Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CIP] Project Uv cooling cube

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31
Project Uv cooling cube

dit project zat al een lange tijd in mijn hoofd. ik heb nu de knoop door gehakt, en ik ben van plan dit projectje zeer netjes af te werken. in tegenstelling tot een hoop van mijn andere projecten :P.

Hoe en Wat

Het geheel van radiator pomp, reservoir, coolers, voeding + schakeling relais en 2 cfl's. komt in een plexiglas (acryl waarschijnlijk ) kastje dat totaal gezandstraald word behalve bij het reservoir. Dit zal niet te extreem worden maar dat je er nog wel redelijk door heen kan kijken maar toch een beetje mat effect krijgt. (dit is mede omdat ik alleen gebruikt/ beschadigd plexiglas in grote stukken kan krijgen zonder dat me dit een cent kost tja je bent Nederlander of je bent het niet.) Ook is het plan om de radiator + fans in een aparte ruimte (af te sluiten van de rest van het geheel om een goede airflow te garanderen. ook ben ik van plan om te gaan kijken hoe het er uit zou zien als ik uv slangen en mijn rad met uv verf zou bewerken. icm met een paar uv lampjes moet dit een zeer mooi efect geven denk ik.

k heb al een tijdje een wc gehad in mijn veel te smalle en te hoge oude AT/X bigtower. Nu ik van plan ben om mijn kast weg te gooien en hier een fatsoenlijk kastje neer te zetten.(midi tower).Echter zit ik nu met het volgende probleem. Mijn wc waar laat ik die netjes zonder een externe zooi te maken en een airflow van 0.002 te maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/Concept.JPG

De verklaring.

het geheel komt er ongeveer zo uit te zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/final.JPG

Ingredienten

Cyclone II Wc blok
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/c1.jpg

Bigmomma super flow radiator
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/bigmomma1.jpg

standaard 800 lh pompje

2x 12 cm fans (deze worden waarschijnlijk of ge verft of worden vervangen door doorzichtige fans.

verder moeten er nog koppelstukken komen om de slangen af te koppelen, en af te sluiten.

Update I

ik heb van af morgen (vaderdag) een mashiene machine figuur zaag in het bezit. dus dat gaat morgen avond er tegen aan :D. en waarschijnlijk ga ik ook nog een mooie fanguard maken aan de voor kant. en ik ben van plan om geen gat te maken voor een fan in de bovenkant maar een soort van grill in de achter kant te maken.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/final2.JPG

het nieuwe ontwerp. ik geloof dat dit mooier is, en ook nog eens beter koelt. iemand hier nog iets over ??
Update II

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC00003.JPG
dit is een foto van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC00005.JPG
hier zie de pomp + radiator van achteren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC00006.JPG
mijn tijdelijke werk plek want het begon nat te worden :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC00007.JPG
mijn 1337 lint zaag. een heerlijk ding. eerlijk waar iets beters vind je niet zomaar :P

(ik moet zo even langs een vriend met ook een mooie olympus spiegel reflexie camera. (die ik heb is laten we maar zeggen zijn opa :P de C-1400 L) en jah de foto's zijn niet helemaal scherp ik heb ze op de HQ gemaakt ipv op SHQ 256 kb of 1 Mb :D deze foto maak ik nog een keer maar dan in SHQ. en de totaal foto van alle stukken plexiglas zelf maak ik ook nog in SHQ.

ook moet ik even kijken wat mooier is en makkelijker. alu hoekstripjes of gewoon van het rest plexiglas hoekstukjes maken (ik ga het geheel in elkaar zetten met M3 boutjes. zodat ik het ook nog een keer uit elkaar kan halen om schoon te maken.) ik ga zo de winkel in om wat schuur papier te zoeken. een heel groffe en een van rond korrel 50 a 100 ofzo om het af te werken.
Update III

weer een update wegens het niet mooi aan sluiten van het plexiglas. heb ik besloten om het met een metaal strip er langs te monteren. zie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/weerfinal.jpg

de boutjes die je ziet in mijn vorige update zijn dus die donker grijze dingen op de strip de afstanden kloppen niet helemaal maar dat moet ik nog even belijken hoe dat gaat :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC000022.JPG
deze dus
Toestemming van M-M Made by (Shunt)

[ Voor 138% gewijzigd door Shunt op 22-06-2004 12:00 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik begrijp dat je jouw pc op deze plexi behuizing wil plaatsen. Dan mag dat best stevig worden, dus dik plexi is beter. Hoe dik weet ik niet, maar met 10mm ben je er wel.

Plexi glanst vanzich zelf al behoorlijk, ik zou niet weten waar je dat beter mee kunt krijgen. met schuurpapier, ook nat en heel fijn niet! Je zult misschien aan de gang kunnen met dat spul waar je kunststof tuinmeubels weer glimmend mee krijgt aan de slag kunnen gaan. Eer even testen iig

Wil je voorkomen dat je plexi beschadigd dan kun je het beste alles afplakken met schilderstape, en ook daar alles op aftekenen. Uitzagen met een figuurzaag (niet te snel zagen, en een fijn zaagje gebruiken)

Voor zandstralen kijk je in de gouden gids: zandstralen in de goudengids

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 19:37 ]

• Shunt
hmmz de bedoeling was dat het geheel naast op of waar ik het ook wil komt staan. het liefste er boven op of er langs. er onder lijkt me niet handig.

Game PC

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 22:32
Extreem laten glanzen?
misschien van die achterlicht folie, dat reflecteerd het als je licht uitstaat, en kun je er gewoon doorheen kijken als het licht aanstaat

• Shunt
b00m schreef op 15 juni 2004 @ 22:39:
Extreem laten glanzen?
misschien van die achterlicht folie, dat reflecteerd het als je licht uitstaat, en kun je er gewoon doorheen kijken als het licht aanstaat
hmmz begin nu steeds meer te denken dat het mooier is om hem gewoon mat te maken met een paar stukjes in cristal vorm doorzichtig. project external ice :P met dan een licht blauwe gloed.

Game PC

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 26-10 17:00
Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 13:52:
Zoals in dit topic te lezen is ben ik bezig met een externe waterkoeling. echter dit is meer op de echte waterkoeling vragen gericht. nu wil ik dus ook wat meer dingen over het ontwerp duidelijk krijgen.

Hier zijn een aantal dingen die aan het uiterlijk gedaan moeten worden.

ik wil de platen zand stralen. Met daar op een korte tekst en bij de fans een soort vlam 2x dus. En achter bij het reservoir wil ik een soort van grote watervlek vorm doen zodat je daar het water ziet stromen. maar waar laat je zo iets doen en is het mogelijk zelf te doen (de bedoeling is het zo goedkoop mogelijk voor elkaar te krijgen heb namelijk een 0 budget)
Met schuurpapier, maskeertape (papier- danwel cre(meteenmoeilijkding)petape, veel geduld, een vaste hand en oefening komt het allemaal goed :9
Geschatte kosten: 3-4 eypo.
ik wil het plexiglas extreem laten glanzen maar hoe doe je dat ? ik zou het dus echt niet weten? :P
Ehh. Als je glans wilt moet je glas nemen, ook omdat dat lang niet zo snel krast. Ik denk dat je gewoon het beste het kale plexi kan nemen, en er niet teveel mee moet klooien. Dan blijft het het mooist. :)
custom fangrills hier wil ik dus iets van een leuk tekeningetje van maken en die uit zagen maar hoe doe je dat het beste zonde het plexiglas te beschadigen?
Met schuurpapier een figuurzaagje, maskeertape (papier- danwel cre(meteenmoeilijkding)petape, veel geduld, een vaste hand en oefening komt het allemaal goed :9
(...)
dikte van het plexiglas mijn vader kan gratis aan grote stukken plexiglas komen. In zo wat iedere maat echter ook in een hoop verschillende diktes. Wat is de beste maat voor zo iets als ik wil maken. ?
Hierboven werdt 10mm genoemd. Dat is meer dan stevig zat. Waarschijnlijk zal 4 - 6mm het ook prima kunnen houden. Tenzij je echt een absurd zware kast hebt natuurlijk ;)
Als je het echt op safe wilt spelen heb je aan 8mm echt wel genoeg.

[ Voor 2% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 16-06-2004 00:44 . Reden: alcoholpercentage: ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• m-m
  • Niet online

m-m

Grensgevalletje, maar ik schop 'm toch lekker naar DOC :)

• Shunt
m-m in doc staat al een topic hier over alleen dan meer op de cooling zelf gericht. dit is echt meer over het uiterlijk. anders kan je deze sluiten of fusen ofzo.

Game PC

• m-m
  • Niet online

m-m

hmm ja, naar beter lezen mag ie ook eigenlijk wel weer terug :o (het was al laat!)

Casemodding & Elektronica <-- Die-Hard Overclocking & Cooling :+

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 16-06-2004 15:12 ]

• Shunt
m-m schreef op 16 juni 2004 @ 15:12:
hmm ja, naar beter lezen mag ie ook eigenlijk wel weer terug :o (het was al laat!)

Casemodding & Elektronica <-- Die-Hard Overclocking & Cooling :+
:> modjes moeten eigelijk gesponsorde koffie krijgen :P

Nu heb ik een heel stomme vraag. Ik wil dus op de bovenkant van het geheel een soort van splash vorm ( dus zo iets als het nickelodeon icoon bijvoorbeeld. Alleen dan wijder en met losse druppels er naast.) alleen ik krijg dit niet mooi getekend. En ik krijg ook geen goede plaatjes via google en zut. Nu is de vraag heeft iemand hier daar een mooi plaatje voor. :X

Game PC

Verwijderd

beetje google afbeeldingen zoeken op : splat. mischien dat er iets tussen staat voor je

• Shunt
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 10:00:
beetje google afbeeldingen zoeken op : splat. mischien dat er iets tussen staat voor je
OMFG ik heb iedere stomme en bedenkbare naam gebruikt maar daar kom ik dan niet op 8)7

Game PC

• Shunt
Ik heb de knoop door gehakt. En ik ben nu dus echt bezig gegaan aan de mod (nu nog enkel af tekenen.) ik ben al te vaak bezig geweest aan een mod in mijn hoofdje. Het is tijd dat ik nu eens laat zien dat ik het ook daadwerkelijk kan.

Nog een paar dingen.
Heb de maten vast gezet hij zal 30 cm lang worden 19 cm breed en 16 hoog. (vreemde maten maar dan past me radiator precies op zijn zijkant er in.

Nu heb ik eens zitten kijken en ik kan zo geen een bedrijf bedenken dat zo even een paar plaatjes voor me kan zand stralen ( dit komt op het laats pas eerst alles in elk elkaar zetten. ) echter heb ik wel gehoord van een soort zuur dat voor plexiglas en gewoon glas het zelfde doet als zand stralen. Een collega zij dat dit gewoon bij de locale hobby winkel te halen was. Iemand iets meer hier over?

Ook wil ik wat weten over black licht en gezandstraald / mat plexiglas gaat dit nu ook op lichten of zie je er gewoon niets anders aan?

Ik ga nu een CIP aan vragen voor dit project. En zondag ga ik de zaag voor het eerst in de plaatjes zetten.
(voor de bodem top en de zijkanten heb ik al 8 mm plexiglas liggen, ik moet alleen nog even kijken of ik ook aan 8 mm plexiglas kan komen voor de voorkant en de achterkant. (anders doe ik het wel met 4 of 6. Ook het res ga ik ook van 4 of 6mm plexiglas maken.) ik zit alleen nog een beetje met het ontwerp daar van. Het liefste heb ik dat er een soort van bakje tegen de bovenkant van de case zelf geschroefd zit waar het water door heen stroomt. (om het effect van water tegen het plexiglas mooi uit te laten komen. )

Game PC

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Shunt schreef op 18 juni 2004 @ 09:51:
Nu heb ik een heel stomme vraag. Ik wil dus op de bovenkant van het geheel een soort van splash vorm ( dus zo iets als het nickelodeon icoon bijvoorbeeld. Alleen dan wijder en met losse druppels er naast.) alleen ik krijg dit niet mooi getekend. En ik krijg ook geen goede plaatjes via google en zut. Nu is de vraag heeft iemand hier daar een mooi plaatje voor. :X
Afbeeldingslocatie: http://automovie.50free.org/dump/splash.gif
Bedoel je zoiets? Heb ik net ff gemaakt met PaintShopPro. Je kan ze in alle verhoudingen maken. (Als je zelf geen PSP hebt moet je het maar laten horen...) De druppels moet je er alleen zelf bij maken...

Succes verder.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Shunt
/me *update* *

ik heb van af morgen (vaderdag) een machinefiguur zaag in het bezit. dus dat gaat morgen avond er tegen aan :D. en waarschijnlijk ga ik ook nog een mooie fanguard maken aan de voor kant. en ik ben van plan om geen gat te maken voor een fan in de bovenkant maar een soort van grill in de achter kant te maken. Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/final2.JPG

het nieuwe ontwerp. ik geloof dat dit mooier is, en ook nog eens beter koelt. iemand hier nog iets over ??

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 19-06-2004 21:07 ]

Game PC

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

euhm
het is misschien een idee om er bij te zetten wat welk aanzicht is en wat voor onderdelen de kleurtjes voor stellen zeg ma...
het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou de bedoeling is :)

volgens mij, zien we daar

bovenaanzicht
linkerzijaanzicht - vooraanzicht

neem ik aan? (met een blauwe streep teveel in het vooraanzicht?)
en groen = mobo
paars = voeding
oranje = ?
grijs = ?

[ Voor 23% gewijzigd door Jack op 20-06-2004 14:33 ]

[Specs]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
oranje is de hd en grijs de fan's? :)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Shunt
groen is het res paars is pomp grijs is fans en oranje is radiator.
ie heeft het er over een pc in de cube hetheet niet voor niets een cooling cube. :p

foto's komen ga zo zagen

[ Voor 16% gewijzigd door Shunt op 20-06-2004 20:42 ]

Game PC

• Shunt
/me * update * *
Foto’s komen er aan. Het zagen ging redelijk. Echter het is een lintzaag bak en tja hij had de nare gewoonte wat te gaan lopen (de band dus) en daar door heb ik een paar stukjes vernageld. Met wat schuur werk is de rest best netjes. Ik moet alleen nog de frontjes zagen (plexiglas komt vandaag of morgen binnen.

Ik heb nu nog meer twijfels over het 12 cm gat dat voor in de case moet komen. Zal ik dat wel zo doen. Zal het niet mooier zijn om daar ook een soort van grill voor te maken net als ik achter wil doen? En dat ik gewoon de rad + fan een stukje naar achter plaats?

En zal ik het geheel eerst laten zand stralen en dan pas de grills er uit zagen of eerst zagen en dan zand stralen?

(nominatie voor de meest langzaam lopende cip ooit :P ?

ik post dit nu zonder pic's omdat ik die op een andere pc moet posten (server) en zonder tb tikt dat niet fijn :P dusse plaatjes komen zo snel mogelijk (als me cam op geladen is.) 8)7

offtopic:
ik heb gelijk een nieuwe socket A naar socket 478 converter gemaakt voor me koelblokje dus die moet ik even gaan passen. van daar dat mijn pc nu down gaat.

Game PC

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Shunt schreef op 21 juni 2004 @ 11:20:

En zal ik het geheel eerst laten zand stralen en dan pas de grills er uit zagen of eerst zagen en dan zand stralen?
eerst zagen en dan pas stralen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Shunt
/me * foto's added * *

Game PC

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
je wilt wel een heel aparte (apart als in: seperated, dus niet apart qua stijl zeg maar :x) kast maken voor je rad enzo..maar je gebruikt wel een b-merk klein pompje?
stop er dan ook een goede pomp in...veel mensen onderschatten de invloed van waterflow op de temperatuur van je water&cpu...

offtopic:
dit is tot nu toe iig zeker niet de langzaamste cip ooit hoor....en dat maakt eigenlijk he-le-maal niks uit.
laat je vooral niet opjutten door mensen die roepen om updates. werk gewoon op je eigen tempo, met geduld, dit zal uiteindelijk een beter resultaat opleveren dan wanneer je het afraffelt om de update-whiners hier tevreden te houden.

[ Voor 39% gewijzigd door HyperioN op 21-06-2004 18:57 ]

• Shunt
pomp is niet een no name hoor. tis een degelijke 800 lh pomp. en waterflow is ooit getest dat maakt haast niets uit. (volgens mij komt dat ook redelijk vaak langs in het grote wc topic.)

mare zometeen wat update's zandstralen is nu geen optie op het moment. ipv het beloofde bedrag van 10 euro kwamen ze aan met dik over de 50 euro. daar had ik geen trek in. dus ben ik naar de bouwmarkt geweest en heb daar wat dingetjes gekocht. een flinke metalen hoek strip. 30 bolle moertjes en boutjes. dus ipv moeilijk te gaan doen om al het plexiglas perfect recht te krijgen wat me toch niet meer lukt. maak ik het geheel een stuk steviger door rondom een metalen rand te maken. wat hopelijk heel mooi uit komt. en wat natuurlijk een hoop moeite scheelt. (heb me helemaal lam staan schuuren op een stuk plexiglas tot dat een beetje recht was.

ook heb ik nu mijn coolblokje hemaal passend gemaakt op mijn P4. dusse zometeen pics. en ook een zeer mooie pic van een bestaande wc.

Game PC

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Recht schuren van plexi is heel simpel:

1) Span een metalen lat (hoekstrip, liniaal, whatever) langs de precieze plek waartot je wilt schuren...
2) Klem deze goed vast (lijmklemmen oid...)
3) Pak een bandschuurmachine, en schuur zover tot je tot de lat bent, dan wil het als het goed is niet verder.... Schuur met bv grid 180 dat gaat lekker snel...

Plexi Sanden is verder zelf vrij moeilijk te doen, je zou een advertentie in V&A kunnen doen, of een medeGOTter vragen (Ik weet bv dat _ferry_ zon apparaat heeft...). Anders kun je altijd nog van die matte plakfolie gebruiken...

• Shunt
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC000022.JPG
de boutjes waar alles mee vast komt te zitten. (nu 30 moeten er waarschijnlijk nog 10 tot 20 bij :X

en roffel roffel roffel (oud grapje btw) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC000044.JPG

mijn huidige WC

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 21-06-2004 20:17 ]

Game PC

• Shunt
/me * update III * *

Game PC

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 13:52:
weer een update wegens het niet mooi aan sluiten van het plexiglas. heb ik besloten om het met een metaal strip er langs te monteren
wat is er aan de hand dan?
is het plexi niet recht of krijg je het niet netjes aan elkaar?

en vind je dat nou echt mooi al die schroefjes erin?
is het dan niet mooier om hoekprofieltjes aan het plexi te lijmen oid?
En op die manier een grote kap te maken, zodat je er later ook nog bij kan...

Jack is niet zo'n fan van schroefjes ;)

[Specs]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Jack schreef op 22 juni 2004 @ 16:23:
[...]

Ik hou ook niet van (veel) schroefjes, vandaar ook die adviezen, maar ik heb nu een beetje het idee dat de TS het allemaal wel best vind, zolang er maar een kastje om heen zit...

Je geeft echt veel te snel op (een CM word met bloed, zweet en tranen gemaakt) en hier ga je dus later echt wel spijt van krijgen....

• Shunt
Nou volgens mij geef ik niet te snel op. Ik heb gewoon geen zin om de rest van de tijd tegen een scheve kast aan te kijken. Ik heb een grote fout gemaakt door het plexiglas zelf te zagen. En daar moet ik nu mee zien te leven. En ik zelf vin die schroeven juist wel grappig staat. Desnoods vervang ik ze met platen kopjes. Ook geen probleem ;). Maar lijmen wil ik gewoon niet dan zit ik altijd vast aan dit ontwerp. (zoals ik hem nu heb kan ik nog gewoon een plexiglas plaatje vervangen voor een andere desnoods gooi ik er later nog UV plaatjes in. En jah er moet gewoon een case omheen. Alleen ik wil hem wel zo mooi mogelijk met een minimaal budget. En dan moet je geven en nemen. Ik heb nu in het totaal 24 euro uit gegeven en dat is aan het metaal schroefjes en het plakfolie. Op het moment ga ik er niet veel meer aan uit geven. Waarom niet omdat als dit zo mooi is dan is het mooi mee genomen. Zo niet dan mieter ik alles weg en dan bouw ik er een uit uv plexiglas met uv fans en een andere pomp en rad. Maar eerst wil ik een nette goedkope variant er van.

Ik had met die randen zo iets van hm daar heb ik eerder aan staan denken maar toen dacht ik van dat gaat me allemaal weer flink wat geld kosten (had ze zien staan voor 7 euro de meter. En nu zag ik ze voor 2.10 dus toen heb ik de knoop door gehakt en ze gekocht. Over dat zand stralen, ik had de afspraak staan met een bedrijf dat ik voor een klein bedrag dat plexiglas zandstraalt kreeg. Zij trokken dat aanbod in. En bij het zoeken van een vervangend bedrijf heb ik er geen gevonden die dat voor een leuk bedrag wouden doen. En al weer ik wil alles met een minimaal budget doen (ik moet ook nog op vakantie) waarschijnlijk ga ik na de vakantie een plexiglas pc maken en die ook weer (als dat leuk staat) met die schroefjes.

ook vind ik het nogal makkelijk om van de zijlijn zulk commentaar te geven.
Gr0wLiThE schreef op 22 juni 2004 @ 16:52:
[...]

Ik hou ook niet van (veel) schroefjes, vandaar ook die adviezen, maar ik heb nu een beetje het idee dat de TS het allemaal wel best vind, zolang er maar een kastje om heen zit...

Je geeft echt veel te snel op (een CM word met bloed, zweet en tranen gemaakt) en hier ga je dus later echt wel spijt van krijgen....
Waar ga ik dan spijt van krijgen. Dat ik mijn case niet tot de mm exact heb zitten schuren tot dat alles wat er in moest er niet meer in gaat? En dat ik dan voor weet ik hoe veel geld weer nieuw spul moet gaan halen. Of dat ik omdat ik het mooi vind een aanpassing heb gemaakt aan het ontwerp? :z

En dat sommige mensen zo veel tijd geld in een CM stoppen betekent niet dat ik dat ook moet doen of wel dan? Sorry hoor maar ik snap niet helemaal dat wat jij vind voor iedereen moet gelden.
Jack schreef op 22 juni 2004 @ 16:23:
[...]

Als ik nu alles op elkaar zet dan haalt hij het maar net kwa ruimte. Ik had beter overal een paar MM bij kunnen tellen waar ik op uit zou kunnen schieten. En dat dan weg halen met een vijl of zo. Tja, plexiglas was beperkt en ik was eigenwijs :P. nu moet ik er te veel van af halen om de perfecte passent te maken. Dus lijkt het me mooier (en ik zat al eerder met dit idee zoals je hier boven ook kan lezen) alleen nu gewoon de knoop door gehakt. (mijn projecten blijven nog al eens haken op een dergelijk probleem.

Ik heb zo juist gehoord dat het plexiglas toch gezandstraald kan worden. Er scheen een erhm miscomunicatie te zijn tussen baas en medewerkers :P. was net een stukje aan het testen met dat op plak melk wit folie het zag er redelijk uit maar het was niet wat ik zocht. wat een geluk :D

[ Voor 40% gewijzigd door Shunt op 22-06-2004 20:32 ]

Game PC

• Shunt
ok na iedere zaak met tuinbeheer/aquarium spul af te hebben gegaan ben ik bij de hornbach langs geweest als laatste hoop. en kijk eens wat ze daar hadden

van het merk fluval
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/cat290438.jpg

Dit is een quick coupling valve. Hij past precies op de slangen die naar het CPU blok gaan, ideaal dus.

Vandaag ga ik waarschijnlijk aan het zagen van de hoek strip beginnen. (wegens slecht weer heb ik dit steeds moeten uit stellen. Ook ga ik toch nog proberen het plexiglas zo recht mogelijk te krijgen. Om de mogelijkheid te hebben toch zonder de hoekstrip te werken.

offtopic:
wegens kwijt zijn van de smart cards van me cam kan ik even geen foto's maken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 24-06-2004 09:44 ]

Game PC

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mooi, die slangkoppelingen ga ik ook halen :P bij mijn nieuwe casemod komt ook de radiator enzo extern, en aangezien beide kasten vrij zwaar worden is dat wel verstandig om er zulke koppelingen op te zetten :P

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Mag je wel mee oppassen met die tuinslang-koppel stukken, die hebben de neiging om na verloop van tijd te gaan lekken. :X

What is impossibility but a challenge

• Shunt
Mr.Nonflex schreef op 24 juni 2004 @ 20:04:
Mag je wel mee oppassen met die tuinslang-koppel stukken, die hebben de neiging om na verloop van tijd te gaan lekken. :X
en hoe wil dat dan wel gaan gebeuren :D die krengen krijg je alleen met grof geweld in en uit elkaar zo vast zitten ze ;).

Game PC

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Shunt schreef op 24 juni 2004 @ 09:43:
ok na iedere zaak met tuinbeheer/aquarium spul af te hebben gegaan ben ik bij de hornbach langs geweest als laatste hoop. en kijk eens wat ze daar hadden

van het merk fluval
[afbeelding]

Dit is een quick coupling valve. Hij past precies op de slangen die naar het CPU blok gaan, ideaal dus.

Vandaag ga ik waarschijnlijk aan het zagen van de hoek strip beginnen. (wegens slecht weer heb ik dit steeds moeten uit stellen. Ook ga ik toch nog proberen het plexiglas zo recht mogelijk te krijgen. Om de mogelijkheid te hebben toch zonder de hoekstrip te werken.

offtopic:
wegens kwijt zijn van de smart cards van me cam kan ik even geen foto's maken :P
Ehm ik heb een aquarium waar ik 4 van die koppelingen bij had, 3 ervan zijn gaan lekken met als gevolg 200 liter water over de vloer(parket) toen ik in Frankrijk zat. :/

Ik zou als ik jij was maar even kijken naar de Eheim slangkoppelingen.

• Shunt
Blizzzard schreef op 25 juni 2004 @ 00:29:
[...]

Ehm ik heb een aquarium waar ik 4 van die koppelingen bij had, 3 ervan zijn gaan lekken met als gevolg 200 liter water over de vloer(parket) toen ik in Frankrijk zat. :/

Ik zou als ik jij was maar even kijken naar de Eheim slangkoppelingen.
wat is er aan gaan lekken dan ? waar en hoe dat zou ik graag willen weten ;).

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 25 juni 2004 @ 06:59:
[...]

wat is er aan gaan lekken dan ? waar en hoe dat zou ik graag willen weten ;).
Ze koppeling is gaan lekken, thuis en rubberkapot. druk?..

• Shunt
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 08:46:
[...]

Ze koppeling is gaan lekken, thuis en rubberkapot. druk?..
:P
ok druk dat lijkt me heel sterk aangezien er nog geen bar op staat. ik ga het gewoon proberen als het lekt tja goeie reden om te upgraden O-)

updates moeten even wachten zoals je ziet is mijn kamer een klote zooi dus moet ik ffe op ruimen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/PIC00003333.JPG
en mijn moeder heb de cam mee dus pas van af vanavond kan ik de pics van de hoeprofielstukjes online zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Shunt op 25-06-2004 11:00 ]

Game PC

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 11:32

FrankNStein

It's Alive!!!

wat wil je dan upgraden??? ik zie bovenaan al een doosje liggen van een AMD64, lijkt mij toch wel goed genoeg... ;)

• Shunt
jammer genoeg zit die in mijn broeders pc :'(
ik ben nog op gescheept met een P4P800 :O

agja

het project is even gestopt omdat ik genoeg kreeg van wondjes aan mijn handen door het zagen en schuuren van de aluminium hoekstrips |:( . ik ga waarschijnlijk na het weekend weer verder. dan ga ik waarschijnlijk het frame aan elkaar lassen ipv het aan het plexiglas vast te zetten. en zet ik enkel het plexie vast aan het frame. dit moet het een stuk steviger maken en een stuk makkelijker om het plexiglas te vervangen.

Game PC

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hoe ga je t plexi trouwens waterdicht maken? Als je dat met kit doet, let er dan wel ff op dat je ook kit neemt die niet langzaam zacht wordt in water (sanitairkit zou dus goed moeten zijn) Op school hadden we een keer delen van een modelboot aan elkaar gekit, na een paar uur in het water werd dat dus bros. En er stond wel op dat het water vast of bestendig is. Neem aan dat bestendig dus betekend dat t er wel tegen kan, maar geen 24/7. En anders kan je natuurlijk met wat aceton of cloroform mooie dichte verbindingen maken. Met aceton ben ik nu bezig, en is na wat oefenen geneens moeilijk, en ziet er wel netter uit als kit.

• Shunt
_ferry_ schreef op 26 juni 2004 @ 23:04:
hoe ga je t plexi trouwens waterdicht maken? Als je dat met kit doet, let er dan wel ff op dat je ook kit neemt die niet langzaam zacht wordt in water (sanitairkit zou dus goed moeten zijn) Op school hadden we een keer delen van een modelboot aan elkaar gekit, na een paar uur in het water werd dat dus bros. En er stond wel op dat het water vast of bestendig is. Neem aan dat bestendig dus betekend dat t er wel tegen kan, maar geen 24/7. En anders kan je natuurlijk met wat aceton of cloroform mooie dichte verbindingen maken. Met aceton ben ik nu bezig, en is na wat oefenen geneens moeilijk, en ziet er wel netter uit als kit.
ik ga een apart res in de bak maken. zoals je op de picás kan zien. dusse ik maak een los bakkie dat ik waarschijnlijk laat zagen door een bedrijfje (aangezien dat 100% recht moet zijn. ) dat ik met zuur aan elkaar smelt ;))

Game PC

• Danjel
  • Laatst online: 19:44
Shunt schreef op 26 juni 2004 @ 22:29:
ik ben nog op gescheept met een P4P800 :O
wat is daar mis mee?

They who buy the dip, deserves the rip.

• Shunt
Danjel schreef op 27 juni 2004 @ 00:09:
[...]

wat is daar mis mee?
eh het is niet het nieuwste :o
dat was een grapje. als oud / inactief DOC'er heb ik nogsteeds de drang om het nieuwste en snelste te hebben. dus jah toen ik mijn P4P800 had was dat snel. nu heeft zelfs mijn broertje al een snellere pc :'(.

Game PC

• Danjel
  • Laatst online: 19:44
Shunt schreef op 27 juni 2004 @ 01:30:
[...]

eh het is niet het nieuwste :o
dat was een grapje. als oud / inactief DOC'er heb ik nogsteeds de drang om het nieuwste en snelste te hebben. dus jah toen ik mijn P4P800 had was dat snel. nu heeft zelfs mijn broertje al een snellere pc :'(.
naja ik heb em ook nog maar vind et een prima dingetje ;)

They who buy the dip, deserves the rip.

• Shunt
een kleine update

een neef van een maat van me gaat het frame in elkaar lassen.
vandaag in geleverd en als het goe is morgen weer binnen _/-\o_ dan kan ik het plexie vast gaan zetten en op het plexie de klem stukken voor de radiator en het res gaan maken.

daarna ga ik het frontje en de rear plate op maat zagen en waarschijnlijk ga ik dan beginnen aan het ontwerpen van de intakes.

ook krijg ik binnen kort een arogate II binnen die ik of extern of intern van de case ga plaatsen. (iemand nog leuke gedachte voor de front ???)

Game PC

• Shunt
ok frame is totaal verkwalt hij had het zwakke smoesje dat het aparaat te warm stond en daarom is heel het frame nu schots en scheef en totaal weg gesmolten.

ik ga met een nieuw ontwerp beginnen met nieuw plexiglas of ik ga het huidige polijsten. het nieuwe ontwerp gaat zwart worden (het plexie dus) waar je nog net iets door heen kan kijken. en er komt een aerogate II in verwerkt om de fans en waterflow mee te regelen. maar ik denk dat ik daar in een ander topic mee begin aangezien deze al aardig vervuild is en dat het een totaal andere ontwerp is.

Game PC

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Op verzoek van de TS op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.