Toon posts:

Game pc met of zonder RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag al eerder een topic geplaatst over RAID maar eigenlijk met de verkeerde vraag, ik speel vaak games bijvoorbeeld bfv en zero hour.

Mijn vraag is wat er sneller is 1 wd 740 raptor 10.000 rpm of 2 wd 740 raptors in RAID 0. Het komt allemaal te zitten (indien RAID sneller is) op de RAID controller van de ASUS P4C800 deluxe.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Raptors in RAID 0 zijn uiteraard sneller. Of je het gaat merken is weer een andere vraag. Ik speel nooit games, maar toen ik laatst op een LAN party bij het broertje van mijn vriendin zat, werd er wel respect uitgesproken over de snelle level laadtijden van mijn bak (vijf Atlas 15K's in RAID 5) :) .

Om een idee te krijgen van je als verschilt kunt verwachten in de gemiddelde service time per I/O kun je deze vergelijking bekijken;

http://www.tweakers.net/b...=1&TestcomboIDs%5B33%5D=1

Halverwege de pagina staan een paar game benchmarks.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Ik gebruik mijn bak ook om mee te gamen, maar de lage laadtijden en het snel ff installeren van bepaalde temp software is gewoonweg super. Tijdens het spelen zelf heb je er niks aan imho :P

@Femme:
Jij grote patz0r :P :+

[ Voor 9% gewijzigd door Turkish op 16-06-2004 01:23 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RAID0 is sowieso sneller. Het ligt er maar aan of je waarde aan je data hecht. Doe je bijvoorbeeld vaak aan videobewerking met waardevolle bestanden, dan is RAID0 niet zo wijs, of je moet regelmatig backuppen. Speel je vaak games (die je makkelijk opnieuw en opnieuw kunt herinstalleren), dan is RAID0 zeker nuttig vanwege de laadtijden.

Met behulp van logisch redendatievermogen en een beetje rondkijken had je dit zelf ook moeten kunnen bedenken. De FAQ van dit subforum is hier duidelijk over.

Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?
Je kunt daarnaast ook storagebenchmarks vinden in o.a. de Grote benchmark topics en de Tweakers.net Benchmark Database.

Dit topic is gesloten.