Hoi tweakers,
ik sta op het punt om een vapochill LS te kopen, echter de laatste paar dagen zie ik meer en meer de geluidsproductie als negatieve eigenschappen naar voren komen bij deze mooie koelkastjes. Voor mij zijn fans niet echt irritant en daar kan ik dus best mee leven, waar ik me zorgen om maak zijn de zogenaamde waterachtige geluiden die de LS produceert, dit voornamelijk wanneer de CPU van idle toestand naar load gaat, of wanneer de temp wat hoger wordt in de LS unit. Ik zal effe quoten wat ik net bedoel, dit is een quote van een eigenaar die me uitlegt wat het ongeveer is dat geluid,
Zijn er hier mensen die een Vapochill LS bezitten, van hen zou ik graag vernemen of de Vapochill echt zo'n noisy mofo is als ik denk, hoe irritant is het geluid, hoe hard is het, met wat kan ik het vergelijken, zou iemand hier geluidjes kunnen opnemen van dit irritante fenomeen??
Ik zou de unit graag kopen maar niet als ik weet dat ik hem na een maand misschien kotsbue ben gehoord. Ik heb nu een PC met 4 casefans, en das een geluid dat me dus echt niet stoort, het is een constant en licht gezoem dat ik echt niet opmerk als ik eenmaal aan het typen ben of wat aan het browsen, maar hoe zit het met de Vapochill WC;) Alsook, sommige mensen raden me aan om als ik gewoon zit te browsen, om dan een tooltje als SETI of FIELD@HOME te draaien om mijn CPU onder load te houden om zo condensatie en de seethin/slushing geluiden tegen te gaan, dit lijkt me echt wel triest, dat je je CPU onder load moet houden om maar van het lawaai en condensatie af te zijn???? Dit is in mijn ogen gewoon echt triestig werkmanschap, waarom hebben ze dan in godsnaam sensors op dat ding zitten, kan dat ding niet ruiken wanneer de CPU aan het idlen is om zo de compressor wat te verminderen en het waterachtige geluid tegen te gaan?? Wat is hier allemaal van aan????
Bedankt in ieder geval om dit te lezen, als je dan ook nog replied dan is het helemaal fantastisch,
groeten,
The Noob
ik sta op het punt om een vapochill LS te kopen, echter de laatste paar dagen zie ik meer en meer de geluidsproductie als negatieve eigenschappen naar voren komen bij deze mooie koelkastjes. Voor mij zijn fans niet echt irritant en daar kan ik dus best mee leven, waar ik me zorgen om maak zijn de zogenaamde waterachtige geluiden die de LS produceert, dit voornamelijk wanneer de CPU van idle toestand naar load gaat, of wanneer de temp wat hoger wordt in de LS unit. Ik zal effe quoten wat ik net bedoel, dit is een quote van een eigenaar die me uitlegt wat het ongeveer is dat geluid,
Mijn PC case staat vlak naast mijn monitor, nog geen 10 cm van mijn monitor om exact te zijn, ik heb geen enkele andere plaats om hem neer te zetten. Dus de vraag is nu, hoe irritant zijn die waterachtige geluidjes die steeds weer opkomen en dan weer gaan. Een fan is constant en stoort op gegeven moment niet, zeker niet wanneer je hem op 50% zet ofzo, maar het komen en gaan van zo'n toiletgeluid is volgens mij superirritant:(I'm affraid I can't record any sounds for you but I can fill you in on some of the facts about the seething, water like sounds or whatever you would like to call it that comes from the compressor.
Contrary to what has been said arround the web on this issue my experience with the Vapo LS unit says that the seething is not limited to the system idleing.
From the test I've done the seething can be heard:
1) Upon cold booting the system at ambient temperatures above app. 20°C running the system at idle or surfing the web the seething will begin within app. 15 minutes, and the evaporator temperature will rise 8-10°C. After this the evap temp stabilizes at the higher temp and the seething stops.
2) When running the Vapo LS at ambient temperatures below app. 20°C the seething continues on a regular basis and gets louder the colder the ambient temp. Imagine pouring cold water into a pot with hot oil or imagine popcorn popping away and you get a pretty go idea about what it sounds like. Again the seething happens just before the evap temperature begins to rise 8-10°C. After a while the temperature starts to drop again. At a sertain point the seething starts again and the evap temp rises again. This goes on and on in a very regular pattern. It does not matter if the system is idleing or at full load running prime95 torture test or what ever.
3) Finally I've been doing some tests this week (not finished!) with an extra 120mm 85CFM fan on the the front side of the condenser. The results so far is that - at an ambient temp at app. 22°C and the fans all at full speed - the seething continues both while idleing and at load though not as loud at full laod as at idle. As opposed to what happend when testing at low ambient temperatures the evap temperature is not oscillating - a little jumpy but nothing like I discribed above.
It might be that my Vapo LS is faulty I don't know, but this is what I have experienced with it.
Hope it's usefull to you
Ik zou de unit graag kopen maar niet als ik weet dat ik hem na een maand misschien kotsbue ben gehoord. Ik heb nu een PC met 4 casefans, en das een geluid dat me dus echt niet stoort, het is een constant en licht gezoem dat ik echt niet opmerk als ik eenmaal aan het typen ben of wat aan het browsen, maar hoe zit het met de Vapochill WC;) Alsook, sommige mensen raden me aan om als ik gewoon zit te browsen, om dan een tooltje als SETI of FIELD@HOME te draaien om mijn CPU onder load te houden om zo condensatie en de seethin/slushing geluiden tegen te gaan, dit lijkt me echt wel triest, dat je je CPU onder load moet houden om maar van het lawaai en condensatie af te zijn???? Dit is in mijn ogen gewoon echt triestig werkmanschap, waarom hebben ze dan in godsnaam sensors op dat ding zitten, kan dat ding niet ruiken wanneer de CPU aan het idlen is om zo de compressor wat te verminderen en het waterachtige geluid tegen te gaan?? Wat is hier allemaal van aan????
Bedankt in ieder geval om dit te lezen, als je dan ook nog replied dan is het helemaal fantastisch,
groeten,
The Noob
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 02:27 ]