PC herkent DVD-speler niet meer na installatie DVD-brander

Pagina: 1
Acties:

• dwightjelee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2023
Hoi mensen,

als het gaat over de inhoud van computers of het aanpassen ervan ben ik echt een complete nOOb.
Toch vroeg mijn baas van de week of ik ffies een brander wilde kopen en deze ff wilde installeren in zijn pc.
Omdat ik dat thuis ook al eens had gedaan zei ik: 'tuurlijk waarom niet?' Misschien niet zo'n slimme actie :+

Enfin, ik koop de brander > zet de pc uit > raak een onbeschilderd deel van de kast aan om mezelf van statische lading te ontdoen > maak de kast open > kom tot de ontdekking dat de PCI kabel geen extra stekker meer heeft voor de brander > voeg een extra PCI kabel toe > schuif de brander in het slot > sluit de kabels aan en start de pc op.

Toen gebeurde het... Toen de pc was opgestart ging ik naar 'My Computer' en tot mijn grote ergenis was de dvd-speler nergens meer te bekennen en de brander stond er ook niet bij. Vervolgens ben ik naar de Device Manager gegaan en daar stond dat hij de drives wel ziet maar dat ze niet goed functioneren. Ik snap niet hoe het komt, ik heb de jumpers van de dvd en de speler allebei op slave gezet. Maar na dit probleem heb ik ook de andere optie geprobeerd, het resultaat blijft echter hetzelfde..

Kan iemand mij helpen? Ik zit nu echt met de handen in het haar... :'( :'( :'(

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

worden ze al wel gevonden in de bios? ik weet niet hoe oud de pc is, maar kan me iets herinneren dat je met sommige biossen hem ook moet selecteren in de bios. of alles op auto detect zetten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik neem aan dat je met PCI kabels IDE kabels bedoelt (die platte kabels dus).
beide op slave kan natuurlijk niet. Zet je fikker eens op master en de ander speler op slave en kijk of het dan wel werkt. ook in de bios zou je ze dan goed moeten zien.

• dwightjelee
In de bios staat alles op auto en hij herkend dan de drives wel. De pc is nu denk zo'n één tot twee jaar oud...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
- Beginner niveau -
IDE kabel1:
Hardisk -> Master
IDE kabel2:
DVDbrander -> Master
Cdrom -> Slave

In de bios moet je daarna alles van de schijven op autodetect zetten .....
Daarna de drivers in windows weggooien en op nieuw opstarten, grote kans dat het daarna wel werkt

[ Voor 25% gewijzigd door djexplo op 16-06-2004 10:51 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• dwightjelee
Ok tnx ik gaat het ffies proberen....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Welk OS heb je en wees eens concreet (Wat staat er op je Pri. IDE? wat op je Sec. IDE? en wat is master en wat is slave).

Heb je je jumpers goed ingesteld op je IDE devices?

• dwightjelee
Ik heb net de Hardeschijf op me Pri. IDE gezet met de jumper op Master.
Vervolgens de brander en dvd op de Sec. IDE met de jumper van de brander op master en de jumper van de dvd op slave.

Helaas doet hij het nog niet...

De OS op deze pc is Windows 2000 Pro.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens wat aan basistroubleshooting te doen? Dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht, zelfs een "n00b" moet dat kunnen, mits voorzien van een beetje logisch redendatievermogen. Anders passen fora à la www.beginnersweb.nl beter bij jou. Hier is het forumgedrag gedeelte van de door jou akkoord bevonden [faq]registratievoorwaarden[/] ook duidelijk over ..

Inkoppertje: andere kabels, andere posities, andere kanalen, andere PC, afzonderlijk testen, etc. Post uiteraard weldra de resultaten hiervan :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".

[ Voor 66% gewijzigd door BalusC op 16-06-2004 11:13 ]

• dwightjelee
Dat heb ik allemaal al gedaan, de troubleshooter van windows zegt dat het me niet verder kan helpen. Drivers van zowel de dvd als de brander zijn niet op internet te vinden.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 13:37

Spoooky

Core temp 37°C

Drivers heb je niet nodig, tenzij je nog op MS-DOS draait, maar dat lijkt me sterk....

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Er zijn geen drivers voor nodig!!!

Sluit je de DVD brander aan op de IDE kabel van de Harddisk of op de IDE kabel van de DVD speler?

Haal de DVD brander weer eens los en kijke of alles dan weer normaal werkt.

Haal dan de DVD brander en de DVD speler uit het systeem. Bovenop deze dingen staat hoe je de master en slave settings kunt instellen (jumpertje aan de achterkant). Sluit dan de Master aan het uiteinde van de IDE kabel aan en de Slave aan in het midden van de IDE kabel.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je wel alle updates van 2K?
Wat gebeurt er als je de fikker weer afkoppeld en de DVD Rom als master insteld? zie je dan de DVD Rom weer? zoja, haal de DVD Rom los en hang nu de fikker eraan als master. Zie je hem?
Heb je de laatste BIOS van je MOBO?

Zie je IDE kabel niet verkeerd om aangsloten???

Het langste eind moet op het MOBO aangesloten worden....

MOBO =||===========||====|| IDE

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 16-06-2004 11:29 ]

• dwightjelee
BalusC schreef op 16 juni 2004 @ 11:10:
Probeer eens wat aan basistroubleshooting te doen? Dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht, zelfs een "n00b" moet dat kunnen, mits voorzien van een beetje logisch redendatievermogen. Anders passen fora à la www.beginnersweb.nl beter bij jou. Hier is het forumgedrag gedeelte van de door jou akkoord bevonden [faq]registratievoorwaarden[/] ook duidelijk over ..

Inkoppertje: andere kabels, andere posities, andere kanalen, andere PC, afzonderlijk testen, etc. Post uiteraard weldra de resultaten hiervan :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".
Al deze dingen heb ik al geprobeerd, ik ben dan wel een nOOb maar dom ben ik niet ok :X

@ Spooky: Nee ik draai niet meer ms-dos B)

• dwightjelee
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:23:
Er zijn geen drivers voor nodig!!!

Sluit je de DVD brander aan op de IDE kabel van de Harddisk of op de IDE kabel van de DVD speler?

Haal de DVD brander weer eens los en kijke of alles dan weer normaal werkt.

Haal dan de DVD brander en de DVD speler uit het systeem. Bovenop deze dingen staat hoe je de master en slave settings kunt instellen (jumpertje aan de achterkant). Sluit dan de Master aan het uiteinde van de IDE kabel aan en de Slave aan in het midden van de IDE kabel.
Ook geprobeerd, zelfde resultaat :'(

@ nOObs: misschien een stomme vraag, maar waar haal ik een update van me bios vandaan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dwightjelee schreef op 16 juni 2004 @ 11:23:
Al deze dingen heb ik al geprobeerd, ik ben dan wel een nOOb maar dom ben ik niet ok :X
Ik zie anders geen resultaten in de topicstart :? :/
dwightjelee schreef op 16 juni 2004 @ 11:26:
misschien een stomme vraag, maar waar haal ik een update van me bios vandaan?
Het antwoord staat in de FAQ van het juiste subforum: PMG FAQ :)

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 16-06-2004 11:34 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dwightjelee schreef op 16 juni 2004 @ 11:26:
[...]

Ook geprobeerd, zelfde resultaat :'(

@ nOObs: misschien een stomme vraag, maar waar haal ik een update van me bios vandaan?
Lees mijn voorgaande post nog even voor aanpassingen.
BIOS van je MOBO, bij de site van de fabricant natuurlijk... als het ASUS is, www.asus.com ;)

• dwightjelee
Ja tuurlijk dom van me |:(

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je nou al in je bios auto-detect op je IDE2 aangezet? Als er in je bios staat dat op de 2e IDE niks zit dan doet hij er in de meeste gevallen ook niks mee ;) |:(

• dwightjelee
Jah ik heb in mijn bios de sec. IDE op auto gezet.

Verwijderd

EDIT: Was ff slecht aan het lezen.

Misschien Easy CD Creator 4 of i.d. geinstalleerd?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 11:50 ]

• dwightjelee
nope er staat helemaal nog geen brand-software op..

• dwightjelee
Als ik bij de property van de drives kijk dan krijg ik de volgende error:

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

Iemand een idee?

EDIT: Troubleshooter al geprobeerd, helpt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door dwightjelee op 16-06-2004 12:46 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dwightjelee schreef op 16 juni 2004 @ 12:45:
Als ik bij de property van de drives kijk dan krijg ik de volgende error:

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

Iemand een idee?

EDIT: Troubleshooter al geprobeerd, helpt niet...
Heb je nou al gedaan wat ik zei... ik bedoel je geeft totaal geen resultaten van hetgeen wat gevraagd wordt. Daarnaast is je topicstart ook niet echt verhelderend...

Geef nou eens antwoord op ELK punt van hetgeen wat gevraagd wordt door de personen die je proberen te helpen ipv constant "help" te roepen... (daarmee gaat alleen je topic eerder dicht)

• dwightjelee
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 12:53:
[...]

Heb je nou al gedaan wat ik zei... ik bedoel je geeft totaal geen resultaten van hetgeen wat gevraagd wordt. Daarnaast is je topicstart ook niet echt verhelderend...

Geef nou eens antwoord op ELK punt van hetgeen wat gevraagd wordt door de personen die je proberen te helpen ipv constant "help" te roepen... (daarmee gaat alleen je topic eerder dicht)
Ik heb het langste eind aan de MOBO zitten, heb alle mogelijke variaties van het aansluiten van de drives al geprobeerd (hielp niet). Er is één ding dat ik nog niet heb gedaan en dat is zoeken naar een update voor me BIOS, dit omdat ik nergens kan vinden welke erin zit.
Pagina: 1