[Bittorrent] Providers die poorten knijpen ?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 06:35
Het volgende las ik in het topic:

Torrents downloaden gaat traag

--------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan me herinneren dat de standaard Bittorent poorten door sommige providers geknepen worden...

De standaard poortenrange is geloof ik 6881 - 6889
Als je daar bijv. 49152 - 65535 van maakt (bron: www.torrentbits.org) dan zou het sneller moeten gaan, bij mij werkte het iig...

(Die range moet je ff in het programmaatje instellen, en dan uiteraard vanuit je router forwarden)
--------------------------------------------------------------------------------------

Is dit echt waar ? Ik heb Wanadoo ADSL Basic. Weet iemand of die dit doen. Ik heb namelijk mijn poorten open en groene lampies met azureus en torrentstorm en toch haal ik geen hoge snelheden. Als dat zo is kan iemand mij uitleggen welke porten ik kan instellen want het bovenstaande verhaal is niet echt duidelijk en van die link wordt ik ook niet wijzer.

Alvast bedankt !

[ Voor 4% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 14:04 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
michielvz schreef op 15 juni 2004 @ 14:02:
Het volgende las ik in het topic:

Torrents downloaden gaat traag

Ik kan me herinneren dat de standaard Bittorent poorten door sommige providers geknepen worden...

De standaard poortenrange is geloof ik 6881 - 6889
Als je daar bijv. 49152 - 65535 van maakt (bron: www.torrentbits.org) dan zou het sneller moeten gaan, bij mij werkte het iig...

(Die range moet je ff in het programmaatje instellen, en dan uiteraard vanuit je router forwarden)

Is dit echt waar ? Ik heb Wanadoo ADSL Basic. Weet iemand of die dit doen. Ik heb namelijk mijn poorten open en groene lampies met azureus en torrentstorm en toch haal ik geen hoge snelheden. Als dat zo is kan iemand mij uitleggen welke porten ik kan instellen want het bovenstaande verhaal is niet echt duidelijk en van die link wordt ik ook niet wijzer.

Alvast bedankt !
Te hoge upload misschien, als deze op unlimited staat moet je 'm ff op 60% van je kunnen zetten, dus als je een upload van 512kb hebt (das toch basic?) 512kb / 8 = 64kB * 0,6 = 38.

Is die niet te hoog dan weet ik het ook niet, met groene lampjes zou die het goed moeten doen, zijn er misschein nog meer mensen die gerbuik maken van jou verbinding?

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 06:35
Dat weet ik maar ik wilde weten of providers poorten afknijpen. Als dat zo is moet ik andere poorten gaan gebruiken. MIschien dat het dan wel sneller gaat.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Bij mij heb ik de standaard poorten ook geforward (6881 - 6889) ADSL
En heb vaak dat er een totaal torrent bandbreedte is van 200+kb/s maar hij toch maar download met 10 - 80 kb/s

Als ik dan in me firewall kijk bij me bittorrent prog zie ik dat 70% van de mensen met heel andere poorten proberen te connecten die niet in de 6881-6999 range zitten.

Maar goed het forwarden van de standaard poorten helpt wel op mijn planet ADSL lijntje. Als ik dat niet doe heb ik ook maar 5kb/s ofzo. Nu heel soms snelheden van 150kb/s, en een average van 30kb/s. Maar niet de volledige uitgerekende torrent bandbreedte die hij vindt en opteld.

- Mijn PC -