[Software Firewall] Voor een Server?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hallo,

Met de meeste firewalls die ik ken verschijnt er iedere keer een pop-up als er een nieuw soort pakketje door de Firewall heen wil. Ik moet dan weer twee trappen op om te zeggen of dat mag of niet. Daar wordt ik dus niet vrolijk van. Daarom ben ik dus op zoek naar een software-matige firewall waarbij ik alle instellingen zelf kan maken en dus niet zo'n pop-up geeft wanneer er verkeer doorheen wil.

Ik draai thuis een server (Windows Server 2003) die o.a. NAT en VPN draait en wil daarop dus die firewall draaien. Ik weet globaal welke paketten er wel en niet doorheen mogen maar om een software-pakket te vinden die aan mijn eisen voldoet blijkt tot nu toe een probleem.

Is er iemand die toevallig weet of zo'n pakket bestaat en er misschien zelf ook nog ervaring mee heeft?? Of hoe zou je de beveiliging anders kunnen regelen??

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WinRoute ?

Overigens zit er in Windows 2003 ook een firewall/router... Lees de documentatie eens zou ik zeggen, of zoek eens hier @GoT of Google...

Ook in NT FAQ staat genoeg informatie denk ik zo.

[ Voor 166% gewijzigd door RobIII op 15-06-2004 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik gebruik visnetic firewall van deerfield. Deze kan je remote beheren. Dat betekend dus gewoon vanaf je client.

Maar als je iets van VNC gebruikt hoef je natuurlijk ook geen trappen te lopen. ;)

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TSS_Droopy schreef op 15 juni 2004 @ 13:04:
Ik gebruik visnetic firewall van deerfield. Deze kan je remote beheren. Dat betekend dus gewoon vanaf je client.

Maar als je iets van VNC gebruikt hoef je natuurlijk ook geen trappen te lopen. ;)
Waarom zou je VNC gebruiken als je remote desktop al in het OS zit :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 23:41

nzyme

terror

Gewoon een oude 386 neerzetten met linux, heb je een mooie iptables firewall :)

| Hardcore - Terror |

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hellraizer schreef op 15 juni 2004 @ 13:08:

Gewoon een oude 386 neerzetten met linux, heb je een mooie iptables firewall :)
FreeBSD of een Smoothy :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 15-06-2004 13:17 ]

Over mij

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Norton Internet Security of Norton (personal?) Firewall

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bart©
RobIII schreef op 15 juni 2004 @ 12:59:
WinRoute ?

Overigens zit er in Windows 2003 ook een firewall/router... Lees de documentatie eens zou ik zeggen, of zoek eens hier @GoT of Google...

Ook in NT FAQ staat genoeg informatie denk ik zo.
Ik heb gezocht, anders zou ik hier niets posten natuurlijk.. Het probleem is NAT i.c.m. de standaard Firewall, dat werkt wel maar dan staat alles dicht en kan ik niet RDP-en naar m'n server. Het is, of alles dicht, of alles open.

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Beveiliging & Virussen

Heb je überhaupt het overzicht in de FAQ van dit forum gezien :?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
Sierra-NL schreef op 15 juni 2004 @ 12:58:
Hallo,

Met de meeste firewalls die ik ken verschijnt er iedere keer een pop-up als er een nieuw soort pakketje door de Firewall heen wil. Ik moet dan weer twee trappen op om te zeggen of dat mag of niet.
De pop-ups waar jij het over hebt is de zgn "learning mode". Hiermee leert de firewall welk verkeer wel en welk niet mag. Als je wat dieper in de configuratie bladert kun je dat bij de meeste (zo niet alle) uitschakelen en gewoon "hard" je configuratie instellen.

• Bart©
Sorry, heb gekeken waar de meeste topics over firewalls in stonden en dat bleek toch "Network Troubleshooting" te zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The_Eagle schreef op 15 juni 2004 @ 13:30:
Norton Internet Security of Norton (personal?) Firewall
Hallo... we hebben het over een Server OS. Meeste consumentenprodukten kan je niet op een Server-Os installeren.
[...]

Ik heb gezocht, anders zou ik hier niets posten natuurlijk.. Het probleem is NAT i.c.m. de standaard Firewall, dat werkt wel maar dan staat alles dicht en kan ik niet RDP-en naar m'n server. Het is, of alles dicht, of alles open.
Ook de standaard Firewall kun je poorten op open zetten en verder configureren.
Daarnaast kan je met ipsec rules ook nog eens keurig netjes alleen gewenste IPs al dan niet access verlenen tot services (dus ook RDP).

[ Voor 48% gewijzigd door alt-92 op 16-06-2004 14:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1