MSI 6905 vs ABIT slotket !!! (1-0)

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tis een waarheid als een koe ... ik heb beide geprobeerd...

De MSI is echt beter, met de Abit kon ik mijn celly 566 nauwelijks stabiel draaien op 875. Als ik koud bootte moest ik eerst het systeem resetten om op te kunnen starten.

Nu met de MSI kan ik hoger (901mhz) en is mijn systeem veel stabieler. Ik draai nu op een BE-II met PeP66 koeling 901 mhz op 2.05 volt. :)

Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar de temp readings zijn. De Abit gaf een idle temp van ong. 29c (40c met Prime95) aan terwijl de MSI een idle van 25c (38c met Prime95) aangeeft. Ik vraag me af wat een realistische idle temp is, 25c of 29c ... Ik zelf vermoed toch 29c.

Ook opvallend is dat de MSI wel minder extreme temperatuur schommelingen aangeeft. Met de Abit slotket sprong de temperatuur met een verschil van 5 graden op en neer, de MSI geeft een veel rustiger beeld.

Maar goed, de geruchten dat de MSI beter is kloppen. Dat is een ding wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik wil de beste slotket dus deze moet ik hebben ? De MSI 6905. Waar te koop? Ze moeten er ook een celeron 566 hebben voor niet te duur. Het mag uit de states maar dan ook met Golden Orb en Artic Silver als het kan.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Hoe heb jij die MSI ingesteld, alles op auto laten staan of zelf een voltage ingesteld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt Golden Orb's bij de oc-shop en bij nog meer tenten.

Gebruik wel artic silver compound, het is misschien duurder dan andere shit maar het is wel het beste!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ABIT Slotket werkt goed als je op de Slotket een Core Voltage (bijv. 1,7) en een FSB (bijv. 100 MHz) insteld.

Daarna kun je deze waarden gewoon in SoftMenu aanpassen!

1-1