voip <-> voip bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:11
Is het mogelijk om tussen 2 voip toestellen te bellen zonder tussenkomst van een voip provider of iets anders ?

Ik wil namelijk 2 toestellen aanschaffen en hiermee naar elkaar kunnen bellen om kosten te besparen, of moet er ook nog een server tussen, die deze gesprekken regelt. Zo ja wat voor iets moet ik dan hebben voor 2 toestellen?

Op allebij de locaties is een kabel verbinding aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor toestellen gebruik je? Welke software gebruik je? Missschien dat Skype een optie is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Mijn oog was gevallen op de Cisco IP Phone 7905 serie

Verder is mijn bedoeling dat deze standalone werken van de computer. Dus met een router er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Leadteck heeft een kastje, de BVP8051, waarmee je een gewoon analoog telefoon toestel kan gaan gebruiken als een VoIP toestel. Dat kastje zou slecht 129 euro kosten.

Voor zover ik de informatie heb doorgelezen, heb je alleen 2 van zulke kastjes nodig om met VoIP te kunnen telefoneren.
Of dat met Cisco spullen ook zo is weet ik niet. Alcatel is heel brak wat dat betreft, ook al koop je een VoIP telefoon, toch moet je een retedure Alcatel router+licentie bij aanschaffen.

Ook Draytek heeft een modem/routerserie , de Vigor2600V*, waar je losse toestellen op aan kunt sluiten en dan met VoIP aan de slag kan. Die zijn wel rond de 300 euro.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Die leadteck staat hier te koop voor € 119,-

http://www.eubnet.de/shop...f9c463134f53cf0977ed112bc
Afbeeldingslocatie: http://www.kma-partners.nl/bvp_8051_smaller.jpg

edit :

hier staat dat het wel icm de pc is
Die Leadtek Voice over IP Box BVP 8051 ermöglicht es über den Rechner mit Breitbandzugang zu telefonieren. So können beispielsweise Verwandte in Übersee zu den herkömmlichen Online-Verbindungstarifen angerufen werden. Zu diesem Zweck muss lediglich ein herkömmliches Telefon mit der Box verbunden werden. Die Konfiguration des Terminaladapters ist webbasiert.
En dat is helaas dus niet zonder de pc mogelijk volgens mij, en dan kun je net zo gemakkelijk skype gebruiken, dat is dan makkelijker en goedkoper.

[ Voor 62% gewijzigd door frankvanhoesel op 16-06-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Het probleem is dat ik op de andere locatie geen computer heb. (vriendin op haar slaapkamer).

Daarom dacht ik aan een voip oplossing tussen 2 locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47692

Weet iemand of er nog meer van dit soort kastjes zijn?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om een traditionele fax over IP te laten communiceren.... (h. 323 of SIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
voodoo202 schreef op 16 juni 2004 @ 17:45:
Het probleem is dat ik op de andere locatie geen computer heb. (vriendin op haar slaapkamer).

Daarom dacht ik aan een voip oplossing tussen 2 locaties.
Geen PC maar wel een internetverbinding? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
pven schreef op 16 juni 2004 @ 18:20:
[...]

Geen PC maar wel een internetverbinding? :?
Ja er bevind zich in de woonkamer een pc, maar boven niet, en ik wilde dan graag deze kabel verbinding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zat te denken aan een vriendin op kamers, maar dat was dus fout gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Heeft er iemand ervaring met voip toestellen en centrales ?
of weet iemand interessante links waar ik aan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar voor al die kosten die je hebt kan je voor je vriendin toch wel een simpel pctje in elkaar zetten met Skype erop?

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Vorkie schreef op 16 juni 2004 @ 19:22:
Maar voor al die kosten die je hebt kan je voor je vriendin toch wel een simpel pctje in elkaar zetten met Skype erop?

Of zie ik dat verkeerd?
Dat klopt misschien wel, maar je hebt dan dus altijd de pc aanstaan, en je moet weer een losse headset kopen ofzo.

voip leek mij dan iets professioneler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Het ergste is dat ik nergens op internet kan van vinden dat het zeker niet kan, en een motivatie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatGrinder
  • Laatst online: 11-07 14:52
Met 2x Cisco 7905G zou dit gewoon moeten lukken als je gebruikt maakt van de SIP images, houd er wel rekening mee dat de telefoons standaard met SCCP images geleverd worden en dat je dus een smartnet contract nodig hebt. Tevens is het geen plug en play gebeuren om de telefoons te configureren en installeren.

Nog een punt van aandacht is dat als je het na veel moeite geinstalleerd hebt dat je last kan hebben van onacceptable echo's waar je weinig tot niets aan kan doen. Begin hier dus alleen aan als je het geld kan missen en van een uitdaging houdt.

Overigens levert Snom (http://www.snom.com) SIP toestellen voor een lagere prijs dan Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Waar kan ik zo'n snom contract krijgen, en wat zijn de kosten hiervan, want ik heb veel interesse om dit uit te proberen. En met het oog op de toekomst lijkt het me wel interessant om hier meer over te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatGrinder
voodoo202 schreef op 18 juni 2004 @ 11:41:
Waar kan ik zo'n snom contract krijgen, en wat zijn de kosten hiervan, want ik heb veel interesse om dit uit te proberen. En met het oog op de toekomst lijkt het me wel interessant om hier meer over te weten te komen.
Je haalt 2 dingen door elkaar (of het is een typo), een SNOM is standaard al een SIP telefoon en er is verder geen contract nodig. Een Cisco wordt standaard niet als SIP telefoon geleverd en je hebt dan een SMARTnet contract nodig (CCO access) om toegang te krijgen tot de SIP firmware images.

Voor de Cisco 7905G kan je een packaged smartnet contract kopen bij bv. acesdirect.nl of een andere leverancier van Cisco apparatuur. Het goedkoopste mogelijke service contract (SMARTnet 8x5xNBD-- Cat 1) is hiervoor geschikt. Productcode is CON-SNT-VPKG1 aangenomen dat dit niet recent is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Dus als ik een zo'n contact afsluit, kan ik daar de firmware downloaden voor die toestellen, en kunnen ze met SIP overweg.

Maar als ik een dealer vind kan die dan ook voor mij die firmware downloaden, of is het nodig om dit contract ieder jaar te verlengen. Zodat ik jaarlijks nieuwe updates krijg. Of is dit wettelijk niet toegestaan.

ps.

Op de product pagina van een leverancier staat dat het SIP protocol wel wordt ondersteund.

http://www.cisco.com/warp...tlhw/prodlit/ip795_ds.pdf

Compatible with Cisco CallManager 3.3 and above, using the SCCP protocol ,H.323 Version 2 ,SIP (RFC 2543

[ Voor 30% gewijzigd door voodoo202 op 18-06-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatGrinder
Gedurende de looptijd van je contract heb je toegang tot de nieuwste firmware versies (SIP, SCCP, H323, etc..). Je moet dus je contract jaarlijks verlengen als je hiervan gebruik wil blijven maken. Echter, als het allemaal eenmaal werkt is er denk ik nog weinig noodzaak om een contract aan te houden.

Natuurlijk ondersteunt het toestel SIP, alleen heb je wel de firmware nodig en dus heb je een SMARTnet contract nodig.. Het is overigens het proberen waard om te kijken of je de images kan krijgen via de leverancier van de telefoons of direct via Cisco zonder een contract af te sluiten, soms willen ze nog wel eens soepel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Ok, ik heb iemand gevonden met een account, en die het wel eenmalig wil downloaden voor mij.

Ik heb het type doorgegeven en welke update het moet zijn, maar hij kan niks vinden. Het gaat om het IP toestel 7905g van Cisco. Weet iemand toevallig de juiste locatie van het bestand, zodat ik hem dit door kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatGrinder
Dit zou het moeten zijn (CCO login noodzakelijk):

http://www.cisco.com/cgi-bin/tablebuild.pl/ip-phone-7905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Ik heb nu 1 toestel aangeschaft, en is binnen. Maar het ziet er toch moeilijker uit als ik dacht. Het is zeker geen plug een play, en de Browser interface van het toestel doet ook niet wat ik wil.

Ik neem aan dat ik een tftp server moet opzetten om die firmware naar het toestel te sturen. Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan doen. Want ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee.

Nog een vraagje tussendoor, stel je voor je bedrijf heeft ook een cisco voip netwerk, is het dan makkelijker of via hun netwerk te bellen (allebij) of is dit net zo moeilijk. Omdat het bedrijf waar ik werk aan het denken is een VOIP telefooncentrale aan te schaffen. Waar ik dan misschien eenvoudig verbinding mee kan maken, en zo hun centrale gebuik om mijn gesprekken te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87900

Wat voor telefoon heb je?

De SNOM kan ik zeker aanraden, neem dan wel de 200B. Mocht je wat minder willen uitgeven:
http://www.grandstream.com/

Dirt cheap, maar het werkt prima. Je kunt sip<->sip bellen, maar je kunt ook net makkelijk een account aanmaken bij een gratis SIP directory provider (bijvoorbeeld www.iptel.org).

Wat je ook doet, de cisco is veel te duur voor wat je krijgt. Vooral als je alle benodigde licenties er ook bijneemt. (anders ben je illegaal bezig, is als particulier niet zo'n issue)

Edit: ik zie dat je al een cisco hebt. Je moet er waarschijnlijk nog een SIP image op zetten. Kijk hier voor meer info: http://www.voip-info.org/wiki-cisco

Je kunt wrschlk makkelijk bij een bedrijfsnetwerk aansluiten, of een gratis directory provider.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 87900 op 21-06-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 87900 schreef op 21 juni 2004 @ 22:59:
Wat voor telefoon heb je?

De SNOM kan ik zeker aanraden, neem dan wel de 200B. Mocht je wat minder willen uitgeven:
http://www.grandstream.com/

Dirt cheap, maar het werkt prima. Je kunt sip<->sip bellen, maar je kunt ook net makkelijk een account aanmaken bij een gratis SIP directory provider (bijvoorbeeld www.iptel.org).

Wat je ook doet, de cisco is veel te duur voor wat je krijgt. Vooral als je alle benodigde licenties er ook bijneemt. (anders ben je illegaal bezig, is als particulier niet zo'n issue)

Edit: ik zie dat je al een cisco hebt. Je moet er waarschijnlijk nog een SIP image op zetten. Kijk hier voor meer info: http://www.voip-info.org/wiki-cisco

Je kunt wrschlk makkelijk bij een bedrijfsnetwerk aansluiten, of een gratis directory provider.
Ja ik heb heb hem al in huis, heb er 169 euro voor betaalt. Als ik het iets eerder had geweten, dan had ik een goedkoper toestel gepakt, want de hoorn van Cisco is erg groot.

Ik ben nu aan het proberen om die firmware te downloaden, maar het bedrijf wil nu niet meer zo meewerken, ze zeggen dat het niet zomaar mag.

Ik weet niet of het straks ook werkt om 1 cisco phone te hebben en een SNOM ? Het vreemde is, stel je voor dat ik een extern netwerk wil gebruiken ik nergens de ip adressen kan wijzigen, ik kan in de webbrowser van de phone komen, je kunt vanalles wijzigen, maar niks opslaan.

Dus alle tips zijn welkom, ondertussen probeer ik de juiste firmware te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Heeft iemand enig idee of die Firmware ook ergens anders te downloaden is ?

Het is me inmiddels gelukt om een TFTP server op te zetten, en de telefoon kan deze ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet wel de 7905G hebben, de 7905 ondersteunt geen SIP. Je kunt prima tussen de SIP en de SNOM bellen.

De image kan ik je niet aan helpen, probeer het bedrijf die je de telefoon heeft verkocht de image te laten emailen, of neem een support contractje ergens, kost geloof ik 10 dollar (zag ik ergens op http//www.voip-info.org)

Dit is een goede infosite:
http://www.voip-info.org/tiki-index.php?page=cisco%2079xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 87900 schreef op 24 juni 2004 @ 16:52:
Je moet wel de 7905G hebben, de 7905 ondersteunt geen SIP. Je kunt prima tussen de SIP en de SNOM bellen.

De image kan ik je niet aan helpen, probeer het bedrijf die je de telefoon heeft verkocht de image te laten emailen, of neem een support contractje ergens, kost geloof ik 10 dollar (zag ik ergens op http//www.voip-info.org)

Dit is een goede infosite:
http://www.voip-info.org/tiki-index.php?page=cisco%2079xx
Ik heb de 7905G, maar als ik dus straks een SNOM erbij koop dan kan ik dus goed tussen die 2 bellen, want de support van Cisco vind ik persoonlijk maar slecht.

Als ik naar andere bedrijven kijk, kun je meestal wel updates krijgen van Firmware of software. Zelfs bij linksys (onderdeel van cisco) kun je gratis updates krijgen. Maar waarom Cisco ze zelf niet weggeeft ?

Ik ga in ieder geval nog even rondbellen naar bedrijven die misschien in inlog code hebben, maar er zijn er maar weinig.

Heeft er iemand trouwens een werkende situatie waarbij er tussen 2 VOIP toestellen gebeld word. Wat is de ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het makkelijkste is het gebruiken van een sip provider, als FWD. Anders moet je dus steeds het ip adres invoeren, of een domeinnaam met SRV records opzetten. FWD biedt je ook nog gratis 0800 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 87900 schreef op 25 juni 2004 @ 17:17:
Het makkelijkste is het gebruiken van een sip provider, als FWD. Anders moet je dus steeds het ip adres invoeren, of een domeinnaam met SRV records opzetten. FWD biedt je ook nog gratis 0800 nummers.
Ja maar ik wil het toestel niet gebruiken om andere mensen te bellen of over het gewone netwerk. Het is de bedoeling om alleen naar mijn vriendin te bellen, en hiermee kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Ik heb http://www.swyxware.nl/ geprobeerd. Dit bevalt me goed, van wat ik heb kunnen zien.

Alleen moet er dan een VPN verbinding gemaakt worden met de server. De server kun je evt. thuis plaatsen, en dan andere mensen (vriendin) op laten inbelle. Als je een ISDN kaart hebt kun je ook meteen naar het PSTN netwerk bellen.

Alleen nu moet ik dus een goedkope router hebben volgens mij die een constante VPN verbinding heeft, op het moment dat er gebeld kan gaan worden. (Dus altijd).

Kost dit veel bandbreedte ? En zijn er ook normale goedkope routers die dit aankunnen. Of is dit helemaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82478

Misschien een domme vraag, zijn SIP to SIP calls nou helemaal gratis dus geen abbonementskosten en belkosten (naast je internetverbindingskosten en aanschaf van die SIP box) in het geval van die leadtec Call-in-one boxje.

anders weet ik wat me eerste investering is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 82478 op 29-06-2004 23:09 . Reden: spelfoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SIP<->SIP is gratis, is gewoon wat dataverkeer op je verbinding.

Je hoeft geen betaalde PBX te huren/kopen, je kunt gewoon rechstreeks van telefoon naar telefoon bellen. Heb je ook geen VPN nodig.

Qua bandbreedte:
Voor standaard codec (g711) heb je 8kb (byte)/s nodig. Voor GSM leert mijn ervaring dat je ongever 3-5 kbyte nodig hebt. up en down dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

voodoo202 schreef op 29 juni 2004 @ 22:18:
Ik heb http://www.swyxware.nl/ geprobeerd. Dit bevalt me goed, van wat ik heb kunnen zien.

Alleen moet er dan een VPN verbinding gemaakt worden met de server. De server kun je evt. thuis plaatsen, en dan andere mensen (vriendin) op laten inbelle. Als je een ISDN kaart hebt kun je ook meteen naar het PSTN netwerk bellen.

Alleen nu moet ik dus een goedkope router hebben volgens mij die een constante VPN verbinding heeft, op het moment dat er gebeld kan gaan worden. (Dus altijd).

Kost dit veel bandbreedte ? En zijn er ook normale goedkope routers die dit aankunnen. Of is dit helemaal niet nodig?
Ik weet niet wat voor gesprekken jij hebt met je vriendin, maar als een softwarepbx + 2 voip toestellen goedkoper is hebben jullie zeker de hele dag te lijn open staan?

Swyxware is geen goedkoop pakket, en niet echt wat jij zoekt ook trouwens. Toegegeven, je kunt er makkelijk mee bellen als je een VPN hebt, maar je hebt zo'n giga overhead.

Een swyxware server en een swyxgateway gaat je heel veel geld kosten (ruim boven de 1000 euro ex btw; en is hoofdzakelijk bedoeld voor de zakelijke markt, niet voor 2 particulieren.

Makkelijker zou dan zijn om gewoon alle 2 via bbned te internetten, dan kun je met vodsl als een heel stuk op je kosten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 39303 schreef op 30 juni 2004 @ 20:13:
[...]

Ik weet niet wat voor gesprekken jij hebt met je vriendin, maar als een softwarepbx + 2 voip toestellen goedkoper is hebben jullie zeker de hele dag te lijn open staan?

Swyxware is geen goedkoop pakket, en niet echt wat jij zoekt ook trouwens. Toegegeven, je kunt er makkelijk mee bellen als je een VPN hebt, maar je hebt zo'n giga overhead.

Een swyxware server en een swyxgateway gaat je heel veel geld kosten (ruim boven de 1000 euro ex btw; en is hoofdzakelijk bedoeld voor de zakelijke markt, niet voor 2 particulieren.

Makkelijker zou dan zijn om gewoon alle 2 via bbned te internetten, dan kun je met vodsl als een heel stuk op je kosten besparen.
Dat is nu eigenlijk het probleem, ik woon in België. Bellen naar nederland kost ongeveer € 0.16 normaal bellen we 1 uur per dag. 5 dagen per week. Je ziet wat dit kost voor mij. Als zij belt is het iets goedkoper, en dat doen we nu ook, omdat ze in nederland voordeelnummers heeft aangevraagd.

Ik zoek daarom ook een werkende oplossing, die het liefts gratis is. Maar geen software matig, omdat mijn vriendin geen pc op haar kamer heeft, en dit ook niet in de toekomst gebeurt. Je moet hem dan ook dag en nacht aan laten staan, omdat ik op verschillende tijden kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 87900 schreef op 30 juni 2004 @ 19:57:
SIP<->SIP is gratis, is gewoon wat dataverkeer op je verbinding.

Je hoeft geen betaalde PBX te huren/kopen, je kunt gewoon rechstreeks van telefoon naar telefoon bellen. Heb je ook geen VPN nodig.

Qua bandbreedte:
Voor standaard codec (g711) heb je 8kb (byte)/s nodig. Voor GSM leert mijn ervaring dat je ongever 3-5 kbyte nodig hebt. up en down dus.
Kun je mij dan misschien precies vertellen welke toestellen ik nodig heb. Want ik heb nu verschillende specificaties bekeken van verschillende toestellen, handleidingen gelezen, maar kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ervaring met 3 toestellen:

SNOM 200B
CISCO 7960
Grandstream BT101

Je kunt met alledrie gewoon SIP<->SIP bellen. De Cisco zou ik niet aanraden vanwege de prijs.

De SNOM is een prima toestel, en zeker aan te raden, mede door het professionele uiterlijk en redelijke prijs. Ook doet deze GSM.

Grandstream ziet eruit als intertoys speelgoed, maar is veel goedkoper en werkt prima. Deze doet geen gsm, maar wel andere lage bandbreedte codecs (ik geloof zelfs ilbc in de laatste release).

Ik raad je aan twee SNOM's of twee Grandstream's te kopen, allebei dezelfde firmware te geven en bellen maar:-)

-- edit:
Als je alleen je vriending wilt bellen, geef dan geen geld uit aan een PBX achtige oplossing zoals die swyxware. Mocht je toch features als voicemail, etc willen hebben, gebruik dan ene gratis dienst. Dit werkt prima. Dit is zowiezo wel handig om te doen, omdat je dan gewoon een nummer krijgt in plaats van dat je het IP adres van de tel. van je vriendin moet intoesten (misschien is dit zelfs dynamisch).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 87900 op 01-07-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Zoek bij de bekende fileshare servers. :) Ik weet niet of dit illegaal is, maar als je het normaal ook ergens gratis kan downloaden, en je kan het niet vinden, dan moet je zeker eens daar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Anoniem: 87900 schreef op 01 juli 2004 @ 10:37:
Ik heb ervaring met 3 toestellen:

SNOM 200B
CISCO 7960
Grandstream BT101

Je kunt met alledrie gewoon SIP<->SIP bellen. De Cisco zou ik niet aanraden vanwege de prijs.

De SNOM is een prima toestel, en zeker aan te raden, mede door het professionele uiterlijk en redelijke prijs. Ook doet deze GSM.

Grandstream ziet eruit als intertoys speelgoed, maar is veel goedkoper en werkt prima. Deze doet geen gsm, maar wel andere lage bandbreedte codecs (ik geloof zelfs ilbc in de laatste release).

Ik raad je aan twee SNOM's of twee Grandstream's te kopen, allebei dezelfde firmware te geven en bellen maar:-)

-- edit:
Als je alleen je vriending wilt bellen, geef dan geen geld uit aan een PBX achtige oplossing zoals die swyxware. Mocht je toch features als voicemail, etc willen hebben, gebruik dan ene gratis dienst. Dit werkt prima. Dit is zowiezo wel handig om te doen, omdat je dan gewoon een nummer krijgt in plaats van dat je het IP adres van de tel. van je vriendin moet intoesten (misschien is dit zelfs dynamisch).
Ik ben opzoek naar de prijzen van deze toestellen. Maar de Snom 200b is wel een stuk duurder als de Cisco 7905g. Zou de Snom 105 ook voldoende zijn, deze ondersteund namelijk ook SIP

We hebben allebij een vast ip adres. Misschien dat @home en Telenet het een keer verandert, maar dan denk ik dan ik dat wel zo heb aangepast in de snelkeuze knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ik volg dit topic nu een tijdje, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Mijn vriendin woont in nederland, en ik in belgie. Ook Telenet en @home, telenet heeft bij wel een dynamisch ip adres, en @home ook.

Wij willen ook wel 2 telefoons kopen, want skype werkt niet helemaal lekker, en je moet een pc aan hebben.

We moeten dus SIP telefoons kopen, maakt het uit welke ? of werkt gewoon iedere SIP telefoon met een breedband verbinding ? En hoe bel je de andere kant ? Via een IP adres ?

Ben zeer benieuwd !

Edit :

De grandstream kun je hier vinden...
€ 99,- Sipgate
€ 70 Inphonex

Maar bij deze moet je ook een abbo afsluiten, kost niks, maar wat houd het precies in ?
En als je dus deze telefoon 2x koopt, en je sluit hem aan op je router of hub, dan kun je gewoon bellen met mekaar ? Ook als hij een DHCP adres van je router krijgt ?

[ Voor 35% gewijzigd door frankvanhoesel op 01-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
frankvanhoesel schreef op 01 juli 2004 @ 12:23:
Ik volg dit topic nu een tijdje, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Mijn vriendin woont in nederland, en ik in belgie. Ook Telenet en @home, telenet heeft bij wel een dynamisch ip adres, en @home ook.

Wij willen ook wel 2 telefoons kopen, want skype werkt niet helemaal lekker, en je moet een pc aan hebben.

We moeten dus SIP telefoons kopen, maakt het uit welke ? of werkt gewoon iedere SIP telefoon met een breedband verbinding ? En hoe bel je de andere kant ? Via een IP adres ?

Ben zeer benieuwd !

Edit :

De grandstream kun je hier vinden...
€ 99,- Sipgate
€ 70 Inphonex

Maar bij deze moet je ook een abbo afsluiten, kost niks, maar wat houd het precies in ?
En als je dus deze telefoon 2x koopt, en je sluit hem aan op je router of hub, dan kun je gewoon bellen met mekaar ? Ook als hij een DHCP adres van je router krijgt ?
Zo ver ik weet kun je een vast ip adres in bijna alle toestellen zetten, je belt door middel van het intoesten van een ip adres, hij zoekt daar dan verbinding mee.

De telefoons moeten het SIP protocol hebben, in je router moet je alleen een route aanleggen, zodat als je belt naar je ip adres de router het weer doorstuurt naar het juiste interne ip adres.

Als je op een intern netwerk belt is dit niet nodig, om hij dit adres kan vinden.

Dit is wat Intratel mij telefonisch heeft vertelt.

Die pagina's die jij doorgeeft geven je eigenlijk een nummer en die houden je ip.

Het abbo. wat je afsluit is volgens mij gewoon een nummer, zei houden je ip adres bij op hun servers en vertellen aan andere dat je online bent. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 18:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vraag me eigenlijk af... kun je zelf dit niet maken met een PDA ofzo? Met wifi kaartje erin... (gelijk draadloos :))

Of moet ik nu naar KvK gaan rennen en naar EFF voor de patenten? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Falcon op 02-07-2004 01:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

offtopic:
Voorlopig ondersteund swyx trouwens alleen maar h323 en geen SIP, dat komt pas in een volgende versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je belt op SIP adres, bij een losstaande telefoon is dit naam@ipadres. Met een SIP registrar zoals FWD krijg je een telefoonnummer. Op het moment dat je dit nummer belt, zoekt de server/registrar waar je geregistreerd bent het juiste ip adres voor je op en je kunt connecten. Vanachter NAT naar NAT is te doen met port forwards. Zet je externe IP er dan statisch in, of gebruik een publieke STUN server.

De SNOM 105 heb ik geen ervaring mee. Je kunt het zowiezo eerst proberen met een SIP softphone. Dit werkt ook als de ander een vaste telefoon heeft. (www.xten.com -> download x-lite)

Bepaalde softphones werken ook op een PDA. Als je de licentiekosten meerekent, is de cisco dan nog steeds goedkoper? Ik zou je aanraden een goedkope grandstream te kopen als ik het zo hoor. Zoek anders op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Ik heb afgelopen week een training gehad bij Draytek en die komen in september met nieuwe routers die VOIP ondersteunen. Daar kun je een normaal telefoontoestel aan koppelen, en je kunt vanaf die telefoon direct naar een ipadres bellen. Ik denk dat dat precies is wat je zoekt!
De modellen die VOIP gaan ondersteunen zijn de 2500V, 2600V en de 2900V. Als je hier nog even op wacht, wordt 't helemaal makkelijk!
(Deze modellen ondersteunen ook sipservers, en dus ip-to-ip calling!, dit laatste heb ik al in de praktijk mogen testen >:) )

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja hoor doe lekker moeilijk |:(

Neem gewoon voor diezelfde 129 € 2 draadloze telefoons in huis en dan kan je gewoon van het eene naar het andere toestel bellen : KLAAR!

* nero355 begrijpt dat dit minder "PRO/1337" is maar wel makkelijker/cheaper :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 15:28:
Ja hoor doe lekker moeilijk |:(

Neem gewoon voor diezelfde 129 € 2 draadloze telefoons in huis en dan kan je gewoon van het eene naar het andere toestel bellen : KLAAR!

* nero355 begrijpt dat dit minder "PRO/1337" is maar wel makkelijker/cheaper :Y)
Maar het gaat er juist om dat er over een grote afstand gratis gebeld kan worden. En dat halen de meeste draadloze telefoons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

voodoo202 schreef op 02 juli 2004 @ 15:34:
Maar het gaat er juist om dat er over een grote afstand gratis gebeld kan worden. En dat halen de meeste draadloze telefoons niet.
Of je zei dat niet of ik heb het niet gelezen of je hebt een groot huis :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 15:44:
[...]

Het gaat over het bellen naar een andere locatie (stad of land) via het internet. En dan zonder pc maar met een los toestel een VOIP toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 15:44:
[...]

Na deze opmerking doe jij je icon wel naam aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26843

Bijna alle routers ondersteunen dit.

- DMV statische portmapping of
- UPNP

Anoniem: 121394

voodoo202 schreef op 02 juli 2004 @ 15:55:
[...]

Het gaat over het bellen naar een andere locatie (stad of land) via het internet. En dan zonder pc maar met een los toestel een VOIP toestel.
Ben je nog steeds op zoek naar een manier om via internet te bellen met je vriendin, of heb je inmiddels al een werkende oplossing?

Ik heb namelijk een Cisco 7960 met het SIP protocol aan de praat met een collega (ook een Cisco 7960 met SIP protocol) via een SIP Provider.
www.sipphone.com

Bij deze provider kan je je gratis aanmelden en daarna gratis van SIP naar SIP bellen.
Mocht je ooit naat het vaste net of een mobielle telefoon willen bellen, dan kan dit. Moet je uiteraard wel eerst credits kopen.

Om vanuit het vaste net je SIP telefoon te bellen kan ook, dit moet je via een vocegateway doen, worldcom (ook een SIP Provider) heeft er een in nederland, t.w.:

020-3987567

Als men dit nummer belt krijg je opnieuw een oproeptoon.
Je kan nu het SIP nummer (dat je uiteraard van SIP Phone krijg) intoetsen.
b.v. **747 1234567 (de **747 is voor SIP Phone klanten, 1234567 is je nummer)

Dit alles werkt perfect, nadat je je router/firewall goed heb geconfigureerd.

Hopende dat je hier even genoeg info aan heb.

Gr,
Jeroen.

• frankvanhoesel
Als men dit nummer belt krijg je opnieuw een oproeptoon.
Je kan nu het SIP nummer (dat je uiteraard van SIP Phone krijg) intoetsen.
b.v. **747 1234567 (de **747 is voor SIP Phone klanten, 1234567 is je nummer)
Hele handige informatie ! De ** moet je ook draaien ? Dus als ik het goed begrijp ben je dan onder dit nummer bereikbaar in nederland ?

0031 20 3987567 ** 747 1234567 ?

Kun je die programmeren in je gsm/telefoon ? Dus kun je deze in 1 string draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een Draytek adsl router met Voip ondersteuning (2600Vg zoals eerder als gemeld), daar hangt een analoog toestel aan.
Ik kan in de router een dialplan instellen, dit kan een plain IP adres zijn (van een andere draytek router ergens op het net) of een SIP adres.
Dan bel ik dus 001 voor een vriend van me in antwerpen die met een softphone bij FWD zit, of 002 voor iemand anders met een IP.
Nadat ik mijn SIP adres ergens in een draytek forum gepost had werd ik vorige week zondagavond opeens gebeld door een gast uit Karachi, Pakistan :o
SUpergoed gluid overigens.
Als je twee van dingen hebt kan je elkaar dus met een normaal toestel bellen.
En ja faxen is ook mogelijk.
Als je het safe wilt dus kan je ook nog een VPN tussen de routers opzetten maarja who cares ik zit hier niet mad aanslagen te beramen...
edit:
ik ben nog een het stoeien met mijn DNS, maar ik zou bereikbaar moeten zijn onder sip:tienhuis.nl

[ Voor 7% gewijzigd door usr-local-dick op 20-08-2004 20:43 ]

• voodoo202
Ja ik ben nog steeds opzoek naar voip bellen. Het probleem op dit moment is dat ik een cisco 7905g heb. Maar ik heb de SIP Firmware niet, En op de site van cisco is hij ook niet echt te vinden.

Maar misschien is de oplossing met de 2600Vg van draytek misschien nog wel mooier, dan kan ik gewoon de oude toestellen blijven gebruiken.

Maar als iemand nog de firmware ergens tegen komt laat het horen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou het ziet erna uit dat Linksys en Netgear iets voor je hebben. Dit nieuwtje is namelijk net op de frontpage binnen gekomen -> nieuws: Linksys en Netgear komen met VoIP-routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyCow
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11-2021

SpyCow

BovineSpongiformEncephalopaty

http://www.kma-partners.nl/

Dit bedrijf is naar eigen zeggen 1 van de weinige specialisten in nederland op dit gebied.

Misschien eens contact met ze opnemen.

Ze leveren iig de adapter van Leadtek. En ik heb ze laatst aan de lijn gehad en ze hadden hier ook ervaring mee.

Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg kon ik met een uploadsnelheid van 640 Kbit (zal ruim genomen zijn) vloeiend bellen incl Videoconverentie!! (detail: een videophone kost 500 euro ofzo)
Maar met een beetje ADSL verbinding moet je dus goed kunnen bellen met zo'n leadtek apparaatje

Volgens deze persoon is de leadtek adapter een apparaat wat je aan een normaal analoog telefoontoestel hangt. Vanuit dit kastje kan je via de telefoon bellen, maar ook met voip. Of je hier een abbonement bij een SIP provider of wat dan ook bij nodig had was niet helemaal duidelijk.

Ik zal hem morgen nog eens bellen en posten wat ik weet.

Bse

WwW.SpyCow.nl - Welcome To The World Of Madness!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121394

frankvanhoesel schreef op 19 augustus 2004 @ 21:29:
[...]

Hele handige informatie ! De ** moet je ook draaien ? Dus als ik het goed begrijp ben je dan onder dit nummer bereikbaar in nederland ?

0031 20 3987567 ** 747 1234567 ?

Kun je die programmeren in je gsm/telefoon ? Dus kun je deze in 1 string draaien ?
Ja, dit kan je als 1 string in je mobiel zetten. Dit doe je als volgt op een Nokia:

Je tikt het 0031 203987567 nummer met daarna 3 keer snel acjter elkaar het sterretje (er verschijnt nu een p in je scherm, dit is een pauze), daarna even wachten en dan weer een sterretje, weer evenw achten weer een sterretje en dan de rest van de nummers.

Dit dan opslaan en je kan het testen.

Gr,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
SpyCow schreef op 31 augustus 2004 @ 19:33:
http://www.kma-partners.nl/

Dit bedrijf is naar eigen zeggen 1 van de weinige specialisten in nederland op dit gebied.

Misschien eens contact met ze opnemen.

Ze leveren iig de adapter van Leadtek. En ik heb ze laatst aan de lijn gehad en ze hadden hier ook ervaring mee.

Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg kon ik met een uploadsnelheid van 640 Kbit (zal ruim genomen zijn) vloeiend bellen incl Videoconverentie!! (detail: een videophone kost 500 euro ofzo)
Maar met een beetje ADSL verbinding moet je dus goed kunnen bellen met zo'n leadtek apparaatje

Volgens deze persoon is de leadtek adapter een apparaat wat je aan een normaal analoog telefoontoestel hangt. Vanuit dit kastje kan je via de telefoon bellen, maar ook met voip. Of je hier een abbonement bij een SIP provider of wat dan ook bij nodig had was niet helemaal duidelijk.

Ik zal hem morgen nog eens bellen en posten wat ik weet.

Bse
Ben zeer benieuwd wat de reactie is, of dat je hier een contract voor nodig hebt. Misschien werkt het gratis contract van http://www.sipphone.com ook wel. Dat zou dan wel mooi zijn.

Het mooie van de leadtek is wel, dat je een dialingplan in kunt stellen, volgens de handleiding. Je kunt dus instellen dat sommige nummers via internet moeten, en andere via de gewoone telefoonlijn.

Maar is er iemand die thuis zo'n leadtek heeft, en zo ja wat is zijn ervaring hierover. Kan hij me misschien eens opbellen, of ik hem, om te horen wat de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
The Real Falcon schreef op 26 augustus 2004 @ 19:59:
Nou het ziet erna uit dat Linksys en Netgear iets voor je hebben. Dit nieuwtje is namelijk net op de frontpage binnen gekomen -> nieuws: Linksys en Netgear komen met VoIP-routers
Hij is in ieder geval niet erg prijzig, volgens de pagina :

Broadband Router with 2 Phone Ports (RT31P2) $89

Dit lijkt me dus ook wel wat, hij komt over een paar weken uit. Maar ik kan nog nergens vinden of het voor Kabel internet ook werkt, want ik zit hier namelijk met een kabel abbonemet, op de andere locatie is het mogelijk om ADSL aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyCow

SpyCow

Daar ben ik weer.

Ik heb contact gehad met een werknemer van http://www.kma-partners.nl/

Deze wist mij het volgende te vertellen:

Met de Leadtek BVP8051 VOIP Terminal adapter kan je gratis bellen van IP naar IP.
Als je het zelfde protocol gebruikt als degene die je 'belt' en je hebt de portforwarding in je router goed staan, kan je gratis bellen zonder tussenkomst van een SIP-provider of wat dan ook.

Het enige wat je dus nodig hebt is een telefoontoestel (analoog naar ik meen) en een router (die dus portforwarding ondersteund). Er is dus GEEN PC bij nodig!

Mij is eerder verteld dat je met 640 kbit upstream en een gelijke downstream vloeiend kan bellen MET vloeiende videoconverentie.
Dus bellen met een lite abbo met 460 kbit zonder video moet geen probleem opleveren.

Het apparaat kost bij deze mensen 110 Euro incl. BTW.

Mijn vriendin gaat binnenkort in Engeland wonen voor een tijd, en ik ga dit zeker uitproberen.

Ik denk dat ik over een maand of twee met wat testresultaten kan komen.

dat was het dan.

Groet
Bse

• voodoo202
Ik heb zojuist ook contact gehad met kma-partners.nl

Zeer aardig persoon, ik heb alvast 1 leadtek besteld, om het uit te proberen. De upload moest minimaal 64 kb/s zijn.

Er zat ongeveer 1 week levertijd op het product. Dus volgende week kan ik vertellen of het eenvoudig werkt. En wat de kwaliteit is. Ze hebben trouwens nog meer leuke spullen, zoals IP camera's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyCow

SpyCow

Voodoo?
Heb je al enige ervaring opgedaan hiermee?

Werkt het een beetje?

Groet

Bse

[ Voor 5% gewijzigd door SpyCow op 28-10-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Nee er zijn leverings problemen zeggen ze.

Ik heb tot nu toe nog niks ontvangen, wel regelmatig een emailtje dat hij ze nog steeds niet binnen heeft.

Dus ik kan er nog niks over vertellen.

Als iemand weet waar ze nog meer te bestellen zijn hoor ik dat graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Ik heb zojuist een bevestiging binnen gekregen dat de leadtek voip adapter binnen was en dat hij aan mijn verzonden is.

Zodra ik hem binnen heb ga ik hem meteen testen en laat ik jullie weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

voodoo202 schreef op 08 november 2004 @ 23:15:
Ik heb zojuist een bevestiging binnen gekregen dat de leadtek voip adapter binnen was en dat hij aan mijn verzonden is.

Zodra ik hem binnen heb ga ik hem meteen testen en laat ik jullie weten hoe hij bevalt.
Ik heb de versie van sipphone.com getest, ja het werkt... beetje omslachtige webinterface. Maarja als je een draadloze telefoon wilt aansluiten is dit een van de weinige opties. (Zelf zou ik nu voor een Linksys gaan).

Volgens mij is een Grandstream Budgetone goedkoper dan dit speeltje :P

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Skinkie schreef op maandag 08 november 2004 @ 23:22:
[...]

Ik heb de versie van sipphone.com getest, ja het werkt... beetje omslachtige webinterface. Maarja als je een draadloze telefoon wilt aansluiten is dit een van de weinige opties. (Zelf zou ik nu voor een Linksys gaan).

Volgens mij is een Grandstream Budgetone goedkoper dan dit speeltje :P
Ja de grandstream budgetone is goedkoper, maar je kunt dan alleen dat toestel gebruiken. Het mooie is nu dat ik mijn gewone draadloze thuis telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Ik heb hem binnen, en na 3 dagen zoeken aan het werk.

Eerst een account aangemaakt bij Sipphone.com (gratis). Ik het apparaat ingesteld, werkt het niet.

Dus de Softphone maar gedownload, geïnstalleerd, deze werkt wel. Na lang instellingen veranderen enz. Heb ik mijn eigen DHCP server (windows 2000) uitgeschakeld en de DHCP server van mijn router het werk laten doen. De standaard instellingen weer toegepast op het leadtek apparaat. En na 3 tellen werkt het.

De kwaliteit is perfect. Ik moet nu alleen nog een 2e leadtek of een ander merk bestellen en dan kan ik bellen.

Er waren wat leverings problemen bij Kooi management & advies, maar ze hielden me netjes op de hoogte per email. Zeer goede services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Na lange afwezigheid. Heb ik nu ook mijn 2e VOIP adapter besteld, en is deze inmiddels ook binnen. Ik heb hem geïnstalleerd bij mijn vriendin met een Wanadaoo Go abbonmenet (ADSL) (Nederland).

Ik zelf heb een Telenet verbinding (kabel) (België).

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de kwalitieit van het geluid en de verbinding. Ik vind het zelfs beter als wat KPN levert kwa geluid.

De accounts heb ik zoals eerder besproken afgesloten bij www.sipphone.com En is volledige gratis. Als er iemand vragen heeft over mijn ervaring hoor ik die graag.

En aan over kma-partners, de eerste levering liet lang op zich wachten. De 2e levering was binnen 1 dag binnen. Hier heb ik de Leadtek VOIP adapter besteld. Het kastje wat het mogelijk maakt om zonder pc te kunnen bellen met je thuis telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

http://www.voipplanet.nl

eindelijk een provider waarmee je zonder maandelijkse abbo kosten naar vaste en mobiele nr's kunt bellen.
Prijzen zijn ook ok.
Opgebeld worden kan ook zonder betaald abbo maar om het bellers makkelijk te maken is de 2,50 per maand wellicht een interessante optie maar beslist niet noodzakelijk.
Ik heb 2 poorten op m'n router en vind het toch wel jammer dat ik ze niet afzonderlijk kan configureren.
Kan bij een sipgate wel een 2e account aanmaken maar een 2e provider gaat niet.
Anders had ik m'n pwd accountje wel willen houden en daarnaast een voipplanet accountje genomen.
Affijn, men kan niet alles hebben maar dit is toch wel een erg lekkere aanvulling op het aanbod.
Wellicht dat een firmware update ooit nog eens soelaas zal bieden.

Ze gaan binnenkort ook speciaal herkenbare sip nummers aanbieden, als de prijs daarvan wat onder de 2,50 ligt dan lijkt me dat wel wat.

Ik heb maar erg vluchtig gekeken maar het lijkt erop dat ze gemiddeld toch tot zo'n 30% goedkoper zijn dan tele2 en ik meen dat die zowat het goedkoopst waren voor gewone telefonie.
Wel jammer is dat ze voor nederland wel een starttarief vragen terwijl dat voor andere landen niet het geval is of iig eerder uitzondering is dan regel.

Yup, eindelijk een redelijke aanbieder in Nederland.
Zou interessant zijn de prijzen eens met die bende van Skype te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb nu een nieuwe aanbieder gevonden die vind ik een redelijke prijs hanteert.
Vooral als je iets meer belt met normale telefoons dan is deze een stukje goedkoper.
http://www.talkin2ya.nl/

Heb nu een prepaid met een bt101 en dat werkt oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
Heb je ook ervaring met het bellen met een andere toestel, dus bijvoorbeeld een VOIP router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WWW.WERELDWIJDBELLEN.NL

Beetje te veel ruis aan de ontvangende vaste lijn zijde met voipplanet.
Bovendien zijn ze goedkoper:-)

Ga een prepaid pakketje van 10 euro proberen.

Edit:
misschien toch maar niet.
D'r zijn dan wel geen "vaste" kosten maar je moet daar (nikotel) wel 7 euro per maand verbellen om een gratis nummer te krijgen zodat je ook voor vaste telefonie bereikbaar bent.
En voor Nederland zijn er nog geen nummers beschikbaar.

Helaas, dat ga ik niet halen á 2,9 cent per minuut en dan is de 2,50 per maand bij voipplanet.nl nog zo slecht niet.
Alleen die verdomde ruis aan de ontvangende kant :(

Maar de aanbieders/resellers komen er nu in vrij rap tempo bij,
ik verwacht dat het pas echt een enorme toevlucht zal nemen als de tefefoonnummers voor voip worden vrijgegeven.
Zal al bij al nog wel een half jaartje duren voordat er goed vergeleken kan worden.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 12-05-2005 23:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodoo202 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:28:
Heb je ook ervaring met het bellen met een andere toestel, dus bijvoorbeeld een VOIP router.
Was wel geen vraag op een antwoord van mij maar ik heb dus ervaring met een voip router.

Ruis aan de ontvangende zijde bij het bellen naar vaste nummers, nog niet gevonden waar 't hem in zit (grootste frustratie).
Nagenoeg perfect geluid aan mijn kant.
Heb toch wat disconnects gehad, moeilijk te zeggen waarom.
Met DoS Defence aan krijg ik DoS portscan meldingen op de voip poort 5060.
2 fxs poorten maar softwarematig maar 1 provider in te stellen, echt erg jammer en hopelijk wordt het nog eens als optie toegevoegd in de firmware.
Mijn 2900VG is ook nogal aan de prijs, als je al een router hebt zou je wellicht een losse ata kunnen overwegen.
Een nieuw type zonder wifi van Draytek heeft ook ondersteuning voor een gewone telefoonlijn.
Zeker voor adsl lijkt me dat ideaal, je hebt immers je telefoonlijn en voor ontvangende telefoontjes ben je verzekerd van een goede geluidskwaliteit en als er problemen met inet zijn kun je altijd nog bellen en gebeld worden.
Dat model lijkt me een betere keuze voor VOIP.
En nog een stuk goedkoper ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 16-05-2005 03:30 ]

Pagina: 1