Problemen met routing/ Speedtouch510i

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik heb problemen met een programma om online vis te kopen, dat programma kan via internet werken maar dan wel via een USB-ADSL modem zeggen ze van de helpdesk.

Het probleem is dat ik het echt wil laten werken via een Multipc modem (Speedtouch 510i) zodat de andere pc's ook gewoon op internet kunnen.
Nu kom ik er niet achter welke poorten ik moet open zetten om het te laten werken, ik heb al het een en het ander gescanned met zone alarm en die geeft alleen maar port 8001 op. Als ik die instel dan doet het programma nog niks dus mijn vraag is : is er een programma waarmee ik precies kan zien wat voor poorten er gebruikt worden voor het verkeer heen en weer?

En kan ik btw geen port range openzetten met de speedtouch?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nop.. Je kunt geen portrange openzetten met de Speedtouch 510. Wat je wel kunt doen is je pc instellen als virtual server, hiermee zet je eigenlijk alle poorten open voor je pc waardoor het dus zou moeten werken.
Hou er dan wel rekening mee, dat als je windows niet compleet geupdate hebt, dat je dan kans op sasser of blaster hebt of hackers (dus iig niet je pc altijd als virtual server ingesteld laten, of je moet nog een softwarematige firewall installeren)

Als je dit gedaan hebt, kun je dmv "netstat -an" in te voeren in een dosbox een overzicht krijgen van verbindingen incl. poorten die gebruikt worden. Als je dan weet welke verbinding bij het programma hoort, weet je dus ook welke poort je open moet zetten.

[ Voor 55% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-06-2004 12:05 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Of je mailt even met de fabrikant van de software om te vragen hoe het zit.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik kan me niet voorstellen dat je een USB modem nodig hebt. Hoe werkt het programma precies? Word er ook data naar jouw gestuurd? Dan luisterd het programma naar een poort (gebruik bv nestat, tcp view, sygate of netlimter) omte kijken naar welke poort het progsel luisterd, deze vervoglens naa rje pc mappen in de ST510.

[ Voor 56% gewijzigd door SSH op 16-06-2004 13:29 ]

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

edwardVdV

I shall say this only once!

TCPView van SysInternals (gratis) laat zien welke ip:poort door welk proces geopend wordt, in jouw geval dus een absolute aanrader ;)

Knockwurst.

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Eej, bedankt voor de tips mensen

ka ga eerst nog eens wat dingen proberen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zet je 510i in Bridge/DHCP Spoof modus en test daar mee :)

Dan krijgt je netwerk kaart je Internet IP en hang je dus gelijk (en onveilig als je geen Firewall+Antivirus hebt!!!) aan het Internet !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1