tijd al een aantal mailtjes gehad (nog niet geknepen, want ik kan aardig rekenen)

ik denk dat de 40gb down limit wel klopt, maar dat is volgens de telling van chello!

als ik dumeter alleen van mijn laptop bekijk zit ik al op 20 gb per maand, en het primaire downloaden gebeurt op mn desktop, en die doet zeker 2 keer zoveel!

Als ik dan ga kijken bij dataverbruik.chello.nl dan zie ik b.v. nog maar 25 gb staan terwijl ik op dat moment al meer dan 80 heb omgezet.

Naja, mij maakt het niet uit, zolang ze daar 'vaag' rekenen vind ik t ok.

EDIT--
of het moet zo zijn dat het idd alléén de download is, maar dan nog klopt het volgens mij niet

[ Voor 10% gewijzigd door marko77 op 03-08-2004 14:05 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Hmz ik denk dat het heel erg regio afhankelijk is, want ik zit in de regio waar eerst quicknet actief was Alkmaar dus en zit nu op 80 gig en heb nog niks vernomen, deze maand zit ik al op 28 dus ben benieuwd of ik nu wel een mail krijg, als dat zo is ben ik ook per direct weg bij chello, je hebt veel meer download mogelijkheden voor 50 euro per maand tegenwoordig. achterlijke hoeveelheid van 40 gig

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Sinds gisteren geen chello verbinding meer. Vandaag een brief gehad ivm de modem, die word 30 augustus opgehaald, iemand die weet hoeveel borg er eigelijk op dat ding zit?

Nu maar wachten tot mijn adsl aansluiting word opgeleverd! :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Heb net dan een mailtje gehad van UPC dat ik de datalimiet aan het overschrijden ben, dit is dus ook tevens de druppel per direct is er een brief de deur uit gegaan waarin ik mijn abbo beeindig, ga wel over op adsl, en zo komt er een einde aan bijna 6 jaar kabel internet vakkundig omzeep geholpen door onze vrienden van UPC nu nog van die kabel tv af

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
weet iemand of kan iemand ff kijken of datagebruik.chello.nl je downloads meteen registreert of dat ie dat om de zoveel tijd doet.
ik heb pas mn 2de mailtje gekregen en hij blijft nu steeds op de zelfde hoeveelheid terwijl nog wat dingen download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Webjunkie schreef op 03 augustus 2004 @ 14:02:
fyi,

Geachte heer xxxxx,

Deze grens voor overmatig dataverbruik bij chello Classic ligt rond de 40Gb, dit kan echter elk moment wijzigen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

dat dreig mailtje (ruim over de helft van uw blabla.....) kreeg ik na 25gb.
ik heb dan dus nog bjina 15gb over lijkt me..
Nou ik weet het niet, heb net een waarschuwing gehad, terwijl ik maar 26Gig had (en dat is incl. 8 Gig upload)

Dus zou ik nu nog 20 gig mogen downen? ik had eerst 'light' en waarschuwing 2 & afknijpen zitten erg dicht op elkaar, oftewel bijna tegelijk.
Dus ik durf het risico niet te nemen. Gezien je dan terug gezet word op enkele KBS. Dan kan ik amper mijn mail lezen e.d.

En ik zit er nog 10mnd aan vast. :( :'(

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyTone schreef op 21 augustus 2004 @ 21:05:
[...]

Nou ik weet het niet, heb net een waarschuwing gehad, terwijl ik maar 26Gig had (en dat is incl. 8 Gig upload)

Dus zou ik nu nog 20 gig mogen downen? ik had eerst 'light' en waarschuwing 2 & afknijpen zitten erg dicht op elkaar, oftewel bijna tegelijk.
Dus ik durf het risico niet te nemen. Gezien je dan terug gezet word op enkele KBS. Dan kan ik amper mijn mail lezen e.d.

En ik zit er nog 10mnd aan vast. :( :'(
Ahum, rekenen is ook een vak...

60% (eerste waarschuwing) van 40GB is..... 26GB. En het gaat over datagebruik, dus upload+download. Kortom, jouw ervaring bevestigt alleen maar wat hierboven al geschreven is :z

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 22-08-2004 01:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:14:
ik ben deze maand erg hard aan het downloaden!!! heb nu in deze maand al 100 Gig gedownload en heb ook nog nooit een waarschuwing gehad!!! 8)
Stoer zeg :O

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:14:
Ik vind het wel erg vaag allemaal...
ik ben deze maand erg hard aan het downloaden!!! heb nu in deze maand al 100 Gig gedownload en heb ook nog nooit een waarschuwing gehad!!! 8)
Wist je dat UPC/Chello GoT kent en hier ook alle chello related topics in de gaten houdt?

(mocht je me niet geloven, zie sig)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 13-09 11:49
Zoals anderen heb ik ook de limieten van chello gebroken, gisterochtend kreeg ik een mailtje dat ik meer dan 5x het gemiddelde had gebruikt (8GB gemiddeld) met Chello Classic. Ze hebben de voorwaarden kennelijk aangepast van FUP in AUP en eigenlijk een hard limiet gezet (namelijk 5 x 8 GB). Gister werd de snelheidsverlaging via de mail gemeld alsof die direct inging. Echter vanmiddag pas werd mijn snelheid naar ISDN snelheid geknepen en kan ik niet meer naar behoren surfen (pagina's willen soms gewoon echt niet openen). Mijn contract loopt nog tot april 2005 (1e jaar) en in oktober ga ik ook nog eens verhuizen. Is het mogelijk om onder mijn contract uit te komen en chello op te zeggen? Is er iemand die hier ervaring mee heeft of de precieze regels weet. Dit is namelijk een erg mager abonnement voor 50 euro, ADSL is goedkoper en daar wordt minder moeilijk gedaan! Wij gebruiken met z'n 2en de internetverbinding behoorlijk intensief en dan verwacht je voor 50 euro (120 guldens!) geen gedoe over datalimieten en het terugzetten in snelheid al helemaal niet.
Ik hoop dat er mensen (met ervaring) zijn die kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een lief briefje sturen, ik denk niet dat ze over 1 abbo erg moeilijk gaan doen

ik heb et ook opgezegd nu per 31-augustus. 8 mbit datalimietloos adsl here I come
kheb nog wel de oude com21 modem...maar ik wordt gewoon gek van die trage upload...het is hier nog nooit hoger dan 128 kbit geweest...waar blijft die truttige verhoging? naja maakt voor mij niet meer uit nu, maar succes drmee iedereen

kheb nog geen limieten dus ga nog ff door met l33chen 415 gb en nog maar 1 dag te gaan, wil die magische 450 p/m eigenlijk wel verbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:30:
gewoon een lief briefje sturen, ik denk niet dat ze over 1 abbo erg moeilijk gaan doen

ik heb et ook opgezegd nu per 31-augustus. 8 mbit datalimietloos adsl here I come
kheb nog wel de oude com21 modem...maar ik wordt gewoon gek van die trage upload...het is hier nog nooit hoger dan 128 kbit geweest...waar blijft die truttige verhoging? naja maakt voor mij niet meer uit nu, maar succes drmee iedereen

kheb nog geen limieten dus ga nog ff door met l33chen 415 gb en nog maar 1 dag te gaan, wil die magische 450 p/m eigenlijk wel verbreken :)
Je hebt nog geen verhoging ondergaan? Hmm, 35gb in een dag...
Een simpele rekensom leert dat, als we ervan uitgaan dat je heel veel geluk hebt en met 200kb/s download...
0.2mb*60(sec)= 12mb p/m
12mb*60(min)= 720mb p/u
720*24(uur)=17280mb= 17,3gb per dag.
Helaas pindakaas, heb je minstens 2 dagen voor nodig.
(8>

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken jij nog maar een keertje
je komt uit op ongeveer 176 kb/s geloof ik average, kan het nu niet nakijken zit thuis

veel rekenplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

servies

Veni Vidi Servici

Omdat ik ga verhuizen zat ik te kijken naar eventueel ADSL ipv Chello. Maar nu hoef ik niet meer te twijfelen: Chello gaat de deur uit. FUP is bij mij niet "maximaal 40GB of je wordt geknepen".
Meestal zit ik zo rond de 25GB (eigen metingen op m'n router/firewall/server) maar af en toe schiet ik er wel eens overheen en dan nog niet eens doordat ik illegaal spul download...
8GB is normaal gebruik... yeah right, dat geloof ik dus echt niet... tot voor kort kwam er alleen al aan probes etc. 1 GB aan verkeer per maand binnen op m'n router/firewall/server.
Ik stap wel over naar ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht interessant voor Chello-abonees: Chello scherpt fair use policy aan met datalimiet bron: webwereld

Enkele quotes:
Het gemiddelde verbruik van Chello Plus is volgens Chello 27 GB per maand. Als iemand meer dan drie keer het gemiddelde verbruikt (dus 81 GB per maand), wordt hij afgeknepen voor het resterende deel van de maand.
Bij andere abonnementen ligt de grens vanzelfsprekend lager. Zo is het gemiddeld verbruik van Chello Classic 8 GB per maand. Hier hanteert de kabelaar een bovengrens van vijf keer het gemiddelde, dus 40 GB per maand.

[ Voor 60% gewijzigd door BtM909 op 31-08-2004 15:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

servaas schreef op 31 augustus 2004 @ 13:33:
8GB is normaal gebruik... yeah right, dat geloof ik dus echt niet...
Jij vergeet waarschijnlijk dat de gemiddelde consument geen muziek, geen geen films en geen iso's downloadt! De gemiddelde consument gebruikt het internet alleen om te internetten en te mailen. Ok, misschien zo nu en dan eens een mp3tje downen, maar daarmee kom je nog niet eens op de helft van 8 GB, dus ik denk dat 't wel klopt. 8 GB, dat is 270 MB per dag, dat haalt de gemiddelde internetter NOOIT.

Trouwens, als mensen worden geknepen zakt het gemiddelde verbruik ook, dus de datalimiet zakt dan ook. Daardoor stijgt het aantal mensen wat wordt geknepen, waardoor het gemiddelde verbruik wéér zakt, waardoor de datalimiet ook weer zakt. Zo zou je eigenlijk een sneeuwbaleffect in de hand werken. Hoever zouden ze gaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

whoops, trash deze reply maar, was ff dubbel

[ Voor 84% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit eerder gemeld is maar de COM21 modem wordt binnenkort door chello omgeruild door een nieuwer type. Rede?: betrouwbaarder....... Volgens mij is dit misschien 1 reden maar de belangrijkste is dat ze door deze actie ook het data verbruik van de gebruiker achter zijn modem kunnen registreren. En ik ben er niet echt blij mee. Denk dat ik dus binnenkort maar eens over ga stappen op een 8mbit lijntje voor een 10tje meer. Dan krijg je tenminste nog iets voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 GB vind ik niet normaal voor een 2560 kbit verbinding. Met zo'n verbinding kom je sowieso veel meer tegemoet aan leechers dan aan surfers - sinds de upgrade merk ik niet dat de pagina's sneller binnen komen, en dat is ook helemaal niet zo. Dus ik vind het belachelijk dat ze 8 gigabyte normaal gebruik vinden: in vergelijking met wat de concurrentie biedt is dat vrij weinig. 't Is wel slim wat ze doen: ze stellen een harde datalimiet, maar zeggen dat ze een FUP hebben. Dat staat goed in reclames.

Overigens ben ik vooralsnog wel tevreden over chello, temeer omdat ik nooit meer dan 20 gigabyte download, maar ik vind het wel een schofterige manier van zaken doen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:44:
Ik weet niet of dit eerder gemeld is maar de COM21 modem wordt binnenkort door chello omgeruild door een nieuwer type. Rede?: betrouwbaarder....... Volgens mij is dit misschien 1 reden maar de belangrijkste is dat ze door deze actie ook het data verbruik van de gebruiker achter zijn modem kunnen registreren. En ik ben er niet echt blij mee. Denk dat ik dus binnenkort maar eens over ga stappen op een 8mbit lijntje voor een 10tje meer. Dan krijg je tenminste nog iets voor je geld.
Com21 Comport technologie is al weer zo'n 6 jaar oud (misschien zelfs ouder), werkt met 6MHz TV-kanalen ipv de Europese 8 MHz kanalen, overstappen levert dus bandbreedtewinst op: want in 8MHz kan je meer bitjes per seconden kwijt. Com21 is failliet, dus nieuwe apparatuur is niet/nauwelijks te krijgen.
Daarnaast is EuroDocsis apparatuur veel efficienter en makkelijker manageable dan Com21 Comport techniek (ja, een gevolg daarvan is dan weer wel dat ze je traffic makkelijker kunnen bijhouden).
Overigens verwacht ik dat op termijn ook ADSL providers actiever en stringenter een limiet zullen gaan afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
Laatst met bliksem ging mijn telefooncentrale van upc kapot. Kwamen ze deze vervangen en ook meteen het chelo modem. Dit gingen ze toch doen op korte termijn, maar de adressen waar ze nu al heen moesten deden ze dit vast.
Ik denk hé lekker, nieuw modempoje. Ziet er leuker uit.
De volgende maand kreeg ik meteen een mailtje van chello dat ik halverwege de maand was en al over de 40GB was. Als ik zo door ging dan ging ik over de max. en zou ik genepen worden :(
Had ik dat oude modem maar nooit laten vervangen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 18:43:
8 GB vind ik niet normaal voor een 2560 kbit verbinding.
Tja, hoe weet je wat 'normaal' is? Kijken naar het gemiddelde verbruik denk ik. Oh wacht, chello zei ook dat 8 GB het gemiddelde verbruik is, jij vertelt het alleen op een andere manier.
Met zo'n verbinding kom je sowieso veel meer tegemoet aan leechers dan aan surfers - sinds de upgrade merk ik niet dat de pagina's sneller binnen komen, en dat is ook helemaal niet zo.
Bij gewoon surfen zul je het inderdaad niet merken; alleen bij het downen van grote bestanden merk je het verschil.
Dus ik vind het belachelijk dat ze 8 gigabyte normaal gebruik vinden:
Waar lees jij dat chello 8 GB normaal vindt? Nergens toch? Je verdraait het hele verhaal. Er wordt alleen gezegd dat 8 GB het gemiddelde verbruik is. Dat is een feit, geen mening van chello ofzo. Het is gewoon het totale verbruik gedeeld door het aantal gebruikers.
in vergelijking met wat de concurrentie biedt is dat vrij weinig.
"biedt"? Er wordt 40 GB "aangeboden", maar gemiddeld 8 GB verbruikt. Leer lezen.
't Is wel slim wat ze doen: ze stellen een harde datalimiet, maar zeggen dat ze een FUP hebben. Dat staat goed in reclames.
Zucht, er is geen harde limiet, de limiet is 5 maal het gemiddelde verbruik. Als het gemiddelde verbruik dus 9 GB was geweest, zou de limiet 45 GB zijn. Hij kan dus variëren.
Overigens ben ik vooralsnog wel tevreden over chello, temeer omdat ik nooit meer dan 20 gigabyte download, maar ik vind het wel een schofterige manier van zaken doen. :{
Hoe kun je nou een mening geven als je eerst de woorden helemaal verdraait?

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 31-08-2004 19:49 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik krijg met de snelheidsupdate nu alleen maar time-outs bij het uploaden...ik kan niet eens een bestand van 15 mb in 1x afmaken... hij wordt meestal 7/8 keer onderbroken en de snelheid varieert van 1.4 tot 4.8 en dan naar 6.3 en dan weer terug naar 0 en dan nokt ie er weer mee

sorry hoor....en ik maar bellen, ze flikkeren maar op ben er echt goed zat van
zit al jaren bij chello en nog nooit een werkend emailadres gehad...!!! minstens 30 keer gebeld als het niet meer is...altijd zou er een nieuwe account worden aangemaakt en dan zouden de logingegevens per post opgestuurd worden...nog geen 1 brief gekregen van ze...ze hebben mn goede adres, dus ik snap niet wat daar nou zo vaak fout kan gaan

maarja, i rest my case ik ben dr bijna vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 31 augustus 2004 @ 19:44:
[...]
Tja, hoe weet je wat 'normaal' is? Kijken naar het gemiddelde verbruik denk ik. Oh wacht, chello zei ook dat 8 GB het gemiddelde verbruik is, jij vertelt het alleen op een andere manier.
Dat gemiddelde is pas bepaald nádat chello is begonnen met de acties van het afsluiten van grootverbruikers, waardoor het gemiddelde lager ligt dan eerst het geval is. Daarnaast is het kijken van het gemiddelde dataverbruik bij een provider absoluut niet representatief, daar veel grootverbruikers naar ADSL-aanbieders zijn overgestapt.
[...]
Bij gewoon surfen zul je het inderdaad niet merken; alleen bij het downen van grote bestanden merk je het verschil.
Juist, grote bestanden. Grote bestanden zorgen voor veel dataverkeer, en daar zou chello Classic toch echt op ingesteld moeten zijn.
[...]
Waar lees jij dat chello 8 GB normaal vindt? Nergens toch? Je verdraait het hele verhaal. Er wordt alleen gezegd dat 8 GB het gemiddelde verbruik is. Dat is een feit, geen mening van chello ofzo. Het is gewoon het totale verbruik gedeeld door het aantal gebruikers.
Ze nemen het gemiddelde gebruik als maatstaf, en daarmee wordt dus gezegd 'dit is normaal'.
[...]
"biedt"? Er wordt 40 GB "aangeboden", maar gemiddeld 8 GB verbruikt. Leer lezen.
Nou ja, dan moet je die 8 GB als 40 GB lezen. 40 GB is in de prijsklasse van 50 euro alsnog erg weinig.
[...]
Zucht, er is geen harde limiet, de limiet is 5 maal het gemiddelde verbruik. Als het gemiddelde verbruik dus 9 GB was geweest, zou de limiet 45 GB zijn. Hij kan dus variëren.
Het gemiddelde zal waarschijnlijk continu zakken, omdat de grootverbruikers worden aangepakt. Waardoor de limiet weer verlaagd wordt, waardoor...nou ja, je snapt het wel.

Overigens zou je volgens chello mogen downloaden wat je wilt:
Wat betekent vrij dataverkeer volgens Acceptable Use Policy?
Dit betekent dat onevenredig verbruik van data niet is toegestaan als dat het gebruik van onze IAE service en/of Internet kan verstoren. Zo kan iedere kabelgebruiker optimaal blijven profiteren van de bandbreedte. Bij onevenredig verbruik bestaat de kans dat andere gebruikers daardoor benadeeld worden doordat de snelheid omlaag gaat.
Een algemeen geldende limiet slaat dus nergens op, omdat hier wordt gesproken van verstoren van de dienst voor een ander. Zij kunnen niet zeggen dat ik met 40 gigabyte een ander stoor, dat weten ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Hoeveel je ook klaagt (of zeurt) chello zal het een worst zijn.

Daarom heb ik per 31 september mijn account opgezegd bij chello en stap over op het iets duurdere maar vele male snellere en ongelimiteerde adsl.

ik wacht trouwens ook nog steeds op de in februari beloofde snelheidsverhoging...

De enige manier om upc/chello te treffen is door het opzeggen van je internet abonnement omdat dat een directe financiele prikkel is die wel doorkomt.

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

ff zeuren over chello's gemiddelde praat. Een gemiddelde is maar een weinig zeggend getal. Veel beter is te kijken naar de range gemiddelde + en - 1 standaard deviatie.
Lui die eronder zitten doen extreem weinig met hun lijn en lui die erboven zitten zijn behoorlijke leechers.
Dat je een paar giegjes boven gemiddeld zit boeit niet zoveel. Dat je meer leeched dan 95 % van de rest vande users boeit des te meer..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn modem is sinds maandag verwisseld van com21 naar eurodocsis motorola, en tot op heden nog steeds de boodschap: "Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen dataverbruik gemeten"..

Zal dit nog komen bij mij? Wordt mijn datagebruik nu uberhaupt wel gemeten? Hebben meer mensen dezelfde situatie, dus wel eurodocsis maar geen datagebruik metingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 23:43 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 16:14:
[...]

Ze nemen het gemiddelde gebruik als maatstaf, en daarmee wordt dus gezegd 'dit is normaal'.
Nee, dat maak jij ervan. :)
Nou ja, dan moet je die 8 GB als 40 GB lezen. 40 GB is in de prijsklasse van 50 euro alsnog erg weinig.
Mee eens. Het dubbele zou beter zijn.
Het gemiddelde zal waarschijnlijk continu zakken, omdat de grootverbruikers worden aangepakt. Waardoor de limiet weer verlaagd wordt, waardoor...nou ja, je snapt het wel.
Yep, ik vraag me af waar 't eindigt. Een lagere limiet = meer klanten die overstappen op ADSL = minder inkomsten = meer verlies = een faillisement. Nouja, zover is 't nog lang niet, maargoed.
Zal dit nog komen bij mij? Wordt mijn datagebruik nu uberhaupt wel gemeten? Hebben meer mensen dezelfde situatie, dus wel eurodocsis maar geen datagebruik metingen?
Dat vraag ik mee ook af. Ik ben ook gewisseld van een Terayon naar een Thomson maar ik kan ook nog steeds niets zien op de datagebruik-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Laatst online: 27-06 19:08
Zo zo. Ik wist niet dat deze discussie nog steeds aan de gang was :)

Ik gebruik momenteel nog steeds Chello (Classic). De eerste maanden ben ik al een paar keer afgeknepen. Internetten is dan vrijwel niet meer te doen en heb een aantal maatregelen moeten nemen zoals het installeren van een caching proxy (squid) en de MTU moeten verlagen. ISO's laat ik nu door iemand anders downloaden wat bijna 15GB aan dataverkeer per maand scheelt. TV streamen doe ik nog steeds. Nu haal ik ongeveer 20GB dataverkeer per maand.

Iets anders waar ik me nu heel erg aan irriteer.
Toen ik 4 jaar geleden Chello nam was mij belooft dat ik een vast IP adres zou krijgen. Al deze jaren heb ik een eigen domein, een mail server (alleen primary) en een IPSEC/VPN tunnel naar mijn werk. Toen ik mijn nieuwe modem kreeg dacht ik dat de verandering eenmailig zou zijn en heb zonder al te moeilijk te doen o.a. mijn domein configuratie en firewall van mijn werk veranderd.

Enkele maanden geleden viel me op dat ik al een week geen mail meer had ontvangen. Ik alle standaard procedures uitvoeren om te kijken wat er mis zou kunnen zijn zoals pingen, mail server testen en als laatste ifconfig. Toen zag ik tot mijn verbazing dat mijn IP adres was veranderd. Blijkbaar zijn de IP adressen van Chello nu dynamisch en wordt er elke week een nieuwe DHCP lease gegeven :(. De laatste maanden is mijn IP adres al 3 keer veranderd.

Een aantal opties om dit probleem op te lossen:
- Lid worden van een dynamisch IP service. Voor een eigen domein is dat niet gratis.
- Van Chello afstappen en DSL nemen. Dan moet ik KPN weer aan laten sluiten.
- Een secundaire mail server ergens opzetten en soms het IP adres moeten veranderen (het propageren van de veranderingen duurt ongeveer een dag).
- Chello zover zien te krijgen mij een vast IP adres te geven. Anders 1 van de bovenstaande opties.

Misschien heeft iemand nog een ander idee? Is het al mogelijk om in Amsterdam Centrum een ander kabelprovider dan Chello te krijgen? Ik heb gezocht en kon niks beschikbaars vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door machuidel op 08-09-2004 12:40 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Denk denk denk, nu is het gemiddelde 8 GB per maand. Daarin worden dus ook de uitschieters van 100 GB+ meegenomen. Die trekken het gemiddelde dus omhoog. Straks kan niemand meer dan 40 GB downloaden, het gemiddelde zakt dan dus, ik noem maar wat, naar 6 GB per maand. 5 x 6 GB = 30 GB, en dit verhaal herhaalt zich dan steeds weer.........
Zal UPC dit gaan doen???

Ben ik blij dat ik bij Multikabel zit en probleemloos 300 GB verkeer per maand genereer (Up + Down).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
waarom zeg je het niet gewoon op en ga je naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:36
ajhaverkamp schreef op 08 september 2004 @ 11:43:
Ben ik blij dat ik bij Multikabel zit en probleemloos 300 GB verkeer per maand genereer (Up + Down).
Bij Multikabel, zijn ze waarschijnlijk wat minder blij met jou. Dan jij met hun ;)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Machuidel schreef op 08 september 2004 @ 11:36:
(...iets over irritatie door 't niet krijgen van een vast IP-adres...)
Ja, providers zijn afaik niet zo happig op vaste IP-adressen, ten eerste omdat ze dan veel sneller door de voorraad heen zijn en 't aantal adressen is door IPv4 maar beperkt en ten tweede omdat dat veel te veel rompslomp qua administratie met zich meebrengt. "Je mag geen servers draaien, dus waarom zou je een vast IP willen?"
ajhaverkamp schreef op 08 september 2004 @ 11:43:
Denk denk denk, nu is het gemiddelde 8 GB per maand. Daarin worden dus ook de uitschieters van 100 GB+ meegenomen. Die trekken het gemiddelde dus omhoog. Straks kan niemand meer dan 40 GB downloaden, het gemiddelde zakt dan dus, ik noem maar wat, naar 6 GB per maand. 5 x 6 GB = 30 GB, en dit verhaal herhaalt zich dan steeds weer.........
Zal UPC dit gaan doen???
Nou precies, dat vroeg ik me ook af (en ik had 't zelfs geschreven, op 31 augustus, om 15:26.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Laatst online: 27-06 19:08
"Je mag geen servers draaien, dus waarom zou je een vast IP willen?"
Dat en het tekort aan IPv4 adressen zou weleens hun reden kunnen zijn.

Ik heb een vast IP adres nodig omdat:
- Een terminal verbinding (ssh) en tunnel (ipsec) naar het werk alleen mag met vooraf aangegeven IP adressen. Dat is volgens hun "security policy".
- Het enige MX record van mijn domein verwijst naar mijn Chello IP adres.
- Een aantal services op mijn gateway en test systemen niet om kunnen gaan met een IP adres die plotseling veranderd.

Mijn server heeft als functie:
- Een gateway/firewall voor mijn netwerk met daarin 1 workstation, 1 laptop en 2 test systemen die ik gebruik om Debian en mijn projecten te testen.
- Het openhouden van een tunnel (ipsec) naar een extern netwerk (mijn werk).
- Het ontvangen en versturen van mail.
- Sinds kort heeft het ook als functie: Shaping (QoS/HTB), Caching en Proxying (squid).

Ik heb al een paar jaar zonder problemen een lokale Debian mirror draaien voor het maken van installaties (Jidgo, Debootrap etc.). Het is pas sinds ik een nieuwe modem kreeg dat ik problemen kreeg met de datalimiet van Chello. RSync haald per maand ongeveer 15 GB aan data binnen (de debian pools worden groter). Sinds kort laat ik iemand anders CD's/DVD's branden met de laatste installaties erop. Nu is mijn dataverkeer ongeveer 20/25GB (of GiB?) per maand.

Overstappen op een andere provider is voor mij moeilijk omdat:
- Ik in Amsterdam Centrum geen andere provider voor kabelinternet kan vinden.
- Ik telefonie van UPC heb en KPN weer aan moet laten sluiten om DSL te kunnen gebruiken. Ik heb ook 2 telefoonnummers nodig en zou dan ISDN moeten nemen.

Door een tekort aan geld zijn sommige dingen zoals het overstappen op Chello Plus geen optie voor mij ;(. De combinatie telefonie en internet van UPC is vrij voordelig.

Wat minder reële oplossingen zouden kunnen zijn:
- Chello overhalen mij een "fixed" ip adres te geven. Eventueel dat hun voor mij een IPv4 adres bij RIPE aanvragen.
- Iedereen over laten stappen naar IPv6 :).

Verder ben ik wel tevreden met de huidige stabiliteit van het Chello netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door machuidel op 08-09-2004 22:29 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Machuidel schreef op 08 september 2004 @ 22:17:
Wat minder reële oplossingen zouden kunnen zijn:
- Chello overhalen mij een "fixed" ip adres te geven. Eventueel dat hun voor mij een IPv4 adres bij RIPE aanvragen.
Misschien kun je een vast IP-adres krijgen als je een zakelijke aansluiting neemt. Dat "overhalen" wel vergeten. Op zich zou je IP-adres volgens mij met de nieuwe modem ook gewoon hetzelfde moeten blijven. Alleen als de modem een eeuwigheid uitgeschakeld staat (een week ofzo) of als je van netwerkkaart wisselt zou je een ander IP moeten krijgen. Is er niet iets met de router aan de hand, dat ie misschien steeds een nieuw IP aanvraagt ipv dat ie het laat verlengen ofzo? Ik raad ook maar wat...
- Iedereen over laten stappen naar IPv6 :).
Als je bij Google zoekt op ipv6 chello vind je ook allemaal leuke info, men is al druk bezig met IPv6! Zie bijvoorbeeld http://future.ipv6.chello.com/
Verder ben ik wel tevreden met de huidige stabiliteit van het Chello netwerk.
Mja, dat is wel eens anders geweest. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 08-09-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook maar eens mijn ervaring posten met de datalimiet van Chello. Ik had hier op GoT gelezen dat als je een Terayon modem hebt, je niet afgeknepen kon worden.
De vorige paar maanden kreeg ik wel warnings, maar ik werd nooit afgeknepen, ik stopte dan ook met veel downen bij de 38 ofzo. Toen ik er achter kwam dat je dus niet afgeknepen kon worden met een Terayon modem ben ik dat maar eens gaan uitproberen, en ja hoor, ik kon gewoon snel door blijven downen :)

Het mailtje van Chello dat ik per direct afgeknepen werd heb ik ontvangen, maar de snelheid werd er niet minder van. Om er helemaal zeker van te zijn ben ik nog ff flink door gegaan, en ben de maand geeindigd op 55 gig.
Dus voor de mensen met een Terayon modem, ik zou zeggen als je tegen de 40 gig aan zit, en het is al de 28/29ste, ga er eens overheen en kijk of je terug wordt gezet, ik deed precies hetzelfde :)

Die warnings van chello negeer ik nu gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok mensen ik zal mn ervaring met chello even zeggen
ik werdt iedere maand afgesneden zodra ik op de 40 gig kwam en dat was meestal rondt week 3 (dus een week met traag internet)
mn modem weet ik helaas nu niet meer die moest ik weer inleveren
ik had trouwens het op 1 na hoogste abbo even tussendoor :P

ik ben nu overgestapt naar Xs4all ik moet zeggen stukken beter het is nu de 8ste ik zit al op 100 gig downloaden (kheb eenmaal veel download door mn videoediting die ik met vrienden doe downloaden en uploaden heel veel dus niet een en al iligale dingen ofzo)
en nog geen woord gehoord van Xs4all ik ga nu gewoon een keertje door tot het einde van de maand kijkken tot hoeverik kan voor ze gaan e-mailen :)

mijn mening is hou je van downloaden zeg chello op neem ADSL
bezoek je eens per week 10 websites lekker houden want het is wel mega stabiel bij mij dan altans

(@ bergen sorry voor mn spellingsfouten de "d" "t" "dt" ontgaat me vaak kan ik niks aan doen heb ik mn hele leven al:))

[ Voor 14% gewijzigd door HADES2001 op 08-09-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:43:
Ik had hier op GoT gelezen dat als je een Terayon modem hebt, je niet afgeknepen kon worden.
Je hebt verschillende Terayon-modems he...
HADES2001 schreef op 08 september 2004 @ 22:57:
ik werdt iedere maand afgesneden zodra ik op de 40 gig kwam en dat was meestal rondt week 3 (dus een week met traag internet)
werdt? rondt?
mijn mening is hou je van downloaden zeg chello op neem ADSL
Wat een flauwekul... :Z Ik download elke maand ook een stapeltje films (cd's, niet dvd's) en een flinke berg muziek en daarnaast luister ik erg veel streaming muziek (onderschat streaming muziek niet! 24 uur streaming 128 kbit = 1 GB per dag) maar ik kom niet aan die 40 GB toe...

Voorbeeldje:
20 cd's van 700 MB = 14 GB
500 MP3's van 5 MB = 2.5 GB
Bij 't sharen upload je ook, dus doen we bij de films en de muziek 50% erbij
Dag in dag uit 4 uur streaming muziek @ 128 kbit: 5 GB

Met deze score ben je in mijn ogen al een flinke downloader en dan zit je op 30 GB. Daarom deel ik jouw mening niet. :* Als je mening nou was: "Houd je van 20 DVD's per maand downloaden? Neem dan ADSL!" dan had ik je mening gedeeld. :) Hmm wacht, dan is 't geen mening meer, dan is het een feit. Tenzij je chello plus wilt nemen, maar da's aan de dure kant.

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 08-09-2004 23:19 ]

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

je moet het toch met me eens zijn dat die 40gb helemaal niet zo moeilijk te halen valt.

webcam, online radio, online nieuws (breedband dus gewoon full screen video kijken), irc, msn, kazaalite, abc bittorrent, etc etc

als je alleen thuis bent kom je niet zo gemakkelijk aan die 40gb maar wat (en dat is nu toch het geval bij de meeste mensen in nederland) als je met je familie of huisgenoten een verbinding deelt?

Ik zelf verbruik die 40gb makkelijk maar als ik mezelf weglaat komen we er nog aan. Ik heb nl zusjes die samen met mijn ouders ook internetten, telebankieren, topgear breedbandfilmpjes bekijken, chatten, webcammen, muziek luisteren, emailen en irc'en.

Chello beloofde onbeperkt internetten en niet onbeperkt downloaden maar met alleen internetten komen wij er al aan. Dat ik daarom nu de overstap gemaakt heb naar adsl is niet zo vreemd.
Bovendien krijg ik dan voor een prijs lager dan die van chello plus 2 x zoveel snelheid en minimaal 2 x zoveel dataverkeer.

opzeggen van je account blijft de enige methode om chello te laten zeggen dat ze "de schijt" kunnen krijgen.

Akita

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ging alleen ff van m'n eigen situatie uit en ik woon dus moederziel alleen. :'( (ooohhhh....)

IRC en MSN gebruiken beide trouwens erg weinig bandbreedte. Dat zijn maar wat losse lettertjes. Een gemiddelde chat is een paar kB aan data.

Hoeveel mensen zouden er trouwens online nieuws kijken? Ik ken niemand die dat gebruikt eigenlijk... De kwaliteit is ook nog eens veel minder dan dat van de normale tv. Alleen als je een uitzending hebt gemist kan ik me voorstellen dat je 't online wilt zien, maar tegenwoordig wordt 't nieuws zo ongeveer elk half uur op 10 kanalen tegelijk uitgezonden.

Verwijderd

Bergen schreef op 08 september 2004 @ 23:11:
[...]
Je hebt verschillende Terayon-modems he...
Oh, dat wist ik niet eens :P
Maar dan kan je alsnog aan het einde van de maand kijken of je idd terug wordt gezet. Dan heb je hooguit 1 of 2 dagen langzaam internet, het is maar een idee hoor.

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

Bergen schreef op 09 september 2004 @ 12:20:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ging alleen ff van m'n eigen situatie uit en ik woon dus moederziel alleen. :'( (ooohhhh....)

IRC en MSN gebruiken beide trouwens erg weinig bandbreedte. Dat zijn maar wat losse lettertjes. Een gemiddelde chat is een paar kB aan data.

Hoeveel mensen zouden er trouwens online nieuws kijken? Ik ken niemand die dat gebruikt eigenlijk... De kwaliteit is ook nog eens veel minder dan dat van de normale tv. Alleen als je een uitzending hebt gemist kan ik me voorstellen dat je 't online wilt zien, maar tegenwoordig wordt 't nieuws zo ongeveer elk half uur op 10 kanalen tegelijk uitgezonden.
vergeet niet dat ik schreef over "ZUSJES" msn'en en irc'en vinden dus plaats middels het veelvuldig oversturen van foto's, voice chat, webcam en andere rare non-ascii communicatie.

Tevens is online nieuws iets anders dan het journaal zoals dat tot 4 uur snachts elke 2 minuten te zien is.
Online nieuws zijn dus ook buitenlandse newsfeeds, financieel nieuws en specifiek branchegerichte nieuwsbulletins (scheepvaart/visserij/offshore). Dat jij die niet bekijkt komt doordat je er niet in geinteresseerd bent.
Bovendien kennen online uitzendingen geen irritante langdurige reclamespots en kan je ze kijken op een moment dat het jou uitkomt ook al is dat bijvoorbeeld om 11 uur smorgens als er enkel maar onzin op de tv is.

Overigens nog een bandbreedteverslindend fenomeen.
Telewerken zoals dat door onze overheid werd gestimuleerd om de files te verminderen. Inloggen op servers uitwisselen van data en het weer terugsturen van bewerkte data zou soms efficienter kunnen maar kost wel weer flink wat mb's.

Akita

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

The_outer_limits schreef op 09 september 2004 @ 14:18:
[...]

vergeet niet dat ik schreef over "ZUSJES" msn'en en irc'en vinden dus plaats middels het veelvuldig oversturen van foto's, voice chat, webcam en andere rare non-ascii communicatie.
Gelukkig heb ik een normaal zusje. :)
Tevens is online nieuws iets anders dan het journaal zoals dat tot 4 uur snachts elke 2 minuten te zien is.
Online nieuws zijn dus ook buitenlandse newsfeeds, financieel nieuws en specifiek branchegerichte nieuwsbulletins (scheepvaart/visserij/offshore). Dat jij die niet bekijkt komt doordat je er niet in geinteresseerd bent.
Offtopic: dat ik die niet bekijk betekent niet automatisch dat ik er niet in ben geïnteresseerd! Ik ben alleen méér geïnteresseerd in andere dingen.
Bovendien kennen online uitzendingen geen irritante langdurige reclamespots en kan je ze kijken op een moment dat het jou uitkomt ook al is dat bijvoorbeeld om 11 uur smorgens als er enkel maar onzin op de tv is.
True, true... Misschien moet ik maar wat meer online nieuws gaan bekijken. :)
Overigens nog een bandbreedteverslindend fenomeen.
Telewerken zoals dat door onze overheid werd gestimuleerd om de files te verminderen. Inloggen op servers uitwisselen van data en het weer terugsturen van bewerkte data zou soms efficienter kunnen maar kost wel weer flink wat mb's.
Yep, en die groep groeit langzaamaan. Als chello meegroeit met die behoefte is er niets aan de hand, maar dat moet ik nog afwachten. Het percentage klanten wat wordt geknepen is waarschijnlijk erg klein en het percentage wat door dat afknijpen het abonnement opzegt is nòg kleiner. Chello zal vast niet speciaal voor dat kleine groepje klanten de limiet verhogen; integendeel, ze kunnen ze missen als kiespijn denk ik. Zou "we geven niets om een paar ontevreden klanten, als er maar geld in 't laadje komt" een Amerikaanse instelling zijn? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 09-09-2004 15:06 ]

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

Bergen schreef op 09 september 2004 @ 15:05:
[...]
Gelukkig heb ik een normaal zusje. :)
[...]
Yep, en die groep groeit langzaamaan. Als chello meegroeit met die behoefte is er niets aan de hand, maar dat moet ik nog afwachten. Het percentage klanten wat wordt geknepen is waarschijnlijk erg klein en het percentage wat door dat afknijpen het abonnement opzegt is nòg kleiner. Chello zal vast niet speciaal voor dat kleine groepje klanten de limiet verhogen; integendeel, ze kunnen ze missen als kiespijn denk ik. Zou "we geven niets om een paar ontevreden klanten, als er maar geld in 't laadje komt" een Amerikaanse instelling zijn? :?
Ehh, zusjes die met een pc kunnen omgaan en meer dan alleen kunnen msn'en zijn eigenlijk in de regel best cool, het probleem dat ze pc's verneuken is slechts een side-effect.

Je moest eens weten hoeveel mensen hun email vanuit het bedrijf naar thuis sturen om op die manier iig iets van de files te ontwijken en die groep (en de bestanden die ze versturen)

Denk jij dat ze het leuk vinden als er in heel nederland bijvoorbeeld 100 man deze maand opzeggen? De kosten voor dataverkeer zullen heus niet dalen omdat deze 100 man een niet dusdanige hoeveelheid kunnen verstouwen dat daardoor nu opeens minder data hoeft te worden ingekocht. slechts 1% van de klanten van chello zouden problemen veroorzaken door te hoog verbruik op de 400.000 klanten is dat 4000 klanten. als die regelmatig worden afgeknepen zal toch minstens de helft overstappen
2000 man x 50 x 12 = 1,2 miljoen euro per jaar
Een schijntje als je de miljardenverliezen die men in het verleden had in ogenschouw neemt maar toch een flinke berg geld waar andere (adsl) providers best goede dingen mee kan doen.

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er klopt iets niet bij de chello. Op de dataverbruik pagina ben ik van 6GB opeens naar 1.6GB gegaan. Het lijkt wel of allle stats gereset zijn. Iemand anders dit ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Nu je het zegt, ik ben zomaar van 3,5 GB naar 900 MB gegaan. Vast een storing...

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The_outer_limits schreef op 01 september 2004 @ 16:37:
Hoeveel je ook klaagt (of zeurt) chello zal het een worst zijn.

Daarom heb ik per 31 september mijn account opgezegd bij chello en stap over op het iets duurdere maar vele male snellere en ongelimiteerde adsl.
Je bedoelt toch niet serieus dat je dat gelooft? UPC/Chello was net als ADSL ook altijd 'zonder datalimiet', 'onbeperkt online' etc etc etc En zie nu daar, de FUP wordt aangesproken en *poef*. Ook bij ADSL is er zo'n zelfde bepaling en die kan net als bij kabelinternet een keer gebruikt gaan worden. En die zal gebruikt gaan worden. De hoeveelheden dataverkeer die wij consumenten nu door een internet verbinding halen slaan soms werkelijk nergens meer op en zeker voor de 30 tot 80 euro per maand.

En waar komt het allemaal door? Omdat we verwachten of bijna eisen dat voor de "wel 50 euro per maand!" alles maar moet kunnen? De hele infrastructuur en abonnementen zijn daar niet op berekend en niet voor bedoeld. Er is simpel weg niet voldoende netwerk capaciteit om dat aan te kunnen bieden.

Uitbreiden die capaciteit zou je zeggen direct. Dat is nergens voor nodig, want als je een verbinding wilt die je die hoeveelheid dataverkeer geeft per maand is dat geen probleem via kabel of adsl. Maar dan moet je er wel geld voor over hebben en niet domweg eisen dat het allemaal maar moet kunnen voor 50 euro per maand.

Dat er bij kabel & adsl soms 100GB+ per maand toegelaten kan worden en wordt (bij Chello nu dus werd ipv wordt) is alleen mogelijk omdat andere misschien maar 3GB per maand verbruiken. Nu lijkt het dat het gemiddelde natuurlijk langzaam toeneemt qua dataverkeer. De mensen die eerst met 3GB per maand uitkwamen gebruiken nu misschien wel 6GB per maand. Dus minder ruimte voor de excessen van 100GB+ etc. Die heb je al die tijd extra mogen gebruiken, zonder extra te betalen. Wees UPC dankbaar daarvoor dat je er geen factuur voor kreeg ipv zitten klagen nu achteraf.

Maar naast dat gemiddeld de hoeveelheid dataverkeer toeneemt langzaam lijkt bij sommige dataverkeer van 300GB+ nog als normaal gevonden te worden. Dat is wel zo onwijs veel data. Je zou de 1-tjes en 0-etjes eens uit moeten printen zeg. Ik denk dat het niet zo zeer genokomen is door de toename in gebruik van de gemiddelde user. Maar dat de grootverbruikers excessief toename in aantallen en dat gebruik ook met factor 2 of meer ging toenemen.

Op gebruikers van 3 naar 6GB per maand valt nog te investeren en op in te spelen. Maar van 100GB naar 200GB+ en als die groep ook nog eens groeit dat roept om deze maatregelen vanzelf.
The_outer_limits schreef op 09 september 2004 @ 16:14:
[...]

Ehh, zusjes die met een pc kunnen omgaan en meer dan alleen kunnen msn'en zijn eigenlijk in de regel best cool, het probleem dat ze pc's verneuken is slechts een side-effect.

Je moest eens weten hoeveel mensen hun email vanuit het bedrijf naar thuis sturen om op die manier iig iets van de files te ontwijken en die groep (en de bestanden die ze versturen)

Denk jij dat ze het leuk vinden als er in heel nederland bijvoorbeeld 100 man deze maand opzeggen? De kosten voor dataverkeer zullen heus niet dalen omdat deze 100 man een niet dusdanige hoeveelheid kunnen verstouwen dat daardoor nu opeens minder data hoeft te worden ingekocht. slechts 1% van de klanten van chello zouden problemen veroorzaken door te hoog verbruik op de 400.000 klanten is dat 4000 klanten. als die regelmatig worden afgeknepen zal toch minstens de helft overstappen
2000 man x 50 x 12 = 1,2 miljoen euro per jaar
Een schijntje als je de miljardenverliezen die men in het verleden had in ogenschouw neemt maar toch een flinke berg geld waar andere (adsl) providers best goede dingen mee kan doen.
En toch denk ik dat UPC er geen traan om zal laten en de ADSL providers ze eigenlijk liever zien wegblijven die groep gebruikers.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 12-09-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:18:
Er klopt iets niet bij de chello. Op de dataverbruik pagina ben ik van 6GB opeens naar 1.6GB gegaan. Het lijkt wel of allle stats gereset zijn. Iemand anders dit ook opgevallen.
Idd zie net dat ik van 25 Gb naar 48 Mb ben gegaan >:)
Goed bezig chello _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ben ik niet de enigste.. ben benieuwd wanneer ik een mn eerste email krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ook mijn stats zijn gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Klote Chello

Heb nu een COM21 modem, werkt nu eindelijk prima.. superstabiel, snel (zowel download als upload max) en werkt dus lekker.

En dan krijg ik dus ineens brief dat ik een nieuw modem krijg (vandaag)

Maar ik krijg nu dus een of ander Terayon modem.. aangezien alles nu perfect werkt kan ik er haast alleen maar op achteruit gaan.

Maar ik vroeg me af of met dat modem dus mijn dataverbruik gemonitord kan worden, want met dat com21 modem kon dat niet dus had ik geen datalimiet.. nu zou ik dus ook nog eens een datalimiet van 40gb/maand krijgen dus?

En zitten er nou nog voordelen aan die nieuwe eurodocsis modems? want toen tijdje terug iemand van UPC hier was zei die dat we blij moesten zijn met goed modem als die COM21 en dat ie nu alleen nog voor professioneel gebruik ingezet wordt (bedrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Laatst online: 23:44

fcs

Hertog_Martin schreef op 13 september 2004 @ 15:49:
Klote Chello

Heb nu een COM21 modem, werkt nu eindelijk prima.. superstabiel, snel (zowel download als upload max) en werkt dus lekker.

Maar ik krijg nu dus een of ander Terayon modem.. aangezien alles nu perfect werkt kan ik er haast alleen maar op achteruit gaan.

Maar ik vroeg me af of met dat modem dus mijn dataverbruik gemonitord kan worden, want met dat com21 modem kon dat niet dus had ik geen datalimiet.. nu zou ik dus ook nog eens een datalimiet van 40gb/maand krijgen dus?

En zitten er nou nog voordelen aan die nieuwe eurodocsis modems? want toen tijdje terug iemand van UPC hier was zei die dat we blij moesten zijn met goed modem als die COM21 en dat ie nu alleen nog voor professioneel gebruik ingezet wordt (bedrijven)
Voorzover ik weet wordt het data verkeer op het netwerk van de telco gecontroleert (dslams, wijkcentrales dus ect). Denk dat dus ook bij chello zo het geval is. Lijkt me namelijk stug dat ze op een modem (kunnen) je up/down en je data limet regelen. Daarvoor zijn die dingen niet voor bedoelt, je kunt in een reguliere modem niet in vermelden wat voor snelheid/datalimet het moet/mag hebben.

Het kan er echter wel voorzorgen dat de doorvoer van de pakketen wat makkelijker gaat. Dat zie je dan weer terug in je snelheid ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Telco's? Dslams? Chello is kabel, geen ADSL. :)

Maar om je vraag te beantwoorden: yep ze kunnen als 't goed is je dataverkeer dan monitoren, maar als je mazzel hebt niet. Mijn modem is ook omgeruild, maar op datagebruik.chello.nl kan ik mijn verbruik niet nakijken. Op dit moment zit ik op bijna 45 GB en ik heb nog geen mail gezien. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem nou gewoon ADSL! Bij planet , Xs4all en versatel doen ze echt nooit moeilijk! ik heb verschillende abbonementen in gebruik en op alle heb ik nog nooit iets gehoord...heg toch vorig jaar 267GB gedownload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
bjck schreef op 12 september 2004 @ 17:25:
[...]

Je bedoelt toch niet serieus dat je dat gelooft? UPC/Chello was net als ADSL ook altijd 'zonder datalimiet', 'onbeperkt online' etc etc etc En zie nu daar, de FUP wordt aangesproken en *poef*. Ook bij ADSL is er zo'n zelfde bepaling en die kan net als bij kabelinternet een keer gebruikt gaan worden. En die zal gebruikt gaan worden. De hoeveelheden dataverkeer die wij consumenten nu door een internet verbinding halen slaan soms werkelijk nergens meer op en zeker voor de 30 tot 80 euro per maand.

En waar komt het allemaal door? Omdat we verwachten of bijna eisen dat voor de "wel 50 euro per maand!" alles maar moet kunnen? De hele infrastructuur en abonnementen zijn daar niet op berekend en niet voor bedoeld. Er is simpel weg niet voldoende netwerk capaciteit om dat aan te kunnen bieden.

Uitbreiden die capaciteit zou je zeggen direct. Dat is nergens voor nodig, want als je een verbinding wilt die je die hoeveelheid dataverkeer geeft per maand is dat geen probleem via kabel of adsl. Maar dan moet je er wel geld voor over hebben en niet domweg eisen dat het allemaal maar moet kunnen voor 50 euro per maand.

Dat er bij kabel & adsl soms 100GB+ per maand toegelaten kan worden en wordt (bij Chello nu dus werd ipv wordt) is alleen mogelijk omdat andere misschien maar 3GB per maand verbruiken. Nu lijkt het dat het gemiddelde natuurlijk langzaam toeneemt qua dataverkeer. De mensen die eerst met 3GB per maand uitkwamen gebruiken nu misschien wel 6GB per maand. Dus minder ruimte voor de excessen van 100GB+ etc. Die heb je al die tijd extra mogen gebruiken, zonder extra te betalen. Wees UPC dankbaar daarvoor dat je er geen factuur voor kreeg ipv zitten klagen nu achteraf.

Maar naast dat gemiddeld de hoeveelheid dataverkeer toeneemt langzaam lijkt bij sommige dataverkeer van 300GB+ nog als normaal gevonden te worden. Dat is wel zo onwijs veel data. Je zou de 1-tjes en 0-etjes eens uit moeten printen zeg. Ik denk dat het niet zo zeer genokomen is door de toename in gebruik van de gemiddelde user. Maar dat de grootverbruikers excessief toename in aantallen en dat gebruik ook met factor 2 of meer ging toenemen.

Op gebruikers van 3 naar 6GB per maand valt nog te investeren en op in te spelen. Maar van 100GB naar 200GB+ en als die groep ook nog eens groeit dat roept om deze maatregelen vanzelf.

[...]

En toch denk ik dat UPC er geen traan om zal laten en de ADSL providers ze eigenlijk liever zien wegblijven die groep gebruikers.
Al heb je 300% gelijk, en roep je dit nog 100 keer.

Adsl provider pietje puk adverteerd nog steeds met onbeperkt downloaden. Dus dat geloven we masaal, en switchen als een idioot. Totdat over 5 maanden blijkt, dat dat geen houdbare zaak is. En die ISP ook alles om gooit.

Of we rennen vanwege de ping/snelheids problemen zelf wel weg.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 13-09-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:12:
neem nou gewoon ADSL! Bij planet , Xs4all en versatel doen ze echt nooit moeilijk! ik heb verschillende abbonementen in gebruik en op alle heb ik nog nooit iets gehoord...heg toch vorig jaar 267GB gedownload :P
Demon doet ook niet moeilijk over je data verkeer.

Maar als je een ping probleem hebt, heb je ook pech. Fijn, zo'n ISP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen of het chello abbo een datalimiet heeft? En zoja waar ligt de grens dan bij de fair policy use?
Ik gebruik zelf @slome en heb nog nooit een kaart gehad dat ik over mijn datalimiet heen ben. Dat zou regelrecht voor mij ook reden van opgave zijn om over te stappen. Ze zeggen toch dat ze geen download limiet hebben? Hou ze daar dan ook aan.

Verantwoordelijkheid laten liggen waar hij thuishoort. In dit geval bij Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 13 september 2004 @ 15:49:
Klote Chello

Dat is balen, internetten zonder te hoeven denken aan een limiet is toch wel zo lekker. Zelf heb ik ook een COM21, de hele omgeving heeft dit (Elburg, 't Harde, Olderbroek...). In welk gebied woon jij? Zo van: Kan ik mijn brievenbus ook in de gaten houden? :P
Ik ben er zelf niet helemaal blij mee, want ik blijk in Augustus 172GB verbruikt te hebben, ik ben niet echt een stabiele user qua dataverkeer. :P Maar een 40GB limiet is wel erg weinig. :|

plantenbak-dolf: Classic: 40GB, Plus: 80GB, ongeveer. Toch is het een FUP.

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 13-09-2004 17:47 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:42:
Mag ik vragen of het chello abbo een datalimiet heeft? En zoja waar ligt de grens dan bij de fair policy use?
Ik gebruik zelf @slome en heb nog nooit een kaart gehad dat ik over mijn datalimiet heen ben. Dat zou regelrecht voor mij ook reden van opgave zijn om over te stappen. Ze zeggen toch dat ze geen download limiet hebben? Hou ze daar dan ook aan.

yep, classic is 40gb plus is 80gb
dat is geen harde limiet maar ze zetten je wel terug naar 64kbps dus ben je evengoed de pineut

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:42:

Wat is het probleem? Chello heeft een FUP, en past deze toe. @Home heeft ook een FUP.

En geen download limiet, betekend niet onbeperkt downloaden. Ja, voor ons nederlanders wel. Maar volgens de marketing afdeling van alle ISP vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Hrm. Chello Lite hier. Ik kreeg een mailtje van Chello waarvan hier een deel:
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u vroegtijdig over uw datagebruik. Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden voor deze maand.

Om uw chello light verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello light is 2 GigaByte per maand. Op dit moment is uw gebruik ongeveer dit gemiddelde.
2 Gigabyte? Da's wel heel krap!
Maar als ik na een kwart vd maand 2 gig heb, zou ik gemiddeld 8 gig p/m downloaden... als ik zo door zou gaan dus. Ik ga het even afwachten en de volgende maand iig weer 'gewoon' verder, 's kijken of ze nog steeds mailen met die 2 gigabyte. Zo ja, is het voor mij niet de moeite om bij Lite te blijven zeg.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 09:54
bjck schreef op 12 september 2004 @ 17:25:
[...]
In dit land betalen wij asociaal hoge bedragen voor een beetje breedband verbinding. Je mag dan tenminste wel verwachten dat het netwerk ook een beetje uitgebreid wordt toch ? :|
Allemaal maar klagen die providers, wat zijn ze toch zielig als ze een jaartje wat minder winst maken. :( Maar ondertussen wel OVERAL geld voor vragen, welke dienst je ook wilt verwachten. Klantvriendelijkheid bestaat al lang niet meer in onze samenleving. Zelfs als je over wilt stappen hangt men je op aan een opzegtermijn om zo de laatste euro's nog even uit je te persen. :X

De mensen die extreem veel GB's per maand downloaden zijn maar een kleine groep op de miljoenen huishoudens die alleen een verbinding hebben voor hun mail en online krantje. :/

NEE, providers zijn NIET zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind is dat het lijkt dat chello de monopolie in bepaalde internetgebieden misbruikt door er een limiet op te zetten.
Helaas is het niet mogelijk om te zeggen ik ga naar een andere kabelaar zoals @home.
Die is er gewoonweg niet in een chello gebied.
Wel kan je kiezen voor ADSL maar daarvoor moet je een abonnement hebben bij KPN voor telefoon...ook weer dubbel.

Ik zit namelijk bij @home in Den Bosch, uiteraard een FUP maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord qua datalimiet.
En ik heb een maandje normaal internetten even onder de loep genomen voor mezelf.

Met gamen ben ik na 1 maand ongeveer 25 GB aan datverkeer kwijt.
Dan het internetten: ongeveer een 30GB per maand.
Dan mijn bittorent(4a5 grote bestanden in de maand)ok zon 20GB.
Nu zit ik al op 75GB en dat is echt minimaal wat ik reken, ik doe ook nog muziek downloaden(niet bijgehouden maar dat is ook niet zoveel, 30nummers per maand is niks en dan is het maximum.)
Overigens heeft een vriend van mij ook @home, en die downloade zo'n 180gig in de maand, die heeft 1x een mail gehad of het wat minder kon, komt niet meer boven de 120gig uit en heeft nooit meer een mailtje gehad.

Die 120 gig en 180gig vind ik echt wel veel en zou dan inderdaad snappen dat je het wat rustiger aan moet doen, maar om al bij 40gig je te cappen vind ik onzin.
Minimaal mag dat wel op 60 gig zijn, dat lijkt me acceptabel voor een simpel abbo, voor de duurdere snellere verbindingen mag 100gig wel de tops zijn.(je kan sneller downloaden dus je download ook veel meer, mits de snelheid ten alle tijden word gehaald)

ff een test met speedtest.nl gedaan en hieronder de resultaten:

(Overgenomen op Mon Sep 13 2004 om 18:23:57 UTC+0200)
Download : 500.7 KByte/sec
Upload : 57.0 KByte/sec
Dit alles voor 50euro's per maand.

Bij Chello is dit € 79,95 per maand en dan moet je je eigen ook nog houden aan limitaties(kom net van chello site af en kan nergens de voorwaarden vinden, zal wel ergens staan maar goed verstopt...bij de starter en easy pakketten staat wel het datalimiet....250 hele MB's bij de starter en het dubbele bij easy, maar bij de duurdere weer niet en die zouden al moeten verwijzen naar de Fair Use Policy die ze handhaven.)
Misleiding vind ik.
Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:29:
Wat ik jammer vind is dat het lijkt dat chello de monopolie in bepaalde internetgebieden misbruikt door er een limiet op te zetten.
Helaas is het niet mogelijk om te zeggen ik ga naar een andere kabelaar zoals @home.
Die is er gewoonweg niet in een chello gebied.
Wel kan je kiezen voor ADSL maar daarvoor moet je een abonnement hebben bij KPN voor telefoon...ook weer dubbel.
In zo'n gebied woon ik ook. Er is hier geen bbned (10 km verderop wel.. argh) en Chello is de enige die kabel aanbiedt. Ik vind Chello de laatste 2 jaar sterk verbetert maar dit vind ik ronduit flauw. 2 gigabyte per maand... komt er een nieuwe versie van een willekeurige Linux distributie uit, dan moet ik daar straks m'n gebruik omheen gaan plannen...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:29:
verwijzen naar de Fair Use Policy die ze handhaven.)
Misleiding vind ik.
Maar dat is mijn mening.
Nee, dat mag in Nederland. En dat noemen we gewoon marketing.

En als je als ISP vantevoren duidelijk maakt, waar je gebruikers aan toe zijn. Wordt je genadeloos afgestraft. En dan bedoel ik geen Chello. Maar een datalimiet is echt uit de boze! Terwijl je dan van te voren weet waar je aan toe bent.

[ Voor 31% gewijzigd door mhr-zip op 13-09-2004 18:38 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste