Chello datalimiet overtreden

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
Ik heb Chello Classic waarvan de snelheid hier vorige week eindelijk is verhoogd.

Net kreeg ik een waarschuwing van Chello dat ik mijn datalimiet heb overschreden en riskeer dat mijn verbinding naar 64/64 Kbit/s wordt verlaagd.

Deze maand heb ik volgens de grafieken van Chello in totaal iets meer dan 23GB gedownload. De teller staat elke dag gemiddeld op bijna 1.5 GB. Dit is van websites bezoeken (ook voor werk) en muziek/tv streamen van het internet (na die snelheidsverhoging kan ik eindelijk een beetje streamen). Ik heb een paar dagen achter elkaar linux ISO's gedownload wat ongeveer bij elkaar 12GB is geweest (o.a. Alle Debian/Testing ISO's en OpenCD).

Ik heb nog de hele maand te gaan. Hoever kan ik nog gaan voordat ze m'n verbinding gaan verlagen?

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuuuhhh tot je alles hebt wat je nodig hebt. Anders hack je jouw cable modem toxh gewoon })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 13-09 20:54

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Probeer ut uit en je weet het :+
En sluit dan een ADSL abonnement af IMHO

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Chello is niet zo blij als je meerdere dagen achter elkaar 3 GB of meer download. Je kan het beste de downloads verspreiden over de maand en zorgen dat je onder de 50 GigaByte aan dataverkeer blijft.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
Ik ben afgelopen maand teruggezet. Om even wat info uit een andere post te quoten:
Normaal download ik niet zoveel (tussen de 5 en 15 GB per maand), maar nu zag ik op bittorent 8 seizoenen x-files langskomen, in totaal zo'n 40 GB ofzo schat ik.

De E-mails:
10-6 2:37: De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is ruim over de helft van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft vastgesteld. (dataverbruik chello geeft ca 36GB aan)
11-6 2:39: De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is enkele percentages verwijderd van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft vastgesteld. (dataverbruik chello geeft ca 45GB oid aan)
12-6 2:44: Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet. (dataverbruik chello geeft ca 47GB aan)

Nadat ik het 2e mailtje om ca 8.00 's ochtends las heb ik de download direct gestopt, maar doordat hun waarschuwingen zo debiel zijn ingesteld had ik de grens toen al overschreden
Dat ik teruggezet wordt heb ik geen problemen mee, maar dat ik vervolgens met een onwerkbare internetverbinding blijf die op zich wel snel genoeg moet zijn, dat is onverteerbaar. (Mail komt niet binnen, internet pagina's bouwen vaak geheel niet op.)

Net m'n internetinstellingen aangepast (iig mtu naar beneden) en nu heb ik in elk geval een werkbare verbinding in plaats van de zaagtand (wel, niet, niet, niet, niet, wel, niet, ... ) verbinding die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

hp38guser schreef op 18 juni 2004 @ 19:36:
Chello is niet zo blij als je meerdere dagen achter elkaar 3 GB of meer download. Je kan het beste de downloads verspreiden over de maand en zorgen dat je onder de 50 GigaByte aan dataverkeer blijft.
Helaas is de limiet niet 50GB volgens de geruchten, maar 40GB. Blijf dus onder de 40GB.

Het steekt als volgt in elkaar (weer volgens geruchten, omdat Chello er niets over zegt)
Je eerste waarschuwing komt bij de helft van het limiet (20GB dus), dan krijg je nog een waarschuwing tussendoor en als je 40GB hebt gedaan, dan krijg je een mailtje die jet met 64Kbit per seconde download.....

Ook fijn om te weten: de limiet is elke maand weer anders :(

(ik moet sneller tikken:P)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Dit is de reden dat ik een paar dagen geleden adsl heb aangevraagt en chello heb opgezegt.
Vorig weekend werden mijn snelheden afgeknepen, ik zat toen op de 43 GB.
Snelheden van 64/64 stond in het mailtje. Niet dus, ik haalde niet meer dan een paar bytes/s :(
Chello opgebeld en gedreigt met abbo opzeggen. Werkte goed, heb nou normale snelheid weer terug :P
Paar dagen erna toch nog opgezegt maar toch normale snelheden terug voor de rest van de maand als ik onder de 5 gig blijf :)

Vorige maand zat ik op 80 gig en heb geen enkel mailtje gahad, maand daarvoor op 20 en wel 2 mailtjes gehad. Moeilijk te zeggen dus tot hoever je kunt gaan.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
_Ernst_ schreef op 18 juni 2004 @ 19:47:
Snelheden van 64/64 stond in het mailtje. Niet dus, ik haalde niet meer dan een paar bytes/s :(
Daar had ik dus ook last van. Ik denk dat de combinatie van default settings van windows (voor LAN/cable geoptimaliseerd) en de manier waarop het modem de snelheid knijpt funest is. In elk geval stokte elke TCP verbinding na een tijdje (op een linux machine op het netwerk waren de problemen minder groot.) Ik heb een uurtje geleden de MTU op 700 gezet ipv 1500 en kan eindelijk fatsoenlijk surfen en mail binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik zit er inderdaad aan te denken om over te stappen op ADSL als het zover komt. De modem patchen doe ik liever niet en heb geen zin in nog meer problemen met Chello. Vanaf nu probeer ik mijn downloads wat meer over de maand te verspreiden.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
1. Die datalimieten hangen af vam hoeveel gigabyte chello heeft ingekocht voor de maand dus als ze cheopass zijn gaan ze eerder klagen
2. Je kunt je kabelmodem neit hacken/uncappen deze zijn allemaal aangepast door chello als je tweakers nieuws bij houd.
3.Ik kan er neit meer tegen dat tegenwoordig iedereen zich zit af te reageren op chelo "met ik stap over hoor"de meeste die chello hebben kunnen geen bbned abbo krijgen en zijn met chello veruit het beste af, en ik wil opmerken dat chello zijn maximums veel beter haalt dan ieder adsl abbo en als je da niet hebt stellen ze je modem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Ook ik kreeg een gelijksoortig mailtje over mijn dataverkeer. Ik vond het trouwens wel wat toevallig dat dit mailtje twee dagen na het mailtje over verhoogde snelheid binnenkwam.

Een poosje terug heb ik ook al eens een mail over mijn dataverkeer gehad, ik zat toen op ongeveer 45 gb, deze keer zat ik op 25 gb.

Op zich heb ik niets tegen een datalimiet, maar op deze manier, de Acceptable Use Policy, weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Als je ze belt en vraagt wat de limiet is krijg je ook geen echt antwoord.

Verder ben ik eigenlijk best tevreden over Chello, snelheid is goed (was trouwens hiervoor ook al prima wat mij betreft) en ik heb eigenlijk nooit echt grote storingen o.i.d. gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
almar: Daar heb je helemaal gelijk in.

Chello werkt na die snelheidsverhoging perfect en dat zal ook wel de reden zijn dat ik de datalimiet zo snel benader. Ik kan nu eindelijk audio en video van het internet streamen en haal bij het dowloaden van een snelle server stabiel 2400-2450 Kbit/s.

Natuurlijk als ik overstap is er een risico dat er andere dingen zijn waaraan ik me ga ergeren.

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

almar schreef op 18 juni 2004 @ 20:04:
3.Ik kan er neit meer tegen dat tegenwoordig iedereen zich zit af te reageren op chelo "met ik stap over hoor"de meeste die chello hebben kunnen geen bbned abbo krijgen en zijn met chello veruit het beste af, en ik wil opmerken dat chello zijn maximums veel beter haalt dan ieder adsl abbo en als je da niet hebt stellen ze je modem af.
Sorry hoor, maar mijn grootste ergernis bij Chello is hun communicatie naar klanten. Je hoort niets van ze, je moet alles vernemen via andere wegen...... en deze communicatie kwestie is zo eenvoudig op te lossen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achjah....ik ben dus niet de enige die gecapped is...( nu al 5 dagen en ik moet nog tot het einde van de maand )

Ik vindt het werkelijk belachelijk dat je op deze manier beperkt wordt in je snelheid, ik kan nu nog amper normaal internetten, en volgends mij is chello de enige welke dit soort kinderachtige sancties erop na houd.

Ik heb jammer genoeg alles via chello lopen, zowel Inet als telefonie en ik wil dus naar tweakdsl daar heb je dat gezeur niet. Alleen moet ik eerst wachten tot dat ik telefoon via kpn heb lopen eer dat ik tweakdsl aan kan vragen. en UPC de deur kan wijzen

Kortom ik ben chello ZAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Voor die mensen die chello zo zat zijn: Hoe kom je in GODSnaam aan zulke hoeveelheden dataverkeer?

Ik bedoel, een beetje streamen, oke, maar ga je dan elke dag 3 films downlaoden oid? Wat moet je met die dingen.

Bij puur legaal gebruik is het imho haast niet te doen om zo'n data limiet te halen. Dat je dan afgeknepen wordt is op zich prima. Of je daar 64/64kbit van moet maken...mwoach dat is misschien weer erg streng, maar je trekt wel de bandbreedte van anderen dicht en je maakt behoorlijk meer kosten voor de provider.

De feedback en regelgeving vanuit chello zou natuurlijk wel een stuk beter moeten en kunnen.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Machuidel schreef op 18 juni 2004 @ 19:33:

<knip>

en muziek/tv streamen van het internet (na die snelheidsverhoging kan ik eindelijk een beetje streamen).

<knip>
En dat kon met de oude snelheid (1.5 Mbit) niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VROEM! schreef op 19 juni 2004 @ 19:48:
Voor die mensen die chello zo zat zijn: Hoe kom je in GODSnaam aan zulke hoeveelheden dataverkeer?

Ik bedoel, een beetje streamen, oke, maar ga je dan elke dag 3 films downlaoden oid? Wat moet je met die dingen.

Bij puur legaal gebruik is het imho haast niet te doen om zo'n data limiet te halen. Dat je dan afgeknepen wordt is op zich prima. Of je daar 64/64kbit van moet maken...mwoach dat is misschien weer erg streng, maar je trekt wel de bandbreedte van anderen dicht en je maakt behoorlijk meer kosten voor de provider.

De feedback en regelgeving vanuit chello zou natuurlijk wel een stuk beter moeten en kunnen.
Ho w8 even.

Als ik een abbo afsluit met bv 8000/1000 dan houd dat direct in, dat ik betaal voor 8000 down en 1000 up. Ik trek dan niet de bandbreedte voor anderen dicht, ik trek dan me eigen bandbreedte dicht. Wat ik met die 8000 bandbreedte doe, is mijn probleem. Ik betaal netjes de rekening, de provider verzorgt netjes de verbinding. Als de provider vervolgens bandbreedte te kort komt, is dat in eerste instantie niet mijn probleem, maar die van de provider. Ik begrijp ook wel dat de provider niet onbeperkte bandbreedtes heeft en dat zij zo efficient mogelijk wil omgaan met datgene wat zij hebben. Daarom zijn er in de overeenkomst met de consument diverse onduidelijkheden opgenomen mbt dataverkeer. In mijn overeenkomst staat Fair use policy en verder niets.... Ik vind wellicht iets anders Fair als mijn provider. Daarnaast is het ongehoord dat je een lagere snelheid krijgt dan datgene waarvoor je betaald. Snelheid omlaag moet te merken zijn in de prijs van het abbo.

Om een lang verhaal kort te maken, Als een provider niet wil dat er meer als 40 gb dataverkeer per tijdsvak is, zal zij dit expliciet moeten vermelden in de overeenkomst. Daarnaast blijft de provider in gebreke als je wel voor een produkt betaald maar hem niet geleverd krijgt. Als de provider niet in staat is door middeling van de bandbreedte over alle gebruikers de beloofde snelheden te halen per verbonden gebruiker, zal zij dit intern moeten oplossen of de gebruiker opmerkzaam moeten maken in het contract dat overeengekomen snelheden gemiddelde snelheden betreffen ipv absolute snelheden. Kortom, een goede, duidelijke en vooral eerlijke communicatie naar de klant kan een hoop problemen voorkomen.

In mijn abbo met mijn provider is bovenstaande niet geregeld bv, geen datalimiet of omschrijving daarvan, er wordt niet gesproken over gemiddelde snelheden en wat er gebeurt als 1 der partijen in gebreke blijft. Ik durf hierover wel een juridische procedure aan...

wie durft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eigenlijk is er een punt echt intressant voor ISP (be it ADSL of Kabel).
Gelijkmatige verdeling van de belasting.

En dan heb ik het niet over de capaciteit van de local loop (ik bedoel een downstream frequentie op de kabel kan netto 30 megabit/seconde aan, en er zijn een aantal downstream frequentie's.).

Ik heb het over de verbinding Broek op Langedijk/Vriezeveen/noem een dorp - AMS IX. Dat gaat voor de wat grotere steden over glasvezel, maar voor kleinere verzorgingsgebieden via ATM oid. ISP zijn gedwongen capaciteit in te kopen op piekniveau. 90% van de dag wordt amper 50% van de capaciteit gebruikt. Dat is een grote kostenpost.

Tuurlijk internationaal verkeer moet ook wordt betaald worden, maar met peering en een paar gigabit lijnen kom je erg ver. Dat zijn de kosten niet echt.

Daarnaast je koopt een consumentenproduct en dus niet gegarandeerde bandbreedte. Check voor de grap eens op de KPN website wat een 512 kilobit symetrische verbinding naar de AMS-IX kost (digistream oid), wedden dat je meer dan 1000 euro in de maand netto kwijt bent ?

[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 19-06-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Hoe goed ze er op letten verschilt volgens mij flink per regio..
Ik heb volgens mij vorige maand ongeveer 70 GB gepompt, en deze maand ongeveer al 40 GB. Nog nooit wat van gehoord.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. mijn ervaringen:

Classic, 40gb MAX waarschuwing bij 60/80/100%
Plus, 80gb MAX waarschuwing bij 60/80/100%

Ik heb ondertussen al 30 van die chello mailtjes in mn mailbox (spaar ze)

80Gb is erg krap met bijna 5mbit down ... zeker met 10 man aan 1 lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:34:
uuuuhhh tot je alles hebt wat je nodig hebt. Anders hack je jouw cable modem toxh gewoon })
Hoe doe je dat? :9 daar ben ik ook wel in geïnteresseerd :D

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wimo. schreef op 20 juni 2004 @ 00:28:
Hmm.. mijn ervaringen:

Classic, 40gb MAX waarschuwing bij 60/80/100%
Plus, 80gb MAX waarschuwing bij 60/80/100%

Ik heb ondertussen al 30 van die chello mailtjes in mn mailbox (spaar ze)

80Gb is erg krap met bijna 5mbit down ... zeker met 10 man aan 1 lijn
Sinds wanneer mag je met 10 man aan 1 lijn hangen :?

Dat je een router mag gebruiken betekend niet dat je je hele buurt op 1 lijntje mag dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Fairy schreef op 20 juni 2004 @ 00:43:
[...]

Dat je een router mag gebruiken betekend niet dat je je hele buurt op 1 lijntje mag dumpen.
Wie zegt dat dat de hele buurt is? Misschien is het gewoon een studentenhuis ofzo? Je mag volgens de algemene voorwaarden niet voor ISP gaan spelen, maar je mag wel een netwerk aan de lijn hangen en daar wordt geen maximum bij genoemd voor zover ik weet.

Maargoed, wat zou UPC dan moeten doen, geen limiet instellen? Dat zou betekenen dat je elke maand maximaal 700 GB mag downloaden. Enig idee wat dat UPC kost, om zoveel bandbreedte in te kopen?

Wat ook kan is natuurlijk bij dezelfde limiet (50 GB ongeveer toch?) een lagere snelheid aanbieden, dan is een limiet ook niet nodig. Maar dan zou je maximaal met ongeveer 20 kB/s mogen downloaden.

Dus tja, wat moet je... een tussenoplossing neem ik aan, maar waar moeten de grenzen dan liggen? (bij een classic abo dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 20:07:
[...]

Ho w8 even.

Als ik een abbo afsluit met bv 8000/1000 dan houd dat direct in, dat ik betaal voor 8000 down en 1000 up. Ik trek dan niet de bandbreedte voor anderen dicht, ik trek dan me eigen bandbreedte dicht. Wat ik met die 8000 bandbreedte doe, is mijn probleem. Ik betaal netjes de rekening, de provider verzorgt netjes de verbinding. Als de provider vervolgens bandbreedte te kort komt, is dat in eerste instantie niet mijn probleem, maar die van de provider. Ik begrijp ook wel dat de provider niet onbeperkte bandbreedtes heeft en dat zij zo efficient mogelijk wil omgaan met datgene wat zij hebben. Daarom zijn er in de overeenkomst met de consument diverse onduidelijkheden opgenomen mbt dataverkeer. In mijn overeenkomst staat Fair use policy en verder niets.... Ik vind wellicht iets anders Fair als mijn provider. Daarnaast is het ongehoord dat je een lagere snelheid krijgt dan datgene waarvoor je betaald. Snelheid omlaag moet te merken zijn in de prijs van het abbo.

Om een lang verhaal kort te maken, Als een provider niet wil dat er meer als 40 gb dataverkeer per tijdsvak is, zal zij dit expliciet moeten vermelden in de overeenkomst. Daarnaast blijft de provider in gebreke als je wel voor een produkt betaald maar hem niet geleverd krijgt. Als de provider niet in staat is door middeling van de bandbreedte over alle gebruikers de beloofde snelheden te halen per verbonden gebruiker, zal zij dit intern moeten oplossen of de gebruiker opmerkzaam moeten maken in het contract dat overeengekomen snelheden gemiddelde snelheden betreffen ipv absolute snelheden. Kortom, een goede, duidelijke en vooral eerlijke communicatie naar de klant kan een hoop problemen voorkomen.

In mijn abbo met mijn provider is bovenstaande niet geregeld bv, geen datalimiet of omschrijving daarvan, er wordt niet gesproken over gemiddelde snelheden en wat er gebeurt als 1 der partijen in gebreke blijft. Ik durf hierover wel een juridische procedure aan...

wie durft?
Ikke! ;)

Jij neemt nergens in nederland een 8000/1000 verbinding af. Sowieso is ASDL tot het maximale niet te garanderen aangezien nergens het koper-netwerk van KPN even perfect is. En lijnlengtes verschillen nogal ...

Het heet niet voor niets bij ADSL een 'full-open' of 'uncapped' product. Of ook wel een 2 tot 8Mbit lijn.

Maargoed, stel je haalt een maximale lijnsnelheid van 8064/896 (1024 up komt weinig voor). Dan zit je nogsteeds met je overboeking op je lijn. Om de prijs zo leuk te houden en niet een lijn te hebben a 500 euro per maand is het 1 op 25 overboekt.

(of je moet perse de hoofdprijs willen betalen dan heb je gelijk, maar ik gaat er gemakshalve wel vanuit dat je het over verbindingen < 100 euro hebt)

Dus jij trekt niet alleen jou lijn dicht, maar ook die van andere met jou! En dat doe je dan niet alleen maar er zijn nog meer mensen met dezelfde gedachtegang.

Ook bij cable (dus chello) werkt het niet anders. Er is per wijk waar zeg 1000 2Mbit aansluitingen zijn echt niet 2Gbit aan bandbreedte beschikbaar! Maar zeg bijvoorbeeld 155Mbit ofzo. Wat gebeurt er dus als je (samen met wat andere) meer verbruikt dan de bedoeling is op dat abonnement? Inderdaad, snelheid zakt, latency loopt op...... etc etc etc

De reden is niet financieel dat chello (en andere ISP's en netwerk operators zoals bbned/babyXL/kpn etc) limiten stelt. Vast wel voor een deel, maar de reden is dat het netwerk vol loopt/overbelast raakt!

Wil je nu perse een echte onbeperkte internet verbinding dan neem je een 1:1 zakelijke verbinding. En dan komt er nog een kosten plaatje voor (mogelijk) bandbreedte verbruik bovenop.

Je punt #2 over "wat is fair"

Die discussie kan je proberen, maar als je kiest voor een ISP met een FUP zet je daar zelf je handtekening onder. En je kon van te voren op je vingers aan je andere hand natellen dat jij geen inspraak hebt op de bepaling fair. Je hebt er dus niets over te zeggen, en geen ene k*** aan zo'n bepaling.

Maar toch verkiezen mensen het boven een ISP die wel inzage geeft over wat fair is door een limiet te stellen of de richtlijn duidelijk aan te geven.

Tja, dan voel je je beperkt, maar dan weet je wel waar je aan toe bent IMHO.

Je punt #3 waar je noemt "beloofde snelheden"...

Dat is een tricky punt, want als je een verbinding hebt/afneemt op een gedeelt netwerk heb je eigenlijk niets te klagen. Bij ADSL is de maximale overboekingsfactor duidelijk dus kan je nog uitrekenen wat je 'minimaal' dient te kunnen halen. (bij full-open adsl via bbned bijvoorbeeld is dat minimaal 10kBps, ja maar 10....).

Het probleem zit hem in het aanbod via p2p en via usenet. De content van het traffic in deze threads is 98% van de keren copyrighted materiaal. Dat boeit mij verders niets natuurlijk ;) Maar waar het naartoe gaat is dat niemand meer betaald voor wat ze kijken/luisteren. En daarnaast nog boos een thread openen of er meer lotgenoten zijn die hier dit "probleem" ervaren.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 20-06-2004 01:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een mooi betoog, echter heb ik hierin nog geen verklaring of tegenargument kunnen ontdekken alleen dat je precies bekrachtigd dat wat ik bedoel.

Het is in nederland nu eenmaal zo dat de consument aardig beschermd wordt. Natuurlijk kan (tot op zekere hoogte) de aanbieder allerlei regels stellen en als de gebruiker hiermee accoord gaat, dan is de overeenkomst rechtsgeldig. Echter in de gevallen waar het mis gaat, daar word het pas leuk. De eerste vraag is dan, zijn de algemene voorwaarden rechtsgeldig. Zo ja zijn deze algemene voorwaarden op een ondubbelzinnige manier opgesteld en ook aan de gebruiker verstrekt?

Vervolgens, wanneer er in een overeenkomst punten staan zoals FUP zonder verdere invulling, zal de rechter vaak de kant van de consument kiezen. Das nou eenmaal de praktijk. Hierbij wordt niet zelden uitgegaan van de redelijkheid en billikheid. Wanneer vooraf niet is afgesproken over welk datalimiet het gaat, dan zal de rechter het niet redelijk vinden dat dit limiet eenzijdig wordt uitgeoefend, waarbij de aanbieder in gebreke blijft met de gebruiker overeengekomen diensten.

Maw de provider kan als zij daarover niets heeft opgenomen in de overeenkomst de gebruiker niet zomaar een lagere snelheid geven, omdat er een vooraf niet afgesproken limiet is overtreden. Als hierover vooraf wel duidelijke afspraken zijn gemaakt, is het natuurlijk een ander verhaal.

Btw heb ik een 8 om 1 adsllijn en die gaat lekker pittig. Dus zo bijzonder is dat niet. Natuurlijk haal ik hierbij wel gemiddelde snelheden, das logisch. De max (8) gaat ik niet halen, maar ik mag niet klagen. Echter dit was vooraf duidelijk gecommuniceert en das nu juist mijn hele argument.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt helemaal mijn steun wanneer je aangeeft dat er complete onduidelijkheid is over de vraag: "wat is fair". Dit is nooit duidelijk. Sommige ISP's geven netjes aan wat ze verstaan per lijntype onder "fair". Andere maken het compleet onduidelijk door te zeggen:

"geen datalimiet" en niet bedoelen dat het "onbeperkt" is maar dat er een FUP geldt waardoor er geen vastgestelde maandelijkste limieten zijn. Maar dit is marketing. En marketing is toch de term voor "zo uitleggen dat je een verkeerde aanname doet".

Aangezien er al lange tijd de term "fair-use" gebruikt wordt in de internet business is het lijkt mij niet zo dat een rechter dan zegt dat het anders is omdat de "fair-use-policy" niet duidelijk is gespecificeerd?

En vaak verwijzen de AV voor verdere uitleg of over het hele onderwerp datatraffic naar de AUP. En laat die nu aanpasbaar zijn zonder dat een contract daarop ontbonden mag/kan worden aangezien de voorwaarden onveranderd blijven......

Laat ik het zo zeggen dat je als consument zo onwijs uit moet kijken met aanbiedingen en bepalingen. En dat het steeds goedkoper lijkt te worden maar de bepalingen steeds listiger. Er wordt aangeboden met de marketing termen "geen datalimiet" en in de voorwaarden staat een FUP omschreven als voorbeeld.

Sowieso lijkt mij dat een rechter je nooit gelijk zal geven in de stelling dat je dus onbeperkt je gang mag gaan omdat een bepaling onduidelijk is. Als je het voor de rechter daagt weet je namelijk (sowieso moet je alles uitzoeken voorbereiden) hoe het werkt en wat je precies afneemt. En op een gedeelde lijn/dienst past nu eenmaal geen onbeperkt.

Het is zelfs zo dat als je de feitelijke getallen doorrekent dat op een 2-8Mbit ADSL verbinding met bijvoorbeeld 1:25 overboeking eigenlijk 26 (en een beetje) GByte 'fair' is. Aangezien wanneer iedereen dat zou gebruiken/verbruiken iedereen dat exact zou kunnen halen met die overboeking.

Dus zeg dat niet iedereen 26GB verbruikt kan "fair" bijvoorbeeld het dubbele zijn als de verhouding het toelaat.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 20-06-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op 20 juni 2004 @ 00:35:
[...]

Hoe doe je dat? :9 daar ben ik ook wel in geïnteresseerd :D
Dat ene truukje met DHCP Force werkt nu niet meer.
Jammer, maar je had iets eerder moeten zijn met dat ''hacken''.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 22:16
bjck schreef op 20 juni 2004 @ 01:38:

Jij neemt nergens in nederland een 8000/1000 verbinding af. Sowieso is ASDL tot het maximale niet te garanderen aangezien nergens het koper-netwerk van KPN even perfect is. En lijnlengtes verschillen nogal ...
Die 1mbit up, is vaak rond de 80kb/sec en die 8mbit rond de 800kb/sec.
niet slecht dat ik zo :-)

Maar ff ontopic.
Chello is gewoon dom bezig, ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat als ze de snelheden omhoog gooien dat mensen wat meer gaan downloaden en de lijn snachts wat vaker open laten staan. (zodat sowieso niemand er last van heeft).

Ik heb dus laatst ook het 2e waarschuwingsmailtje gekregen.
Maar ik ga dus overstappen op adsl. Niet alleen vanwege die datalimiet, maar vooral ook door de hoge pings ivm adsl, en veel packetloss, daarbij vliegt chello er elke dag 20 keer uit. Een kennis heeft dit ook op dezelfde momenten.

Iedereen die chello heeft zou eens bij www.xsdsl.nl moeten kijken.
Deze provider heeft iig wel goede support & service.
bovendien voor 59 euro per maand voor 8mbit is aantrekkelijk.
Plus een datalimit van 150-250Gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Volgens mij kijkt Chello niet of je overdag of s'nachts download.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik ben best tevreden over chello, en wat nu fair use is, tja, dat zal altijd blijven varieeren denk ik. Zelf zit ik volgens netlimiter gemiddeld rond de 6 gigh per maand. Ik download niet vreselijk veel eigenlijk.

Maar is er voor de upload ook een fair use?, Die gebruik ik namelijk weer verhoudingsgewijs vrij veel. Toch wel 2 gigh per maand... (webcam)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op 18 juni 2004 @ 19:47:
Vorige maand zat ik op 80 gig en heb geen enkel mailtje gahad, maand daarvoor op 20 en wel 2 mailtjes gehad. Moeilijk te zeggen dus tot hoever je kunt gaan.
Oftewel 2 maanden achter elkaar overschrijding? Terechte afknijpactie lijkt me dus. Ik kan me niet voorstellen dat ze je direkt al na 1 maand beginnen af te knijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 09:54:
[...]

Oftewel 2 maanden achter elkaar overschrijding? Terechte afknijpactie lijkt me dus. Ik kan me niet voorstellen dat ze je direkt al na 1 maand beginnen af te knijpen
Ze knijpen wel na een maand af. Mijn dataverkeer vanaf jan t/m juni volgens datagebruik.chello.nl in GB: 9, 14, 15, 4, 5, 48.
Waarom zou je het je niet voor kunnen stellen? Op zich is deze grens duidelijker te handhaven dat een grens over meerdere maanden. Hoewel ik het in mijn geval wel vind dat ze het gemiddelde over het afgelopen half jaar mogen nemen nu ik de hogere snelheden even moest uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RelaXXinG schreef op 20 juni 2004 @ 03:01:
[...]

Die 1mbit up, is vaak rond de 80kb/sec en die 8mbit rond de 800kb/sec.
niet slecht dat ik zo :-)

Maar ff ontopic.
Chello is gewoon dom bezig, ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat als ze de snelheden omhoog gooien dat mensen wat meer gaan downloaden en de lijn snachts wat vaker open laten staan. (zodat sowieso niemand er last van heeft).

Ik heb dus laatst ook het 2e waarschuwingsmailtje gekregen.
Maar ik ga dus overstappen op adsl. Niet alleen vanwege die datalimiet, maar vooral ook door de hoge pings ivm adsl, en veel packetloss, daarbij vliegt chello er elke dag 20 keer uit. Een kennis heeft dit ook op dezelfde momenten.

Iedereen die chello heeft zou eens bij www.xsdsl.nl moeten kijken.
Deze provider heeft iig wel goede support & service.
bovendien voor 59 euro per maand voor 8mbit is aantrekkelijk.
Plus een datalimit van 150-250Gb per maand.
Waar zie je dat staan? Ik zie alleen de omschrijving van Fair-use op die site. Dus niet meer info dan dat chello gaf eigenlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Fairy schreef op 20 juni 2004 @ 00:43:
[...]

Groot huis + Buren. Probleem blijft dat 80 Gb voor 80 euro gewoon ERG duur is .. Als ik niet in zo'n achterstandswijk in Eindhoven had gewoond (AB) had ik allang adsl van xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Laatst online: 19-07 13:52
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 09:54:
[...]

Dat doen ze dus wél. Chello levert een goede verbinding, daar kan ik niks over zeggen. Maar de waardeloze communicatie van dat bedrijf ben ik spuugzat. Zeg toch gewoon wat je limieten zijn! Ik kreeg een tweede waarschuwing vorige maand, terwijl ik de eerste niet eens had gehad. En een dag later was het helemáál over. Twee dagen later kreeg ik een brief dat ik een tv-kaart kreeg als ik op Chello Classic zou overstappen. Dat héb ik al, dus ik wilde die kaart wel hebben. Bleek dat ze de verkeerde mensen hadden aangeschreven..... Met zo'n communicatiebeleid wordt het nooit wat met UPC. Eén geluk: binnen 6 maanden krijgen we hier glasvezel! :P

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
4-legged-bird schreef op 13 juli 2004 @ 20:18:
[...]

Dat doen ze dus wél. Chello levert een goede verbinding, daar kan ik niks over zeggen. Maar de waardeloze communicatie van dat bedrijf ben ik spuugzat. Zeg toch gewoon wat je limieten zijn! Ik kreeg een tweede waarschuwing vorige maand, terwijl ik de eerste niet eens had gehad. En een dag later was het helemáál over. Twee dagen later kreeg ik een brief dat ik een tv-kaart kreeg als ik op Chello Classic zou overstappen. Dat héb ik al, dus ik wilde die kaart wel hebben. Bleek dat ze de verkeerde mensen hadden aangeschreven..... Met zo'n communicatiebeleid wordt het nooit wat met UPC. Eén geluk: binnen 6 maanden krijgen we hier glasvezel! :P
Of dat alles is in de beginfase is ook maar afwachten natuurlijk. Maar het is een mooi medium om diensten over af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag ook een mailtje van Chello waarin staat dat, en ik quote:

"De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is ruim over de
helft van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft
vastgesteld."

Volgens datagebruik.chello.nl zit ik rond 25000 MB. Is dat nou teveel voor een chello classic abbo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:45:
Ik kreeg vandaag ook een mailtje van Chello waarin staat dat, en ik quote:

"De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is ruim over de
helft van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft
vastgesteld."

Volgens datagebruik.chello.nl zit ik rond 25000 MB. Is dat nou teveel voor een chello classic abbo??
De helft :)

Overigens lijken de limieten regio gebonden te zijn? Ik heb nog nooit zo'n mailtje ontvangen terwijl ik ook wel eens op de helft van de maand in de richting 20 a 25GB zit...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
een vriend van mij heeft ook aal enkele keren die mails gehad, dat komt oa. door z'n emule verkeer.

Ik snap niet hoe chello de data inkoopt, ik heb een sneller abbo van @home dat goedkoper is, daarnaast gebruik ik veel meer data (3 man op m'n lijntje) en ik heb nooit gezeikt, dus ik snap niet wat chello nou fout doet :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50

FaceDown

Storende factor.

limoentje schreef op 14 juli 2004 @ 15:01:
[...]

De helft :)

Overigens lijken de limieten regio gebonden te zijn? Ik heb nog nooit zo'n mailtje ontvangen terwijl ik ook wel eens op de helft van de maand in de richting 20 a 25GB zit...
Dan heb je net geluk gehad. Ze hanteren variabele limieten. 2 maanden geleden heb ik nog 100GB verkeer gehad. Vorige maand was het 50 en nu heb ik bovenstaand mailtje ook ontvangen. Het limiet is nu weer 50 dus.

Met "onbeperkt" heeft dit natuurlijk geen klote te maken. :N

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Voor mn ouders had ik een chello starter abo afgesloten, SMC wireless routertje erbij zodat ze beneden met de laptop konden emailen. Ze hebben eigenlijk de ballen verstand ervan, en kunnen net een mailtje sturen.

Halen ze gister hun mail op, hebben ze opeens een zo'n mail dat ze hun datalimiet overschreden hebben en terug gezet zijn naar 48 kilobit. Dus ik kijken bij dat datagebruik gedoe, zie ik dat ze op een dag 397MB gedownload hebben, terwijl de hele pc toen niet heeft aangestaan.

Volgens mij moet je dan toch al zo'n 7,5 uur constant downloaden onder optimale omstandigheden. Slaat weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Wireless? Hmmm....... misschien de buren?

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky zit nu al op bijna 30 gig, ik hoop dat ze mij niet gaan knijpen naar 64/64 :/

Ik heb wel eens maanden gehad van 200+ gb en ook daar heb ik nooit iets over gehoord :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
tja krijg elke keer op het eind van de maand of soms ook al halverwege een maitlje dat ik over de helft van me datalimiet zit.

met chello plus betaal je zo 1 euro voor 1 gig downloaden.

lekker zon monopoly positie.

had eerder op de oude snelheid maandverbruiken van 300 gig.

films en games verzamelaar. dan moeten ze met de reklame niet neezetten dat ze onbeperkt internet aanbieden , want dan vind ik dat het voorliegen van de klant.

tjah hiero is bbned niet verkrijg baar en ik gun die lijers van kpn me geld niet. Dat gaat toch alleen maar naar bonussen voor de hoge bazen.

dus dan maar chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
B-BRAIN schreef op 17 juli 2004 @ 14:43:
Gut :D
Het huren en kopieeren van DVDs in de videotheek wordt op zo'n manier gewoon nog goedkoper. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nogges schreef op 17 juli 2004 @ 13:07:
Wireless? Hmmm....... misschien de buren?
De dichtsbijzijnde buren zijn echt meer als 100 meter verderop, dus lijkt me niet echt een optie :)
Vanmiddag gebeld, en ze gingen het uitzoeken maar normaal communiceren met die mensen is niet echt mogelijk. Zal me niks benieuwen als ze zeggen dat ze echt wat gedownload hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

De dichtsbijzijnde buren zijn echt meer als 100 meter verderop, dus lijkt me niet echt een optie :)
Vanmiddag gebeld, en ze gingen het uitzoeken maar normaal communiceren met die mensen is niet echt mogelijk. Zal me niks benieuwen als ze zeggen dat ze echt wat gedownload hebben.
Tsja.... Ik weet uit ervaring dat mensen standaard beweren "bijna niets" te hebben gedownload. Als je dan gaat dan vragen wat ze zoal doen krijg je als antwoord: "beetje msn-en met webcam, halve dagen streaming audio luisteren, maar ik download bijna niets hoor" |:(
Hierdoor ben ik meestal toch niet echt geneigd die verhalen over "zomaar geknepen" te worden te geloven. Natuurlijk zullen er wel gevallen zijn waar dit het geval is. Ik ben dit echter nog maar 1 keer tegen gekomen. En geloof me, ik heb heel erg veel ervaring met klachten over dit onderwerp. Altijd weer blijkt de oorzaak toch bij die personen zelf te liggen.
Dus mijn advies, en dat bedoel ik echt niet lullig, ga eerst eens bij je ouders na wat ze zoal op internet doen. Een hele hoop mensen beschouwd streaming media, msn met webcam en of geluid niet als "dataverkeer".

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
als ik dit zo lees heb ik het toch maar goed, ik trek elke maand 130 gb binnen via me adsl lite abbotje, eerst 1024/320 nu wat hoger, weet niet exact...
ze hebben mij ook nog nooit gemaild

en tjah, als ik alleen legale dingen zou downen zou ik op de 10 gb per maand zitten ofzo :P
1 dagje surfen voor mij is ongv 150 a 200 mb temp.internet files, dus...

iemand van me stage heeft ook dus chello classic, die download ook al geruime tijd(4 maanden) ELKE maan 170 gig ongv, nooit wat gehoord....

dit snap ik dus niet...

maarjah, het zal mijn tijd wel duren, zolang ik elke maand me lol op kan voor 34 euri is het mij goed :+ :Y)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FaceDown schreef op 15 juli 2004 @ 12:15:
[...]

Het "onbeperkt" heeft dit natuurlijk geen klote te maken. :N
Hoezo niet? Onbeperkt geeft een hoeveelheid aan, en blijkbaar niet de hoeveelheid bytes totaal per maand. Maar misschien bedoelen ze de hoeveelheid minuten per maand dat je online mag zijn?

Natuurlijk is het bedoeld als het zo gesteld/geschreven/geadverteerd wordt dat je er voor valt. Iedereen zal het bij 1x lezen zonder nadenken interpreteren als 'unlimited traffic', maar dat hoeft er helemaal niet te staan natuurlijk.

Ze stellen 'onbeperkt online', dus is dat nu 'online zonder beperkingen'? of 'onberkt online qua tijd'? of 'onbeperkt mailen'?

Zelfde als de stelling van andere met 'geen datalimiet'. Dat betekent ook niet dat het onbeperkt is. Al zou je het direct zo opvatten/lezen. Het zegt alleen dat er (nog) geen vastgestelde maandelijkse verkeers limiet is vastgesteld, maar een FUP gehanteerd wordt. Die al dan niet omslachtig is omschreven/weggemoffeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

sorry hoor maar ik vind ze zielig. ik zit al over de 50 gig heen en niks. volgens mij kunnen ze me niet terug zetten of zo . kheb toch niks speciaals met mijn terrayon gedaan:)
een vriend van me had al 280 gig maar die had zijn verbinding ook wat getweaked:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
* geez controleerd zijn mail.. niets

heb in 4 dagen 17.85gb gedownload.. niets
Ik vind dat je wel erg snel aangepakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb ook al geen mail. zal mij ook wa wezen. moeten ze maar eens iets fatsoenlijks regelen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
automatische systeem lijkt hard te spelen, maar niet iedere aansluiting te omvatten blijkbaar. Misschien is dat een technisch iets. Regio gebonden, syteem (modem / netwerk type) gebonden. Of een administratief iets, wat ik me ook kan voorstellen bij UPC/Chello :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nogges schreef op 17 juli 2004 @ 20:40:
[...]

Tsja.... Ik weet uit ervaring dat mensen standaard beweren "bijna niets" te hebben gedownload. Als je dan gaat dan vragen wat ze zoal doen krijg je als antwoord: "beetje msn-en met webcam, halve dagen streaming audio luisteren, maar ik download bijna niets hoor" |:(
Hierdoor ben ik meestal toch niet echt geneigd die verhalen over "zomaar geknepen" te worden te geloven. Natuurlijk zullen er wel gevallen zijn waar dit het geval is. Ik ben dit echter nog maar 1 keer tegen gekomen. En geloof me, ik heb heel erg veel ervaring met klachten over dit onderwerp. Altijd weer blijkt de oorzaak toch bij die personen zelf te liggen.
Dus mijn advies, en dat bedoel ik echt niet lullig, ga eerst eens bij je ouders na wat ze zoal op internet doen. Een hele hoop mensen beschouwd streaming media, msn met webcam en of geluid niet als "dataverkeer".
Zonder computer begin je niet veel he..... misschien dat ze tegen het utp kabeltje gepraat hebben maar lijkt me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nou eens harde grenzen zouden stellen en van die FUP afstappen. Dan zou het voor de gebruiker een stuk duidelijker worden. In principe kunnen met die FUP iedereen afknijpen die ze maar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:46:
Als ze nou eens harde grenzen zouden stellen en van die FUP afstappen. Dan zou het voor de gebruiker een stuk duidelijker worden. In principe kunnen met die FUP iedereen afknijpen die ze maar willen.
Dat is wel lekker duidelijk jah. Maar veel gebruikers hebben liever een FUP omdat ze dan niet in hun nek gehangen wordt. Maar zo zie je maar weer dat dat vaak wel het geval is. FUP is leuk, maar compleet onduidelijk. En een grens is er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 07:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

bjck schreef op 18 juli 2004 @ 17:19:
[...]

Dat is wel lekker duidelijk jah. Maar veel gebruikers hebben liever een FUP omdat ze dan niet in hun nek gehangen wordt. Maar zo zie je maar weer dat dat vaak wel het geval is. FUP is leuk, maar compleet onduidelijk. En een grens is er altijd.
Zelf ben ik abonnee met Chello en ik hem meerdere keren contact gehad met medewerkers van Chello en UPC over de toepassing van AUP. En in geval van Chello is er geen sprake van een Acceptable Usage Policy (AUP, en dus geen Fair Usage Policy -> FUP) maar van een harde limiet. Deze limiet ligt momenteel op 80GB en was in het begin 100GB voor Chello Plus gebruikers. In geval van Chello wil ik duidelijkheid op gebied van de hantering van de AUP. Deze klopt namelijk voor geen meter aangezien bepaalde gebieden en modem gebruikers "gedoogd" worden. Als er sprake is van een limiet, zoals dit in Chello.nl.Announce werd aangegeven i.v.m. het opheffen van de capping, dan moet Chello deze duidelijk verwoorden richting de consument.

Bovendien, de reden waarom het cappen word gedaan is omdat zij zeggen dat wij (de grootgebruikers) problemen veroorzaken voor de andere abonnee's. Alleen, juist door gebruik te maken van EuroDocSis 2.0 is het bureneffect niet meer van toepassing. De reden voor het limiet is dan ook niet problemen voor de andere abonnee's maar problemen met het netwerk. Chello/UPC hebben net een investering gedaan (verhoging down- en upload snelheid en de introductie van EuroDocSis 2.0) maar hebben op vele plaatsen problemen met de stabiliteit van het netwerk. Door zo snel mogelijk de grootgebruikers te cappen zorgen zij ervoor dat anderen geen problemen krijgen met deze instabiliteit.

Ik ben ondertussen vier jaar klant bij Chello en ik heb van deze vier jaar 3,5 jaar geen problemen gehad met Chello, limieten, snelheden. En eigenlijk heb ik mijn download gedrag niet aangepast. De laatste 6 maanden is het eigenlijk alleen maar problemen (van de 6 maanden heb ik gemiddeld 6 weken geen internet gehad) en ik word gepest met de AUP. Ik heb meerdere keren beleefd contact proberen te krijgen over dit probleem, maar ik word ronduit belachelijk en onbeschoft behandeld en krijg eigenlijk geen antwoord. Voor mij is de maat vol, ik neem ADSL bij XS4all. Ik betaal hetzelfde bedrag, heb een iets lagere snelheid maar in ieder geval geen gezeik met limieten en tenminste goede service.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
Zit ik dus ook aan te denken, heb nu het afgelopen half jaar ook al bijna alle maanden een waarschuwing gehad. De waarschuwing zit trouwens ongeveer bij 30Gb. Snap ook niet waarom chello hier ineens zo fel op is geworden (nu pas goed controleerbaar??). Ik vraag me vooral af of 30Gb niet heel normaal is? Ik betaal ten slotten €50 per maand, dus € 1,67 per Gb als je uitgaat van 30Gb, is meer dan genoeg naar mijn oordeel. Maar ja, helaas heb ik geen vaste telefoonlijn, dus zit ik min of meer vast aan chello.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK krijg nu ook al een waarschuwing bij 35 gb :(
vorige maand was het nog bij 45. Wat is het datalimiet van chello plus als iemand dat weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Blijkbaar is de opzet gewoon net als het inkopen van belminuten bij een telecomleverancier. Je koopt 40 gig in en als je er overheen gaat dan krijg je problemen.

Ik vind dit persoonlijk wel lastig, aangezien sinds ik bittorent heb ontdek ik hier elke keer rekening mee moet houden. Half jaar geleden had ik met internetradio maar een datagebruik van een paar gig. Nu is het elke keer op datagebruik.chello.nl kijken of ik het wel goed spreid.

Op zich kan ik de problemen omtrend deze datalimiet wel begrijpen, maar aan de andere kant begrijp ikwel dat 40 gig ontzettend veel is! Maarja ja dat was 40 MB 20 jaar geleden ook.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
Kreeg van chello de volgende 2 mailtjes

2004/07/16 vr AM 03:44:12 CEST
" Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw
dataverkeer overmatig dreigt te worden.

De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is ruim over de helft
van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft vastgesteld.

bla bla bla

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog nogmaals een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele [b]derde en laatste e-mail [b]zal UPC
kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.
"

2004/07/17 za AM 03:43:54 CEST

"Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet."

Vraag me toch af waar het 2e mailtje blijft. volgens hun eerst mail heb ik begrepen dat bij een derde mail de sneheid gecapt zou worden. Nu heb ik in 2 dagen 2 mailtjes gehad waarbij in de 2e mail mijn snelheid al wordt gecapped. Maar ik download nu wel gewoon rustig door snelheid is nog niet veranderd maybe is de communicatie bij chello intern nog niet helemaal up to date. Volgende week ben ik toch 3 weken op vakantie dus als het deze week nog zo blijft vind ik het goed :P

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Na ook steeds mail te hebben ontvangen van chello dat ik boven hun limiet zit (gelukkig pas 1maal een week gecapped geweest), had ik er genoeg van en Priority + Chello opgezegd. Dit gaat in per 30-09-2004. Nadat ik aan de telefoon had gezeten met een medewerker van chello vroeg hij waarom ik het opzegde. Ik vertelede hem dat het kwam door de FUP. Hij was blij dit te horen en heeft een notitie gemaakt. Er schijnen meerdere opzeggingen te zijn per DAG! door de gehanteerde FUP. Intern wordt er een rapport gemaakt dat naar de directie gaat.

Deze maand loopt trouwens erg vreemd. Bij 23GB kreeg ik mijn eerst email van chello. Vandaag de tweede op 42GB. Blijkbaar is de limiet deze maand 50GB ipv vorige maand 40GB. Gelukkig ga ik over een week op vakantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Volgens mij is er maar 1 goede oplossing... en die is al eerder aangegeven: ADSL aanvragen...
En dit zeker ook aan chello laten weten... als er maar genoeg zijn die dit doen als reactie op hun afknijpen dan is het gezeik zo over...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 07:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

Plopeye schreef op 19 juli 2004 @ 12:10:
Volgens mij is er maar 1 goede oplossing... en die is al eerder aangegeven: ADSL aanvragen...
En dit zeker ook aan chello laten weten... als er maar genoeg zijn die dit doen als reactie op hun afknijpen dan is het gezeik zo over...
Muah, dit is inderdaad een oplossing voor korte termijn. Maar uiteindelijk moet een persoon gewoon blijven klagen bij UPC/Chello aangezien dit de enige methode is dat blijkt te helpen. Ondanks dit ga ik binnenkort mijn abotje regelen bij XS4all :)

Ik denk dat het tijd word voor een aantekende brief met daarin mijn klacht. Is kijken of ik dan een normaal antwoord zal ontvangen.

Overigens, op Chelloo.com is gebleken (via een interne memo) dat de limieten bij Classic momenteel 40GB bedraagt en 80GB voor plus. Deze zullen in de komende maanden iets wijzigen i.v.m. de hantering van "Geen datalimiet en werkende SPAM filtertjuh".

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
trouwens ik zie net een gigantisch gat zitten in mijn dataverbruik, dus zou kunnen dat door het modem er uit te halen als je niet thuis bent (en dus zoland dat je ander ip krijgt ofzo) dat ze het niet meer goed kunnen bijhouden. Anders doe als ik doe en doe vlak voor het eind van de maand bittorrent flink aan, wordt je dan naar beneden gezet is het toch maar voor 1 of 2 daagjes :)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op chelloo staat idd dat er een interne systeem limiet is.

Product Productlimiet Systeemlimiet
chello starter 250 Mega Byte 250 Mega Byte
chello easy 500 Mega Byte 2 Giga Byte
chello light AUP 3 Giga Byte
chello classic AUP 40 Giga Byte
chello plus AUP 80 Giga Byte

ik weet alleen niet of ik dit moet geloven maar aangezien ik een mailtje kreeg zo rond de 25GB kan ik me dat wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
DiMacho schreef op 19 juli 2004 @ 12:06:Deze maand loopt trouwens erg vreemd. Bij 23GB kreeg ik mijn eerst email van chello. Vandaag de tweede op 42GB. Blijkbaar is de limiet deze maand 50GB ipv vorige maand 40GB. Gelukkig ga ik over een week op vakantie!!
Het was dus geen 50 gig... ben vanacht gecapped op 8kbps up/down Ik zat op de 46GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het ook aan de modem die je hebt. Ik heb nog een oude com21 modem en kan bij die dataverbruik pagina van chello geen stats krijgen. Ik heb met mijn eigen DU-meter de volgende stats van de maanden

Maart: 180 gig
April: 240 gig
Mei: 300 gig
Juni: 88 gig
Juli: 53 gig

Ik heb nog geen enkele e-mail van chello ontvangen. Wel word ik er af en toe afgeknikkerd, maar dat ligt volgens mij aan mijn modem die stervende in combinatie met een e-tech wireless router.

maargoed com21 power :) Omgeving gelderland :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
damnz 300 gb
dat zou ik volgens mij nog niet eens halen als zou ik blijven downloaden :P
zo hard gaat chello bij mij niet

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:00

_Ernst_

Mark It Zero!

DiMacho schreef op 20 juli 2004 @ 10:52:
[...]

Het was dus geen 50 gig... ben vanacht gecapped op 8kbps up/down Ik zat op de 46GB
Dan heb je nog geluk, ik had helemaal geen internet meer nadat ze mij gecapped hadden, of haal je die snelheden ook niet?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:15:
Volgens mij ligt het ook aan de modem die je hebt. Ik heb nog een oude com21 modem en kan bij die dataverbruik pagina van chello geen stats krijgen. Ik heb met mijn eigen DU-meter de volgende stats van de maanden

Ik heb nog geen enkele e-mail van chello ontvangen. Wel word ik er af en toe afgeknikkerd, maar dat ligt volgens mij aan mijn modem die stervende in combinatie met een e-tech wireless router.

hoe komen jullie aan al die data :?
vraag me wel eens af wanneer je tussen de 200 en 300 gb data genereerd in 1 maand dan moet je gewoon 24/7 volle snelheid kunnen downloaden
als ik een uitwisselprogramma aan het staan download ik de ene keer op 121kb/sec en de andere keer maar op 7kb/sec
een isotje downloaden wat linuxprogsels etc. en wanneer ik van een goede server download haal ik wel een download van 474 kb/sec op mijn 4.4mbit adsl abbo

ik spreid een heleboel dingen uit over enkele maanden ondanks de fair use policy zal ik bijvoorbeeld nooit de 80gb per maand halen hoogste hier was 64 gb toen ik net breedband had maar dan is het ook een nieuwtje omdat ik eerst op een isdn lijntje zat

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ach ja, wat sommige gasten er mee moeten weet ik niet.

Maar als je een beetje bezig bent met newsgroepen gaat het hard.
Maar de meesten downen toch echt teveel, wat ze zelf niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nou nu wordt ie helemaal mooi. Nadat mn ouders teruggezet waren in snelheid met hun chello starter (zie enige posting hierboven) hadden ze op een dag weer 250mb aan data gegenereerd zonder dat er een pc aan het modem hing. Weer chello gebeld, kon zowaar op niveau en normaal met de helpdeskmedewerker praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
_Ernst_ schreef op 20 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Dan heb je nog geluk, ik had helemaal geen internet meer nadat ze mij gecapped hadden, of haal je die snelheden ook niet?
Ik heb slsk en eMule nog steeds aanstaan en daarmee haal ik die max ;)

Ach het is maar zo... Maandag toch op vakantie. En per 30-09 heb ik een abbo bij wanadoo adsl.

De meeste traffic die ik heb ik upload vanuit eMule en Slsk. Dan kom je snel aan die 40gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vorige maand gecapped, toen haalde ik met geluk 3kb/s up en 3 kb/s down, maar veelal wouden paginas gewoon niet laden en kreeg ik overal timeouts.

Deze maand weer gecapped maar nu haal ik 8-10 k/s down en zo rond de 5 k/s down en paginas laden normaal.

De cap opzich kan ik begrijpen maar niet bij welke limiet en hoe ze daar mee omgaan. Ik ga over stappen naar Xs4all, al weet ik nog niet precies wanneer. Toch jammer opzich, ik ben bijna 4 jaar lang een tevreden klant geweest. Snelheden zijn perfect, maarja het bedrijf heeft zo godganzeveel problemen he..
En per 30-09 heb ik een abbo bij wanadoo adsl
Waarom dan pas? Zit je nog aan dat jaar vast? Of kunnen ze dan pas ADSL leveren?

[ Voor 12% gewijzigd door twiFight op 21-07-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:15:

Heb zelfde als jou.
Ook Com21 Gelderland en vaker wel dan niet boven 100gig per maand zonder dat er mails binnenkomen.
Hoop dan ook niet dat chello ooit al die com21's gaat omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
twiFight schreef op 21 juli 2004 @ 02:02:
[...]

Waarom dan pas? Zit je nog aan dat jaar vast? Of kunnen ze dan pas ADSL leveren?
Per 31-08 krijg ik weer KPN en pas dan kan ik ADSL aanvragen (ivm nu geen telefoonnr. hebben)
Dus heb ik tot 30-09 mijn Chello door laten lopen.

(Mijn abbo liep af op 31-08 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
"Ongelimiteerd internetten voor een vast bedrag per maand, nu kan het, met Chello!"

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sluuut schreef op 21 juli 2004 @ 08:56:
"Ongelimiteerd internetten voor een vast bedrag per maand, nu kan het, met Chello!"
Leuke teksten altijd, 't slaat alleen niet de hoeveelheid dataverkeer. Zo wordt het al snel gelezen maar zo is het niet ;)

'ongelimiteerd internetten' is dat er geen tijdlimiet is, en dat de verbinding het 24/7 doet.....

zelfde als 'geen datalimiet' niet onbeperkt betekent, maar alleen zegt dat er geen vastgestelde maandelijkse grens is. En dus een FUP.....

Ik bedoel....
Ik insinueer....
We doen een aanname....

Maar wat staat er echt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 21-07-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als iedereen nu eens altijd 40 gb download dan is er sprake van een FUP toch? Dan is het probleem toch opgelost. Dan hoeven ze niets dicht te gooien. Het enige wat je doet met je bandbreedte is het efficient gebruiken en niet sparen toch? Daarvoor heb je toch die breedband verbinding. Als Chello niet aankan is het hun punt en dat kunnen ze niet naar de klanten toebrengen van "Sorry de bandbreedte is op dus het punt is over". Ik vind het wel belachelijk. Mijn ADSL gebruik ik ook heel vaak en die staat maar aan en ik heb ook steeds aan het downloaden en zo, maar dat is geen punt.

Netals de bakker stel die heeft 10 broden ingekocht en verkoopt er 10 broden dan is het zijn punt want hij kan een hogere winst halen maar dat doet die niet omdat die maar 10 broden heeft ingekocht of zie ik het verkeerd?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
itsalex schreef op 21 juli 2004 @ 11:10:
Als iedereen nu eens altijd 40 gb download dan is er sprake van een FUP toch? Dan is het probleem toch opgelost. Dan hoeven ze niets dicht te gooien. Het enige wat je doet met je bandbreedte is het efficient gebruiken en niet sparen toch? Daarvoor heb je toch die breedband verbinding. Als Chello niet aankan is het hun punt en dat kunnen ze niet naar de klanten toebrengen van "Sorry de bandbreedte is op dus het punt is over". Ik vind het wel belachelijk. Mijn ADSL gebruik ik ook heel vaak en die staat maar aan en ik heb ook steeds aan het downloaden en zo, maar dat is geen punt.

Netals de bakker stel die heeft 10 broden ingekocht en verkoopt er 10 broden dan is het zijn punt want hij kan een hogere winst halen maar dat doet die niet omdat die maar 10 broden heeft ingekocht of zie ik het verkeerd?
Broden hebben geen overboeking. Situatie zou dan zijn:

Bakker koopt 10 broden in.
Bakker verkoopt 20 broden (bij overboeking van 1:2 ....) en gaat er vanuit dat niet iedereen een heel brood opeet. Met de juiste verdeling heeft iedereen gegeten en een brood betaald.

Waarom doen ze dat? Simpel omdat dan het brood 2x zo goedkoop is! We willen thuis voor onze verbinding toch niet 300+ euro per maand betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een contract tekent, betaald en de leverancier kan jou niet leveren wat er in het contract staat, dan heeft ie toch een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
even over die data limieten.

Gewoon heel simpel neem adsl lite zonder data limiet en download tot je scheel ziet.

Chello is gewoon "***" een paar kennisen hebben er allemaal last van data limiet gezeik gare download snelheden.

hij download met een abbo van rond de 2500 kb per seconden met een werkelijke snelheid van 140 /170 verder komt hij echt niet.

Dit vindt ik gewoon niet kunnen. ( ik vindt het een soort voorliegen om zo abbo's te verkopen ).

Als je problemen hebt met chello overstappen adsl. Je blijft alleen maar last van ze houden dan gemak.

Trouwens hoe kom je in godsnaam aan 40 gigabyte per maand ik heb een adsl lite van zonnet met geen datalimiet en ik download toch echt niet meer dan 20 gigabyte in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:22:
Als jij een contract tekent, betaald en de leverancier kan jou niet leveren wat er in het contract staat, dan heeft ie toch een groot probleem.
Waarom wordt er niet geleverd dan wat er in het contract staat? Er stond al een bepaling in dat bij overmatig gebruik ze het mogen melden met evt concequenties bij niet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky heeft ook zo'n chello mailtje gehad .. ook rond de 23 a 25 gb dat ze al begonnen met zeiken :/

Kga gewoon vrolijk door, kan nergens terugvinden op hoeveel GB hun FUP gebaseerd is, dus ja dan weet ik ook niet wanneer ik moet stoppen :+

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Gatygun schreef op 21 juli 2004 @ 11:39:
even over die data limieten.

Gewoon heel simpel neem adsl lite zonder data limiet en download tot je scheel ziet.

Chello is gewoon "***" een paar kennisen hebben er allemaal last van data limiet gezeik gare download snelheden.

hij download met een abbo van rond de 2500 kb per seconden met een werkelijke snelheid van 140 /170 verder komt hij echt niet.

Dit vindt ik gewoon niet kunnen. ( ik vindt het een soort voorliegen om zo abbo's te verkopen ).

Als je problemen hebt met chello overstappen adsl. Je blijft alleen maar last van ze houden dan gemak.

Trouwens hoe kom je in godsnaam aan 40 gigabyte per maand ik heb een adsl lite van zonnet met geen datalimiet en ik download toch echt niet meer dan 20 gigabyte in een maand.
Lang niet iedereen in NL kan ADSL krijgen.. wat dat betreft is ADSL gewoon brak. Chello classic is wel een stuk sneller dan jouw lite .. dan is 20gb echt 3x niks

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 21-07-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wimo. schreef op 21 juli 2004 @ 12:50:
[...]

Lang niet iedereen in NL kan ADSL krijgen.. wat dat betreft is ADSL gewoon brak. Chello classic is wel een stuk sneller dan jouw lite .. dan is 20gb echt 3x niks
Onder welke steen kom jij vandaan?

Denk dat je tegenwoordig juist meer adsl als kabel kan krijgen...

KPN heeft alle centrales nu gereed en de afstand ook iets opgerekt.

Je moet tegenwoordig wel heel erg ver op het platteland wonen, wil je geen adsl meer kunnen ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

tweakduke schreef op 21 juli 2004 @ 13:17:
[...]

Onder welke steen kom jij vandaan?

Denk dat je tegenwoordig juist meer adsl als kabel kan krijgen...

KPN heeft alle centrales nu gereed en de afstand ook iets opgerekt.

Je moet tegenwoordig wel heel erg ver op het platteland wonen, wil je geen adsl meer kunnen ;)
Tuurlijk .. 512/1mbit lite lijntjes zijn overal te krijgen (tot 3.5km) maar snellere lijnen hebben vaak beperkingen. Ik woon 2.5km van de centrale af .. in hartje eindhoven, dus alleen lite :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
DiMacho schreef op 21 juli 2004 @ 08:34:
[...]

Per 31-08 krijg ik weer KPN en pas dan kan ik ADSL aanvragen (ivm nu geen telefoonnr. hebben)
Oh da's wel kut. Wij hebben ook geen KPN lijn meer en die moet ik dus ook opnieuw aanvragen, maar ik dacht dat dit maar een paar dagen zou duren.
Ik woon 2.5km van de centrale af .. in hartje eindhoven, dus alleen lite
Is dat zo? Ik woon ook 2.5 km van de centrale af (2485 m om precies te zijn) maar mij is niks bekend dat je dan hoogstens lite kunt krijgen. ik aaste eigenlijk op xs4all basic. heb je hier meer duidelijkheid over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

twiFight schreef op 21 juli 2004 @ 13:51:
[...]

Oh da's wel kut. Wij hebben ook geen KPN lijn meer en die moet ik dus ook opnieuw aanvragen, maar ik dacht dat dit maar een paar dagen zou duren.

[...]

Is dat zo? Ik woon ook 2.5 km van de centrale af (2485 m om precies te zijn) maar mij is niks bekend dat je dan hoogstens lite kunt krijgen. ik aaste eigenlijk op xs4all basic. heb je hier meer duidelijkheid over??
Dat ligt aan Xs4all. Aanvragen kan altijd .. maar na een lijntest zal je pas weten of het daadwerkelijk mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Manieren om maandelijkse download op te krikken:
1) Usenet, ok niet allemaal legaal, maar zelfs als je je tot legaal beperkt kom je een heel eind
2) web/mailserver (vooral upload en mag niet bij elke ISP)
3) data van een server thuis backuppen
4) streaming video (en audio) Dit kan erg hard gaan.
5) Veel vrije tijd hebben
6) Thuis werken via internet

Ik heb nu bijna een maand ADSL lite en zit nu al op 114 GB (van de 350GB theoretisch max). Veel ervan is nieuwigheid en eindelijk meer kunnen doen dan met modem, dus ik verwacht dat dit normaliseerd naar enkele tientallen GB/maand binnen enkele maanden.

De xs4all fair use policy uitleg:
Voor ADSL Lite, Basic en Fast geldt de 'fair use policy'. Dit houdt in dat u een redelijke, gemiddelde hoeveelheid dataverkeer mag veroorzaken. U mag best een paar keer een groot bestand downloaden (zoals een muziekbestand of een nieuwe Linux-distributie), zolang het maar niet structureel is. Met een hard maandelijks maximum zou dat niet mogelijk zijn. XS4ALL wil internetverkeer stimuleren, niet limiteren.
Hoewel de voorbeelden niet meer van deze tijd zijn betekent dit wel dat je best wel eens veel mag downloaden en over het gemiddelde heen mag schieten. Dit lijkt me meer dan redelijk en een goed gebruik van een fair use policy (op papier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Wimo. schreef op 21 juli 2004 @ 14:26:
[...]

Dat ligt aan Xs4all. Aanvragen kan altijd .. maar na een lijntest zal je pas weten of het daadwerkelijk mogelijk is
euh kun je ook een lijntest laten doen zonder het eerst aan te vragen? of ik het wil aanvragen hangt namelijk af van of dat basic abo wel beschikbaar is.

En zo ja waar kan ik dat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

B-BRAIN schreef op 17 juli 2004 @ 14:43:
tja krijg elke keer op het eind van de maand of soms ook al halverwege een maitlje dat ik over de helft van me datalimiet zit.

lekker zon monopoly positie.

had eerder op de oude snelheid maandverbruiken van 300 gig.

films en games verzamelaar. dan moeten ze met de reklame niet neezetten dat ze onbeperkt internet aanbieden , want dan vind ik dat het voorliegen van de klant.

tjah hiero is bbned niet verkrijg baar en ik gun die lijers van kpn me geld niet Dat gaat toch alleen maar naar bonussen voor de hoge bazen.

dus dan maar chello.
• Chello heeft dus geen monopoly positie, zoals je zelf aangeeft
• Bij Chello gaat het ook naar de UPC bazen.

Mja als je zelf dit gekloot wilt houden omdat je je druk maakt over die hoge bazen (wat bij UPC óók gebeurt)..dan zou ik vooral Chello houden...

edit: lol, 2 pagina's :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

twiFight schreef op 21 juli 2004 @ 16:04:
[...]

euh kun je ook een lijntest laten doen zonder het eerst aan te vragen? of ik het wil aanvragen hangt namelijk af van of dat basic abo wel beschikbaar is.

En zo ja waar kan ik dat regelen.
Demon wilde het niet doen. Xs4all wilde het ook niet in 1e instantie .. via een kennis heb ik het wel voor elkaar gekregen.

Let wel op dit soort dingen
Afhankelijke van de afstand tussen uw locatie en de telefooncentrale kunnen sommige snelheden niet worden gehaald. In bepaalde gevallen wordt dit na oplevering van de lijn duidelijk. In dat geval kan uw lijn worden gedowngrade tot de maximale snelheid die wel haalbaar is.
Quote van de Demon.nl site nadat je b.v. een 4mbit lijn aanvraagd.. Voor hetzelfde geld teken je een contract waarbij ze je doodleuk terugzetten naar 512 omdat je lijn niet meer trekt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een chello gebruiker. Opzich de laatste tijd behoorlijk tevreden. Een paar dingen begrijp ik enkel in. Ik heb namelijk ook Chello Classic. Ik heb in de afgelopen maand en de helft van de maand daarvoor rond de 100 gig gedownload. Ik heb net even gekeken in mijn papa's :D inbox maar hier zijn helemaal geen waarschuwings mailtjes te vinden. Wat voor Modem heeft de TS. Is het misschien mogelijk dat ze het dataverkeer van een com21 modem niet uit kunnen lezen of iets dergelijks. Dit is trouwens wel de eerste keer dat ik zoveel gedownload heb.

Er scheen ook ergens een meter te zijn op de chello site zelf om te kijken hoeveel je deze maand gebruikt hebt. Hebben jkullie misschien ergens een linkje?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:05:
Er scheen ook ergens een meter te zijn op de chello site zelf om te kijken hoeveel je deze maand gebruikt hebt. Hebben jkullie misschien ergens een linkje?
http://datagebruik.chello.nl
Quote van de Demon.nl site nadat je b.v. een 4mbit lijn aanvraagd.. Voor hetzelfde geld teken je een contract waarbij ze je doodleuk terugzetten naar 512 omdat je lijn niet meer trekt
Demon heb ik niks mee te maken aangezien ik hier alleen KPN kan krijgen. Bovendien mag ik er van uitgaan dat ze dan de prijs van je abo ook terugzetten? Zou werkelijk schandelijk zijn als ze dat niet doen. Weet je ook of xs4all deze methode hanteert (lager abo als je lijn het niet trekt)?

Ik denk dat ik binnenkort maar even een mailtje stuur naar xs4all om opheldering te krijgen. Alle relevante info post ik dan hier uiteraard ook. Ik ben benieuwd welke abo's ik hier kan krijgen. Op een andere ADSL site (weet niet meer welke) lieten ze me zien dat ik ook geen basic/pro abo's (of vergelijkbaar) kon krijgen, maar dat is puur op aanname van de gegevens, dus niet een daadwerkelijke meting. Van wat ik gelezen heb schijnt het van meerdere dingen af te hangen.

[ Voor 63% gewijzigd door twiFight op 21-07-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THNKS

volgens mij klopt mijn verhaal dat het ligt aan het modem. Ik heb dus een com21 modem en dit is als ik inlog als ik mijn datagebruik controleer.

code:
1
2
3
4
5
6
Uw data verbruik 
error    

1131 , Wed Jul 21 18:18:09 2004  
Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen 
dataverbruik gemeten.

Dit zou dus kunnen betekenen dat COM21 modems niet uitgelezen kunnen worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het datagebruik word door het modem opgeslagen en niet door chello de chello server zelf geregistreerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:19:
[...]

THNKS

volgens mij klopt mijn verhaal dat het ligt aan het modem. Ik heb dus een com21 modem en dit is als ik inlog als ik mijn datagebruik controleer.

code:
1
2
3
4
5
6
Uw data verbruik 
error    

1131 , Wed Jul 21 18:18:09 2004  
Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen 
dataverbruik gemeten.

Dit zou dus kunnen betekenen dat COM21 modems niet uitgelezen kunnen worden?
COM21 gebruikers hebben op dit moment geen last van de strakke FUP/Datalimiet die Chello wel hanteert voor de andere gebruikers, inderdaad. Dat is in verschillende Chello topics hier nu wel duidelijk geworden. ;)
Dit wil overigens niet direct zeggen dat de statestieken in de modem zelf bijgehouden worden natuurlijk.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

twiFight schreef op 21 juli 2004 @ 18:14:
[...]

http://datagebruik.chello.nl

[...]

Demon heb ik niks mee te maken aangezien ik hier alleen KPN kan krijgen. Bovendien mag ik er van uitgaan dat ze dan de prijs van je abo ook terugzetten? Zou werkelijk schandelijk zijn als ze dat niet doen. Weet je ook of xs4all deze methode hanteert (lager abo als je lijn het niet trekt)?

Ik denk dat ik binnenkort maar even een mailtje stuur naar xs4all om opheldering te krijgen. Alle relevante info post ik dan hier uiteraard ook. Ik ben benieuwd welke abo's ik hier kan krijgen. Op een andere ADSL site (weet niet meer welke) lieten ze me zien dat ik ook geen basic/pro abo's (of vergelijkbaar) kon krijgen, maar dat is puur op aanname van de gegevens, dus niet een daadwerkelijke meting. Van wat ik gelezen heb schijnt het van meerdere dingen af te hangen.
Ze zullen je niet terug zetten voor hetzelfde abbo bedrag. Wel zit je dan waarschijnlijk met een trager abbo dan dat je voor ogen had. Voor mij is het hele ADSL gebeuren alleen interessant als 8mbit mogelijk is. Anders kan ik net zo goed bij chello blijven O+
Pagina: 1 2 3 Laatste