Toon posts:

[98] Beeldscherm conflict, irq 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de laptop van mijn pa geformatteerd en nu ik net windows weer heb geinstalleerd zegt windows dat de beeldschermadapter geen irq bronnen kan vinden voor gebruik (code 12)

Dan zou je opzich hardware kunnen uitschakelen, maar er is nog helemaal geenhardware die uitgeschakeld zou kunnen worden...
Dus ik vroeg me af of iemand dit probleem kent, of word het gewoon nog een keer formateren

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Probeer eens te zoeken op got, zijn vele met hetzelfde probleem geweest. Ik ook, helaas heb ik het pas kunnen oplossen met een ander mobo.

hmmz

Verwijderd

Is ACPI ingeschakeld?
Krijgt de videokaart al een IRQ vanuit de Bios?

Verwijderd

Topicstarter
hmm. nou ja ik heb hem dus al opnieuw geformsteerd, en daar was dit probleem mee opgelost, alleen nu weer gezeik dat hij alleen 2 en 16 kleuren kan instellen, en alleen 640x480 , ik begin me nu echt af te vragen waar dat ding last van heeft..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:45:
hmm. nou ja ik heb hem dus al opnieuw geformsteerd, en daar was dit probleem mee opgelost, alleen nu weer gezeik dat hij alleen 2 en 16 kleuren kan instellen, en alleen 640x480 , ik begin me nu echt af te vragen waar dat ding last van heeft..
ik zou even proberen de goeie/laatste drivers voor je videokaart instaleren dan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
mja het is dus een standaard vga adapter, ik heb geen idee van welk merk hij is..
Misschien weet iemand dat, het is een fujitsu siemens liteline lfl..

Verwijderd

ff op type (laptop) zoeke op google mischien kan je vast wel meer info vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:02 ]

Verwijderd

Tip: Identificatie van hardware

Google geeft aan:
- Graphics: Trident Cyber Blade i7 AGP
- Audio: ESS Maestro 3E (ESS 1980)
- PCMCIA/CardBus: O2 Micro O2 6812
- IDE/USB etc: VIA82 C686A
- Softmodem: ESS M3+MC97 CODEC V.90 56Kbps
drivers

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:15 ]

Pagina: 1