Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WC] extern wc ontwerp

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb al een tijdje een wc gehad in mijn veel te smalle en te hoge oude AT/X bigtower. Nu ik van plan ben om mijn kast weg te gooien en hier een fatsoenlijk kastje neer te zetten.(midi tower).Echter zit ik nu met het volgende probleem. Mijn wc waar laat ik die netjes zonder een extreme zooi te maken en een airflow van 0.002 te maken.

Mijn oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/Concept.JPG

De verklaring.

Het geheel van radiator pomp, reservoir, coolers, voeding + schakeling relais en 2 cfl's. komt in een plexiglas (acryl waarschijnlijk ) kastje dat totaal gezandstraald word behalve bij het reservoir. Dit zal niet te extreem worden maar dat je er nog wel redelijk door heen kan kijken maar toch een beetje mat effect krijgt. (dit is mede omdat ik alleen gebruikt/ beschadigd plexiglas in grote stukken kan krijgen zonder dat me dit een cent kost tja je bent Nederlander of je bent het niet.) Ook is het plan om de radiator + fans in een aparte ruimte (af te sluiten van de rest van het geheel om een goede airflow te garanderen.

Echter moet deze dus makkelijk los te koppelen zijn van het systeem zonder dat ik heel mijn pc moet gaan verbouwen, doormiddel van een systeem waar ik nog niet achter ben hoe ik dat moet gaan maken:D.

En dan nu roffel roffel mijn vragen

Dit ontwerp is niet het makkelijkste en niet het kleinste maar lijkt mij wel het mooiste. Geef hier aub wat feedback op.

Het loskoppelen van dit systeem (2 slangen zullen het maar zijn alleen wc voor CPU en heel misschien ooit nog eens voor mijn vidkaart en northbridge maar dat komt later) ik zou begod niet weten wat voor systeem hier het makkelijkste voor zou zijn.

En natuurlijk zijn alle andere suggesties altijd welkom.

offtopic:
Spelfouten onder voorbehoud ;)
En hier nog even de leestekens die ik wellicht nog vergeten ben
……… ,,,,,,,,,, ?????????? “””””””””””’’’’’’’’’’
Te plaatsen naar eigen inzicht.

ps ik heb lang zitten denken of ik deze nu in DOC of in CME moest plaatsen heb toen maar even naar m-m gemaild en die vond DOC de besteplek hier voor.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Mmmmm, ontwerp is wel grappig, alleen als je vaak naar lans gaat is het niet zo heel praktisch.

Maar voor het loskoppelen zou je eens moeten kijken bij zalman reserator, want die kun je ook zo loskoppelen.

• Shunt
naar lans gaan tja dat was dus het loskoppel gedeelte voor. dat zou eigenlijk niet meer werk moeten zijn dan eventjes de monitor kabel los halen. (ik zat dus te denken aan een systeem met (hoe heten die dingen ookalweer die dingen die wel water door laten maar geen water trug laten gaan.) en dat dan 2 in een slang of gewoon een geheel met 2 van die dingen aan allebij de kanten. ik weet dat het bestaat ik heb ze wel eens in mijn stage tijd op het zieken huis gezien in een van de climaatbeheersings ruimtes.

Game PC

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:24:
Mmmmm, ontwerp is wel grappig, alleen als je vaak naar lans gaat is het niet zo heel praktisch.

Maar voor het loskoppelen zou je eens moeten kijken bij zalman reserator, want die kun je ook zo loskoppelen.
Bij de reserator zitten gewoon eenvoudige klemmetjes die de slang dichtknijpen.

Dus als je in je eigen slang een koppelstukje maakt, dan kan je aan beide kanten een klemmetje doen en dan het koppelstukje loshalen. Om zo de set los te maken.

Heel makkelijk lijkt mij :D

edit: en dat voor iemand zonder WC ervaring :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 11:37 ]

• Shunt
Hann1BaL schreef op 15 juni 2004 @ 11:31:
[...]

Bij de reserator zitten gewoon eenvoudige klemmetjes die de slang dichtknijpen.

Dus als je in je eigen slang een koppelstukje maakt, dan kan je aan beide kanten een klemmetje doen en dan het koppelstukje loshalen. Om zo de set los te maken.

Heel makkelijk lijkt mij :D
omg dat is wel heel erg basic te basic dat ik hier niet aan gedacht heb :D.
maar het is ook weer niet echt 100% safe. ik tja sta nu niet bekend om mijn rustige rij stijl :*) en ik ben bang dat ze dan zo hard moeten klemmen dat je de slangen zelf gaat beschadigen. en dat je uit eindelijk de slangen dus kapot maakt.

Game PC

Verwijderd

Voor die slangen, check:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=45266

Dat zou je oplossing moeten zijn....

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25
Ik heb destijds van Eheim koppelingen gebruikt gebruikk ze nog steeds daar niet van. Je hebt aan iedere kant een kraantje zitten waar je alles mee afsluit dus er kan aan geen enkele zeide water ontsnappen.

O jah ik heb dus ook extern staat op mijn site (www.jbcyber.tk)

Van eheim staat op deze pagina:

http://www.eheim.com/technik_zubehoer.htm

En zo heet ie precies: Double-tap-connectors with quick release coupling

• Shunt
hmmmz die kraantjes lijken me het betroubaarste. die set je vast en er gebeurt niets meer. eens kijken of ze die bij de locale dieren/vis winkel hebben.

btw je site doet het hier niet lekker

ow wacht toch wel maar vuur vogel pakt hem niet :P.
volgens mij ben jij de gene die me op dit projecht hebt gebracht i kheb je mod al eens eerder gezien (bij toeval een maandje terug) alleen ik wil het ietsie pietsie kleiner maken :D jij hebt zo te zien gewoon de grootste rad die je kon vinden in een case gestopt :D _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door Shunt op 15-06-2004 11:53 ]

Game PC

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25
Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 11:48:
hmmmz die kraantjes lijken me het betroubaarste. die set je vast en er gebeurt niets meer. eens kijken of ze die bij de locale dieren/vis winkel hebben.

btw je site doet het hier niet lekker

ow wacht toch wel maar vuur vogel pakt hem niet :P.
volgens mij ben jij de gene die me op dit projecht hebt gebracht i kheb je mod al eens eerder gezien (bij toeval een maandje terug) alleen ik wil het ietsie pietsie kleiner maken :D jij hebt zo te zien gewoon de grootste rad die je kon vinden in een case gestopt :D _/-\o_
Mijn set draaid al dik een jaar zo en het is allemaal eigenlijk allemaal net wat te groot net zoals mijn reservoir. Toen heeft ie wel nog op GOT gestaan dus kan dat je hem ehbt gezien.

Maar het werkt goed allemaal moet ik zeggen nergens problemen mee. Ik heb die eheim spullen trouwens in de speciaal zaak gekocht waar ik ook mijn pomp heb gekocht.

Merktte net ook dat ie met mozilla niet werkte heb nog geen tijd gehad om het menu aan te passen.

• Shunt
nu nog iets. ik heb er dus over zitten denken om er een los reservoir in te bouwen. maar dan zit ik er mee dat je het water niet mooi langs het plexie van de buitenkant zit stroomen. (wat mee wel het mooiste lijkt. nu zat ik er aan te denken om een rubbere rand aan de onderkant van de top plate. en daar het reservoir tegen aan scroeven. zo kan je als het nodig is het reservoir gewoon schoon maken. zonder alles open te sloopen.

en ook nog iets nu ik dus buiten mijn kast om ga met de slangen warmt het water dan niet een stuk sneller op ??

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 15-06-2004 13:54 ]

Game PC

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klein detail: De aansluitingen van je rad zou ik bovenaan doen. Dan voorkom je dat er bovenin lucht ingesloten wordt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 13:43:
nu nog iets. ik heb er dus over zitten denken om er een los reservoir in te bouwen. maar dan zit ik er mee dat je het water niet mooi langs het plexie van de buitenkant zit stroomen. (wat mee wel het mooiste lijkt. nu zat ik er aan te denken om een rubbere rand aan de onderkant van de top plate. en daar het reservoir tegen aan scroeven. zo kan je als het nodig is het reservoir gewoon schoon maken. zonder alles open te sloopen.

en ook nog iets nu ik dus buiten mijn kast om ga met de slangen warmt het water dan niet een stuk sneller op ??
Het water opwarmen, omdat het buiten de kast stroomt??? 8)7

Alsof het water uberhaupt koeler kan worden dan de omgevingstemperatuur...
Nee dus.. :D

(en niet aankomen met je bongkoeling, want dat gaat hier niet op :P )

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap