Ik heb een erg irritant probleem met msn messenger 6.2 in Windows XP Pro. Messenger gaat steeds offline en weer online (sign in, sign out). Ik kwam er laatst achter omdat mijn vriend mij steeds online zag komen terwijl ik toch echt al online was (dacht ik). Toen ik gisteren achter mijn laptop zat zag ik inderdaad dat het de hele tijd op en neer gaat. Erg hinderlijk. Weet iemand wat dit kan zijn? Tijdens een zoektocht op internet vond ik hier en daar iets over een virus, kan het daarmee te maken hebben? Ik heb gisteren gescand maar mcafee vond niks...
Is je verbinding niet gewoon brak? Hoe zit je op internet?
Nee dat is het niet...het probleem is er pas recent en de verbinding is altijd hetzelfde geweest, via de kabel, met een router ertussen. Mijn vriend heeft ook nergens last van. Het is volgens mij begonnen toen ik de update van 6.1 naar 6.2 heb gedaan....maar ik kan niks vinden over dit probleem in versie 6.2.
Vraagje welke ISP heb je ?
* glashio had dit ook 'constant' op z'n ex-Chello Classic verbinding
* glashio had dit ook 'constant' op z'n ex-Chello Classic verbinding
edit:
Zie mijn Post uit 2002, het probleem is bij mij tot 2003 blijven bestaan ( ADSL overstap )
Zie mijn Post uit 2002, het probleem is bij mij tot 2003 blijven bestaan ( ADSL overstap )
[ Voor 53% gewijzigd door glashio op 17-06-2004 11:01 . Reden: Post History ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Dit ervaar ik ook af en toe, zo'n 2 a 3x per dag.
Ik maak ook gebruik van MSN 6.2 en Win XP pro. aan mijn internet verbinding (tweakdsl) ligt het niet... andere verbindingen (ftp, http) blijven namelijk gewoon constant doorlopen.
helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag. Ik wil alleen melden dat ik hetzelfde probleem ervaar.
Ik maak ook gebruik van MSN 6.2 en Win XP pro. aan mijn internet verbinding (tweakdsl) ligt het niet... andere verbindingen (ftp, http) blijven namelijk gewoon constant doorlopen.
helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag. Ik wil alleen melden dat ik hetzelfde probleem ervaar.
Klein schopje naar Software Algemeen - vragen over MSN Messenger vinden ze daar veel leuker 
Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Ik herken dit. Volgens mij is het geen verbindingsprobleem, heb al jaren MSN en zelfde verbinding 24uur/dag. Pas sinds een aantal weken kreeg ik dit probleem. Als ik een tijdje weg ben signed MSN blijkbaar uit en signed daarna weer in, het irritante is dat dan mn status weer online staat en iedereen tegen me begint te praten terwijl ik eigenlijk away ben.
That makes 3 of us now, en na het lezen van de startpost denk ik dat een vriend van mij hetzelfde heeft. Verbindingsprobleem of setting in MSN zelf lijkt me sterk. Misschien is de oorzaak een add-on/plugin voor MSN? Ik gebruik Messenger Plus! (en screenshot sender plugin) en weet dat de vriend van mij met hetzelfde probleem ook Messenger Plus! heeft..... jullie ook? Misschien zit daar een bugje in een bepaalde optie.
Verbinding: ADSL Basic > XS4ALL (KPN)
Verbinding vriend: Demon ADSL (BBned)
Verbinding valt ook niet weg, het is puur MSN. Bijvoorbeeld IRC, downloads etc. lopen gewoon door.
That makes 3 of us now, en na het lezen van de startpost denk ik dat een vriend van mij hetzelfde heeft. Verbindingsprobleem of setting in MSN zelf lijkt me sterk. Misschien is de oorzaak een add-on/plugin voor MSN? Ik gebruik Messenger Plus! (en screenshot sender plugin) en weet dat de vriend van mij met hetzelfde probleem ook Messenger Plus! heeft..... jullie ook? Misschien zit daar een bugje in een bepaalde optie.
Verbinding: ADSL Basic > XS4ALL (KPN)
Verbinding vriend: Demon ADSL (BBned)
Verbinding valt ook niet weg, het is puur MSN. Bijvoorbeeld IRC, downloads etc. lopen gewoon door.
[ Voor 11% gewijzigd door Menthix op 17-06-2004 11:21 ]
Ik heb geen Messenger Plus..gewoon de 'standaard' versie 6.2. Het is bij mij ook niet zo dat het 2 a 3 keer per dag gebeurd, het gebeurd soms om de minuut ofzo, echt heel irritant. Misschien dat het aan de instellingen van mijn firewall ligt (mcafee) ik heb sinds kort een andere versie en misschien moet je die wel speciaal instellen, wat bij de andere versie overigens niet hoefde, dat werkte gewoon meteen....Maar als het aan de firewall ligt zou je al helemaal geen verbinding moeten kunnen maken toch?
Ik heb totaal geen firewall op mijn PC, wel een simpele in mn router maar die blocked alleen een aantal porten die niets met MSN te maken hebben. De firewall lijkt mij ook niet de oorzaak dus.
Kan het niet zijn dat MSN sinds het invoeren van die avatars, en vooral nu steeds meer mensen hacks gebruiken voor grotere plaatjes, de servers het allemaal een beetje lastig aankunnen en daarom af en toe voor even de verbinding verliezen? Het lijkt me dat het of dat is, of een bug in MSN Messenger 6.x. Het is ook niet een probleem van alleen MSN 6.2, want in 6.0 heb ik het ook vaker gehad, en mijn verbinding is zo brak niet...
Eigenlijk zou iemand die nog een oudere versie van MSN draait dan 6.0 eens moeten kijken of het bij hem ook fout gaat...
Eigenlijk zou iemand die nog een oudere versie van MSN draait dan 6.0 eens moeten kijken of het bij hem ook fout gaat...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb het idee dat dit begonnen is met de installatie van MSN Messenger 6.2.
Ik heb namelijk sinds kort hetzelfde probleem.
Zie continue messenger is signing out, signing in. Ook gebeurt het regelmatig dat ik berichten tik die niet aankomen bij degene waarmee ik chat.
De berichten van de ander komen ook niet altijd goed over...
Ze hebben dan hele verhalen getikt, maar deze krijg ik dan niet te zien.
BTW:
Ik heb Windows XP Pro, MSN Messenger 6.2 en ook Messenger Plus 3.x
Maar het is pas begonnen bij MSN Messenger 6.2
Zie continue messenger is signing out, signing in. Ook gebeurt het regelmatig dat ik berichten tik die niet aankomen bij degene waarmee ik chat.
BTW:
Bij 6.2.0137? Of bij 6.2.0133 al? Ik draai zelf nog die iets oudere versie (i.v.m. een patch die het automatisch vervangen van smileys blokkeert) en moet zeggen dat ik het probleem al een aantal weken niet gehad heb. In 6.1 voor het laatst geloof ik...Big_Tower schreef op 17 juni 2004 @ 11:44:
Ik heb het idee dat dit begonnen is met de installatie van MSN Messenger 6.2.
BTW:
[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 18-06-2004 15:06 . Reden: Foute versienummertjes ]
6.2.0133 draai ik zelf, en daar heb ik de problemen mee. Nu ben ik aan het proberen met 6.2.0137, nog niet uitgesigned maar ik heb ben pas 5 minuten online, soms duurt het bij mij bijna een dag. Laat vanavond het resultaat weten. Verder heb ik alleen maar v6.1.x en ouder staan hier, maar als iemand een linkje heeft voor een iets oudere v6.2.x versie wil ik dat als ik vanavond thuis ben wel proberen.
NMe84: Een 1 in je versienummers vergeten? (zo ja, dan spreken we over dezelfde versies
)
NMe84: Een 1 in je versienummers vergeten? (zo ja, dan spreken we over dezelfde versies
Ik draai nog steeds versie 6.2.0133. Ik update eigenlijk alleen maar wanneer Messenger mij verteld dat er een nieuwere versie beschikbaar is. En dat is nu eigenlijk nog steeds niet gebeurt.NMe84 schreef op 17 juni 2004 @ 11:49:
[...]
Bij 6.2.0037? Of bij 6.2.0033 al? Ik draai zelf nog die iets oudere versie (i.v.m. een patch die het automatisch vervangen van smileys blokkeert) en moet zeggen dat ik het probleem al een aantal weken niet gehad heb. In 6.1 voor het laatst geloof ik...
Misschien maar eens updaten naar de nieuwere versie 6.2.0137?
Kijken of dat het probleem opslost.
[ Voor 1% gewijzigd door Big_Tower op 17-06-2004 19:45 . Reden: typo ]
Verwijderd
Het probleem komt me ook bekend voor
.
Draai nieuwe msn 6.2 met msn plus.
Zo irritand, aan de verbinding ligt het zeker niet. Heb hier bbned liggen 8 mbit.
Draai nieuwe msn 6.2 met msn plus.
Zo irritand, aan de verbinding ligt het zeker niet. Heb hier bbned liggen 8 mbit.
Verwijderd
ik weet niet of mijn probleem hetzelfde is maar het lijkt er sterk op iig , als ik inlog (10 sec nadat de pc volledig is opgestart) dan staat er dat ik ergens anders al ingelogd ben
terwijl ik niets anders heb opgestart
zie hier :
zie hier :
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je ook nog Windows Messenger geïnstalleerd hebt.Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 09:09:
ik weet niet of mijn probleem hetzelfde is maar het lijkt er sterk op iig , als ik inlog (10 sec nadat de pc volledig is opgestart) dan staat er dat ik ergens anders al ingelogd benterwijl ik niets anders heb opgestart
Plaatje
Deze is vrij makkelijk te de-installeren.
Wanneer je met google zoekt op:
remove windows messenger XP
Is het hoogst waarschijnlijk de eerste link die je daar ziet. VBS-script.
Tevens kan je hier op GOT Zoeken naar windows messenger verwijderen
Verwijderd
Sinds SP1 kan je Windows messenge ook gewoon via het configuratieschem>Software>windows onderdelen verwijderen hoor
Verwijderd
Ik heb ongeveer hetzeflde meegemaatk: telkens windows opstart, start outlook automatisch op, en die opent op zijn beurt automatisch windows messenger. En daarna starte msn 6.2 op, maar signde ook direct out, omdat ik in diene windows messenger was aangemeld. Bij msconfig heb ik heb 100 maal uitgeschakeld (msmsgr.exe), en msnmsgr.exe ingeschakeld, maar dit bleef maar doorgaan. Dan heb ik gewoon in de map messenger van program files het bestand 'msmsgr.exe' eruit gepierd, en nu werkt alles goe!
Dat Windows Messenger op een of andere onverklaarde wijze draait is bij sommige inderdaad de oorzaak. Maar niet bij iedereen, ik heb de hele Windows Messenger map gedelete en nog steeds last (verschil tussen de 2 problemen is dat ik geen melding zie dat ik op een andere locatie ben ingelogd, verbinding valt gewoon spontaan weg).
Sinds gister ben ik dus geupdate van 6.2.0133 naar 6.2.0137 vanaf die tijd heeft MSN vrijwel de hele tijd aangestaan, tot nu toe heb ik het probleem na de update niet meer gehad.
Misschien is dit de oplossing? Kijk even welke versie je precies hebt, als het geen .0137 is even update halen op http://messenger.msn.com/
Sinds gister ben ik dus geupdate van 6.2.0133 naar 6.2.0137 vanaf die tijd heeft MSN vrijwel de hele tijd aangestaan, tot nu toe heb ik het probleem na de update niet meer gehad.
Misschien is dit de oplossing? Kijk even welke versie je precies hebt, als het geen .0137 is even update halen op http://messenger.msn.com/
Verwijderd
Hmm ik ga het vanavond uitproberen, altijd als ik terug kom van het werk kijk ik op mijn pc en... jawel... 88 berichten van mensen die tegen me praten, kijk ik naam mijn status: Online
Dit heb ik dus ook meerdere keren per dag, ik ga de nieuwe versie proberen!
Dit heb ik dus ook meerdere keren per dag, ik ga de nieuwe versie proberen!
Ik kreeg gister avond ook de nieuwe update van MSN. Ik had (of heb nog steeds) Dit probleem ook.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Sign in/out probleem
Heb dit probleem ook gehad met versies 6.0, 6.1 en 6.2. Dacht eerst dat het aan de FW lag.
Ik heb dit probleem opgelost door de firmware van mijn router te upgraden naar de nieuwste versie. (E-Tech adsl/cable router)
Problem solved.
Heb dit probleem ook gehad met versies 6.0, 6.1 en 6.2. Dacht eerst dat het aan de FW lag.
Ik heb dit probleem opgelost door de firmware van mijn router te upgraden naar de nieuwste versie. (E-Tech adsl/cable router)
Problem solved.
[ Voor 7% gewijzigd door NRGetic op 18-06-2004 11:36 ]
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Verwijderd
Heb ik ook last van sinds de upgrade naar 6.2.
Heb een zeer stabiele internet verbinding, dus daar ligt het niet aan.
Alle poorten zijn geforward door de firewall, dus daar ligt het ook niet aan.
Gewoon een brakke versie.
Heb een zeer stabiele internet verbinding, dus daar ligt het niet aan.
Alle poorten zijn geforward door de firewall, dus daar ligt het ook niet aan.
Gewoon een brakke versie.
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook. Ik ben tijdens het chatten met een vriend 3 keer uitgelogd in een half uur
En hij is ondertussen ook 1 keer ongevraagd uitgelogd!
Buiten dat maakt MSN Messenger op de een of andere manier de iconen van andere programma's en windows corrupt
Buiten dat maakt MSN Messenger op de een of andere manier de iconen van andere programma's en windows corrupt
heb idd ook allebei de problemen, en valt bij mij xtra op door de mood plugin die ik heb, elke keer als ik opnieuw aanmeld op msn krijg ik dat schermpie, gebeurt bij mij 3 a 4 keer per dagBig_Tower schreef op 17 juni 2004 @ 11:44:
gebruik msn 6.2, msgplus 3.X en mood plugin
Ik weet niet HOE het komt maar mijn probleem met messenger 6.2 is 'spontaan' opgelost....Gisteren ben ik helemaal niet 'uitgesigned' :-). Ik heb versie 6.2.0137....Misschien was het een tijdelijke storing bij msn ofzo....ISP (campus@maastricht)
Verwijderd
Dit was inderdaad mijn probleem die nu helemaal fixed isBig_Tower schreef op 18 juni 2004 @ 09:17:
[...]
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je ook nog Windows Messenger geïnstalleerd hebt.
Deze is vrij makkelijk te de-installeren.
Wanneer je met google zoekt op:
remove windows messenger XP
Is het hoogst waarschijnlijk de eerste link die je daar ziet. VBS-script.
Tevens kan je hier op GOT Zoeken naar windows messenger verwijderen
Nog een andere oplossing is trouwens Messenger Plus! installeren. Messenger Plus! behoudt je status ook als je fftjes offline gaat doordat de verbinding wegvalt. Als je binnen een minuut (geloof ik) weer terug bent, dan blijft je status staan.
Pagina: 1