Toon posts:

Torrents downloaden gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst gebruikte ik de Torrent client Bittorrent 3.4.2. Toen ging het downloaden altijd langzaam, 4K per seconde.

Nu gebruik ik Bittornado, laatste versie. Dit leek in de eerste instantie erg goed te gaan. Hij haalde downloadsnelheden van 25K/s. Echter na een uur viel ie al terug naar 6K/s en uiteindelijk minder dan 4K/s. Wie weet hoe dit mogelijk is.

Ik heb:
@Home basis
Sitecom router
Zonealarm firewall
Bijna kale PC die alleen gereserveerd is voor het downloaden van torrents
Maak GEEN gebruik van netlimiter
Bittornado begrenst de upload op 5K/s

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 00:49
Hoe meer upload hoe meer je mag downloaden...

Bittorrent is ook afhankelijk van de seeds, dat wil zeggen hoeveel mensen het aanbieden.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een 2600/368 abbo en ik haal snelheden van 200 met bijna alles, ik gebruik azureus 2,probeer em eens mischien ligt het daar wel aan trouwens kijk even met welke upload je download niet inzakt bij mij rond de 10 15 dus cap ik em rond de 12.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je moet wel de juiste poorten ff forwarden in je router, scheelt ENORM in snelheid :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

ik heb hier 2200kbs et 416 kbs upload. ik download wel met 200 kb maar upload is weer niet maximaal (zie mijn post).
trouwens ligt er ook aan welke torrent je download, de populaire gaan vaak altijd wel langzaam

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Nvidiot schreef op 04 juni 2004 @ 17:05:
Je moet wel de juiste poorten ff forwarden in je router, scheelt ENORM in snelheid :)
Nou zeg maar hoe dat nou moeten, ik weet het niet, ik heb een EM 4012 - Kabel/ADSL router met 4 poorts switch. jij mag het zeggen ;) 8)7

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in BitTornado inmiddels ingesteld dat ie max mag uploaden. hij upload nu met 7K/s en wat blijkt hij haalt nu ook een download van 7K/s.

Echter een hogere downloadsnelheid dan 7K/s haalt ie niet. Hoe kan het nu dat anderen wel zulke hoge snelheden halen. Ligt het dan toch aan de upload snelheid?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:05:
ik heb hier 2200kbs et 416 kbs upload. ik download wel met 200 kb maar upload is weer niet maximaal (zie mijn post).
trouwens ligt er ook aan welke torrent je download, de populaire gaan vaak altijd wel langzaam
Populair gaat bij P2P juist 9 van 10 keer sneller, zo ook bittorrent bij mij?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Ik gebruik de shit niet maar ken het wel. Beplaade Bittorent edities trekken echt veel van je CPU, het is dus ff uitzoeken wat chill werkt. Mocht je een bagger snelheid halen dan moet je jou ports forwarden. Zoek doormiddel van de search optie eens naar poorten forwarden dan vind je tal van info.

gr, B)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaan populaire torrents ook vele malen sneller.

Ik heb BitTornado gelocked op 5K up MAX en nu haalt ie wel een download snelheid van 20K down. Rara hoe kan dat.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
goede porten forwarden, zelf gebruik ik azureus en bij goed gevulde trackers haal ik toch echt wel makkelijk 600 k/sec. ook via een routertje!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie op hun website dat @Home basis een download heeft van 312kbit (das niet veel zeg), enig idee hoeveel upload je hebt? Stom genoeg kan ik dat nergens op hun homepage terugvinden.

Op een gegeven moment kom je op een punt dat je zodanig veel upload gebruikt, dat dat je download beinvloedt. Als jij nou een upload hebt van 64kbit (grofweg 6kbyte/sec) dan is die 5K die je nu hebt ingesteld denk ik al zo'n beetje je max, wil je redelijke download snelheden halen.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik kan me herinneren dat de standaard Bittorent poorten door sommige providers geknepen worden...

De standaard poortenrange is geloof ik 6881 - 6889
Als je daar bijv. 49152 - 65535 van maakt (bron: www.torrenbits.org) dan zou het sneller moeten gaan, bij mij werkte het iig...

(Die range moet je ff in het programmaatje instellen, en dan uiteraard vanuit je router forwarden)

offtopic:
Dude stap over op ADSL, dan heb je voor het zelfde geld 1024 down en 320 up!!! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door RobertJ op 04-06-2004 18:53 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat de standaard Bittorent poorten door sommige providers geknepen worden...

De standaard poortenrange is geloof ik 6881 - 6889
Als je daar bijv. 49152 - 65535 van maakt (bron: www.torrenbits.org) dan zou het sneller moeten gaan, bij mij werkte het iig...

(Die range moet je ff in het programmaatje instellen, en dan uiteraard vanuit je router forwarden)

>>>>>>>>>
Klopt ik heb nu in BitTornado de range 49152+ aangegeven en ik haal nu dus snelheden van 20K/s, maar of dit er mee te maken heeft, weet ik niet.

Waarnaar toe moet ik deze range trouwens forwarden in mijn router???

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:00:
Waarnaar toe moet ik deze range trouwens forwarden in mijn router???
Dit is nogal nieuw voor je he ;)

Lees deze eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal

Forwarden moet uiteraard naar de PC die Bittorrent draait :)

Verwijderd

Topicstarter
Forwarden moet uiteraard naar de PC die Bittorrent draait

>>>>>>>>>>>
Zoiets had ik al begrepen ja

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:04:
Forwarden moet uiteraard naar de PC die Bittorrent draait

>>>>>>>>>>>
Zoiets had ik al begrepen ja
Je kunt gewoon quoten met het middelste icoontje rechtsboven, dan hoef je niet steeds >>>>>> te doen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1