Toon posts:

Abit slotket III gebruikers...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn celeron 633 + abit slotket III in huis gekregen maar de jumper settings roepen bij mij een vraag op:

Op de abit slotket zit een 1 jumper voor de soort cpu die erin zit. Nou vermeld abit 2 verschillende dingen over deze jumper settings. De jumper kan op 2-3 Coppermine en 1-2 ppga 370 volgens een bijgeleverd papiertje. En op de slotket zelf staat 2-3 Coppermine en 1-2 Celeron. Op welke setting moet ie nou? Ik dacht dat celeron II cCo een fcpga cpu was en dus op 2-3 moest. Maar er staat dus op het plankje zelf 1-2 voor celeron. Of bedoelen ze hier de oudere celerons mee? De 566 niet fcpga dus?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor een Celeron 633 moet je "coppermine" kiezen. In feite kies je met deze jumper tussen PPGA (oudere Celerons) en FC-PGA (Pentium III en Celeron 2) processors.
Nog een tip: mocht je van plan zijn te gaan overklokken, zet de dan de FSB jumpers op stand "AUTO", en selecteer de bus frequentie via je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, dat dacht ik dus idd zelf ook al.

Maarehh over die auto stand. In een wat oudere posting ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/15984 ) over de abit slotket III kwam ik juist tegen dat je hem het beste op de stand voor de bepaalde proc moest zetten en vanuit daar de rest veranderen kwa stabiliteit. :?

Verwijderd

Coppermine: Voor alle Celerons 566 en hoger. De 533A (let op de A) is ook een coppermine. De 533 en alles eronder, zijn PPGA, Celeron 1's, s370, hoe je ze ook noemen wilt.
Dus, de aanname dat hij op het Abit bordje pin 2-3 moest hebben, was juist.
Punt NL
Vecter

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 20:35 schreef gazzy het volgende:

Maarehh over die auto stand. In een wat oudere posting ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/15984 ) over de abit slotket III kwam ik juist tegen dat je hem het beste op de stand voor de bepaalde proc moest zetten en vanuit daar de rest veranderen kwa stabiliteit. :?
Oh, ik zal dat nog eens uitproberen dan, wanneer ik mijn kast weer eens open heb :).
Toch nog toe draait mijn Celeron 566 probleemloos op 850MHz, met FSB op AUTO ingesteld op de slotket, en op 100MHz ingesteld via bios van mijn moederbord (AOpen AX6BC).