Toon posts:

Problemen met Router en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn router en chello. Ik kan geen verbinding krijgen met het internet...

Mijn Router:

Naam: Sweex Wireless Router
Type: LB200010
Firmware: 2.52

ISP:

Isp: Chello Classic
Modem: Com21 (oud type)
IP: Vast IP adres
DNS: vast
Mac: Niet gebonden aan abbonement (maakt niet uit wele NIC ik erin doe)

Ik heb de documentatie van Sweex geprobeerd, op het forum geprobeerd, op het forum gezocht (en andere) niets wat geholpen heeft....

De router is niet defect want bij een ADSL verbinding werkt alles naar behoren ( na het testen is de router ge-reset).

Kan iemand mijn hiermee helpen, zie ik wat over het hoofd of is er een foefje waardoor het wel kan werken...

N.B: Weet iemand hoe ik mijn chello hostname kan weergeven???? misschien is dit het probleem. bij IPCONFIG /ALL staat er achter DNS toevoegingen (hostname) helemaal niets...

volgens mij is dit mijn hostname (niet helemaal weergegeven!) is dit mogelijk
(IP voorvoegsels).upc-d.chello.nl

moet ik nu (IP voorvoegsels).upc-d.chello.nl invullen of alleen upc-d.chello.nl

ik hoop dat iemand mij een reactie kan geven met de oplossing of een topic nr waar ik wat aan zal kunnen hebben...

b.v.d Ronnie

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Ik denk dat je inderdaad een hostname moet instellen. Als je dit niet doet krijg je geen informatie van de DHCP server, omdat die denkt dat jij niet op het netwerk hoort te zijn (lijkt mij :P).

Als het goed is krijg je de hostname van chello. Heb je boekjes gekregen toen je het abbonement afsloot? Hier kan namelijk de hostname instaan.

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:26
Het is zo bij chello dat alles naar je toe komt. Dus je moet je router gewoon op default zetten dat hij een ipnummer van de provider krijgt. Bij mij is het zo dat ik alleen mijn router ingesteld heb voor dhcp en dan werkt alles. Dus je zou weinig fout kunnen doen.
Het is natuurlijk zo dat je je eigen pc wel een naampje heb gegeven. En al .upc-d.chello.nl heb ik nooit in hoeven vullen dus waarom jij dan wel

[ Voor 22% gewijzigd door Pittemans op 16-06-2004 19:43 . Reden: Vergat wat te zetten ]

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Pittemans schreef op 16 juni 2004 @ 19:41:
Het is zo bij chello dat alles naar je toe komt. Dus je moet je router gewoon op default zetten dat hij een ipnummer van de provider krijgt. Bij mij is het zo dat ik alleen mijn router ingesteld heb voor dhcp en dan werkt alles. Dus je zou weinig fout kunnen doen.
Dus bij chello doen ze niet aan hostnames (bij @home namelijk wel)?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pittemans schreef op 16 juni 2004 @ 19:41:
Het is zo bij chello dat alles naar je toe komt. Dus je moet je router gewoon op default zetten dat hij een ipnummer van de provider krijgt. Bij mij is het zo dat ik alleen mijn router ingesteld heb voor dhcp en dan werkt alles. Dus je zou weinig fout kunnen
Precies :) Alleen je MAC-Adres eventjes in je Router clonen en That's IT !!!

Als je het beetje goed doet ben je in 5 - 10 minuten klaar :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgeslost! Dit was de oplossing, gewoon ff router resetten Fixed-ip xdsl instellen met de gegevens van chello, niets doen met host en mac, klaar!! maar in iedergeval bedankt allemaal!
Pagina: 1