ik heb mijn satas 2x80gig in de raidaansluitingen gestoken mijn bios juist gezet en in de setup van de raidbios zie ik de grote van de 2 schijven appart, maar als ik we in raid0 configureer is mijn raid array 0 Mb. heb al geprobeert met fdisk, maar ik kan die blijkbaar niet gebruiken met de raid array? heb de schijven(appart) opnieuw gepartioneerd in xp setupm dan opnieuw geprob. nx... iem nuttige tips of dingen die ik vergeten ben, vorige keer ging het net iets vlotter dacht ik...
omg, wat een titelsatas in raid hebben geen grote
Ik heb de titel maar verduidelijkt
Om welke schijven en welke controller gaat het exact? Er zijn zoveel 80GB SATA schijven en er zijn zoveel SATA RAID controllers .. En wat is exact het probleem? Zie je de arraygrootte niet in de BIOS van de RAID controller terug? Zie je de arraygrootte niet met FDISK, PartitionMagic, Diskpart, Schijfbeheer, etc terug? Hoe ziet de array eruit in FDISK?
Kortom: geef eens wat meer informatie. Zo schiet het natuurlijk niet op
Neem eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals door wat betreft voorbereiding en topicstarts. Je slaat op dat punt best nogal eens de plank mis namelijk ..
[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 17-06-2004 22:17 ]
-promise controller fasttrack 2k
-2x maxtors 80gig
ik zie de grote van mijn array niet in de setup van de raid controller. als ik die instel zie ik eerst wel dat ik 2 schijven van 80Gb heb, maar als ik er dan een array van maak heeft die plots 0Mb grootte...
de bedoeling is om mijn os op die schijven te gaan zetten, maar als de array 0Mb is zordt dat nogal moeilijk nat.
ik zie geen array in fdisk, die wil namelijk niet echt starten als ik de raid inschakel...
-2x maxtors 80gig
ik zie de grote van mijn array niet in de setup van de raid controller. als ik die instel zie ik eerst wel dat ik 2 schijven van 80Gb heb, maar als ik er dan een array van maak heeft die plots 0Mb grootte...
de bedoeling is om mijn os op die schijven te gaan zetten, maar als de array 0Mb is zordt dat nogal moeilijk nat.
ik zie geen array in fdisk, die wil namelijk niet echt starten als ik de raid inschakel...
Is dit alleen in je controller of ook als je een os wil installeren. Het is snel te testen door met (bijvoorbeeld) een xp cd te kijken of hij je array ziet, als je dan één disk ziet van 160GB dan is het goed en zal ik me er weinig van aantrekken wat er in je controller staat
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Gaat het om het moederbord in je sig? Die heeft toch twee s-ata controllers, dus dan kan je kijken of hij dat ook doet op die andere lijkt me.
Hoe zit het met de jumpersettings op je s-ata's, staan ze beiden op master (dit hoeft het niet te zijn, maar ik doe het persoonlijk wel bij RAID)
Hoe zit het met de jumpersettings op je s-ata's, staan ze beiden op master (dit hoeft het niet te zijn, maar ik doe het persoonlijk wel bij RAID)
'When you're not paying for the product, you are the product!'
En neem gelijk ook dit stukje uit de FAQ door: Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?
ok, ik was slecht begonnen met mijn topic, maar ik heb het al eens gedaan en ja, ik weet hoe het eigenlijk zou moeten. heb ook het andere forum over de veel voorkomende probs gelezen
, niet veel hulp.. anders zou ik geen topic starten eh
ik ga nu proberen met de vorige bios en drivers..
en ja het gaat over de p4c800E-deluxe, maar er is maar 1 Raid-controller voor sata, de andere is voor pata
ik ga nu proberen met de vorige bios en drivers..
en ja het gaat over de p4c800E-deluxe, maar er is maar 1 Raid-controller voor sata, de andere is voor pata
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 12:52 ]
ok, ik begin het k*t te vinden, heb al alles gedaan, van formateren langs fdisk naar proberen ghosten, ik krijg geen grote toegewezen in de RAID bios, als ik de raid install en dan fdisk prob zegt ie "invalid blabla ... proces terminated" 
heeft er nog niemand iets gelijkaardig meegemaakt? ik moet tegen morgen nog veeeeel doen en zou het gelijk op de raid willen, dan kan ik doorwerken..
heeft er nog niemand iets gelijkaardig meegemaakt? ik moet tegen morgen nog veeeeel doen en zou het gelijk op de raid willen, dan kan ik doorwerken..
Het leuke van S-ATA is dat je geen master-slave meer hebt.Turkish schreef op 18 juni 2004 @ 01:41:
Hoe zit het met de jumpersettings op je s-ata's, staan ze beiden op master
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Of juist wel
(als je ze wel op Master of Slave zet)
[ Voor 55% gewijzigd door 0fbe op 18-06-2004 22:21 ]
Pagina: 1