| Project Uv cooling cube |
dit project zat al een lange tijd in mijn hoofd. ik heb nu de knoop door gehakt, en ik ben van plan dit projectje zeer netjes af te werken. in tegenstelling tot een hoop van mijn andere projecten |
| Hoe en Wat |
Het geheel van radiator pomp, reservoir, coolers, voeding + schakeling relais en 2 cfl's. komt in een plexiglas (acryl waarschijnlijk ) kastje dat totaal gezandstraald word behalve bij het reservoir. Dit zal niet te extreem worden maar dat je er nog wel redelijk door heen kan kijken maar toch een beetje mat effect krijgt. (dit is mede omdat ik alleen gebruikt/ beschadigd plexiglas in grote stukken kan krijgen zonder dat me dit een cent kost tja je bent Nederlander of je bent het niet.) Ook is het plan om de radiator + fans in een aparte ruimte (af te sluiten van de rest van het geheel om een goede airflow te garanderen. ook ben ik van plan om te gaan kijken hoe het er uit zou zien als ik uv slangen en mijn rad met uv verf zou bewerken. icm met een paar uv lampjes moet dit een zeer mooi efect geven denk ik. k heb al een tijdje een wc gehad in mijn veel te smalle en te hoge oude AT/X bigtower. Nu ik van plan ben om mijn kast weg te gooien en hier een fatsoenlijk kastje neer te zetten.(midi tower).Echter zit ik nu met het volgende probleem. Mijn wc waar laat ik die netjes zonder een externe zooi te maken en een airflow van 0.002 te maken. De verklaring. het geheel komt er ongeveer zo uit te zien. |
| Ingredienten |
Cyclone II Wc blok ![]() Bigmomma super flow radiator ![]() standaard 800 lh pompje 2x 12 cm fans (deze worden waarschijnlijk of ge verft of worden vervangen door doorzichtige fans. verder moeten er nog koppelstukken komen om de slangen af te koppelen, en af te sluiten. |
| Update I |
ik heb van af morgen (vaderdag) een mashiene machine figuur zaag in het bezit. dus dat gaat morgen avond er tegen aan het nieuwe ontwerp. ik geloof dat dit mooier is, en ook nog eens beter koelt. iemand hier nog iets over ?? |
| Update II |
dit is een foto van het geheel. hier zie de pomp + radiator van achteren. mijn tijdelijke werk plek want het begon nat te worden mijn 1337 lint zaag. een heerlijk ding. eerlijk waar iets beters vind je niet zomaar (ik moet zo even langs een vriend met ook een mooie olympus spiegel reflexie camera. (die ik heb is laten we maar zeggen zijn opa ook moet ik even kijken wat mooier is en makkelijker. alu hoekstripjes of gewoon van het rest plexiglas hoekstukjes maken (ik ga het geheel in elkaar zetten met M3 boutjes. zodat ik het ook nog een keer uit elkaar kan halen om schoon te maken.) ik ga zo de winkel in om wat schuur papier te zoeken. een heel groffe en een van rond korrel 50 a 100 ofzo om het af te werken. |
| Update III |
weer een update wegens het niet mooi aan sluiten van het plexiglas. heb ik besloten om het met een metaal strip er langs te monteren. zie ![]() de boutjes die je ziet in mijn vorige update zijn dus die donker grijze dingen op de strip de afstanden kloppen niet helemaal maar dat moet ik nog even belijken hoe dat gaat deze dus |
| Toestemming van M-M Made by (Shunt) |
[ Voor 138% gewijzigd door Shunt op 22-06-2004 12:00 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"